vain naisille tämä

kysymys!

mitä mieltä olette siitä jos mies lyö naista takaisin, naisen ensin lyötyä miestä kovaa nyrkillä kasvoihin?

Kun aina sanotaan pojille jo pienestä pitäen ettei tyttöjä saa lyödä. silloin pitäisi myös sanoa tytöille että älkää ärsyttäkö poikia tai vaan lyökö niitä.

siitä vaan leimaantuu jos antaa jollekkin naiselle turpaan vaikka hän olisi tehnyt mitä!
onko se oikein?

jos miehet ei saa lyödä naisia, niin naiset eivät saisi tehdä mitään mikä yllyttäisi miehiä lyömään.
paitsi kyllähän tasa-arvon nimissä pitäisi saada mäiskiä naisia samalla tavoin kuin miehiäkin ja onneksi jotkut miehet ovatkin sen jo tajunneet!

mutta hyvät naiset jos ette halua että teitä lyödään älkää provosoiko lyöjää!

eli mies saa kostaa miehelle mutta saako mies kostaa naiselle?

16

870

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • proffa

      ...niin tuo lähtötilanne on jo semmoinen, joka on myös osittain omaa syytä, jos päässyt syntymään:

      1. kannattaa katsoa, onko nainen raivohullu, ennen kuin menee kanssaan suhteeseen
      2. jos osoittautuu myöhemmin sellaiseksi, kannattaa harjoitella ns. väistöliikettä

      Esim. minun vaimoni on joskus heristellyt (leikkimielisesti) minulle nyrkkiä - tai yrittänyt muuten tuikata - niin kyllä noin keskimääräisen naisen huitaisun pystyy normaalirefleksein varustettu mies väistämään.

      Oma lukunsa ovat sitten noita itämaisia lajeja harrastaneet naiset - niiden kanssa pitää selvittää tuo luonne tosi tarkkaan, jos ei halua ukkovarvasta silmään.

      Ts. suosittelisin kaikille miehille, että pyrkisitte ennalta ehkäisemään tilanteita, joissa naisen nyrkki osuisi kasvoihin. Pienellä ajattelulla selvitään.

      Eri asia on sitten väistellä kadulla teini-ikäisiä tyttöjengejä, jotka pitävät madonnoita ja christinoita esikuvinaan... Kannattaa katsoa missä liikkuu, varsinkin jos yksin.

      • Kata

        "Oma lukunsa ovat sitten noita itämaisia lajeja harrastaneet naiset - "

        Hih. Myönnän, olen kerran mottassut miestä. Se tuli selkäytimestä, itsepuolustuksena, koska olen treeneissä lukuisia kertoja tällaista opetellut. Siis ei mitään silmitöntä hakkaamista, vaan kuinka karistetaan joku, joka käy käsiksi. (eikä mieskään ehtinyt väistämään.)

        Eipä lyöminen siltikään koskaan täysin oikein ole, mutta puolustuksekseni voin sanoa, että takapuoleni on Minun eikä siihen ole puristeluoikeutta kenelläkään ilman Minun lupaani. ;)

        Ja puntit meni tasan - kummallekin pieni jomotus - minulla takamuksessa ja toisella sitten naamassa... joten se siitä.


      • proffa
        Kata kirjoitti:

        "Oma lukunsa ovat sitten noita itämaisia lajeja harrastaneet naiset - "

        Hih. Myönnän, olen kerran mottassut miestä. Se tuli selkäytimestä, itsepuolustuksena, koska olen treeneissä lukuisia kertoja tällaista opetellut. Siis ei mitään silmitöntä hakkaamista, vaan kuinka karistetaan joku, joka käy käsiksi. (eikä mieskään ehtinyt väistämään.)

        Eipä lyöminen siltikään koskaan täysin oikein ole, mutta puolustuksekseni voin sanoa, että takapuoleni on Minun eikä siihen ole puristeluoikeutta kenelläkään ilman Minun lupaani. ;)

        Ja puntit meni tasan - kummallekin pieni jomotus - minulla takamuksessa ja toisella sitten naamassa... joten se siitä.

        suvaitsen pienen näpäytyksen toista kourivaa ihmistä kohtaan - tyhmyys tarvitsee opetuksen. Varsinkin jos on VARMA että se toinen oikeasti kourii (niin kuin valtaosassa tapauksia voinee olla - etenkin jos kankkuakin on jomottanut jälkeenpäin).

        Mun pointtini oli olla varovainen, ennen kuin joutuu tilanteeseen, jossa tuommoisessa pysyvämmässä parisuhteessa...


      • proffa
        Kata kirjoitti:

        "Oma lukunsa ovat sitten noita itämaisia lajeja harrastaneet naiset - "

        Hih. Myönnän, olen kerran mottassut miestä. Se tuli selkäytimestä, itsepuolustuksena, koska olen treeneissä lukuisia kertoja tällaista opetellut. Siis ei mitään silmitöntä hakkaamista, vaan kuinka karistetaan joku, joka käy käsiksi. (eikä mieskään ehtinyt väistämään.)

        Eipä lyöminen siltikään koskaan täysin oikein ole, mutta puolustuksekseni voin sanoa, että takapuoleni on Minun eikä siihen ole puristeluoikeutta kenelläkään ilman Minun lupaani. ;)

        Ja puntit meni tasan - kummallekin pieni jomotus - minulla takamuksessa ja toisella sitten naamassa... joten se siitä.

        suvaitsen pienen näpäytyksen toista kourivaa ihmistä kohtaan - tyhmyys tarvitsee opetuksen. Varsinkin jos on VARMA että se toinen oikeasti kourii (niin kuin valtaosassa tapauksia voinee olla - etenkin jos kankkuakin on jomottanut jälkeenpäin).

        Mun pointtini oli olla varovainen, ennen kuin joutuu tilanteeseen, jossa tuommoisessa pysyvämmässä parisuhteessa...

        Tosin uskon, että yleinen mielipide tässäkin tapauksessa suvainnee naiselle ennemmin lyönnin mieskourijan pläsiin, kuin miehen lyövän naiskourijaa... pojille kun yleensä opetetaan, ettei naista saa lyödä. Mutta jos ei sinua haittaa, vaikka sitten naiskourijoitakin saa tällätä kapakeissa turpiin "noin vaistomaisesti", niin silloinhan se on vain hubaa - eikö totta?


      • Kata
        proffa kirjoitti:

        suvaitsen pienen näpäytyksen toista kourivaa ihmistä kohtaan - tyhmyys tarvitsee opetuksen. Varsinkin jos on VARMA että se toinen oikeasti kourii (niin kuin valtaosassa tapauksia voinee olla - etenkin jos kankkuakin on jomottanut jälkeenpäin).

        Mun pointtini oli olla varovainen, ennen kuin joutuu tilanteeseen, jossa tuommoisessa pysyvämmässä parisuhteessa...

        Tosin uskon, että yleinen mielipide tässäkin tapauksessa suvainnee naiselle ennemmin lyönnin mieskourijan pläsiin, kuin miehen lyövän naiskourijaa... pojille kun yleensä opetetaan, ettei naista saa lyödä. Mutta jos ei sinua haittaa, vaikka sitten naiskourijoitakin saa tällätä kapakeissa turpiin "noin vaistomaisesti", niin silloinhan se on vain hubaa - eikö totta?

        Vaikka siis lyöminen on väärin jne jne, niin ei miehenkään tarvitse mitä tahansa sietää.

        Toisaalta taas, jos mies tiukasti kieltää, niin eiköhän (päätä lyhyempi ja hennompi) nainen tajua oman parhaansa ja jättää rauhaan. Minulla ei tällaista auktoriteettia ole koskaan ollut, etenkään itseäni puolta isompia miehiä kohtaan.

        Ja kerrottakoon vielä, että tuollainen kohtelu ainakin omalla kohdallani oli toistuvaa, tosin usean eri miehen taholta, ennenkuin suutuin. Siihen vaikutti myös se, että minuun tosiaankin sattui, jolloin "leimahti."
        ...hyvänen aika, kyllä persuksissakin on TUNTO!

        Joo, myönnän että lipesin vähän aiheestasi, mutta ajattelin tämänkin puolen tuoda esiin... nainenkin voi "sortua" olemaan väkivaltainen...


      • proffa
        Kata kirjoitti:

        Vaikka siis lyöminen on väärin jne jne, niin ei miehenkään tarvitse mitä tahansa sietää.

        Toisaalta taas, jos mies tiukasti kieltää, niin eiköhän (päätä lyhyempi ja hennompi) nainen tajua oman parhaansa ja jättää rauhaan. Minulla ei tällaista auktoriteettia ole koskaan ollut, etenkään itseäni puolta isompia miehiä kohtaan.

        Ja kerrottakoon vielä, että tuollainen kohtelu ainakin omalla kohdallani oli toistuvaa, tosin usean eri miehen taholta, ennenkuin suutuin. Siihen vaikutti myös se, että minuun tosiaankin sattui, jolloin "leimahti."
        ...hyvänen aika, kyllä persuksissakin on TUNTO!

        Joo, myönnän että lipesin vähän aiheestasi, mutta ajattelin tämänkin puolen tuoda esiin... nainenkin voi "sortua" olemaan väkivaltainen...

        Ymmärrän pikku näpsäytyksesi ko. törkimyksen ns. nassuu täydellisesti.

        Hyväksynet aplodini.


      • Anonyymi
        Kata kirjoitti:

        Vaikka siis lyöminen on väärin jne jne, niin ei miehenkään tarvitse mitä tahansa sietää.

        Toisaalta taas, jos mies tiukasti kieltää, niin eiköhän (päätä lyhyempi ja hennompi) nainen tajua oman parhaansa ja jättää rauhaan. Minulla ei tällaista auktoriteettia ole koskaan ollut, etenkään itseäni puolta isompia miehiä kohtaan.

        Ja kerrottakoon vielä, että tuollainen kohtelu ainakin omalla kohdallani oli toistuvaa, tosin usean eri miehen taholta, ennenkuin suutuin. Siihen vaikutti myös se, että minuun tosiaankin sattui, jolloin "leimahti."
        ...hyvänen aika, kyllä persuksissakin on TUNTO!

        Joo, myönnän että lipesin vähän aiheestasi, mutta ajattelin tämänkin puolen tuoda esiin... nainenkin voi "sortua" olemaan väkivaltainen...

        Moni nainen kun tuntuu ratsastavan sillä, että miestä saa lyödä koska mies ei lyö takaisin.


    • Dirty Carrie

      Se on rautainen mies minun mielestäni, joka ei lyö naista.

      t. Dirty Carrie (poliisi).

      • mies

        se sopii sinulle mutta miksi arvostaisin mielipidettäsi "rautaisesta miehestä"?

        sehän on kanssa täälä yksi isoin valituksen aihe se että mies on niin "rautainen" tunteeton naistenmielestä sopeutumaton ym. ym.

        sanot rautainen mies vain siksi koska oletat että miehet arvostavat tätä "arvonimeä" ja siksi että se sopii tämän hetkiseen mielipiteeseesi.

        Sanon jos nainen lyö sinua ole tasa-arvoinen lyö takaisin!

        t: dirty harri (ei niinkään poliiseista pitävä nuori herrasmies(silloin kun se minulle sopii))


    • K-18

      Eikö ole itsestään selvää, että kaikilla on oikeus puolustaa itseään tilanteen vaatimalla tavalla?

    • Just joo

      "mitä mieltä olette siitä jos mies lyö naista takaisin, naisen ensin lyötyä miestä kovaa nyrkillä kasvoihin?"

      Tähän vastaan. Aika ymmärrettävä reaktio huitasta takaisin, jos lyödään nyrkillä kasvoihin. Muutenkin, jos nainen lyö miestä ja on muutenkin niin suurikokoinen, voimakas ja/tai raivoisa, että mies on todella vaikeuksissa, niin saa väkivaltaakin käyttää puolustuksekseen.

      Mutta mitä tulee siihen ärsyttämiseen & provosointiin (tarkoittanee puhumista, haukkumista, jäkätystä yms. sanallista naisen toimintaa), niin ei miehellä silloin ole lupaa lyödä naista (siis kenelläkään ei ole lupaa lyödä toista vain sanallisen ärsytyksen takia). Miehen pitää silloin puhua, haukkua, jäkättää jne. takaisin.

      Tosin järkevä ihminenhän (mies tai nainen) häipyy semmoisesta suhteesta, jossa toinen jäkättää jatkuvasti tai lyö/potkaisee kerrankin, eikä jää siihen keräämään raivoa ja ryhtymään itse lopulta väkivaltaan.

      Ja turha vetää mahdollisia lapsia, yhteistä asuntoa yms. mukaan perusteluksi sille, että ei voi lopettaa suhdetta. Jos suhde ei toimi, niin siitä pitää lähteä oli sitten lapsia tai ei tai yhteistä velkaa tms. Loppujen lopuksi se kuitenkin on kaikkien kannalta paras vaihtoehto, kuin nyrkkitappelut, jotka voivat pahimmillaan johtaa jonkun kuolemaankin...

    • Sohvi

      Jos iskun saanut (mies tai nainen) on selkeästi vahvempi kuin iskun antanut, mielestäni riittäisi käsien sitominen/vangitseminen tai muu lisäväkivaltaa estävä toiminto, jos sellainen on mahdollinen. Tämä olisi fiksuin tapa. Mutta kun me ei aina olla fiksuja, niin ymmärrän senkin, että toinen läppäisee takaisin, muttei liian kovaa missään nimessä. Kova isku kuulostaa väärältä ratkaisulta, ei kai ole tarkoitus aloittaa kestotappelua tai vahingoittaa pahasti?

      En siis katso sukupuolen merkitsevän tappelussa, vaan pikemminkin erojen voimapotentiaalissa. Vastuullinen vahva ei nuiji heikompiaan.

      • Anonyymi

        Ai sidotaan kädet ja työnnytään pyllyyn opetukseksi, ettei miestä tai ylipäätään ketään, saa lyödä?


    • min

      Jos joku sua lyö niin tietysti sulla on oikeus puolustautua! olis sukupuoli kumpi tahnsa! Äärimmäisen hassu kysymys mielestäni :) Jos sua nainen lyö ja yrittää uudesntaa niin sen lyönnin saa tietnkin torjua! mutta ei sitten sitä naistakaan ole pakko henkihieveriin hakata :) tää toimii mielestäni kumpaankin suutaan. Taitaa olla tässä yhteiskunnassa vähän tabu tämä naisten koti yms. väkivalta?? itse olen nainen ja sitä mieltä että tietyissä tilanteissa on ihan ok jos lävärin (avarin) annan esim. jos meis ehdottelee törkeitä päin näköä ta huorittelee tai käy käsiksi. Jos ei sanominen auta niin ainakin hetkeksi vaijentaa perässä tulevan "paljollakos sulta heruu" kyselijän ja siinä saattaa jopa ehtiä karkuun. Miehillä on kuitenin se lyöntivoima suurempi kun suurimalla osalla naisita, joten jos mies lyö takaisin niin ei ihan täysiä tarvi päästää.. :)

      • kaunis mies

        mulle on naiset tullu puhumaan törkeyksiä monesti varmaan pahempia rivouksia kun sulle mutta en ole vielä antanut yhdellekkään avaria/läväriä.
        suosittelet näemmä sitä!


    • Anonyymi

      Sekä nainen, että mies eivät saa turvautua väkivaltaan. Väkivalta voi olla myös henkistä, ja siinä ovat naiset usein parempia, kuin miehet. Itse olen ollut parisuhteessa, jossa minua hakattiin säännöllisesti, ja jossain vaiheessa opin ärsyttämään niin, että tiesin milloin saan turpiin, niin oli sitten se asia hoidettu siltä päivältä päiväjärjestykestä. Todella sairasta käytöstä myös omalta osaltani. Mies teki minuun myös henkisiä ruhjeita, joista näen osittain vielä 30 vuotta myöhemminkin painajaisia. En silti halua osallistua keskusteluun, mikä on pahempaa käytöstä, vaan jokaisen on itse tiedettävä, millainen ihminen haluaa olla, tai millaisessa suhteessa haluaa olla. Parasta on miettiä omalta osalta haluaanko tälläistä suhdetta, ja itse onneksi ymmärsin suhteen lopettaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9209
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      386
      3839
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2795
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      87
      2690
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      175
      2505
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2504
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1783
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1612
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1560
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1393
    Aihe