mullo kurpitsa

..mitä helvettii teen siitä?.. ei oo kesä..syys..talvi..kevät eikä amerikankurpitsa.. se on suikelo valkonen.. ainoo mitä mullo..

25

664

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja otat kierteellä kunnon vauhdin ja päästät irti.

      No emmä tiedä, en oo mikään keittiömestari;)

      • ..se takas vai ootatsä ikkunan alla?


      • pervokki kirjoitti:

        ..se takas vai ootatsä ikkunan alla?

        se ei tuu koskaan takas... valitan;) Kovasti.


      • a-v kirjoitti:

        se ei tuu koskaan takas... valitan;) Kovasti.

        ..sitten vaan pistän sen suuhuni vaikka raakana..


    • ohjetta;

      Kurpitsapikkelsi:

      1 osa etikkaa
      2 osaa vettä
      2 osaa sokeria
      jonkun verran tilliä

      Kuumenna liemi ja kaada pilkottujen kurpitsojen päälle.


      Kurpitsasäilyke:

      1 l kurpitsakuutioita
      Liemi:
      2 dl vettä
      2 dl sokeria
      8-10 kokonaista mausteneilikkaa
      2 kanelitankoa
      2 dl väkiviinaetikkaa
      (tillisilppua)

      Halkaise kurpitsa ja poista siemenet ja löysä sisus lusikalla kovertaen. Kuutioi kiinteä malto.
      Keitä sokeriliemi mausteiden kanssa. Lisää etikka ja kurpitsakuutiot pieni erä kerrallaan. Keitä kuutiot läpikuultaviksi, nosta tölkkiin ja laita uusi erä kiehumaan. Siivilöi lopuksi liemi ja kaada tölkkiin kuutioiden päälle.
      Jos haluat, voit maustaa kerrosten välit tillisilpulla.
      Tarjoa kurpitsakuutiot liharuoan lisänä.

      Kurpitsakeitto:

      0,5 kg kurpitsaa kuorittuna ja kuutioituna
      3 3 rkl voita
      0,5 dl hunajaa
      1 kpl salottisipuli kuutioituna
      3 dl kana- tai kasvislientä
      3 dl vettä
      2 dl kermaa
      suolaa, pippuria, tabaskoa
      Levitä kurpitsat uuniastiaan. Ripottele päälle voita ja hunajaa. Paahda kurpitsakuutioita 200-asteisessa uunissa, kunnes ne alkavat pehmentyä.

      Kuullota sipulikuutioita miedolla lämmöllä voissa noin 10 minuuttia, kunnes sipuli on pehmeää. Älä ruskista. Lisää paahdetut kurpitsat pannulle. Kaada päälle kasvis- tai kanaliemi ja vesi. Lisää nestettä vain sen verran, että kurpitsakuutiot juuri peittyvät. Hauduttele, kunnes kurpitsa on täysin pehmeää. Lisää kerma ja kiehauta. Soseuta keitto. Mausta ja siivilöi.

      Tulee hyvää tavallisesta sipulista ja ilman kermaakin.

      • ..no keittomestarihan mä oonkin.. oikea soppakanuuna.. keitän siitä keiton..


    • hyvät hollannikkaat. Keskeltä poikki ja pientä muotoilua. Hieman on kiikkerät, mutta onpahan persoonalliset. :•)
      Kurpitsan sisällöstä tee kurpitsakeittoa tai kurpitsapikkelsiä...

      • ..mä oonkin käsityön mestari..teenkin niistä jalkineet..


      • pervokki kirjoitti:

        ..mä oonkin käsityön mestari..teenkin niistä jalkineet..

        Keskeltä halki ja sisällön syöt. Alapuolelle saranat ja yläpuolelle rivat...
        Jos kyseessä isompi kurpitsa, voit kuljettaa lähikaupasta mäyriksen katevästi kurpitsana kotiin, huomiota herättämättä. :•)


      • Mörrimöykky11 kirjoitti:

        Keskeltä halki ja sisällön syöt. Alapuolelle saranat ja yläpuolelle rivat...
        Jos kyseessä isompi kurpitsa, voit kuljettaa lähikaupasta mäyriksen katevästi kurpitsana kotiin, huomiota herättämättä. :•)

        ..hirveesti tartte mäyriksiä piilotella.. voin tietysti lahjaksi jollekin "perheelliselle" tehdä että saa salakuljetettua mäyriksen... mutta emäntä tai isäntä voi ihmetellä miksi se toinen puolisko tuo usein outoja kantokurpitsoja kotiin eikä niitä koskaan syödä.. ja miski ne saranat ja rivat??


    • naapurinrouvalle

      tarjoaa sulle iltateet ja leipää

      • ..kai sillä selviää mutta kun naapurissa suu äijä..perheellinen..perheellinen.. kuinka kaukana naapurilla voi käydä..


    • se pahan päivän varalle...heheheeee

      • ku keksit yhtä herkullisen kurpitsaohjeen ku määkin;)


      • a-v kirjoitti:

        ku keksit yhtä herkullisen kurpitsaohjeen ku määkin;)

        lama iskeä ja sit on nälkä heheheheeee....;))


      • ..mulla paha päivä.. oikea nälkäpäivä..tarvitsen keräyksen pahimmillaan.. mutta kurpitskeitto vois olla jees..


      • almajavaihtovaatteet kirjoitti:

        lama iskeä ja sit on nälkä heheheheeee....;))

        kurpitsa säilyy? Jyrsiikö jälkipolvet vielä samaa kurpitsaa?


      • a-v kirjoitti:

        kurpitsa säilyy? Jyrsiikö jälkipolvet vielä samaa kurpitsaa?

        kauan se kestää...heh


      • pervokki kirjoitti:

        ..mulla paha päivä.. oikea nälkäpäivä..tarvitsen keräyksen pahimmillaan.. mutta kurpitskeitto vois olla jees..

        tortilloja tuukko syömään....????


      • almajavaihtovaatteet kirjoitti:

        tortilloja tuukko syömään....????

        ..ja paljo chilii jos on..kuolaten kulkuni luokses vie..


      • pervokki kirjoitti:

        ..ja paljo chilii jos on..kuolaten kulkuni luokses vie..

        sanonnu jotta tie miehen sytämmeen on tortillat heheheee....:D


      • almajavaihtovaatteet kirjoitti:

        sanonnu jotta tie miehen sytämmeen on tortillat heheheee....:D

        ..öh mulla kaikki ruoka vie sytämmeen..ainoa huono puoli että ruuantekijän pitää olla parempi ja tietysti nainen.. mutta onhan niitä muitakin keinoja..


    • sola

      ..tai peikon..juu just sellasen ku ne John Bauerin oliot on sais helposti tehtyä siitä kurpitsasta :)

      Tai jos tulee nälkä, niin vedä siivuiks, kastele lättytaikinaan ja paista pannulla ja ripottele suolaa päälle. Pikkasen jos laitat vielä tuorejuustoo pinnalle ennen syöntiä, niin nammm... ;))

      • ..ja jos keiton siitä väännän..tuotakin voisi kokeilla.. mutta kuorista kengät teen..


    • ..siis sisällön syön varmasti ja jos tykkään hankin uuden..kuorista tulen väsäämään jotain mielenkiintoista..

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1329
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1324
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1193
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1023
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      887
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      328
      820
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      629
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe