Alammeko tutkia Ilmestyskirjaa?

ILMESTYSKIRJA ALKAA AVAUTUA - voittajille luvataan ...

Kolme ensimmäistä lukua ovat Kristuksen srk:lle.
"Jolla on kirva se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille
sanoo."
Loput, 4-22. luvut ovat lopun aikaa koskevia, siis
niitä 2300 päivää eli 7 antikristuksen vuotta.
(Neljännessä luvussa ja eteenpäin - ei enää
seurakunnille puhuta suoranaisesti, vaan yksilöille. Selvästikin sanat on kohdistettu toisaalta israelilaisille ja toisaalta niille,
jotka eivät olleet valmiit srk:n ylöstempaukseen.)

HOUKUTTELEVAT LUPAUKSET SEURAKUNTALAISILLE

Tietysti nuo Aasian 7:lle srk:lle osoitetut
varoitukset ja lupaukset ovat voimassa myös meille.
Eri seurakunnilla näyttää olevan - ja eri
seurakunta-aikakausilla - olevan kovin erilaiset
haasteet ja lankeemukset.
Yhteistä kaikille on, että Jeesus sanoo:
"Joka VOITTAA, minä ...". Tämmöisiä lupauksia:

Ilm 2:7 (Efeso)
"Jolla on korvat, se kuulkoon, mitä Henki sanoo seurakunnille. Sen, joka voittaa, minä annan syödä elämän puusta, joka on Jumalan puutarhassa.
[Matt. 11:15 | 1. Moos. 3:22; Ilm. 22:2,14]

Ilm 2:11 (Smyrna)
"Jolla on korvat, se kuulkoon, mitä Henki sanoo seurakunnille. Siihen, joka voittaa, ei toinen kuolema kajoa.
[Ilm. 3:6,13,22 | Ilm. 20:6,14, 21:8]

Ilm 2:17 (Pergamo)
"Jolla on korvat, se kuulkoon, mitä Henki sanoo seurakunnille. Sille, joka voittaa, minä annan kätkettyä mannaa ja valkoisen kiven, ja siihen kiveen on kirjoitettu uusi nimi, jota ei tunne kukaan muu kuin sen nimen saaja.
[Ps. 78:24,25 | Jes. 56:5, 62:2, 65:15]

Ilm 2:26 (Tyatira)
"Sille, joka voittaa, sille, joka loppuun asti noudattaa minun tahtoani, minä annan vallan hallita kansoja.
[1. Kor. 6:2 ]
27 Hän paimentaa niitä rautaisella sauvalla, lyö pirstoiksi kuin saviastioita.
[Ps. 2:9 | Luuk. 22:29]
28 Hän saa saman vallan, jonka minä olen Isältäni saanut; minä annan hänelle aamutähden.
[2. Piet. 1:19; Ilm. 22:16]
29 "Jolla on korvat, se kuulkoon, mitä Henki sanoo seurakunnille.

Ilm 3: (Sardes)
5 Se, joka voittaa, saa ylleen valkeat vaatteet, enkä minä pyyhi hänen nimeään elämän kirjasta, vaan tunnustan hänet omakseni Isäni ja hänen enkeliensä edessä.
[Luuk. 10:20 | Matt. 10:32 ]

Ilm 3:12 (Filadelfia)
Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota, ja oman uuden nimeni.
[Gal. 2:9 | Jes. 62:2, 65:15 | Gal. 4:26 ]

Ilm 3:21 (Laodikea)
"Sen, joka voittaa, minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niin kuin minäkin olen voittoni jälkeen asettunut Isäni kanssa hänen valtaistuimelleen. [1. Kor. 6:2 ]
22 "Jolla on korvat, se kuulkoon, mitä Henki sanoo seurakunnille." [Ilm. 2:7]

Mutta miten voitetaan? Mikä se voitto on?
Herran veli, Jaakob vastaa kysymykseen:

Jaakob 2:12-13
12 Vapauden lain mukaan teidät tuomitaan; pitäkää se mielessänne, mitä puhutte tai teettekin. [Jaak. 1:25]
13 Joka ei toista armahda, saa itse armottoman tuomion, mutta joka armahtaa, saa tuomiosta riemuvoiton. [Matt. 5:7 ]

1. Joh. 5:4
Kaikki, mikä on syntyisin Jumalasta, voittaa maailman. Ja tämä on se voitto, tämä on maailman voittanut: meidän uskomme.
[Joh. 16:33; Ef. 6:16]

Armahtavaisuus voittaa

22

494

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VALTAISUIMEN EDESSÄ LASINEN KRISTALLIMERI - Ilm. 4. luku

Ilm. 1-3 lukua kertovat Herran seurakunnasta. Neljännessä luvussa näytetään valtaistuin,
      jälkeen seurakunnan ylöstempauksen ja ennen Jeesuksen paluuta maan päälle Kuningasten
      Kuninkaana, (Sak 14. luku, Jes 66., Apt 1:11-12 ym). Ilmenee jakeesta 8.
      "Hän oli ja hän on ja hän on tuleva."

Valtaistuinta ympäröi sateenkaaren hohde, joka on tuttu meille usein sateen jälkeen.
      Valtaistuimilla istuu 24 vanhinta.
      Ympärillä neljä olentoa, joiden kolme siipiparia olivat
      täynnä silmiä.
      Yksi heistä muistutti leijonaa, toinen nuorta härkää, kolmas ihmiskasvoinen ja neljäs näytti
      lentävältä kotkalta. Alati ylistivät Herraa. Neljä evankelistaako? Entä koostuuko
      vanhimmisto 12 apostolista ja 12 vanhan liiton edustajasta? Joka tapauksessa, Jeesus
      lupasi hallituspaikkoja:

Matt. 20:23    Hän sanoi heille: "Minun maljani te tosin juotte, mutta minun oikealla ja vasemmalla puolellani istuminen ei ole minun annettavissani, vaan se annetaan niille, joille minun Isäni on sen valmistanut".    

Nuo 24 vanhinta aika ajoin heittivät voittoseppeleensä Herran eteen, sillä Hän sen voiton
      on ansainnut. Heidän ylistykseensä 4. luku päättyy:

Ilm. 4:11
      -- Herra, meidän Jumalamme! Sinä olet arvollinen saamaan ylistyksen, kunnian ja vallan, sillä sinä olet luonut kaiken. Kaikki, mikä on olemassa, on sinun tahdostasi luotu. [1. Moos. 1:1; Ap. t. 17:24]

• ILM. 5. LUKU - 24 vanhinta valtaistuimen edessä kehottavat Jeesusta avaamaan lopunajan sinetit!

Kirkastetun srk:n joukosta on siis valittu 24 vanhinta - Isä on heidät valinnut, ei Jeesus, Matt 20:23.

Matt. 20:23    Hän sanoi heille: "Minun maljani te tosin juotte, mutta minun oikealla ja vasemmalla puolellani istuminen ei ole minun annettavissani, vaan se annetaan niille, joille minun Isäni on sen valmistanut".   

Mutta mitä Johannes itkee? Yksi vanhimmista lohduttaa apostoli Johannesta ja puhkee punumaan:

Ilm 5:4 Minä itkin katkerasti, kun ei löytynyt ketään, joka olisi ollut arvollinen avaamaan kirjan tai katsomaan siihen.   
        5 Mutta yksi vanhimmista sanoi minulle: "Älä itke. Juudan heimon leijona, Daavidin juuriverso, on saanut voiton! Hän avaa kirjan ja murtaa kaikki seitsemän sinettiä."
        [1. Moos. 49:10; Jes. 11:1; Room. 15:12; Hepr. 7:14]   

9. ja 10. jakeessa vanhimmat ylistävät Karitsaa siitä, että hän on kaikista kansanheimoista
        koonnut itselleen hallitsevan kuningashuoneen. 13. jakeen kohdalla on välttämätöntä huomioida, että nyt on tulossa se hetki, kun Jeesus verensä valtuuttamana alkaa avata
        niitä lopunajan tapahtumia pidätelleitä SINETTEJÄ. Ja Jeesuksen seurakunnan vanhimmat ovat siellä
        valtaistuimillaan ja tietysti koko valveilla ollut seurakunta.
        Seuraavassa luvussa, 6., lähteekin sitten Maan päällä antikristus liikkeelle, sillä Jeesus
        avaa 1. sinetin.

Mennään hieman tuohon 6. lukuun, ettei ajatus katkea:

Karitsa avaa kuusi sinettiä - Ilm 6:1-3
        1 Minä näin, kuinka Karitsa avasi ensimmäisen seitsemästä sinetistä, ja kuulin yhden neljästä olennosta sanovan ukkosen tavoin jylisevällä äänellä: "Tule!" [Ilm. 5:1 | Ilm. 4:6]
        2 Ja siinä samassa näin valkoisen hevosen, ja sillä, joka istui hevosen selässä, oli jousi. Hänelle annettiin seppele, ja seppelöitynä voittajana hän lähti uusia voittoja kohti. [Ps. 45:4,5; Sak. 6:3; Ilm. 19:11]
        3 Kun Karitsa avasi toisen sinetin, kuulin toisen olennon sanovan: "Tule!"

Siunattua tutkimusmatkaa Ilmestyskirjan maailmaan!

• Yksenkeli

Voittajien palkinnot ovat ihania ja rohkaisevia, ja kannustavat kilvoittelemaan ja olemaan uskollisia ja rohkeita!

Yrittäisimmekö avata Ilmestyskirjaa tutkimalla millaisia nuo seitsemän seurakuntaa ovat tänä päivänä? Esim. Efeson seurakunta on ahkera hyvissä teoissa, sen jäsenet näkevät vaivaa ja ovat kärsivällisiä ja uskollisia Jeesuksen nimen tähden. Seurakunta koettelee ovellaan koputtelevat evankelistat, opettajat ja saarnamiehet ja tunnistaa eksyttäjät.
      Mutta se on oikeaoppisuudessaan tullut rakkaudettomaksi ja lakihenkiseksi unohtaen ensirakkautensa ja saa tästä nuhteet.
      Se myös vihaa nikolaiittain tekoja, joitakin Herra itsekin vihaa. Nikolaiitat korottivat pappissäädyn tavallisten uskovien yläpuolelle. He olivat virkakeskeisiä. He opettivat myös että syntiä sai tehdä vapaasti koska Jeesus oli sovittanut kaikki synnit.

Tällaista seurakuntaa ei selkeästi yhtenäisenä löydy, eikä saa alkaa ketään tiettyä sormella osoittelemaan, en todellakaan tarkoita sitä! Mutta voitaisiko yrittää tunnistaa, mitä nämä seurakuntien ongelmat ja ilmiöt ovat nyt?

Ehkä sinulla on kuitenkin jo valmiina oma erilainen suunnitelma Ilmestyskirjan tutkimiseksi?

• Koetellaan kaikkina aikoina

• koska mikään

keskustelu ei ole täällä mahdollista.

• emme ala

emme ala!

• toinen enkeli

Milloin sinä viimeksi kävit sairaalassa katsomassa sinulle vieraita sairaita ihmisiä ja vietit aikaasi heidän kanssaan? Milloin viimeksi (ilman siitä saatavaa palkkaa) kävit auttamassa ihmistä joka itse ei kyennyt käymään kaupassa eikä voinut siivota kotiaan itse? Milloin viimeksi autoit ihmistä joka ei ilman apua päässyt edes vessaan?

Jos et koe tuota työtä omaksi kutsumukseksesi, milloin viimeksi palkkasit jonkun tekemään sen puolestasi jollekin ihmiselle?

Milloin viimeksi olet osoittanut jollekin muulle kuin oman perheesi jäsenelle välittäväsi hänestä?

Jos siitä on kulunut jo päiviä tai jopa viikkoja, niin mene ja tee. Kun hoidat omat ihmisyyteen kuuluvat velvoitteesi päivittäin, niin sitten voit kertoa toisille että heidänkin tulisi muistaa mitä Jeesus kertoi lähimmäisen rakkaudesta.

Kun ensin hoidat omat velvoitteesi, sinulla ei ole aikaa eikä halua julistaa toisille koska vasta sitten tiedät miten vähän teet itse! Vasta sitten julistuksessasi on se nöyryydestä nouseva sävy, joka on jokaisen todellisen Kristuksen palvelijan julistuksessa.

Sitä sävyä kaipaan eniten kaikkien julistajien puheissa ja kirjoituksissa mutta sen sävyn saaminen kai vaatii monien mielestä liian paljon. Sehän vaatisi kuuliaisuutta Jeesuksen opetuksille. Nyt julistajina esiintyvät juopot ja muuten toimettomat. Ne jotka eivät itse tee mitään, eivätkä osaakaan tehdä, ovat alkaneet opettaa sitä miten pitäisi tehdä.

Milloin saamme opettajan joka on ensin itse tehnyt vuosikymmeniä ja vasta sitten alkaa kertomaan toisille miten pitää tehdä?

• oikeassa olet

teot puuttuvat uskovilta.

• Tällä palstalla on ongelmana ollut juuri se, ettei
        ole selviä kysymyksiä, joihin voisi selvästi vastata.
        Kysymyksesi johdattelevat suoraan siihen, mihin
        myös Jeesus tahtoo johdattaa. Nimittäin:
        mitä tahtoisitte ihmisten teille tekevän, tehkää
        te samoin heille. Siis, että minun itse on ensin
        harrastettava lähimmäisenrakkautta ja sitten voin
        ainakin toivoa saavani sitä ehkä itsekin.

Ilmestyskirjan 3 ensimmäistä lukua ja sinun esittämäsi haasteet ovat verrattomasti tärkeämpää
        tutkittavaa tällä hetkellä, kuin 4-22. luvut.
        Toivonkin että teet aloituksen valvovan kristityn
        teoista ja tulen siihen mielelläni vastaamaan
        omalta kohdaltani.

Mutta tämä ketju on pyhitetty Ilmestyskirjan
        systemaattiselle tutkimiselle, sillä ilmesitä on,
        että kiinnostus palstalla siihen on mitä suurin.
        Nimenomaan systemaattista tutkimista tarvitaan.
        Joku Dylex teki aloitushypyn keskelle kirjaa ja
        aivan sekoilevaahan se selitys sitten on.

Mutta sinun kuvaamasi valvovat kristityt ovat jo
        ylhäällä ja Isä valinnut vanhimmat valtaistuimille,
        kun Jeesus alkaa avata lopunajan sinettejä.

Siunaten

• Elmeri*
        AnttiVKantola kirjoitti:

Tällä palstalla on ongelmana ollut juuri se, ettei
        ole selviä kysymyksiä, joihin voisi selvästi vastata.
        Kysymyksesi johdattelevat suoraan siihen, mihin
        myös Jeesus tahtoo johdattaa. Nimittäin:
        mitä tahtoisitte ihmisten teille tekevän, tehkää
        te samoin heille. Siis, että minun itse on ensin
        harrastettava lähimmäisenrakkautta ja sitten voin
        ainakin toivoa saavani sitä ehkä itsekin.

Ilmestyskirjan 3 ensimmäistä lukua ja sinun esittämäsi haasteet ovat verrattomasti tärkeämpää
        tutkittavaa tällä hetkellä, kuin 4-22. luvut.
        Toivonkin että teet aloituksen valvovan kristityn
        teoista ja tulen siihen mielelläni vastaamaan
        omalta kohdaltani.

Mutta tämä ketju on pyhitetty Ilmestyskirjan
        systemaattiselle tutkimiselle, sillä ilmesitä on,
        että kiinnostus palstalla siihen on mitä suurin.
        Nimenomaan systemaattista tutkimista tarvitaan.
        Joku Dylex teki aloitushypyn keskelle kirjaa ja
        aivan sekoilevaahan se selitys sitten on.

Mutta sinun kuvaamasi valvovat kristityt ovat jo
        ylhäällä ja Isä valinnut vanhimmat valtaistuimille,
        kun Jeesus alkaa avata lopunajan sinettejä.

Siunaten

Tajuinen esitys kuinkavoidaan päästä ilmestykirjan avaimeen kiini, koska kaikki kirjassa on järjestemmällistä toista menneistä tuleviin. Sinulla ei ole hallussasi avainta ilmestykirjan helppotajuisuuden ymmrtämiseen. Tunnut kuuluvan selvien asioiden sotkioihin.

Aina kun on kyse Kantolasta, niin pitäähän meidän ymmärtää hänen kaltaisiaan?

• Kuin ylipapin orja Jeesusta!
        Elmeri* kirjoitti:

Tajuinen esitys kuinkavoidaan päästä ilmestykirjan avaimeen kiini, koska kaikki kirjassa on järjestemmällistä toista menneistä tuleviin. Sinulla ei ole hallussasi avainta ilmestykirjan helppotajuisuuden ymmrtämiseen. Tunnut kuuluvan selvien asioiden sotkioihin.

Joh. 18:23
        Jeesus sanoi miehelle: "Jos puhuin väärin, osoita, mikä puheessani oli sopimatonta.
        Jos taas puhuin oikein, miksi lyöt minua?"

• Elmeri*
        Kuin ylipapin orja Jeesusta! kirjoitti:

Joh. 18:23
        Jeesus sanoi miehelle: "Jos puhuin väärin, osoita, mikä puheessani oli sopimatonta.
        Jos taas puhuin oikein, miksi lyöt minua?"

Uskonpuhdistuksen Jesuiitan mallin mukaan. Minä vaan oon yrittänyt pitää Martin puolia, kun hän teki aikoinaan kovan työn vapauttaakseen pohjolan kansan Paavin ikeen alta, nyt Antti henkeen ja vereen koettaa palauttaa Jesuiittain kautta katolilaisuuden Suomeen. Eihän näin saisi tehdä eihän? vai haluatko sinäkin inkivisiittiot takaisin tänne?

• Elmeri* kirjoitti:

## Kuinka saataisiin 7:ään vuoteen mahtumaan valtavat setsemän sinetin, setsemän pasuunan ja setsemän ja setsemän vitsauksen tapahtumat, antikiristuksen maailmanlaajuinen hallinta ja uskovien vaino? ##

Dylexin koulukunta toteaa näkevänsä kaiken kahtena
        tai kolmena. Kehotan liittymään meihin, jotka
        tutkimme ITSE Ilmestyskirjaa, emmekä oppikuntien
        silmälasien kautta. Sydämen yksinkertaisuus on
        aarre varsinkin Ilmestyskirjaa tutkiessa.

Miksei sinetin aukaisua seuraavaa enkelin
        pasunointia ja sitä seuraavaa vitsausta voi
        nähdä yhtenä kappaleena, yhtenä asiana?
        Noin kuvaannollisesti sanoakseni.
        Miksei muutama epidemia tai katastrofi voisi
        sopia 7 vuoteen?
        Mutta mahdotonta on, että sellaiset kestäisivät
        vuodesta 1844 aina maailman loppuun saakka.
        Toisaalta, miksi "uskovien vaino" pitäisi
        rajoittaa 7 vuoteen tai alkaen vuodesta 1844?
        Onhan sitä ollut voimakkaasti jo yli 2000 vuotta.

ESIMERKKI: METEORIITIN PUTOAMINEN VALTAMEREEN
        Ilm 8:10-11
        10
        Kolmas enkeli puhalsi torveensa. Silloin putosi taivaalta suuri, soihtuna palava tähti, ja maahan pudotessaan se täytti kolmanneksen virroista ja vesien lähteistä. [Jes. 14:12]
        11
        Tähden nimi oli Koiruoho. Kolmannes vesistä muuttui karvaaksi kuin koiruoho, ja monet ihmiset kuolivat vedestä, koska se oli tullut myrkylliseksi. [2. Moos. 15:23; Jer. 9:14]

Puhtaalla maalaisjärjellä ymmärtää tuon parhaiten.
        En tule koskaan tutustumaan Dylexin mainostamiin
        kuppikuntiin saati sitten hänen edustamaansa
        adventtiexegeetikkojen selitysteoksiin.
        Miksi sekoittaa niillä päätään, sitoutua johonkin
        suuntaan? Joku niistä sitten olisi valittava,
        sillä edes kahta eri oppikuntaa ei voi yhdistää.

• Johdatus Ilmestyskirjan systemaattiseen ja itsenäiseen tutkimiseen - 6. luku.

PYHÄT YLHÄÄLLÄ - HERRAN VIHA ALHAALLA

Huomatkaamme, että 24 vanhinta istuu jo valtaistuimillaan taivaissa, kuten
      Jeesus lupasikin Isän asettavan heidät, Matt 23:20. Neljä ylistävää olentoa
      siellä myös on ja yhdellä on ihmisen kasvot. Todennäköisesti neljällä
      kuvataan neljää evankelistaa, silminnäkijäkertomuksen kirjoittajaa.
      Nuo neljähän ovatkin 4. luvun mukaan täynnä silmiä.
      Leijona, härkä, ihmiskasvot, lentävä kotka. Ihmiskasvoinen lienee Johannes,
      sillä hän kuvaili Jeesusta ihmiseksi tulleena Jumalana.

KARITSA ITSE AVAA ENSIMMÄISET LOPUNAJAN SINETIT (6 kpl)
      - avaa sinetin kerrallaan ja sanoo: "Tule!".

1. SINETTI AVATAAN
      Silloin maailman johtajat seppelöivät antikristuksen ja se lähtee "voittajana
      voittamaan", valkoisella rauhan hummalla ja mikrosirulla turvatun leivän
      takaajana tietysti. Ja tässä vaiheessa vielä new age -henki päällä.

2. SINETTI AVATAAN
      Nyt tulipunainen hevonen ottaakin äkkiarvaamatta rauhan pois ja kaikki
      tappavat toisiaan. (Talouselämäkin menee sekaisin tietysti).

3. SINETTI AVATAAN
      Nyt musta hevonen tuo vaa'an. Tulee nälänhätä ja ruoan säännöstely
      kaikkeen maailmaan. On helppo arvata, mikä on
      seuraavaksi avattava sinetti.

4. SINETTI AVATAAN
      "Siinä samassa" tuhkanharmaa hevonen tulee, Kuolema selässään.
      Tuonela ratsasti sen perässä. Tappoivat neljänneksen maailman ihmisistä
      m i e k a l l a, n ä l ä l l ä ja r u t o l l a
      sekä loput ne jättivät villipetojen kynsiin.
      Vähiin siis käyvät ihmiset ja jos muutamaa jaetta edempänä (15.) ei
      sanottaisi, että ihmisiä aina kuninkaita myöden piiloutui luoliin yms., niin
      joku ajattelematon sanoisi, että Maa tuli autioksi ja tyhjäksi.
      Siellä piilopaikoissakin tapetaan ne,
      jotka vielä höpöttävät Jeesuksesta, (6:9-11).

5. SINETTI AVATAAN (jj. 9-11)
      Nyt "Jumalan sanan ja oman todistuksensa tähden tapetut" tahtovat jo lopullista
      tuomiota lynkkaajilleen. Heitä kehotetaan kärsivällisesti vielä odottamaan.
      Nyt he saavat sen luvatun (Ilm 3:5) valkean vaatteen ja kehotetaan rauhassa
      vielä odottamaan, kunnes surmattujen luku on täysi.
      Selväähän on, että tässä on kyse pedon ajassa surmattavista, niistä jotka
      eivät suostu luopumaan henk.koht. todistuksesta koskien Jeesusta Herranaan.
      Vaikka eivät siis olleet valmiit silloin, kun srk ylös temmattiin.

6. SINETI AVATAAN (jj. 12-17)
      Maanjäristyksiä, vuoret ihan siirtyvät paikoiltaan.
      Auringonpimennys, kuu verenpunaiseksi, tähtiäkin putoilee
      maahan saakka (meteoriitit). Taivasta ei näy, niin saasteinen on ilma.
      Kaikki ihmiset koettavat piiloutua luontoon - luoliin ja rotkoihin.
      Kaikki aistivat Jumalan ja Karitsan vihan päivän koittaneen.
      On siis kyse siitä "Herran päivästä, jota Sak 14. luku kuvaa.
      Sekä Matt 24. Ynnä Jes 66. ja lähes kaikki profeetat lopuissa luvuissaan.

Armoa ja rauhaa Herrassa!

• selitystä ...

kerrakseen oli sekoituksen sekoitus, mahtoikohan tuo Ilmestys kirjan selittäjä itsekkään ymmärtää tuota selitystään, minä en kylläkään ymmärtänyt oli se sellainen sekahedelmä soppa, ei pitäisi alkaa selittämään jos ei ole raamatun tuntemusta siinä käy noin.

• selitystä ... kirjoitti:

kerrakseen oli sekoituksen sekoitus, mahtoikohan tuo Ilmestys kirjan selittäjä itsekkään ymmärtää tuota selitystään, minä en kylläkään ymmärtänyt oli se sellainen sekahedelmä soppa, ei pitäisi alkaa selittämään jos ei ole raamatun tuntemusta siinä käy noin.

## No olipa
        Kirjoittanut: selitystä ... 23.8.2008 klo 00.37
        kerrakseen oli sekoituksen sekoitus ##

Hmm ... Kuusi vitsaussinettiä esiintoin ja huomautin, että niiden jälkeen mainitaan,
        että kaikki kyyneleet pois pyyhitään. Ja sitten seuraa 7. sinetti.
        Mitäs sekavaa tuossa muka on? Kyllä on ilmeistä, ettei 7. sinetin auettua
        ole enää mahdollista päästä niiden joukkoon, joiden kyyneleet kuivataan.
        Koskapa 7. sinetti avataan tuon maininnan jälkeen vasta.

Eikös sekin ollut selventävä huomio, että vanhimmat todella istuivat siellä
        kirkastettuina,
        Isän osoittamilla valtaistuimilla ja sieltä käsin vanhin valisti ihmettelevää
        Johannesta, että mikä tuo suuri pelastettujen joukko on.
        Vanhin kertoi heidän tulevan "siitä suuresta ahdistuksesta".
        Joten niiden täytyy olla niitä, jotka valvomattomina myöhästyivät
        ylösotosta ja jäivät pedon kynsiin.

## Kysyt että
        Kirjoittanut: Alammeko tutkia Ilmestyskir... 23.8.2008 klo 01.24
        Rehellisesti sanoen - Antti - olet menettänyt luottamuksesi niiden
        keskuudessa joiden kanssa haluat keskustella. Sorry. ##

Miksi ilmoitat minulle, että olet niin epäluuloinen, ettet luota kirjoitettuun
        Raamatun sanaan? Tai että et hyväksy sanan esiintuojaa?
        Kun sinulla ei ollut esittää mitään parempaa tilalle, niin se on yksistään
        oma murheellinen häpeäsi, ettet luota toisiinkaan.
        Tyhjiössä on vaarallista elää:

Matt. 13:12    
        Sillä sille, jolla on, annetaan, ja hänellä on oleva yltäkyllin; mutta siltä, jolla ei ole, otetaan pois sekin, mikä hänellä on.    

Siunaten

• Alammeko tutkia Ilmestyskir...

Rehellisesti sanoen - Antti - olet menettänyt luottamuksesi niiden keskuudessa joiden kanssa haluat keskustella. Sorry.

• Peruuttamatontako?

Eiksö luottamuspula täydy koettaa poistaa
        kesksutelemalla?
        Onko luotettava vain se joka on samaa mieltä
        täysin ja keskustellako voi vain sen kanssa,
        johon täysin luottaa?
        Miten voi tietää jonkun epäluotettavaksi, vaikkei
        ole tavannutkaan eikä mitään hänestä henkilönä
        tiedä.

Onko jumalallinen rakkaus ehdollista?
        Että Jumalaki rakastaa ihmistä, jos ihminen ensin
        tulee täydelliseksi ...

• Johdatus Ilmestyskirjan systemaattiseen tutkimiseen, ottaen huomioon
      kronologia so. tapahtumajärjestys.

ILM 7. LUKU - PELASTETTUJEN JOUKOT VALTAISTUIMEN EDESSÄ
      - ne 144000 merkittyä sekä "suuri joukko, jota kukaan ei
      voinut lukea

Tähän mennessä Johannes on nähnyt Karitsan ja 24 vanhinta ja 4 olentoa
      (evankelistat?) ja marttyyrien sielut, t a i v a a s s a.
      Nyt hän näkee M a a h a n. Näkee 144000:een, 12x12000 Jaakobin jälkeläiseen
      painettavan "elävän Jumalan sinetti".
      Sitten tietyt enkelit saavat vallan "hävittää maata ja merta"; puhaltaa tuulena
      metsiäkin lakoon. Nuo 144000 eivät taatusti joudu minkään tsunamin uhriksi.
      Eksegeetikot huomauttavat, että "maa ja meri ja puut" voi tarkoitta myös
      maailmaa, kansoja ja Israelia, sillä Raamattu tuntee kehotuksen tarkkailla
      "Israelia ja kaikkai PUITA". Eli meri tarkoittaisi kaikkia kansoja, maa
      tarkkoittaisi Israelia (Luvattu maa, "Jumalan asuinsija") ja puut kansoja.

Johannes k u u l i selvästi, että ne 144000 nimettiin
      todellakin "kaikista Israelin heimoista". Ruuben, Simeon, Leevi, Juuda, Manasse,
      Naftal, Gaad, Asser, Isaskar, Sebulon, Joosef ja Benjamin.
      (Jumalahan oli vaihtanut Daanin Manasseen, Joosefin toiseen Egyptissä
      egyptiläisestä syntyneeseen poikaan).

"Tämän jälkeen ..."

9
      Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä,
      ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään,
      10
      ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Pelastus tulee meidän Jumalaltamme, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalta".

Johannes ihmettelee, keitä nämä ovat.
      Niin yksi ylöstemmatuista kirkastetuista
      pyhistä, yhdelle 24 valtaistuimista korotettu vanhin, kertoo Johannekselle,
      että ne tulevat "suuresta ahdingosta".
      Nytkö vihdoin on marttyyrienkin "määrä täysi"?
      Raamattu kuvaa monissa kohdin YHDESSÄ "Herran päivä"-käsitettä ja
      "suuri ahdistus"-sanontaa. Herran tuomion päivä maan päällä. Se on pyhillekin ahdistava - mutta
      voitokas.
      Mm. Matt 24. ja Dan 12. sekä Jooel 2. luvuissa.

MITÄS NYT SITTEN? Riemuvoiton kuvaus päättyy alla olevaan jakeeseen 17.
      Pyhien kyyneleet pyyhitään pois ja ja Karitsa kaitsee heitä "elämän veden
      lähteillä".
      Mutta ei tämä MAAN osalta vielä ole loppu. Seuraavassa jaksossa näemme, mitä tapahtuu, kun Karitsa avaa SEITSEMÄNNEN sinetin.
      Koskapa 6. sinetin jälkeen jo "pyyhitään pois kaikki kyyneleet", on ilmeistä, että 7. sinetin
      avauduttua, ei enää marttyyreja lisäänny, vaan "määrä on täysi"!

ILM 8. LUVUSSA - AVAUTU 7. ELI VIIMEINEN SINETTI

ILM 4-7. LUVUISTA voinemme todeta, että edellä kuvattu on kyllin hirveää, niin että ymmärrämme 4-7 lukujen
      ajoittuvan pedonaikaan.
      Jossa ajanjaksossa seurakuntaa ei varsinaisesti enää ole, eikä Hengellä täyttymistä.
      Mutta 7 vitsausta sensijaan. (Joista 6 nähdään
      luvuissa 4-7).

ILM 8. LUVUSSA avautuu siis 7. sinetti ja on aika lailla selvää, että vaikka 8-14.
      luvuissa esiintyy päällekkäisyyksiä 4-7. lukujen kanssa - ainakin luvun 14. kuvaus niistä
      144000:sta - niin 8-14 luvuissa Johannes kuvaa erityisesti pedonajan jälkimmäistä puolikasta,sen
      3½ vuotta.

LUVUT 15-18. ovat jälleen toisintoa, toisenlaisella korostuksella - nähdään 7 enkeliä ja 7 vitsausta eli 7 vihan maljaa, pedon merkin ottaneita kohtaan. (15:1, 16:1-2)

LUVUT 19-22. ovat tiiviimpi yhteenveto, laajempi katsaus.
      Kannattaa vetäistä poikkiviiva jaksojen väliin ja verrata niitä
      toisiinsa. (Näkemisjaksot: 1-3, 4-7, 8-14, 15-18, 19-22.

Vähintäänkin tarkista Raamatustasi tässä vaiheessa, olenko sinulle opettanut oikein luvuista 1-7.

Armoa ja rauhaa Herran tuntemisen myötä!

• ka4rla

Kyllä Antin kirjoitukset ovat niin selviä ,että saa heikoimmatkin ymmärtämään mistä on kysymys .Antakaa hänen rauhassa kirjoittaa ,koska hänellä on todella armolahja jota meillä kaikilla ei todellakaan ole .On varmasti ellenistien mielestä outoa tulkintaa ,koska ei ole sekoitettu Viimeistä Taistelua näihin kirjoituksiin .Kiitos hyvästä johdatuksesta Raamatun lukuun.

• Sekä selitykseni koskien yhtenevyyttä niiden
      kohtien kautta.

DANIELIN JA ILMESTYSKIRJAN YHTYMÄKOHDAT

Tutki suoraan Sanasta, sillä selittelijöitä on pilvin pimein näissä asioissa. Pyhä Henki vahvistaa vain Raamatun sanan! Vastaavatko esittämäni yhtymäkohdat
      todella toisiaan?

NOIN SEITSEMÄN VIIMEISTÄ VUOTTA

Ilmestyskirja puhuu ensin seurakunnille, sitten on ylöstempaus ja puhutaan tästä Danielinkin vahvistamasta seurakunnattomasta ajanjaksosta:
      ("illoilla ja aamuilla" korostetaan olevan kyse päivistä eikä vuosisadoista).

Dan 8:11-14 : 2300 iltaa ja aamua
      Ilm 13:6-7

Dan 8:11 Se kasvoi ja uhmasi jo taivaan joukon valtiasta, ja valtiaalta otettiin pois päivittäinen uhri ja hänen temppelinsä turmeltiin perustuksia myöten.
      [4. Moos. 28:3,4 | 1. Makk. 1:21-23]
      12 Päivittäisen uhrin sijaan pantiin jumalaton ja väärä palvelus, ja totuus sortui maahan. Ja sarvi menestyi yhä kaikissa toimissaan.

13 Sitten minä kuulin pyhien enkelien puhuvan, ja yksi heistä kysyi toiselta: "Kuinka kauan meidän täytyy katsella tätä? Päivittäinen uhri on poissa, jumalattomuus levittää tuhoa, ja pyhäkkö ja palvelus on tallattu maahan!"
      [Luuk. 21:24; Ilm. 11:2]
      14 Toinen vastasi: "Niin kauan, että kaksituhatta kolmesataa (2300)iltaa ja aamua on kulunut; sitten nousee pyhäkkö taas kunniaan."

Ilm 13:6-8
      Niin se avasi suunsa ja alkoi herjata Jumalaa.
      Se herjasi hänen nimeään ja hänen asuinsijaansa ja niitä, jotka asuvat taivaassa.
      7 Sille annettiin myös lupa käydä taisteluun pyhiä vastaan ja voittaa heidät, ja niin sen valtaan annettiin kaikki heimot, kansat, kielet ja maat.
      8. Kaikki maan asukkaat kumartavat sitä - kaikki
      ne, joiden nimi ei maailman luomissta alkaen ole ollut kirjoitettuna teurastetun Karitsan elämänkirjaan.
      9 Jolla on korvat, se kuulkoon.

Tuossa (Ilm.)peto voittaa kaikki pyhät, tuhoaa heidät.
      Joten täytyy olla kyse siitä jäännöksestä, mikä
      ei ollut valmistautunut ylösottoon.
      Danielista käy ilmi, että kaikkia israelilaisia
      ei sentään ehditä tuhota, mutta maa vallataan ja
      temppeli.

--------------------

Dan 7:8 - Ilm 13:5

Dan 7:8 Minä katselin niitä sarvia ja näin, että niiden väliin kasvoi vielä pieni sarvi, ja entisistä sarvista kolme irtosi sen tieltä. Ja katso, sillä sarvella oli silmät, ihmisen silmien kaltaiset, ja suu, joka puhui suuria sanoja.

Ilm 13:5 Pedolle annettiin suu, joka herjaa ja puhuu suuria sanoja, ja se sai tämän vallan neljänkymmenenkahden kuukauden ajaksi. [Dan. 7:25, 12:7; Ilm. 11:2].

Mitä se on?
      Peto, jota myös antikristukseksi sanotaan, herjaa kaikkea jumalisuutta kolme ja puoli vuotta – lopun ajassa.

---- ----- -----
      Dan 7:9 - Ilm 1:14

Dan 7:9 Kun minä sitä katselin, istuimet asetettiin paikoilleen, ja Ikiaikainen istuutui. Hänen pukunsa oli valkea kuin lumi ja hänen hiuksensa ja partansa kuin puhdas villa. Hänen valtaistuimensa oli tulen liekkejä, ja sen pyörät olivat palavaa tulta. [Hes. 1:26;]

Ilm 1:14 Hänen päänsä ja hiuksensa hohtivat valkoisina kuin valkoinen villa, kuin lumi, ja hänen silmänsä olivat kuin tulen liekit. [Dan. 10:6]

Mitä se on?
      Isä Jumala valmistautuu Jumalan vihan aikaan pedon valtakaudessa.

----- ----- -----
      Dan 7:10 - Ilm 5:11, 20:12

Dan 7:10 Hänen luotaan lähti liikkeelle tulinen virta. Tuhannet ja taas tuhannet palvelivat häntä, miljoonat seisoivat odottaen hänen edessään. Oikeus asettui istumaan, ja kirjat avattiin. [Ps. 97:3 | Ps. 68:18]

Ilm 5:11 Valtaistuimen, olentojen ja vanhinten ympärillä näin suuren joukon enkeleitä ja kuulin heidän äänensä. Heitä oli lukemattomia, kymmenentuhatta kertaa kymmenentuhatta ja tuhat kertaa tuhat, [1. Kun. 22:19; Ps. 68:18; Hepr. 12:22]

Ilm 20:12 Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan. [Luuk. 10:20 | Matt. 16:27 ]

Mitä se on?
      Kirjat nyt avataan ja niin elävät kuin kuolleet tuomitaan = 1. ja 2. ylösnousemus.

----- ----- -----
      Dan 7:21 - Ilm 13:7

Dan 7:21 Minun katsellessani tuo sarvi ryhtyi sotaan pyhiä vastaan, ja se voitti heidät ja piti heitä vallassaan.

Ilm 13:17 Kenenkään ei ole lupa ostaa eikä myydä mitään, ellei hänellä ole tätä merkkiä, joka on pedon nimi tai sen nimen luku*. [Kreikan ja heprean kirjaimia käytetään myös numeroina.].

Mitä se on?
      Jumala antaa pedolle vallan teloittaa KAIKKI kristityt, lopun ajassa siis.
      Ne tyhmät neitsyet, jotka eivät olleet valvoneet tilaansa ylöstempauksen aikoihin.
      ---- ----- ------
      Dan 7:24 - Ilm 17:2

Dan 7: 24 Ne kymmenen sarvea ovat kymmenen kuningasta, jotka tulevat hallitsemaan sitä valtakuntaa. Heidän jälkeensä nousee vielä yksi. Hän on erilainen kuin edelliset ja kukistaa kolme kuningasta.

Ilm 17: 2 sille, jonka kanssa maailman kuninkaat ovat irstailleet ja jonka iljettävästä viinistä maan asukkaat ovat juopuneet." [Jes. 23:17; Jer. 51:7; Ilm. 14:8].

Mitä se on?
      Pari viimeistä valtakuntakautta. Kymmenen suurta maata yhdistyy yhdeksi uudeksi, lopun ajassa. Voipi olla niinkin, että maanosissa on keskusvaltiot, yht. 10, täydet valtuudet pedolta saaneita.

----- ----- -----
      Dan 7:25 - Ilm 12:14

Dan 7: 25 Uhmaten hän puhuu Korkeinta vastaan, tuhoaa Korkeimman pyhiä ja pyrkii muuttamaan juhla-ajat ja lain. Korkeimman pyhät annetaan hänen armoilleen ajaksi, kahdeksi ajaksi ja puoleksi ajaksi. [Dan. 11:36; 1. Makk. 1:46,47 | Dan. 12:7]

Ilm 12: 14 Mutta naiselle annettiin suuren kotkan siivet, jotta hän lentäisi turvapaikkaansa autiomaahan. Siellä hän on suojassa käärmeeltä, ja hänestä pidetään huolta vuosi, kaksi vuotta ja puoli vuotta. Peto pyrkii saamaan voimaan maailmassa islamilaisen järjestyksen.

Mitä se on?
      Peto (antikristus) pilkkaa Jumalaa ja israelilaisia. Kristitythän on jo ylöstemmattu sekä pedon käsiin jääneet ei-valmiit kristityt teloitettu marttyyreinä ensimmäisen 3,5 vuoden aikana.
      Nyt peto vainoaa Korkeimman pyhiä (Israelia?)vuoden kaksi puoli vuotta, (=3,5 v.).
      Näistä osa kuitenkin onnistuvat pysyttelemään piilossa. Erämaahan lennätettyinä. Peto pyrkii muuttamaan (israelilaiset?) juhla-ajatkin.

---- ----- -----
      Dan 8:13 - Ilm 11:2

Dan 8:13 Sitten minä kuulin pyhien enkelien puhuvan, ja yksi heistä kysyi toiselta: "Kuinka kauan meidän täytyy katsella tätä? Päivittäinen uhri on poissa, jumalattomuus levittää tuhoa, ja pyhäkkö ja palvelus on tallattu maahan!" [Luuk. 21:24]

Ilm 11: 2 Temppelin ulompaa esipihaa älä kuitenkaan lue mukaan, jätä se mittaamatta, sillä se on annettu vieraiden kansojen haltuun. Ne polkevat pyhää kaupunkia neljänkymmenenkahden kuukauden ajan. [Dan. 7:25, 12:7; Luuk. 21:24].

Mitä se on?
      Peto poistaa israelilaiset päivittäiset uskonnollisuudet (ortodoksijuutalaisen
      valtionuskonnon) sekä häpäisee pyhäkön Jerusalemissa.
      Kolme ja puoli vuotta pedon toimesta temppeliä häväistään; paikalle jääneillä ortodoksijuutalaisillakaan ei ole valtaa lainkaan temppelin ulompiin alueisiin.

----- ----- -----
      Dan 10:6 - Ilm 1:14-15

Dan 10: 6 Hänen ruumiinsa säihkyi kuin krysoliitti, hänen kasvonsa välkehtivät kuin salama, hänen silmänsä olivat kuin tulisoihdut, hänen käsivartensa ja jalkansa kuin kiiltävä pronssi, ja hänen äänensä oli kuin kansanjoukon pauhu.

Ilm 1:
      14 Hänen päänsä ja hiuksensa hohtivat valkoisina kuin valkoinen villa, kuin lumi, ja hänen silmänsä olivat kuin tulen liekit. [Dan. 7:9 | Dan. 10:6]
      15 Hänen jalkansa välkehtivät kuin sulatusuunissa hehkuva pronssi, ja hänen äänensä oli kuin suurten vesien pauhu.

Mitä se on?
      Jeesus ilmaantuu Jerusalemiin, Öljymäelle. Mutta niin kuin muinoin, niin nytkin, saatana pyrkii rajusti vastustamaan. Öljymäki on varmasti sotilaita täynnä.
      Herra Sebaotin taivaalliset sotajoukot kuitenkin, enkeliruhtinas Miikaelin johdolla, työntävät vastustuksen pois – ilmenee seuraavassa.

----- ----- -----
      Dan 10:13 - Ilm 12:7

Dan 10: 13 Persian enkeliruhtinas on vastustanut minua kaksikymmentäyksi päivää, mutta Mikael, yksi suurimmista enkeliruhtinaista, tuli auttamaan minua. Tästä syystä minä olen viipynyt siellä, Persian kuninkaiden luona. [Sir. 17:17 | Dan. 12:1; Juud. 9]

Ilm 12: 7 Taivaassa syttyi sota. Mikael ja hänen enkelinsä kävivät taisteluun lohikäärmettä vastaan. Lohikäärme enkeleineen teki vastarintaa [21; Juud. 9]

Mitä se on?
      Jeesuksen Öljymäelle paluun edellä kaikkien aikojen suurin taistelu – se suuri taistelu – niin maassa kuin henkivalloissa. "Suuri ahdistus", "Herran päivä".
      Israelilaisviha Iranissa yltyy ja saatana sen avulla saa kaikki kansat vihaamaan Israelia ja kristinuskoa. (peto on noussut iranilaisista).

----- ----- -----
      Dan 11:36 - Ilm 13:5

Dan 11: 36 "Ja kuningas tekee mitä tahtoo, pyrkii korkealle ja ylvästelee jokaista jumalaa vastaan, puhuu ennenkuulumattomia jumalien Jumalaa vastaan ja menestyy, kunnes vihan aika päättyy, sillä se tapahtuu, mikä on päätetty. [Dan. 7:8]

Ilm 13: 5 Pedolle annettiin suu, joka herjaa ja puhuu suuria sanoja, ja se sai tämän vallan neljänkymmenenkahden kuukauden ajaksi. (42 kk)
      [Dan. 7:8 | Dan. 7:25, 12:7; Ilm. 11:2]

Mitä se on?
      Uskonnon varjolla peto valtaan nousee, mutta lopulta se maailmanrauhan ja
      maailman nälkätalkoiden varjolla kieltää kaikki uskonnot - tulee new age.

Danielhan oli tuolla iranilaisella vaikutusalueella, Meedo-Persiassa (Iran-Irak) itsekin vaikeuksissa ja Herra synnytti hänessä toivoa - hänen annettiin nähdä, mitä näki – että maailman lopputapahtumat lähtevät juuri sieltä liikkeelle.
      Ja että Israelilla on tulevaisuus ja toivo.
      (Luther luuli, että saatanan ensisijainen vaikutusalue on Turkki.
      Sanoi, että se on ainoa esivalta, jota Herra ei ole asettanut.
      Tänään voimme nähdä, että kaikella esivallalla on paikkansa Jumalan
      suunnitelmissa.
      Ei hän ihan väärin nähnyt, sillä islam on kovassa nousussa).

• Kun tosissaan analysoi

"" Dan 7:21 - Ilm 13:7

Dan 7:21
        Minun katsellessani tuo sarvi ryhtyi sotaan pyhiä vastaan, ja se voitti heidät ja piti heitä vallassaan.

Ilm 13:17
        Kenenkään ei ole lupa ostaa eikä myydä mitään, ellei hänellä ole tätä merkkiä, joka on pedon nimi tai sen nimen luku*. [Kreikan ja heprean kirjaimia käytetään myös numeroina.].

Mitä se on?
        Jumala antaa pedolle vallan teloittaa KAIKKI kristityt, lopun ajassa siis.
        Ne tyhmät neitsyet, jotka eivät olleet valvoneet tilaansa ylöstempauksen aikoihin. ""

"Piti pyhiä vallassaan" ... eipä valvovia uskovia
        antikristus voisi pitää vallassaan. Joten täytynee
        olla kuten sanot - - ne jotka eivät ylösottoon
        olleet valmiit.
        Pitää vallassaan ostolupa-asian avulla (siru) ja
        monet pyhät tulevat teloitetuksi, kun joutuvat
        piilopaikoistaan tulemaan esiin ruoan puutteessa.

Voipi ollakin tolla lailla ...

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla

Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2
      Mikkeli
      90
      2727
    2. Mitä jos saisit selville

että kaivattusi tekee susta pilaa?
      Ikävä
      201
      1044
    3. Mitä ajattelit ensimmäisenä kun

näit kaivattusi ekaa kertaa?
      Ikävä
      66
      907
    4. Sofia teki aika pahat oharit

Leikkiikö Sofia kansainvälistä kosmopoliittia vai menikö rehdisti pupu pöksyyn, kun perui viestillä tulonsa puoli tunti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      856
    5. Mikä on toinen nimesi?

Tiedätkö naisen?
      Ikävä
      61
      737
    6. Mikä on sun ja kaivattusi nimen viimeinen kirjain?

Välillä näin päin...
      Ikävä
      56
      690
    7. Havaintoja ihmisen ulosteesta lenkkeilypoluilla

Oletteko havainneet ihmisen ulostetta taajamaa kiertävillä lenkkeilypoluilla?
      Kuhmo
      19
      612
    8. Mies, toivotko että kaivatullasi

olisi vähän isommat rinnat? Kuinka paljon isommat olisi kivat?
      Ikävä
      51
      565
    9. Peräännytkö nainen vai mitä sanot

Jos sanon sulle että rakastan sua? Suututko oletko vihainen vai olisiko tunteet molemminpuolisia?
      Ikävä
      55
      519
    10. Mitä nainen tekisit J-miehen kanssa?

Jos saisit juoksemalla kiinni?
      Ikävä
      55
      515
    Aihe