Minulla on tälläinen outo "pallo" etusormen taitoksessa. En tiedä mistä on tullut mutta luultavasti soutamisesta ja se on ollut pitkää, se ei ole niinkään kipeä. Ihan kuin se olisi luussa kiinni mutta en tiedä koska se heiluu silleen jännästi mutta ei kutenkaan liiku pois. Se on ällöttävä, onko kellään ollut samanlaista ja mitä teitte? en tiedä onko se joku rauhanen vai rusto vai mikä help me !
Tälläin outo patti sormessa
2
1750
Vastaukset
- sormessa tai varpaassa
Myksoidi kysta on melko harvinainen, mutta helposti tunnistettava syylämäinen rakkula sormen tai varpaan kärkinivelen päällä tai kynsivallissa. Sellainen on tavallisimmin 50–70-vuotiaitten vaiva, useammin naisilla (70 %) kuin miehillä (30 %). Kahdeksalla kymmenestä se liittyy nivelkulumaan tai muihin nivelsairauksiin. Kystan syntymekanismia ei tunneta tarkkaan. Se on yhteydessä nivelonteloon ja sisältää nivelnestettä. Muutos on vaaraton, mutta se saattaa olla kivulias.
Pieniä rakkuloita ei tarvitse hoitaa. Ne voivat hävitä itsekseen muutaman vuoden kuluessa. Isommat ja kipeät rakkulat voi tyhjentää suurella, steriilillä injektioneulalla muutaman viikon tai kuukauden välein. Toistuva rakkulan tyhjentäminen voi edesauttaa sen häviämistä. Rakkulan tyhjäämisessä on noudatettava puhtautta, jottei rakkula infektoituisi ja infektio leviäisi nivelonteloon.- erja arvonen
Just tuollainen rakkula on ilmaantunut vas. etusormen ensimmäisen niven päälle minulle.
Mietin jo alkaisinko itse sitä puhkaista vai mikä neuvoksi, mutta en taida uskalataa alkaa operoimaan.
Sen verran kipeä se on että koko ajan muistuttaa olemassaolostaan.
Taitaa nivelrikko olla minulla muissakin nivelissä kuin polvissa, lonkissa ja kyynärpäissä.
Pitänee vielä odotella jospa se tuosta painuisi itsestään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236975Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421259Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271052- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93804Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733