Kuinka tutustua ihmisiin?

Deah

Olen jo pitkän aikaa kärsinyt yksinäisyydestä. Elämässäni oli kausi, jolloin olin niin masentunut että kaikki jättivät minut yksin joko omasta tai minun omasta halustani. Muutuin sisään päin suuntautuneeksi ja hyvin araksi. Olen kuitenkin jo kyllästynyt ainaiseen yksinäisyyteen.

Kuinka pitäisi lähestyä henkilöä, jonka kanssa haluaisi olla kaveri? Kun toinen tulee ja vaikuttaa siltä että haluaisi tutustua, mitä pitäisi sanoa ja kuinka elehtiä? Aina kun tulee tilaisuus alkaa jutella jonkun kanssa ja haluaisi sitä suunnattomasti, niin en ikinä tiedä mitä sanoisin ja siksi olen aina hiljaa jollei sitten kysytä jotain. Olen ihan lukossa.. en luota itseeni enkä uskalla tehdä mitään etten vaan tee mitään väärin. Monet kerrat on mennyt hyvä mahdollinen toveruus ohi kun en ole osannut toimia. Sydäntä ihan raastaa.. Siitä on jo niin monta vuotta kun viimeksi tutustuin kehenkään, etten kertakaikkiaan osaa enää kommunikoida. Nyt kuitenkin haluaisin tsempata itseäni, mutten kertakaikkiaan löydä ikinä mitään sanottavaa ja jännitän itseni paniikkiin. Olen vasta 18 vuotias enkä haluaisi elää loppuelämääni nurkkaan piiloutuneena epäsosiaalisena yksilönä. Johan se muuhunkin vaikuttaa, kuten työelämään.

Voisiko joku neuvoa miten tutustua ihmisiin niin että vaikuttaa siltä että olen kiinnostunut enkä nolaa itseäni.. internetissä tutustuminen on aivan eriasia, siellä osaan olla avoimempi ihminen enkä tällainen sulkeutunut mörkö, mutta kun tosielämässä se tutustuminen on liian vaikeaa..

8

7813

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • charlie_brown

...voisi olla kysymys jostain aiheesta, jonka tietää tai arvaa toisen vahvuudeksi. Olet kuulemma hyvä siinä ja siinä, voisitko kertoa, miten sitä ja tätä...

• Cyralyria

Kokemuksia.
      olen huomannut että mun kikka on: On helpompi lähestyä samankaltaisia ujouden voimalla eläviä ihmisiä ja sitten yhessä on ollu mukava laittaa elämä uusiks=)

• Vaivasta päässyt

Kiva kun otit asian puheeksi. Tuli ihan mieleeni oma lapsuus ja nuoruus. Olin mielestäni kaikin tavoin muita huonompi ja samaa minulle läheiset, jopa vanhempani toitottivat...
      Ei ole vain yhtä tapaa joutua kuvaamiisi tunteisiin, kullakin om omansa tie kuljettavana.
      Pitkään etsin omaani, kokeilin, opiskelin ja etsin. Nyt työnäni on auttaa muita menestymään. Sain siis heikkoudestani vahvuuden. Niinhän se oikeesti usein on.
      Sain uusia ystäviä, uuden tiimin, uuden elämisen mallin, menettämättä mitään.
      Nou HÄTÄ!
      Kyseessä ei ole mikään ns uskontoon hurahtaminen - joka sekin saattaa jollekin sopia. Emme ota kantaa uskontoihin, emme politiikkaan, vaan ja ainoastaan ihmisyyteen ja sen tuomiin arvoihin.
      Kuten sanoin, jokaisella omansa, omat arvonsa pitäen ja niitä vahvistaen.
      JOS haluat lisää tietoa ja em suuntaista ystävätoiminasta, mitään et menetä jos laitat viestiä ihan tuntemattomana emailaten: [email protected]

• jenniina++

Aloita tosiaan toisen vahvuuksista, kysele niistä.

Kuunteleminen, vaikka se voisi alkuun tuntua vähän pitkässtyttävältäkin, on avain kanssakäymiseen.

Kaikki ihmiset haluavat tulla kuulluiksi. Niin tietysti sinäkin. Mutta odota aikasi, kyllä se tulee.

Onnea sinulle! Et ole millään tavoin yksin, vaikkei se nyt tietenkään välittömästi lohduta.

Kuuntele siis!

• v**** yksinäinen

aistin jotenki itteni tosta..kaikki vaan täsmäs jotenki siihen mitä itte kans ajattelen ja oon kokenu.
      noh oon 32w ja ilman ystäviä edelleenkin..ei varmaan kovin paljoo lohduta tää..mut se riippuu niin paljon ihmisestä löytääkö kavereita ja tuleeko niiden kanssa juttuun. mä itse oon tosi ujo ja mulla on joku sellanen kummallinen lahjakkuus siihen, et mä itte taidan aina karkottaa kaikki jokka haluis olla mun kavereita..ehkä just sillä et en tiä ja en oikein osaa niien kans jutella...ja sit jostain kumman syystä meen pniikkiin jos porukassa sattuu oleen joku tosi hyvän näkönen tyyppi..siis tyypillä tarkotan naista tässä mun tapauksessa. en tiä mistä se johtuu..ehkä just siitä ujoudesta,vaikkaki takana 5v kihlaus.

• Mulla on sama ongelma. melkein... Mulle on todellinen ylitsepääsemätön este sanoa se ensimmäinen sana. ja en oo löytäny mistään apua siihen, kaikkialta kuulee vain: sun pitää ottaa ittees niskasta kiinni ja mennä puhumaan. mutta kun siihen en pysty. mutta sitten kun joku on sen ekan sanan sanonu mulle ei tuota ongelmaa puhua.

• tuntemuksia

Luulisin, että ystävä hyväksyy sinut sellaisena kuin olet. Ehkä ystävä ymmärtää mokat ja kommelluksetkin. Silloin ei tarvitse elää koko ajan pelossa, että tekee väärin. Ja mikä sitten on väärin? Mielestäni on parempi yrittää kuin jättää yrittämättä. Jos jonkun mielestä tekee väärin, hän voi sanoa oman mielipiteensä ja sitten voit miettiä, oliko se järkevä mielipide vai ei, ja päteekö se sinun kohdallasi vai ei.

Sosiaalisissa kuvioissa alussa voi olla ymmärtämättömyyttä ja konflikteja. Mutta pitää olla sitkeä ja koettaa hankaluuksista huolimatta, niin ihmiset alkavat pikku hiljaa ymmärtää toisiaan oikein, ja oikea ystävystyminen, tutustuminen ja toisen tunteminen on mahdollista.

Mä itse lähestyn ihmisiä kiinnostuneesti. Välillä keksin helposti juttuja, joita sanoa, joista kysyä. Joskus taas en. Ehkä voi kysyä, että minkälaisista asioista sä tykkäät, tai mitä sä pidät tuosta tai tästä. Tai kysyä kaveria pelaamaan jotain peliä, se voi olla helpompaa, jos ei keksi puhuttavaa.

Kyllä niitä tuttuja ja kavereita tulee. Toisaalta se on kyllä niinkin, että jos pitkään aikaan ei tutustu tai juttele kenenkään kanssa, saattaa tulla pieni rimakauhu.

• Ujonlainen keijukainen.

Kamala en oo ollenkaan tajunnu,miten paljon samallalailla tuntevia ihmisiä onkaan!
        Mie olen aikani kärsiny masennuksesta ja se teki kamalan muurin minun ja muun maailman välille. On vaikia olla kenen tahansa kanssa,vanhat kaverit alkaaki pikkuhiljaa kaikkoamaan kun olen niin mielenkiinnoton,en vaan osaa olla! Kun miettii itse niin en miekään tulis toisten asemassa mulle juttelemaan..kun en sano mitään järkevää,meen aivan lukkoon! Enkä pysty ymmärtään tätä,olin ennen tosi sosiaalinen..kaipa se todella tuo masennus jätti jälkensä. Huono itsetunto,heikko luottamus itseen ja muihin..kaikki tämä vaikuttaa negatiivisesti ihmissuhteisiini. Toivoisin todella löytäväni ratkaisun tähän ongelmaan,ennenku on liian myöhäistä! En tahdo olla yksin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2490
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      200
      1181
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1091
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      940
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      298
      911
    6. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66
      868
    7. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      91