EVANKELIUMIN VOIMA
Room. 1:16-17
--
1:16 Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.
1:17 Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta".
Evankeliumin voima, Room. 1:
2
<50
Vastaukset
Maailmankaupungissa Roomassa Paavalin ei tarvitse hävetä evankeliumia (16).
Hän tietää, että ihmiset etsivät pelastusta, vaikka itse ”pelastus”-sanaa he eivät sietäisikkään.
Rooman kaupunki veti paljon väkeä, joka oli tullut etsimään toimeentuloa silloisesta maailman pääkaupungista.
He etsivät rikkautta ja menestystä tässä maailmassa.
Mutta se ei tyydytä ihmistä eikä tuo mielekkyyttä elämämme peruskysymyksiin.
Elämämme suurin ihme on uskon syntyminen sydämessämme ja sen säilyminen elämämme loppuun asti (2 Tim 4:7)
Tätä Jumalan voiman evankeliumia Paavali ei häpeä julistaa. Evankeliumin ydin on ristiinnaulittu Jeesus Kristus (Gal 3:1).
--
"Vanhurskas on elävä uskosta" (17).
Aikoinaan uskonpuhdistajamme joutui näiden jakeiden (Room 1:16-17) äärellä syvään ahdistukseen.
Lopulta hänelle kirkastui: Jumala ei halua pelastaa ihmistä oman vaan vieraan vanhurskauden kautta.
Se ei tule eikä synny meistä itsestämme vaan se tulee meihin muualta. Se ei ole kotoisin maan päältä vaan se tulee taivaasta.
Sen tähden on opetettava yksinomaan ulkopuolista ja vierasta vanhurskautta.
Ensiksi on kuitenkin oma ja kotitekoinen vanhurskaus poisjuurrettava.Virsi 260
--
1.
Niin suuresti on Jumala
maailmaa rakastanut,
hän että rakkaan Poikansa
on sille lahjoittanut.
Ei mikään muu voi pelastaa
maailmaa langennutta,
pois poikennutta.
Kiittäen katsokaa
nyt Herran laupeutta!
2.
On siinä kallein lohdutus
ja turva hädässämme,
kun Jeesuksessa pelastus
on suotu synneistämme.
Saan ihmetellä, Jumala,
rakkauttasi meihin
pois eksyneihin,
kun isän tavalla
näin katsot kadonneihin.
3.
Ken uskoo Herraan Jeesukseen,
saa armon osaksensa,
sen ottaa Isä omakseen,
rakkaaksi lapseksensa.
Ei Jeesus tullut taivaasta
maailmaa tuomitsemaan
vaan pelastamaan
ja meitä kaikkia
autuuteen johdattamaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 448881
- 785392
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus14780Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon383894Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella543262Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme273135- 423121
- 412256
- 341842
- 2091737