Xanorin vieroitusoireet?

haluaisin tietää

Olen aloittanut Xanorin käytön ahdistukseen masennuslääkkeen ohella. Käytän tarvittaessa, mutta on viime aikoina tarvinnut ihan riittävän usein.

Näillä keskustelupalstoilla on tullut paljon vastaan että ko. lääke aiheuttaa helposti riippuvuutta pitkään käytettynä. Osaisko joku kertoa millaisia vieroitusoireita siitä tulee tai on teille tullut?

46

15374

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitäään

jääkö koukkuun vai eikö jää on iha omasta päästä kiinni. ite ottanu 3-4mg xanor depot joka päivä parin vuode ajan eikä oo koukusa. siitä tiedän ku vasta olin noin pari viikkoa kokonaa ilman ku ei ollu tarvetta.

• _tiedustelija

sehän kuulostaa hyvältä. Jostain olin lukevinani et toi Xanor depot ois jotenki erilainen ku toi perus-Xanor, mut mulla ei oo siitä sen enempää tietoa.

• kauan.....
        _tiedustelija kirjoitti:

sehän kuulostaa hyvältä. Jostain olin lukevinani et toi Xanor depot ois jotenki erilainen ku toi perus-Xanor, mut mulla ei oo siitä sen enempää tietoa.

elikkä depot alkaa vaikuttaa hitaasti ja kestää kauan. koskaa en oo normi xanoria koittanu mutta diapam ja opamox ainaki tuttuja noista nopeista.
        kyllä depot on mulle ainaki ollu parempi, varsinki ku nyt töissäki on. Mutta jos tarvit vaan tiettyy tilanteesee niin sitte normi xanori toimii varmaa paremmi

• pitkävaikutteinen,
        _tiedustelija kirjoitti:

siinäpä se ero.

• -tiedustelija
        pitkävaikutteinen, kirjoitti:

siinäpä se ero.

Ok, selvisipä tuokin vaikutusaika-asia.

Mutta siis yleinen mielipide on että ei jää koukkuun ellei sille ole ns. tarvetta eli itestä kiinni. Ja että vieroitusoireita ei pitäisi pahemmin tulla. Jos jollekulle kaikesta huolimatta sellasia nyt ois sattunut, niin laittakaa tiedoksi. Itehän sen sitten huomaan joka tapauksessa aikanaan.

• koukkuun
        -tiedustelija kirjoitti:

Ok, selvisipä tuokin vaikutusaika-asia.

Mutta siis yleinen mielipide on että ei jää koukkuun ellei sille ole ns. tarvetta eli itestä kiinni. Ja että vieroitusoireita ei pitäisi pahemmin tulla. Jos jollekulle kaikesta huolimatta sellasia nyt ois sattunut, niin laittakaa tiedoksi. Itehän sen sitten huomaan joka tapauksessa aikanaan.

ja toleranssi kasvaa JOS käyttö on jakuvaa, sehän on ihan selvä, onhan kyse bentzosta.
        Siis ei tod. ole mikään yleinen mielipide etteikö bentzoihin jää koukkuun!
        Ja Xanorin vieroitus on yksi vaikeimmista bentzovieroituksista. Alpratsolam (siis ei depot-muoto) on hyvin lyhytvaikutteinen...siinä yksi syy sekä toleranssin kasvuun että vieroitusoireiden tuloon.

Sinuna kurkkaisin Tukiasema.net Lääkepalstalle, sieltä sellainen pitkä ketju kuin BEAT THE BENTZOS 2004, sieltä löydät käyttäjäkokemuksen jos toisenkin, kuin myöskin faktatietoa riippuvuudesta ym.

• _tiedustelija
        koukkuun kirjoitti:

ja toleranssi kasvaa JOS käyttö on jakuvaa, sehän on ihan selvä, onhan kyse bentzosta.
        Siis ei tod. ole mikään yleinen mielipide etteikö bentzoihin jää koukkuun!
        Ja Xanorin vieroitus on yksi vaikeimmista bentzovieroituksista. Alpratsolam (siis ei depot-muoto) on hyvin lyhytvaikutteinen...siinä yksi syy sekä toleranssin kasvuun että vieroitusoireiden tuloon.

Sinuna kurkkaisin Tukiasema.net Lääkepalstalle, sieltä sellainen pitkä ketju kuin BEAT THE BENTZOS 2004, sieltä löydät käyttäjäkokemuksen jos toisenkin, kuin myöskin faktatietoa riippuvuudesta ym.

Kiitti vinkistä. Tuolta löyty niitä oirekuvauksia mitä haeskelinki, aika raflaavaa tekstiä kyllä osin.

Kysyin koska aika alussa on käyttö ja sellasta keskilinjaa yritän kartottaa, et selviäis sekä elämänsä että lääkkeitten kanssa. Tasapainoiluahan se aina on kun ilman ei pärjää mut välillä ois syytä kärvistellä ettei lääkkeen huonot puolet voita hyviä.

• EI EI EI
        _tiedustelija kirjoitti:

Kiitti vinkistä. Tuolta löyty niitä oirekuvauksia mitä haeskelinki, aika raflaavaa tekstiä kyllä osin.

Kysyin koska aika alussa on käyttö ja sellasta keskilinjaa yritän kartottaa, et selviäis sekä elämänsä että lääkkeitten kanssa. Tasapainoiluahan se aina on kun ilman ei pärjää mut välillä ois syytä kärvistellä ettei lääkkeen huonot puolet voita hyviä.

Olen käyttänyt Xanoria päivittäin kymmenisen vuotta annostuksella 1mg-2mg/vrk, eikä toleranssi ole noussut!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• kaikilla kasva, mutta
        EI EI EI kirjoitti:

Olen käyttänyt Xanoria päivittäin kymmenisen vuotta annostuksella 1mg-2mg/vrk, eikä toleranssi ole noussut!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

riippuvuuden synty on oikeastaan ihan automaattinen, jos bentsoja käytetään säännöllisesti, ei pidetä välipäiviä jne.
        Kun on kymmenisen vuottakin käyttänyt säännöllisesti, päivittäin, mainitun 1-2 mg, niin sitä ei kyllä kerralla voi lopettaa..toki sitä ei edes saa lopettaa kertalaakista.

• alpratsolamin
        _tiedustelija kirjoitti:

käytön, niin pidähän ne kaksi perättäistä bentsotonta ( samalla tietysti alkoholitonta)päivää, näin riippuvuuden syntyä voi ehkäistä.
        Ai niin, alpratsolamia ei juurikaan enää määrätä, kautta linjan tullut sellaiset "määräykset", nimenomaan sen vuoksi, että se on bentsoista kaikkein eniten niin psyykkistä kuin etenkin fyysistä riippuvuutta synnyttävä bentso.

• "määräykset"
        alpratsolamin kirjoitti:

käytön, niin pidähän ne kaksi perättäistä bentsotonta ( samalla tietysti alkoholitonta)päivää, näin riippuvuuden syntyä voi ehkäistä.
        Ai niin, alpratsolamia ei juurikaan enää määrätä, kautta linjan tullut sellaiset "määräykset", nimenomaan sen vuoksi, että se on bentsoista kaikkein eniten niin psyykkistä kuin etenkin fyysistä riippuvuutta synnyttävä bentso.

Täyttä puppua!

• niitä ei juuri
        "määräykset" kirjoitti:

Täyttä puppua!

monessakaan paikassa julkisella sektorilla kirjoiteta. Yksityinen sektori onkin sitten asia erikseen. Ja se, että on jo käyttänyt niitä. Mutta se on ihan fakta (olen nähnyt kirjelmän aivan omin silmin) ettei niitä enää kirjoiteta asiakkaille joilla niitä ei ole ollut, mm. Ja muutoinkin tämä 90-luvun "Xanorin-kirjoittamisbuumi" on laantunut.

• hullunen
        _tiedustelija kirjoitti:

Varovasti sanon minä. Itse jäin koukkuun hyvinkin pienistä määristä. Minä sain niitä paniikkikohtauksiin, mut alkoi käydä pikkuhiljaa niin, että tuli napsittua muuten vaan ja parin bissen kanssa. Mitä vieroitusoireisiini on tullut, niin levottomuutta, tuskaisuutta, "erakoitumista" ja yleisesti huonoa oloa, että ei mikään hirveen turvallinen lääke. Ota vain tarpeeseen, jotkut ei meinaa millään päästä eroon..

• Potkunyrkkkeiliä
        kaikilla kasva, mutta kirjoitti:

riippuvuuden synty on oikeastaan ihan automaattinen, jos bentsoja käytetään säännöllisesti, ei pidetä välipäiviä jne.
        Kun on kymmenisen vuottakin käyttänyt säännöllisesti, päivittäin, mainitun 1-2 mg, niin sitä ei kyllä kerralla voi lopettaa..toki sitä ei edes saa lopettaa kertalaakista.

Mä söin11 vuotta pameja,opamoxeja,2mg rivoja ja depotteja ja tavallisia 1-2mg xanoreita,Lopetin seinään,ei mistään tullu riippuvuutta..ihmisestä kii...

• 15v käyttäjä
        niitä ei juuri kirjoitti:

monessakaan paikassa julkisella sektorilla kirjoiteta. Yksityinen sektori onkin sitten asia erikseen. Ja se, että on jo käyttänyt niitä. Mutta se on ihan fakta (olen nähnyt kirjelmän aivan omin silmin) ettei niitä enää kirjoiteta asiakkaille joilla niitä ei ole ollut, mm. Ja muutoinkin tämä 90-luvun "Xanorin-kirjoittamisbuumi" on laantunut.

15v olen käyttänyt tarvittaessa 0.5mg Xanoria päivässä.
        Kokeilin kolmea eri SSRI-lääkettä, jokaista vähintään 6kk.
        Ne eivät yksinkertaisesti vain sovi minulle. Olen luonteeltani herkkä ihminen ja elokuvia katsellessa pidän nyyhkytellä ja lirauttaa kyyneleitä.
        Niitä käyttäessäni olin oikeasti tunteeton, eikä mikään hetkauttanut.
        Lopetin ne arvauskeskusten kokeilut viimein kun pyörryin kesken kirkasta päivää.
        Olo senkuin huononi päivä päivältä konkreettisesti ja tunsin oloni todella sairaaksi.
        Olen mies 178cm. Painoin 72kg aloittaessa. Ja lopettaessa painoin enää 58kg.
        Nämä siis kaikki ennen Xanoreita ja SSRI lääkkeillä.

Käytän xanoria sosiaaliseen pelkoon ja jännittävissä tilanteissa, kuitenkin niin etten ota ennaltaehkäisevästi vaan jos tilanne menee todella vaikeaksi.
        Paniikkihäiriö/sosiaalinen pelko on alkup. diagnoosini.
        Kokeiltiin 3 vuotta sitten vaihtaa diapamiin ja ssri lääkkeeseen taas, tulos oli että en saanut nukutuksi, hikoilin vaikka ikkuna auki ja sänky sen vieressä -20c pakkasessa. Kehoni ei yksinkertaisesti ole tottunut olemaan bentson vaikutuksessa kokoajan.
        Kun lopetin diapamit... Enkä koskenut Xanoreihinkaan kun en niitä koko ajan tarvitse, niin olo helpottui samantien.

Pidän päivien taukoja usein ja olot on silloin vähän maissa, muttei mitään sen ihmeempiä vieroitusoireita ole ollut.
        En ole syönyt koskaan päivässä enempää kuin 1mg. Ja se jos on ollut todella ahdistava tilanne.

Olen ollut jännittelijä koko ikäni ja tämä on ainoa apu siihen.
        Terapiassa olen käynyt keskustelemassa asiasta monen monta vuotta.
        ( Psykoterapiassa ) Mutta sieltä en ole apua saanut ja alan jo tietämään asioista enemmän kuin ne psykologit.
        Viimeisen kanssa keskustelin 2 vuotta kaikesta. Peruutti viime ajan ja tuli tekstiviesti puhelimeen että uusi aika tulee myöhemmin.
        Pitää soitella varmaan takaisinpäin kun on kulunut jo kolme kuukautta siitä. :)

Olen sitä mieltä että Xanoria voi kyllä käyttää ja toleranssit _EI_ nouse jos käyttää sitä täysin siihen tarkoitukseen mihin se on kehitettykin.
        Xanorien viihdekäyttäjät niinkuin juopotkin ovat asia sitten täysin erikseen.

• Anonyymi
        kaikilla kasva, mutta kirjoitti:

Käytin Xanoria 0,5mg päivittäin kymmenen vuotta ja sen jälkeen vähensin 0,25mg päivässä, eikä vieroitusoireita. Tuota 0,25mg olen käyttänyt nyt myös kymmenen vuotta ja edelleen toimii hyvin.

• !!!!!!!

Kerron sinulle omakohtaisen kokemukseni Xanor depot-lääkkeestä.

Kävin psykiatrilla joskus v 94 ja hän määräsi minulle 1,5 mg/vrk ko. Xanoria ja citalopram 20/mg/vrk.
      Söin noita lääkkeitä yhdessä viitisen vuotta ja tulin siihen tulokseen että voisin alkaa lopetella. Lopetinkin Citalopramin, mutta erittäin hankalien viekkareiden vuoksi en voinut lopettaa Xanoria. En olisi enää tarvinnut lääkettä söin vain karkoittaakseni oireet. Niin sanoi minulle eräs lääkärikin kun jälleen reseptiä uusin.
      Lopulta tulin siihen tulokseen, että tuosta on päästävä eroon ja menin Päihdepalvelusäätiölle (huumepuolelle) vieroitukseen. Sen jälken oireet kotona kestivät vielä kuukausia. Olin säikky, arka, peilikuvani ei tuntunut olevan minä itse...
      Kyllä kait se lopettaminen onnistuu vähitellenkin, en vain enää niin pitkän "pakkokäytön" vuoksi jaksanut uskoa siihen.
      Nykyään olen tosi tarkka mitä mömmöjä suuhuni laitan. Oli sen verran kova kokemus.

• kokemukseni

tästä lääkkeestä: Käytin kaksi vuotta säännöllisesti ahdistusoireisiin masennuslääkkeen rinnalla.
        Kun sitten alkoi toipuminen, masennuslääkkeen lopetin ensin ja sen jälkeen xanorin.
        Koska olin jälleen toimintakykyinen ja vailla ahdistusta, lääkkeen lopettamisesta ei tullut mitään ongelmaa.
        Se on tosiaan ihan yksilöllistä, miten kunkin kohdalla käy.
        On turhaa pelotella, mitä lääkkeen lopetus aiheuttaa, koska se ei ole jokaiselle samanlaista.

• ensin pois.

Jos käytössä on Xanorin lisäksi esim. SSRI-lääke kuten Citalopram pitäisi Xanor ensin tiputtaa pois ja vasta sitten mielialalääke.
        SSRI-lääkkeellä voi olla jopa lopettamista helpottavaa vaikutusta.
        Mistähän johtuu, että jopa alan asiantuntijat ensin lopetuttavat mielialalääkkeen ja sitten vasta bentson ?

• olikin
        ensin pois. kirjoitti:

Jos käytössä on Xanorin lisäksi esim. SSRI-lääke kuten Citalopram pitäisi Xanor ensin tiputtaa pois ja vasta sitten mielialalääke.
        SSRI-lääkkeellä voi olla jopa lopettamista helpottavaa vaikutusta.
        Mistähän johtuu, että jopa alan asiantuntijat ensin lopetuttavat mielialalääkkeen ja sitten vasta bentson ?

ihan minun oma tapani lopettaa lääkitys, en kysellyt lääkäriltä ja minulla se tapahtui juuri näin.
        Tästä on jo aikaa useita vuosia, joten katson kyllä tämän toimineen kohdallani.

• ...

Olet jo näköjään saanut aika paljon vastauksia, mutta vielä kerran:
      Siis Xanorhan on vahvasti koukuttava lääke. Älä missään nimessä ala niitä jatkuvasti popsimaan äläkä ainakaan "turhaan" jollei sitten ole pakko! Ja sitten kun lopettelet ko. lääkkeen käytön (jos on pidempään ollut päivittäin käytössä) niin lääkäri sitten alkaa pikkuhiljaa niitä annoksia tiputtelemaan. Xanoreiden syömistä ei suositella lopetettavaksi seinään.

Ja noista vierotusoireista: olen monelta ihmiseltä kuullut, että pahimmat vieroitusoireet ovat tulleet Xanoreista (tai yleensä bentsoista). Itsellä se ahdistus vaan lisääntyi kun lopetin Alpratsolaamin käytön ja olen saanut parit epileptiset kohtauksetkin sen takia (enkä ole ollut ainoa). Kyllähän ne lääkkeet ovat hyviä ja ovat itseänikin auttaneet, mutta se koukku...

Niin, ja etköhän lääkärisi kanssa voisi keskustella sitten asiasta tarkemmin? Eikö sulle sitten vaan toimisi noi jotkut muut rauhoittavat?

Ja tosiaan mulle ollaan sanottu ihan suoraan sekä psykiatrini että yksityisenpuolen lääkärit, ettei Xanoreita oikein tahdota enää määräillä (tuon koukun sekä väärinkäytösten takia), että mielummin ehdottelevat vähän jotain "miedompia" bentsoja.

• _tiedustelija

Kiitos kaikille vastauksista. Ei ne lääkärit oo kertoneet mulle paljoakaan konkreettista tietoa sivuvaikutuksista tai mistään vaikka oon ihan kysynytkin. Mun kokemus on että ite täytyy käyttää järkeä ja lääkäreille pitää esittää täsmäkysymyksiä, muuten ne jotenkin halua/pysty vastata.

• PAPPA78

KÄYTIN NOIN 5 VUOTTA OSASTOLLA VIEROTETTIIN NIIN PAHAT OLI OIREET MUT SAMAA AIKAA ALOTETTIIN RIVATRILL KOUKUSSA AINA VAAN??????

• Usko.

Jos on sellaisia ihmisiä täällä, joilla esim. on ongelmia jostain syystä jonkun ongelman takia....suomen hoitopolitiikka on sitä, että ensin syötetään mömmöjä pää täyteen, että ole hiljaa ja tee mitä teet...oletko ajatellut MIKSI syöt niitä? alota lapsuudesta...ihmisellä...esim.mulla lopetettu just xanorit SEINÄÄN!!!Se jättää jälkiä....voitte siis kuvitella...vaikka on vaikeaa jne jne jne...ei mun mielestä pitäis ihmisiä kuin ihmisiä hoitaa hiljentämällä. Tästä ei puhuta, mutta jokainen järkevä ihminen näkee, että monikin asia on pielessä...me ollaan niin yksinäinen kansa. Mulla vaikea lapsuus, joka aiheuttanut joitain haavoja...mutta ne haavat pitäis ITKEÄ pois jossain rakkaudellisessa ympäristössä...niin, ettei kukaan 'väärä'..ihminen ...kautta kusipää tule siihen nauramaan sun sirpaleille..eli pointti on se, että TIEDÄN..Xanorit tappaa tunteita...elää sumussa jatkuvasti..'.elävä kuollu.'..meidän kuuluis tässä elämässä TUNTEA aidosti...mutta meitä syrjäytetään jatkuvasti...se näkyy mediassa, musiikissa, hyvinvointivaltio painaa kuormaa päälle...PISTE!!!

• pilheristi
        Usko. kirjoitti:

Jos on sellaisia ihmisiä täällä, joilla esim. on ongelmia jostain syystä jonkun ongelman takia....suomen hoitopolitiikka on sitä, että ensin syötetään mömmöjä pää täyteen, että ole hiljaa ja tee mitä teet...oletko ajatellut MIKSI syöt niitä? alota lapsuudesta...ihmisellä...esim.mulla lopetettu just xanorit SEINÄÄN!!!Se jättää jälkiä....voitte siis kuvitella...vaikka on vaikeaa jne jne jne...ei mun mielestä pitäis ihmisiä kuin ihmisiä hoitaa hiljentämällä. Tästä ei puhuta, mutta jokainen järkevä ihminen näkee, että monikin asia on pielessä...me ollaan niin yksinäinen kansa. Mulla vaikea lapsuus, joka aiheuttanut joitain haavoja...mutta ne haavat pitäis ITKEÄ pois jossain rakkaudellisessa ympäristössä...niin, ettei kukaan 'väärä'..ihminen ...kautta kusipää tule siihen nauramaan sun sirpaleille..eli pointti on se, että TIEDÄN..Xanorit tappaa tunteita...elää sumussa jatkuvasti..'.elävä kuollu.'..meidän kuuluis tässä elämässä TUNTEA aidosti...mutta meitä syrjäytetään jatkuvasti...se näkyy mediassa, musiikissa, hyvinvointivaltio painaa kuormaa päälle...PISTE!!!

xanorit tappaneet tunteita itku ja nauru on edelleen herkässä, mutta koukussa olen ja lujaa.
        Nyt pit'äisi alkaa miettiä miten onnistuu vähentäminen, kun viekkarit on niin karmeet.

Koskaan en varmaan kokonaan pysty lopettamaan, jännittämiseen aikoinaan niitä aloin syödä enkä usko siitä vaivasta parantuneeni,paska homma kaiken kaikkiaan.
        Mutta vähentää pitäisi, ehdottomasti.

Neuvoja?

• alprzlm4life
        pilheristi kirjoitti:

xanorit tappaneet tunteita itku ja nauru on edelleen herkässä, mutta koukussa olen ja lujaa.
        Nyt pit'äisi alkaa miettiä miten onnistuu vähentäminen, kun viekkarit on niin karmeet.

Koskaan en varmaan kokonaan pysty lopettamaan, jännittämiseen aikoinaan niitä aloin syödä enkä usko siitä vaivasta parantuneeni,paska homma kaiken kaikkiaan.
        Mutta vähentää pitäisi, ehdottomasti.

Neuvoja?

Xanorilla se itsellä ainakin onnistuu. Ja jos on huomannut olevansa helposti addiktoituva tai lääkkeitä ja nautintoaineita turhan usein väärinkäyttävä ihminen niin sitten varovaisesti.. Xanoria (mm.) olen syönyt jo yli 10v ja annoksella 0 - 4mg/pv. Tällä hetkellä menee neljäsosa - puolikas o,5mg:n tablestista päivässä. Sitä kun voi helposti vähennellä asteittain olon mukaan muutamassa päivässä nollaan tai tarpeen tullen nostaa pahemmassa tilanteessa. Vähän itsekuria ja selkeää tietoista napin popsintaa. Sen sanon että en olis elossa enää jos tätä lääkettä en joskus 19 vuotiaana olisi psykiatriltani saanut.. siinä ei paljon riippuvuus tunnu pahalta ku miettii joka päivä itku silmässä että miten ois paras tapa itsensä vetää kiikkuun ku vitun pahat ajatukset vainoaa tai ei pääse ulos kotoa. Maalaisjärkeä ja rauhallisuutta tohon toimintaan. Se ei oo sen lääkkeen/huumeen vika jos joku koukkuuntuu johonkin. Kaikkea ku ottaa sopivasti ja tutkii asioita ja itseään nii elämä on helpompaa. Psykiatri auttaa mut itse oot itsestäs vastuussa nii kauan ku tulee M1. Ja propralia ja ataraxia silloin ku ei oo nii paha tilanne tai ku aloittelee taukoa alprazolaamista. Xanor on tehokkain lääke paniikkikohtauksiin ja vaikeimpiin ahdistuksiin, syökää ilman syyllisyydentuntoa ja sen verran mitä on määrätty/millä pääsette pahimman yli. Tällaisten lääkkeitä syyttävien puritanististen ja viktoriaanisen naiivien ihmisten takia siitä on tullut kirosana tk lääkäreille joilta sitä ei ainakaan enää Helsingissä saa uutena lääkkeenä. Itsellehän tästä ei oo ongelmaa mut ihan varmaan joitakin itsareita sillä ois estetty jos sitä ei ois niin pahasti demonisoitu ja ois määrätty oikeaan tarpeeseen.

• leenakol

Itsellä loppuunpalamisen vuoksi masennuslääkkeet ja 1mg xanor depot x 2/ vrk. Tarvittaessa xanor 0,5 X 3 / vrk. Vlillä jo xanor 0,5 poissa, mutta sitten sairastui äiti syöpään, nukkui pois ja heti perään 2kk:n päästä rakas anoppi ja sitten riita siskoni kanssa, jonkaolen anteeksiantanut. Opiskellutolen lääkityksellä ja töissä käynyt surutöidenkin aikana. Nyt vieroituksessa 0,5 mg xanorista terapeutin kannustuksesta. Perhe on, työ ja jatkuva terapia. Nyt yritän taistelen tästä lyhytvaikutteisesta xanorista pois vähentämällä ja vapaapäivät ilman. Kaksi viikkoa pitäisi kestää. Puolisolle ja muutamalle ystävälle ainoastaan puhun. Katsotaan kuinka käy. Hoen, kyllä jaksat,kyllä jaksat!

• exbentsopää

Kyllä ne säännökset on ihan tarpeeseen kirjoitettu, tässä englantia osaaville hiukan bentsoriippuvuutta avaava sivu jonka kokemus osioon selviytymistarinoista (niitä ei monta sellaista jota lukisi ilman tuskaa ole)

bentsot ovat myrkkyjä varsinkin juuri xanor ja rivatril pahimmat

mukavaa kesää kaikille!

nimim. usko.

voisko sun sp-osoitteesi saada? (samaistuin moneen juttuun kanssais)

• kärvistelyä!!!!!!!!!

olen syönyt xanoria n17 vuotta. Välillä pienempiä välillä pidempiä taukoja. pisin tauko 10 vuotta (itseasiassa tänä aikana myös jonkin verran). Nyt olen käyttänyt reilu kolme vuotta. 1mg 1-4 kertaa päivässä. ..... ajatellut lopettamista pari kuukautta. Nyt ollut viisi päivää ilman.... Tuskaista on. Hikoilua, lihasten nykimistä, olo on turta, ei pysty keskittymään mihinkään. ...................... Ei kannata aloittaa jos ei ihan pakko. Kannattaa edes yrittää pitää viikossa pari välipäivää..... Luin yhden viesrin, missä sanottiin että oireet voi kestää kuukausia..... Jos kerralla lopettaa uskon et kestää viikon, alle kaksi. Kokemusta on. ...............

• vieroittunut..

Älä lopeta noin nopealla tahdilla!

• Metalman6660

Moi, tiiän xanorin 25 vuotta. Koukkuunjäämisongelma on helvetillinen. Olen vetänyt pameja 60mg päivässä vuonna -91, mutta ei auttanut. Sitten tuli Valium 10mg, jonka jälkeen Xanor 1 mg, jonka jälkeen olen vetänyt 3mg päivässä. Toleranssi kasvaa eikä tunnu enää missään. Käsiä puuduttaa. VAROITUS älkää koskaan ottako xanoreita. Siitä ei ole pois pääsyä! Kokemusta löytyy, ikäni 42v.

• ph.

Milloin sinä noita Valiumeja olet käyttänyt? Taidat kirjoitella muualta kuin Suomesta tai siis niiden käyttöaikana olet asunut muualla kuin Suomessa.

• bentsohelvetti

Valium =Diapam samoin kuin Xanax =Xanor

• Spookkie

Omakohtaisen kokeumukseni Xanoreista on, että niistä on yllättävän helppoa päästä eroon. Annos oli monta kuukautta 4mg/pvä. Verrattuna johonkin SSRI lääkkeeseen tai opiaattipohjaisiin kipulääkkeisiin niin tuon X:n lopettaminen on lastenleikkiä. Tietty en noita nyt ole syönyt kun vain n. 1.5 vuotta eli verrattuna vuosia nappeja syöneisiin tilanne on varmastikin hyvin eri. Lopettaminen tosiaan pitää hoitaa asteittain esim. tiputtamalla vaikka 0.25mg/vko (itse kyllä tiputin 0.25mg joka kolmas päivä). Samalla lopetin ilta tissuttelun (jotain 6-8 bisseä melkeen joka päivä) josta koin myös kehittyneen jonkin asteen alkoholiongelman. Vaihdoin kaiken liikuntaan (rankkaan sellaiseen). Olo on ollut oikestaan ihan hemmetin hyvä vaikka vielä noita lopettelenkin, tai pikemminkin jäänyt siihen 0,25-0.5mg popsimiseen joka nyt lähinnä johtuu tämän hetkisestä elämäntilanteesta. Itseluottamus noussut paaljon kun on oppinut lopettamisen aiheuttamien ahdistuskohtauksien hallinnan. Ehkä pientä äreyttä ja pienehköä levottomuutta on esiintynyt sekä noita pienehköjä ahdistuskohtauksia ja alussa pahimmillaan (vai parhaimmillaan) olo oli iltaisin lähes auforinen, vähän kuin olisi pienessä humalassa. Niin ja tietenkin sydämentykytystä ja vapinaa, mutta ne saa Propralilla pois. Mutta niin, viekkarit on eri yksilöillä erit.

• e456

Xanorit on kuningas lääkkeitä.

• TahtooOnnnistua

NOSTAN tämän tärkeän, hyvän KETJUN, jonka just löysin. Vaikka keskustelu aloitettu v. 2008, niin nytpä tämä onkin ajankohtainen, paitsi tässä terveydenhuollon nykyajassa yleensä niin itsellenikin. Ajankohtainen niin, että Xanoria ei enää saisi käyttää...

Lähelle 10 v. käytettyäni iltaisin Xanoria, vuosia 0,5 mg, sitten 0,25 mg olen tästä nyt irtaantumassa. Aloin veistää 1/4 pois 0,25:n tabletista 2 kk sitten ja vastaavasti olen yrittänyt saada unen paneutumalla kaikkiin muihin keinoihin sekä luonnonaineisiin (kuten teaniini, kamomilla, magnesium) lääkemurusen poiston tilalle; myös antihistamiinin otan silloin tällöin, tai rauhoittavan vatsalääkkeen, jopa välillä Aspirinin.
      Olen pärjännyt tähän asti suht. hyvin, joskin olen tasapainoton, ilmeisesti tyypillisiä vieritusoireita on jonkin verran, esimerkiksi hikoilupuuskat.

Mitä mieltä joku kokenut on siitä, että lääkärini ehdottaa vähitellen vaihtamaan ilta-Xanorini pieneen muruun mirtatsapiinia. Vasta yhden kerran ottanut 4 mg:n murusen mirtaa ja kyllä nukuin hyvin, mutta jokseenkin pökkelö olo seuraavan päivän. - Joka tapauksessa, ainon prosessiani jatkaa rauhassa eli poistaa Xanorin. Lääkärini kanssa puhuttu, että kiire minulla ei ole, pääasia että suunta on selvä. Haluan käyttää paljon aikaa tähän, esimerkiksi toimia tällä vajaalla 0,25 mg plus mainituilla muilla keinoilla vielä 1 kk ja vähentää Xanoria sitten taas. Kovin kamppailen vain tuon mirtatsapiini aloituksen kanssa, kun pelottaa sekin.

Katsoin juuri youtube-videon aiheesta, se on englantia taitaville tässä:
      https://www.youtube.com/watch?v=LjpD41mMG8o

• Anonyymi

Ite syön 15mg päivässä enkä oo kokeillu lopettaa

• Anonyymi

Paska lääke, pitkällä käytöllä ahistaa, vitun kovat vierotusoireet älkää käyttäkö

• Anonyymi

Lääkäri ei uusi enää Xanor 1 mg reseptiä Suuria huimauskohtauksia on ollut ja sijaan lääkäri määräsi Opamox 30 lääkkeen ja oloni on aika ajoin hutera.

• Anonyymi

Joskus tuossa voi auttaa cross over vaihe jossa asteittain lääkkeitä määrätään tietyillä annoksilla päällekkäin esim. ashton manualissa tehdään cross over diapamiin.

Nuo on erilaisia lääkkeitä eri tavalla tuntuvia lääkkeitä vaikka samasta ryhmästä onkin ja bentsoja molemmat.

• Anonyymi

Ei jää koukkuun lopetin ulkomaan reissulla kun et jää kuuntelee hups ahdistaako menee ohi kun kivaa tekemistä

• Anonyymi

Vanha ketju mutta pitää kirjoitella. Jos vertaistukea löytyisi vielä. Takana siis xanor depotin syönti 1mg päivässä. Lopetin nopealla vieroituksella. Oksepamia tarjottiin kyllä tilalle. Anyway yhtä paha asia lähes. Nyt lopettamisesta lähes 2 viikkoa ja olen vuodepotilaana. Hirveät olotilat. Huimaa, pelottaa, ihme tuntemuksia, jalat vetelänä, uneton ja perus ahdistunut. Sain aikoinaan vaikeaan paniikki häiriöön. Takana lähes 25 v syöntiä annoksella 0,5×2. Kymmenen jo purettu vuosia sitten. Kyllä läjän työnsivät ja tälläinen taistelu alkoi. Tuntuu ettei ikinä helpota. Ei rinnakkais lääke auta asiaa. Kierteessä ollaan. Lääkäreillä ei ole mitään vastuuta ja me hölmöt uskotaan. Muutenkin reseptiä uusiessa määräsivät isoja annoksia kunnes puoliso katsoi laatikon väriä ja sanoi että väri on hieman eri ja niin löytyi 1mg jo. Tämä tapahtui 2 kertaa kun omakantaa katsoin. En ikinä tarkista laatikon väriä mutta todella se on erilainen

• Anonyymi

Noi sun vieroitusoireet voivat kuulua myös akuperäisiin oireisiin mitä vaikeassa paniikkihäiriössä on. Ja kun olet vähentämässä lääkettä alkuperäiset oireet palaavat jälleen. Joskus myös nämä kaksi asiaa sekoitetaan keskenään ja luullaan että ovat vieroitusoireita vaikka ovatkin ihan alkuperäisiä oireita jonka vuoksi aloitit lääkkeen käytön. Silloin yleensä vieroitus keskeytetään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noi sun vieroitusoireet voivat kuulua myös akuperäisiin oireisiin mitä vaikeassa paniikkihäiriössä on. Ja kun olet vähentämässä lääkettä alkuperäiset oireet palaavat jälleen. Joskus myös nämä kaksi asiaa sekoitetaan keskenään ja luullaan että ovat vieroitusoireita vaikka ovatkin ihan alkuperäisiä oireita jonka vuoksi aloitit lääkkeen käytön. Silloin yleensä vieroitus keskeytetään.

Tämä oli lohduttava kirjoitus,en ole itse osannut noin ajatella.Kun olen yrittänyt pienentää annosta ,niin tulee kovia ahdistus/paniikkikohtauksia.Koska elämässä tälläkin hetkellä erittäin raskaita tapahtumia,sairauksia itsellä ja perhepiirissä,kuolemantapauksia, rahavaikeuksia ym.niin taitaa taaskin olla väärä aika edes yrittää vähennystä,mutta kun nuo tk lääkärit on niin xanor vastaisia(ei varmaan syyttä)että pitäis vaan nyt lopettaa ja siirtyä miedompiin lääkkeisiin,mihin käsittääkseni myös voi riippuvuus tulla?! Olen jo 25v käyttänyt 1.5-2mg /pv niillä pärjännyt,nyt vaihtui lääkäri ja tuli "uudet tuulet"!Riippuvuushan on kohdallani selvä tiedän sen,mutta paniikki/ahdistus on myös .Ehkä joku päivä olen valmis lopetukseen nyt en.Käyn kyllä myös terapiassa hän ymmärtää minua ihana Ihminen!Lääkäri aika kahden viikon päästä ,katsotaan miten käy.Jaksamista kaikille paniikkilaisille.t "muoriska"

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      48
      3766
    2. Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!

https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!
      Maailman menoa
      478
      3755
    3. Kiitos rakastamani,

tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan
      Ikävä
      30
      3019
    4. Nainen, olen huolissani sinusta

Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!
      Ikävä
      90
      2180
    5. Mikä siinä naisessa

Sinua kiehtoo?
      Ikävä
      155
      1900
    6. Ollaanko me päästy

Toisista yli vai mikä on tilanne
      Ikävä
      105
      1740
    7. Miksi et lähesty

kaivattuasi jos olet kiinnostunut? Palstailu ei auta asiaa. 🤔
      Ikävä
      130
      1569
    8. Kello käy ja ilta pimenee

Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun
      Ikävä
      254
      1430
    9. Ruumisvaunut

Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.
      Kuhmo
      40
      1262
    10. Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."

Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1138
    Aihe