Oletteko tutkineet Estonia casea kukaan tarkemmin?
Minusta on selvää, että länsi upotti laivan, ehkä CIA?
Lastina oli jotain NL peräistä aseistusta, mikä on myönnettykin.
Ilmeisesti keulaportti räjäytettiin tätä tukee laivan saksalaisen rakennuttajan tutkimukset
Mutta saattaisiko olla niinkin, että se mitä salaista siellä otettiinkin lännen haltuun? Useat pelastamaan tulleet aluksethan tutkissaan havaitsivat, että Estoniasta päin poistui vinhaa vauhtia valaisematon alus.
TÄmän onnettomuuden jälkeen ruotsi kielsi nopeasti hylylle menon ja jopa kansainvälisiä lakeja on rikottu kun Suomen ja Ruotsin merivartiostot ovat yrittäneet estä riippumattomia yhdysvaltalaisia ja saksalaisia tutkijoita pääsemästä paikalle
Lisäksi on monia viitteitä, että laivan henkilökuntaa olisi selvinnyt ja kadonnut sen jälkeen, kuten kapteeni
Mitä arveletta?
NL matskua, CIA ja co haki pois / tai pommitti pillun päreiksi.
Estonia
50
3848
Vastaukset
- lukemastani
päätellen, näkisin lähinnä venäjän olleen attentaatin takana. Ruotsistahan kaikki salakuljetettu materiaali oli helppo lennättää mm. USA:han.
Mutta kaikki salailu ja epäloogisuudet ovat todiste jostain muusta kuin "luonnollisesta" uppoamisesta!- Tutkija.
Tuo on toinen hyvä vaihtoehto.
Ajattelin vain, että KGB/FSB ei ehkä siinä myllerrystilanteessa olisi kyennyt tuohon
Venäjän mafiasta puhumattakaan, jos oletetaan että se poistunut pikkulaiva oli tekijöiden.
Voihan olla, että lastina olikin Venäjän mafia myymiä uraaniaseita ja CIA tai Mossad otti ne haltuun?
- rwtbwerbwr
Yksinkertaisin ja todennäköisin vaihtoehtohan on se, että Estonian keulaportti vioittui myrskyn seurauksena. Jostain ihmeen syystä tämä ei vaan tunnu kelpaavan hörhöillemme, vaan heidän pitää tässäkin asiassa hörhöillä aivottomasti. Hohhoijaa.
- ...
Jos tutustuisit aineistoon tajuaisit, että salaliitto on niin selvä, että jopa sen peittelijät nauravat sen huteruudelle.
Laivan valmistaja on todennut, että uppoamisen syy oli pommitäjäytys - ikikiikik
sinusta siis missään asiassa ei ole mitää hämärää.
eli kävelet kalliolta alas jos pomosi käskee.
hohhoijaa...
kaikki mitä telkussa sanotaan näyttää olevan sulle totuus. - Anonyymi
... kirjoitti:
Jos tutustuisit aineistoon tajuaisit, että salaliitto on niin selvä, että jopa sen peittelijät nauravat sen huteruudelle.
Laivan valmistaja on todennut, että uppoamisen syy oli pommitäjäytysYöllä luotettavat tahot kertoivat nähneensä laivan ulkopuolella välähdyksiä, joita luultiin salamien aiheuttamiksi. Kylki oli selvästi hitsattu/ polttoleikattu auki. Ulkoavaruuslaivasta suunnattu lasersäde teki reiän, josta humanoidisto livahti alukselle ja kaappasi laivan koko henkilökunnan sekä matkustajat avaruusalukselleen ja korvasi heidät humanoideilla; kaikki pelastuneet olivat siis humanoideja/ liskoihmisiä. Nyt olisi äärimmäisen tärkeää saada luettelo noista 158:sta pelastuneesta ja pyrkiä eliminoimaan vaara.
Nimimerkki Launi-Reena Kuukanen-Lilde
- liian suuri nopeus
http://www.youtube.com/watch?v=P5HZvg0M2Xk
Ei kestä keulaportti.- se, että keulaportti
petti EI olisi saanut upottaa lauttaa.
- Millainen reikä
se, että keulaportti kirjoitti:
petti EI olisi saanut upottaa lauttaa.
Tulee kun keulaportti on auki.
MIKÄÄN laiva, edes TITANIC, ei pysyisi sellaisessa vesimäärässä pinnalla. - laivoissa, joissa olen
Millainen reikä kirjoitti:
Tulee kun keulaportti on auki.
MIKÄÄN laiva, edes TITANIC, ei pysyisi sellaisessa vesimäärässä pinnalla.palvellut, ei vesilasti kannella ole kaatanut alusta.
http://images.google.fi/images?hl=fi&q=ice on deck&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi
:D ... - laivoissa, joissa olen
Millainen reikä kirjoitti:
Tulee kun keulaportti on auki.
MIKÄÄN laiva, edes TITANIC, ei pysyisi sellaisessa vesimäärässä pinnalla.palvellut, ei vesilasti kannella ole kaatanut alusta.
http://images.google.fi/images?hl=fi&q=ice on deck&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi
:D ... - dkfsdlkjslkdjfs
laivoissa, joissa olen kirjoitti:
palvellut, ei vesilasti kannella ole kaatanut alusta.
http://images.google.fi/images?hl=fi&q=ice on deck&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi
:D ...Herald of Free Enterprise: Zeebrugge ferry disaster.
En tiedä oliko tuo poikkeus, mutta niin vaan kiepsahti. laivoissa, joissa olen kirjoitti:
palvellut, ei vesilasti kannella ole kaatanut alusta.
http://images.google.fi/images?hl=fi&q=ice on deck&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi
:D ...aloitti matkansa vuonna 1980 nimellä Viking Sally. Se vaihtoi nimeä useita kertoja, mutta pysyi aina saaristoreiteillä, joille se oli rakennettu - kunnes se myytiin virolaisille ja joutui Tallinna - Tukholma -linjalle, jolla merenkäynti on paljon vaarallisempaa.
Siitä puuttui ajorampin takaa vedenpitävä seinä, jollaisia oli alettu rakentaa (ja korjata) autolauttoihin vuodesta 1982. Tämä puute on vaikuttanut laivan uppoamiseen ja selittää myös laivanrakennsufirman itsepintaiset yritykset pitää salaliittoteorioita elossa.- Kovissa Keleissä
dkfsdlkjslkdjfs kirjoitti:
Herald of Free Enterprise: Zeebrugge ferry disaster.
En tiedä oliko tuo poikkeus, mutta niin vaan kiepsahti.LASTI pääsee liikkumaan TAI joutuu poikkiaaltoon TAI saa POHJAKOSKETUKSEN TAI se on LASTATTU väärin TAI LOSSATTU väärin JNE. - niin tilanne muuttuu, mutta ei koskaan laiva ole kannelle kerääntyneestä vedestä kaatunut.
Laiva on KATKENNUT aallokossa ja MONTA kertaa - jopa pakasta otettu tuliterä sellainen menetti keulansa Etelä-Afrikan edustalla - SUOMESSA RAKENNETTU. - Viking Sally'llakin
sharyn kirjoitti:
aloitti matkansa vuonna 1980 nimellä Viking Sally. Se vaihtoi nimeä useita kertoja, mutta pysyi aina saaristoreiteillä, joille se oli rakennettu - kunnes se myytiin virolaisille ja joutui Tallinna - Tukholma -linjalle, jolla merenkäynti on paljon vaarallisempaa.
Siitä puuttui ajorampin takaa vedenpitävä seinä, jollaisia oli alettu rakentaa (ja korjata) autolauttoihin vuodesta 1982. Tämä puute on vaikuttanut laivan uppoamiseen ja selittää myös laivanrakennsufirman itsepintaiset yritykset pitää salaliittoteorioita elossa.ja SATOJA ja SATOJA matkoja työkseni em. reiteillä Suomi-Ahvenanmaa-Ruotsi ja takaisin - Itämeren liikennettä unohtamatta, siinä kuin kaikki muutkin meret ja alustyypit on tuttuja - aina telakalta rakentamisen valvonnasta lähtien.
Syyksi Estonian hajoamiseen keulastaan _RIITTÄÄ_ aivan liian suuri tilannenopeus kovassa vataisessa kelissä, mutta miksi se sitten upposi - siihen ei minulla ole vastausta. - väärinlastaus.
Viking Sally'llakin kirjoitti:
ja SATOJA ja SATOJA matkoja työkseni em. reiteillä Suomi-Ahvenanmaa-Ruotsi ja takaisin - Itämeren liikennettä unohtamatta, siinä kuin kaikki muutkin meret ja alustyypit on tuttuja - aina telakalta rakentamisen valvonnasta lähtien.
Syyksi Estonian hajoamiseen keulastaan _RIITTÄÄ_ aivan liian suuri tilannenopeus kovassa vataisessa kelissä, mutta miksi se sitten upposi - siihen ei minulla ole vastausta. Viking Sally'llakin kirjoitti:
ja SATOJA ja SATOJA matkoja työkseni em. reiteillä Suomi-Ahvenanmaa-Ruotsi ja takaisin - Itämeren liikennettä unohtamatta, siinä kuin kaikki muutkin meret ja alustyypit on tuttuja - aina telakalta rakentamisen valvonnasta lähtien.
Syyksi Estonian hajoamiseen keulastaan _RIITTÄÄ_ aivan liian suuri tilannenopeus kovassa vataisessa kelissä, mutta miksi se sitten upposi - siihen ei minulla ole vastausta.autokansi täynnä vettä,monellako laivalla olet ollut kyydissä kun autokansi on myrskyssä täynnä vettä?
- pitänytkään
laivoissa, joissa olen kirjoitti:
palvellut, ei vesilasti kannella ole kaatanut alusta.
http://images.google.fi/images?hl=fi&q=ice on deck&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi
:D ...Mikäli tuollaiset jäämassat saisivat laivat uppoamaan, olisi talvinen Suomenlahti todellinen Bermudan kolmio joka vuosi tammi-heinäkuussa.
Tuo jään muodostuminen kannelle on aivan normaalia. Suomen satamiin saapuu täyteen ahdettuja laivoja, joissa jäätä voi olla jopa kymmenen prosenttia painosta ja niiden sulattamiseen saattaa kulua päiviä. Siltikään ne eivät uppoa. Katsos kun jään muodostumiseen talviolosuhteissa on varauduttu jo etukäteen ja se on otettu huomioon lastiplaania tehtäessä.
Sen sijaan onkin aivan toinen juttu, jos laivan sisäosiin ja etenkin koko laivan pituiselle massiiviselle autokannelle syöksyy vapaata vesimassaa tolkuton määrä. Siinä ei enää kantavuuslaskelmilla ole mitään käyttöä ja laiva on täysin poissa plaanista.
Hyvinpä on päällystösi briiffanut kansipoikaansa :D - kylläkin
Kovissa Keleissä kirjoitti:
LASTI pääsee liikkumaan TAI joutuu poikkiaaltoon TAI saa POHJAKOSKETUKSEN TAI se on LASTATTU väärin TAI LOSSATTU väärin JNE. - niin tilanne muuttuu, mutta ei koskaan laiva ole kannelle kerääntyneestä vedestä kaatunut.
Laiva on KATKENNUT aallokossa ja MONTA kertaa - jopa pakasta otettu tuliterä sellainen menetti keulansa Etelä-Afrikan edustalla - SUOMESSA RAKENNETTU.Kannelle kertynyt vesi syöksyy pois.
Autokannelle tai lastiruumaan kertynyt vesi ei syöksy pois. Silloin laiva kuin laiva muuttuu sukellusveneeksi. - kuukausiin
pitänytkään kirjoitti:
Mikäli tuollaiset jäämassat saisivat laivat uppoamaan, olisi talvinen Suomenlahti todellinen Bermudan kolmio joka vuosi tammi-heinäkuussa.
Tuo jään muodostuminen kannelle on aivan normaalia. Suomen satamiin saapuu täyteen ahdettuja laivoja, joissa jäätä voi olla jopa kymmenen prosenttia painosta ja niiden sulattamiseen saattaa kulua päiviä. Siltikään ne eivät uppoa. Katsos kun jään muodostumiseen talviolosuhteissa on varauduttu jo etukäteen ja se on otettu huomioon lastiplaania tehtäessä.
Sen sijaan onkin aivan toinen juttu, jos laivan sisäosiin ja etenkin koko laivan pituiselle massiiviselle autokannelle syöksyy vapaata vesimassaa tolkuton määrä. Siinä ei enää kantavuuslaskelmilla ole mitään käyttöä ja laiva on täysin poissa plaanista.
Hyvinpä on päällystösi briiffanut kansipoikaansa :DTarkoitus oli tietysti sanoa että tammi-helmikuussa. Heinäkuussa ei Suomessakaan sentään pakkasta ole :)
- autokansi oli
metallurgi kirjoitti:
autokansi täynnä vettä,monellako laivalla olet ollut kyydissä kun autokansi on myrskyssä täynnä vettä?
'täynnä vettä'?
:D - ruumaan jostain kumman
kylläkin kirjoitti:
Kannelle kertynyt vesi syöksyy pois.
Autokannelle tai lastiruumaan kertynyt vesi ei syöksy pois. Silloin laiva kuin laiva muuttuu sukellusveneeksi.syystä, niin ei se laiva siihen uppoa. Tankkilaivatkin on tupaten täynnä lastia tai ainakin riittävästi painolastia, jolla taataan taas se, että ei kaadu.
:D - talvisissa pakkasissa
pitänytkään kirjoitti:
Mikäli tuollaiset jäämassat saisivat laivat uppoamaan, olisi talvinen Suomenlahti todellinen Bermudan kolmio joka vuosi tammi-heinäkuussa.
Tuo jään muodostuminen kannelle on aivan normaalia. Suomen satamiin saapuu täyteen ahdettuja laivoja, joissa jäätä voi olla jopa kymmenen prosenttia painosta ja niiden sulattamiseen saattaa kulua päiviä. Siltikään ne eivät uppoa. Katsos kun jään muodostumiseen talviolosuhteissa on varauduttu jo etukäteen ja se on otettu huomioon lastiplaania tehtäessä.
Sen sijaan onkin aivan toinen juttu, jos laivan sisäosiin ja etenkin koko laivan pituiselle massiiviselle autokannelle syöksyy vapaata vesimassaa tolkuton määrä. Siinä ei enää kantavuuslaskelmilla ole mitään käyttöä ja laiva on täysin poissa plaanista.
Hyvinpä on päällystösi briiffanut kansipoikaansa :DItämerellä ennen sen umpeenjäätymistä - mikä lienee nykyisin jo harvinaista? - ei ole ongelmatonta kuin annatte ymmärtää - itse asiassa hyvinkin vaarallista ja on otettava huomioon matkanteossa.
Mutta - meriklaari tehdään satamassa - ei merellä. - eroja löytyy
ruumaan jostain kumman kirjoitti:
syystä, niin ei se laiva siihen uppoa. Tankkilaivatkin on tupaten täynnä lastia tai ainakin riittävästi painolastia, jolla taataan taas se, että ei kaadu.
:DTankkilaiva on suunniteltu nestemäisen lastin kuljetukseen.
Autolautta on suunniteltu kiinnitettyjen autojen sekä matkustajien kuljetukseen.
Onkohan näissä jotain eroa? - väärin
talvisissa pakkasissa kirjoitti:
Itämerellä ennen sen umpeenjäätymistä - mikä lienee nykyisin jo harvinaista? - ei ole ongelmatonta kuin annatte ymmärtää - itse asiassa hyvinkin vaarallista ja on otettava huomioon matkanteossa.
Mutta - meriklaari tehdään satamassa - ei merellä.Jäänmuodostuminen ja sen vaarallisuus on tunnustettu ongelma. Senpä vuoksi se otetaan huomioon jo lastiplaania tehtäessä ennen merelle lähtöä. Laivat menevät ns. talvimerkille, eikä niitä lastata niin täyteen kuin kesäolosuhteissa.
Kannelle kertynyt jää ei riitä upottamaan oikein lastattua alusta.
Autokannelle myrskyssä pidäkkeettä vyöryvät sadat kuutiometrit vettä taas upottavat myös oikein lastatun laivan. - ja siksi viittasinkin
väärin kirjoitti:
Jäänmuodostuminen ja sen vaarallisuus on tunnustettu ongelma. Senpä vuoksi se otetaan huomioon jo lastiplaania tehtäessä ennen merelle lähtöä. Laivat menevät ns. talvimerkille, eikä niitä lastata niin täyteen kuin kesäolosuhteissa.
Kannelle kertynyt jää ei riitä upottamaan oikein lastattua alusta.
Autokannelle myrskyssä pidäkkeettä vyöryvät sadat kuutiometrit vettä taas upottavat myös oikein lastatun laivan.ja tässä toistan: MERIKLAARI TEHDÄÄN SATAMASSA - EI MERELLÄ.
- "satoihin kuutiometriin
ja siksi viittasinkin kirjoitti:
ja tässä toistan: MERIKLAARI TEHDÄÄN SATAMASSA - EI MERELLÄ.
pidäkkeettömästi virtaavista vesistä" tulee, niin eipä ne paljoa poikkea jäisestä kansilastista.
Epäselvää minulle on MIKSI alus upposi niinkin nopeasti kuin upposi?
Ja selvää on minulle, että haveri aiheutui taitamattomuudesta KOMENTOSILLALLA!
:D
Montako kuutiota vettä autokannella on jos sitä olisi tasaisesti sentin verran pinta-alaltaan? - Tajuat
Millainen reikä kirjoitti:
Tulee kun keulaportti on auki.
MIKÄÄN laiva, edes TITANIC, ei pysyisi sellaisessa vesimäärässä pinnalla.Laivojen tekniikasta niin ymmärtäisit että vaikka koko laivan autokansi olisi veden vallassa se laiva ei uppoa ilman että rungossa olisi reikä.
Sitä varten niissä laivoissa on se vitun ilma/vesitiivis runko vitun pöllö.
Sitäpaitsi vaikka visiiri lensikin vittuun siinä oli vielä ramppi ylhäällä mikä estää veden pääsyn valtoimenaan sisälle. Mikä vahvistaa teorian sangen isosta repeämästä rungossa. Niin isosta että pilssipumput ei pysty pitää vettä ulkona kaikista sen rungon 14 itsenäisestä ilmatiiviistä osasta.
Fakta: Komissio joka tutki tapausta valheellisti tapahtumien kulkua ja totuutta asiasta.
Fakta: Keulaportti repesi auki, raportissa siitä on yritetty vääntää valheellinen totuus miten se repesi irti.
Fakta: Keulaportin takana sijaitseva "silta" 2 ovi väitettiin auenneen, kaikissa sukelluskuvissa se on edelleen tiukasti kiinni.
Fakta: Utön tutka-aseman tutkakuvan nauhat "hävisivät" josta olisi saanut tarkan kuvan Estonian tarkoista liikkeistä, siitäkin on ristiriitaista tietoa.
Fakta: 9 Miehistön jäsentä todettiin pelastetuksi joko suomessa tai ruotsissa. Päivä tapahtuman jälkeen 8 henkilöä katoavat eivätkä omaiset ole heitä sen jälkeen nähneet. 9's miehistön jäsen löytyy rannikolta kuolleeksihakattuna.
Fakta: Ruotsin viranomaiset myöntävät hakeneensa hylystä salkun mutta eivät suostu kertomaan sisällöstä.
Fakta: Kaikkiin tutkimusmateriaaleihin on hilpastu "70 vuoden ajaksi salattava" leima.
Joo, että "tapaturma" tosiaan, kukaan ei varmaan jaksa uskoa siihen jos lukee kyseisen komission raportin. Paskapuhetta. - Anonyymi
Tajuat kirjoitti:
Laivojen tekniikasta niin ymmärtäisit että vaikka koko laivan autokansi olisi veden vallassa se laiva ei uppoa ilman että rungossa olisi reikä.
Sitä varten niissä laivoissa on se vitun ilma/vesitiivis runko vitun pöllö.
Sitäpaitsi vaikka visiiri lensikin vittuun siinä oli vielä ramppi ylhäällä mikä estää veden pääsyn valtoimenaan sisälle. Mikä vahvistaa teorian sangen isosta repeämästä rungossa. Niin isosta että pilssipumput ei pysty pitää vettä ulkona kaikista sen rungon 14 itsenäisestä ilmatiiviistä osasta.
Fakta: Komissio joka tutki tapausta valheellisti tapahtumien kulkua ja totuutta asiasta.
Fakta: Keulaportti repesi auki, raportissa siitä on yritetty vääntää valheellinen totuus miten se repesi irti.
Fakta: Keulaportin takana sijaitseva "silta" 2 ovi väitettiin auenneen, kaikissa sukelluskuvissa se on edelleen tiukasti kiinni.
Fakta: Utön tutka-aseman tutkakuvan nauhat "hävisivät" josta olisi saanut tarkan kuvan Estonian tarkoista liikkeistä, siitäkin on ristiriitaista tietoa.
Fakta: 9 Miehistön jäsentä todettiin pelastetuksi joko suomessa tai ruotsissa. Päivä tapahtuman jälkeen 8 henkilöä katoavat eivätkä omaiset ole heitä sen jälkeen nähneet. 9's miehistön jäsen löytyy rannikolta kuolleeksihakattuna.
Fakta: Ruotsin viranomaiset myöntävät hakeneensa hylystä salkun mutta eivät suostu kertomaan sisällöstä.
Fakta: Kaikkiin tutkimusmateriaaleihin on hilpastu "70 vuoden ajaksi salattava" leima.
Joo, että "tapaturma" tosiaan, kukaan ei varmaan jaksa uskoa siihen jos lukee kyseisen komission raportin. Paskapuhetta.Tuo kohta fakta9 ei ainakaan pidä paikkaansa. Miehistön jäseniä kyllä löytyi eikä hävinnyt sukulaisilta päivä sen jälkeen eikä myöskään tietääkseni ollut hakattu.
- jos näkisitte
asian siten, että mitään laivaa ei ollut eikä mikään uponnut.
Koko homma on valtamedian pelleilyä eliitin käskystä. Lavastettua kaikki. Niin uppoaminen kuin pelastusoperaatio ja pelastuneiden haastattelut.
Mutta uskoahan saa mihin haluaa. Päitänne vaan lytötte seinään. Tyhmiä olette ellette pysty kuvittelemaan porvarillisen lehdistön kykyä tehdä tällaista. Mikä korkea moraali heillä nyt sitten muka olisi, etteivät pystyisi paskaa puhumaan. Valehteleehan ne muutenkin.- Anonyymi
Niin kuin monessa muussakin asiassa valtamedia paisuttelee, liioittelee tai jopa vääristelee asioita oman agendansa mukaan.
- se oheisessa
ole aika tyhjentävästi kerrottu.Jos laiva kaatuu ja autokansi olisi täynnä vettä ei se silti uppoa koska aina jää ilmatasku ellei sitten pohjassa ole reikä josta ilma pääsee ulos.
http://heiwaco.tripod.com/Tabell2flottar.htm
Rescued and disappeared Captain Avo Piht was seen helping passengers with life jackets during the sinking on deck 7. He rescued himself in a life raft together with Variety Dancer Hannely Veide and Hanka-Hannika Veide. Avo Piht was not on duty the night of the accident. According to the Finnish evening newspaper "Iltalehti" the boat had two captains, at least one of whom survived. In Swedish news, helicopter crew told the press that the Second, Captain Avo Piht just was rescued. The news was sent in channel 4 news. Piht was also seen in ZDF news around 1.30 p.m. by several witnesses, among those Jannika Ade who used to work on M/V Estonia.
On 28.09.94 in the morning the news of the Estonian Radio, Estonian TV, Finnish TV announce the rescue of A. Piht. A Swedish helicopter had rescued A. Piht.
On 28.09.94 at 2.30 p.m. phoned Captain Erich Moik from MV Mare Balticum in Rostock , telling that Estonian sailors saw rescued A. Piht on ZDF news.
In the evening of 28.09.94 E. Madisson phoned on Swedish phone number 666 60 56, from which was said that A. Piht was alive and rescued. The same news was repeated to L. Garder on 29.09.94.
On 30.09.94 Chief of Security Department of the Swedish Department of Water Transportation, Mr. Bengt Erik Stenmark gives an interview to Reuter News Agency telling that commission, dealing with the catastrophe has talked to A. Piht. Mr. Stenmark has not refuted his claim.
On 01.10.94 representative of "Estline", Mr. Yrjö Saarinen show a telefax dated from the 28:th of September, where A. Piht born in 1954 is on the list of the rescued.
On 02.10.94 a message from reliable sources tell that from Sweden has arrived a fax to the Ministry of International Affairs telling that among other names of rescued are both A. Piht and A. Targama.
http://members.tripod.com/~MV_Estonia/Ipol3.html
http://www.youtube.com/watch?v=atjKbaohJds&feature=rela ted
In Autumn 2004, a scandal erupted in the Swedish media after the revelation by a retired customs officer that shortly before the accident in 1994, MS Estonia had been used by Swedish military intelligence to bring in electronic equipment illegally acquired in Estonia from the Russian Army (former units of USSR Baltic Military District). Swedish court investigator Johan Hirschfeldt later confirmed that the military intelligence indeed used MS Estonia in September 1994 for bringing in secret military equipment, but the content of the shipment will remain classified for 70 years.
In May 2006, the Estonian parliamentarian and member of the Estonian Parliament's Commission re-investigating the disaster, Evelyn Sepp, during her press conference in the Swedish Parliament, accused Johan Hirschfeldt of destroying the evidence which he collected as result of his investigation, a fact that Swedish government failed to explain. According to Ms. Sepp, the Swedish Government has not helped the Estonian team of investigators as was initially promised. Moreover, she declared that "Estonia sees connection between the military shipment and the disaster." Eventually, in the wake of Estonian election campaign and facing yet another instance of missing evidence, this time disappearance in archives of the Swedish maritime authority of a videotape of surveillance of the wreckage, done before placing it under concrete cover, in November 2006. Ms. Sepp suggested a possibility of a case of crime against humanity perpetrated in the disaster.
On 22 September 2005, Estonian state prosecutor Margus Kurm announced that the investigation conducted by the Estonian authorities confirmed the fact that military equipment was aboard the ship on 14 and 20 September 1994, and that Republic of Estonia was no part of this "Swedish operation." He claimed no evidence was found that such equipment was aboard the ship at the night of the disaster. Despite this, suspicions surrounding the alleged Swedish activities continued to exist, and in March 2006, Sepp expressed her opinion that the suggestion to cover the wreckage of the ship in concrete as proposed by the Swedish authorities may have been attempt to conceal the circumstances of the disaster. According to her, the Estonia Agreement of 1995 in fact prevents further in-depth reinvestigation of the disaster. On the 30 March 2006, a special commission set up by the Estonian government to investigate the secret military shipments aboard the ship partly disclosed its findings. In the published report the commission came close to blaming Swedish authorities for hiding the evidence and the circumstances of the disaster. Among other things, the commission emphasized the contradictions in the testimonies of witnesses and in the accounts of the persons who took part in the investigation in 1994. The Swedish government on several occasion refused to permit interviews with the witnesses. According to the commission, the contract with the private company (Rockwater) responsible for the divers and their operations at the wreckage in 1994 has made several crucial areas within the wreck, covered by the divers inside the ship, inaccessible. The Swedish government refused to give access to the file. The commission notes a case of the Swedish member of the 1994 investigation team disposing of an important piece of the evidence brought to the surface from the ship (the lock on the bow door, detached by the divers). Finally, the commission claimed that the divers had retrieved a specific piece of luggage, as seen in the film, content of which the Swedish government refused to discuss. The part of the ship with the item in question could not have been accessed through extant breaches, the commission said.[16]
On the 12 September 2006 the Swedish MEP, Lars Ångström, accused his government in the newspaper Dagens Nyheter of possible secret divings by the military prior to the beginning of the official divings performed within the framework of the investigation. The deputy then presented his claims against the government to the Swedish ombudsman.[17]
In October 2006 Estonian media (EE, 5 Oct) reported that a group of relatives of the victims registered several complaints against Sweden in the European Court of Human Rights in Strasbourg.
On 22 November 2006, the Norwegian newspaper Aftenposten reported that a film, taken at the turn of 1995–96 to investigate the depth to which the Estonia had sunk and the conditions of the seabed around the wreck, had disappeared from the archives of Sweden's Shipping Inspectorate.[18]
To put the accusations at rest, Swedish government commissioned two independent studies to use models and advanced computer simulations to verify the cause and sequence of events as well as test for alternative theories (like an explosion, leak below waterline etc).
In May 2008, both studies came to a conclusion that "Altogether the results of the analysis carried out show a similar sinking sequence to the one worked out already by the official investigation after the accident."
WERE KEY SURVIVORS FROM ESTONIA CATASTROPHE KIDNAPPED?
By Christopher Bollyn
Exclusive to American Free Press
The recent revelations of "enforced disappearances" of two Egyptian "terror suspects" carried out in Sweden in 2001 may shed light on the fate of nine missing survivors from the Estonia catastrophe of 1994.
Last week, in an article entitled "‘Ghost Planes’ Make Suspects Disappear," American Free Press reported that a U.S. registered Gulfstream 5 executive jet played a role in the "extraordinary rendition" or “enforced disappearance†of two Egyptian "terror suspects" from Sweden in 2001.
As reported, there is evidence that a similar abduction may have occurred in Sweden in the days following the Estonia ferry disaster of late September 1994.
According to Swedish journalist Sven Anér, enforced disappearances from Sweden are nothing new. More than 10 years ago, on Sept. 28, 1994, nine Estonian crewmembers, who evidently survived the Estonia ferry disaster, disappeared without a trace.
Documents pertaining to the 1994 and 2001 disappearances from Sweden point to U.S. registered private jets being used in both cases. Anér has provided AFP with airport documents concerning the aircraft suspected of being involved in the abduction of the nine missing Estonians.
Enforced disappearance, according to the Rome Statute of 1998, "means the arrest, detention or abduction of persons by, or with the authorization, support or acquiescence of, a State or a political organization, followed by a refusal to acknowledge that deprivation of freedom or to give information on the fate or whereabouts of those persons, with the intention of removing them from the protection of the law for a prolonged period of time."
Enforced disappearance, a form of kidnapping, is considered a "crime against humanity," according to the Rome Statute, which Sweden ratified in June 2001.
DISAPPEARED ESTONIANS
Ten years ago, in the immediate aftermath of the Estonia ferry disaster, which took the lives of some 852 people on Sept. 28, 1994, at least nine Estonian crew members, which official survivor lists show having survived the sinking, later mysteriously disappeared in what appears to be a government-organized abduction and enforced disappearance.
While the original survivor lists contain the names of 146 individuals, shortly thereafter the names of 11 crew members, who had been listed as survivors, were deleted without explanation from the lists maintained by the Swedish and Finnish authorities.
Anér has found 15 different original lists of survivors, all of which include the names of 11 Estonian crew members whose names were later deleted. It should be noted that in order for a name to appear on the list, a survivor was required to give his name, date of birth, status and nationality.
There is substantial evidence that at least 9 crewmembers survived the sinking of Estonia and were later abducted and taken to Arlanda airport near Stockholm whence they were flown out of Sweden on two private aircraft.
The abduction of these 9 crew members effectively removed key witnesses who would have been able to testify about the condition of the ship and the cause of the sinking. Chief among these were one of the ship's captains, Avo Piht, who was on-board but not on duty that night, and Chief Engineer Lembit Leiger. It is thought that the other seven were crewmembers who had shared the same life raft or been rescued with Piht and Leiger in the same helicopter, Y-64.
In the first days after the sinking, it was widely reported that Avo Piht had survived. The Swedish television news program Aktuellt, for example, in the evening of Sept. 28, 1994, reported that Ronald Bergman, director of Nordström & Thulin, the Swedish firm that co-owned the vessel with the Estonian state, had called and informed them that the ship's captain had survived and was being treated in a hospital in Finland.
Bengt-Erik Stenmark, security chief at the Swedish Maritime Administration told Reuters that the international investigation committee had interviewed Captain Avo Piht. Neither Stenmark nor Reuters has ever retracted this statement.
The German television network ZDF showed a video clip on September 28 of Avo Piht and other survivors arriving at Turku University Hospital in Finland. This video was later confiscated by German intelligence agents, according to Estonia researcher Jutta Rabe.
Leiger's wife, Kairi, received a call from a relative in Sweden who told her that a Swedish police superintendent named H. Strindlund had called to inform them that her husband had survived. Lembit Leiger had reportedly been treated in Stockholm's Huddinge Hospital and been released on September 29, 24 hours after having been admitted.
The next day, Mrs. Leiger spoke to Strindlund herself. Strindlund informed her of the flight details for the plane on which Leiger would be returning to Tallinn – but he never came home.
Along with Piht and Leiger, there are at least seven other "disappeared" crew members, whose names remained on survivor lists for days: The ship's doctor, Dr. Viktor Bogdanov, Kalev Vahtras, Kaimar Kikas, Agur Targama, Tiina Müür, and the twin sisters, Hannely and Hanka-Hannika Veide.
A STRANGE DISAPPEARANCE
In Tallinn, at noon on Sept. 28, 1994, the names of survivors provided by the Estonian Department of Transportation were read over the radio. Kalev Vahtras, the ship's quartermaster, was one of them.
Silver Linde, a surviving seaman, told Jutta Rabe that he had shared a hospital room in Turku, Finland, with Vahtras.
Vahtras and Linde were friends and the two spoke in the hospital. Vahtras had no noticeable injuries, although his body temperature was low and he was wrapped in blankets, Linde said.
Linde went to visit other survivors and left Kalev alone in the room. When Linde returned with another crewmember, they discovered that Vahtras was gone. His entire bed had vanished.
Linde asked a nurse about Vahtras and was told he had been transferred to another hospital. A survivor list from Turku hospital shows Vahtras' name and body temperature.
Vahtras' wife went to Turku and was told her husband was in a hospital in Sweden.
Eventually an unrecognizable and disfigured corpse said to be Vahtras was returned to Estonia with a death certificate which read: Drowned in the Baltic Sea. Linde is serving a 9-year prison sentence in Finland, the victim of a framed charge of drug trafficking.
THE CENSORED RESCUE
Aftonbladet, the Swedish daily, reported on the day of the sinking that rescue worker Kenneth Svensson, on a rescue trip with Swedish Navy helicopter Y-64, rescued 9 people at about 3 a.m. on Sept. 28. Half an hour later, according to Aftonbladet, the helicopter took the rescued to Huddinge Hospital in Stockholm, arriving at 4:30 a.m., with nine persons, one of whom was dead. There is, however, no information as to who these 9 people were.
The early rescue by Kenneth Svensson, however, was completely censored from the final report (JAIC), published three years later. According to the final report, Y-64 only rescued one person at 5:10 a.m. Svensson received a medal for heroic service from Sweden's supreme commander Owe Wictorin and was requested not to discuss the matter.
As AFP reported earlier, it was Owe Wictorin who authorized the smuggling of Soviet weapons technology on Estonia in the first place. There was an agreement between Wictorin and the commissioner of customs, Ulf Larsson, for a specific senior customs officer to clear the contraband materials, without any inspection, on arrival in Stockholm. At least two shipments of Soviet weapons technology had been delivered on Estonia under this arrangement in September 1994.
Jan Lindqvist, information chief for Sweden's civil aviation administration, provided Anér with documentation of two private planes that left Stockholm's Arlanda airport carrying a total of 9 unregistered passengers on the 28th and 29th of September.
The first plane, a Boeing 727-200, then registered VR-CLM, belonged to Larmag Aviation Cayman Ltd., a Bermuda-based company owned by Lars-Erik Magnusson, a Swedish casino owner and real estate mogul who became invested heavily in an oil and gas scheme in Turkmenistan in 1994 with funds taken from another firm, Fermenta.
The 161-seat Larmag 727 arrived from Amsterdam on the evening of Sept. 27 without passengers or cargo and left at 8:54 p.m. on Sept. 28 with 4 unregistered passengers headed for Amsterdam.
The second plane, a Gulfstream 4, registered N971L, belongs to International Lease Finance Corp. (ILFC) of Los Angeles, California. ILFC, an aircraft leasing company, was founded by Leslie Gonda, born Lazlo Goldschmied in Hungary. Today, Maurice R. Greenberg's American International Group (AIG) owns ILFC and Greenberg sits on the board of directors with Gonda. The ILFC Gulfstream arrived at about 11 p.m. on the 28th without passengers from Amsterdam and left at 5:13 on the 29th with 5 unregistered passengers bound for Bangor, Maine.
AFP inquired at ILFC about who was operating the plane at the time. April Rotondi wrote that "no one" at ILFC can help with this request and hung up when asked on the phone.
Anér told AFP that there was an understanding at Arlanda that invoices for the ILFC Gulfstream were sent to the U.S. Embassy in Stockholm. In his book Mayday, about the Estonia catastrophe, Anér says, "I am convinced that both these ghost planes are connected to the Estonia catastrophe."
AFP asked Lindqvist about Anér's information. "I trust the information I gave Sven Anér," Lindqvist said. Asked about the "Kalla Fakta" exposé that a Gulfstream 5, registered to phony front companies in the U.S., was involved in the "enforced disappearance" of two Egyptians in 2001, Lindqvist said: "Through my internal sources, I know that everything in the program is correct."
Finis
The independent French-based Swedish sea-safety expert and naval engineer Anders Björkman's website on the Estonia catastrophe, which he calls, " the biggest scam in maritime history," is at:
Site: http://heiwaco.tripod.com/news.htm
Björkman, who is himself a former Swedish Navy diver, has posted a survivor list that contains the names of 12 missing Estonian crew members and shows when and how they were rescued:
Survivor Rescue List: http://heiwaco.tripod.com/Tabell2flottar.htm
This list shows that Avo Piht, Kahlev Vatras, Hannely (Anne) and Hanka-Hannika Veide were picked up by Swedish Navy helicopter Y-64 from life raft X1 at about 3:30 a.m. (Sept. 28, 1994) and taken to Huddinge Hospital in Stockholm at 4:40 a.m. This is the rescue done by Kenneth Svensson.
It should be noted that Hannely is listed with her nickname "Anne," which only she (or her sister) would have known and been able to provide.
This list also shows that Kaimar Kikas, Merit Kikas, Tiit Meos, Agur Targama, and Ago Tomingas, from life raft X2, were also picked up by helicopter Y-64 and Kenneth Svensson at about 3:50 a.m.
These nine rescued people were taken together to Huddinge Hospital, arriving at 4:40 a.m. on September 28, 1994.
These people were seen, registered and spoken to by others including other crew members and hospital personnel. In Captain Avo Piht's case, he was even filmed and interviewed. Interpol, Europe's international police force, initiated a search for Avo Piht after Estonia sank. Police don't search for dead men.
The relatives of these survivors were notified of their status and locations.
By the next day, September 29, 1994, all of these Estonians had disappeared although their names remained on some lists for more than one week.
The dozen missing Estonia crew members is one of the earliest and most egregious examples of "enforced disappearance."
Who kidnapped Captain Avo Piht and where is he? - ...
Olin tuolloin sellaisessa toimessa että tiedän.
En tiedä Suomen osalta, mutta Ruotsin osalta tiedän.
Ruotsalaisia viranomaisia käskettiin valehtelemaan, Kari Lehtonenkin valehteli todistetusti.
Estonian ei olisi pitänyt upota noin
Pyyädän, tutustukaa materiaaliin tai olkaa hiljaa.
Estonian osalta on nykyisin niin, että kaikki asiaan perehtyneet tietävät, että Estonia upotettiin, mutta siitä ollaan hiljaa
Avo Pihtia ja muita selviytyneitä, jotka katosivat ei murhattu tietääkseni, vaan hänet "kadotetiin", mikä sulkisi pois ainakin Venäjän mafian osallisuuden- visiirin saranat
MITÄS tohon sanotte.
- Piht
visiirin saranat kirjoitti:
MITÄS tohon sanotte.
Virolaisten hidas toiminta upotti laivan ajoissa. Laiva ajelehti jo pitkään ilman keulavisiiriä, mutta mitäs sillä on väliä.
- Pavo Iht
Piht kirjoitti:
Virolaisten hidas toiminta upotti laivan ajoissa. Laiva ajelehti jo pitkään ilman keulavisiiriä, mutta mitäs sillä on väliä.
Kukaan ei ole näköjään kulkenut Estonialla, jos olisi, niin tietäisi että autokansi on siinä 4 metriä merenpinnan yläpuolella!
Siis jos autokannelle pääsisikin vettä, ei se siinä pysyisi vaan valuisi samantien pois.
Joidenkin järki ei vain tunnu tätä tajuavan!
Eli laivan upotti valtava reikä pohjassa, reikää voi tarkastella jokainen internetissä. - Poseidon.
Pavo Iht kirjoitti:
Kukaan ei ole näköjään kulkenut Estonialla, jos olisi, niin tietäisi että autokansi on siinä 4 metriä merenpinnan yläpuolella!
Siis jos autokannelle pääsisikin vettä, ei se siinä pysyisi vaan valuisi samantien pois.
Joidenkin järki ei vain tunnu tätä tajuavan!
Eli laivan upotti valtava reikä pohjassa, reikää voi tarkastella jokainen internetissä.Kuten aina ennenkin maalla ollaan viisaita kun merellä sattuu vahinko.Ja kuten aina ennenkin,lähes joka nurkan takaa tulla tupsahtaa "asiantuntijoita" spekuloimaan asiasta.
Eli tässä tapauksessa Estonian haverista.Joillain on tämän tapauksen suhteessa muuten todella yliampuvia ja hupaisia teorioita sekä oletuksia.
Eli salaliittoteorioita siitä hupaisimmasta päästä.
Mutta nykyaikojen trendi vaikuttaa olevan sellainen että tapahtuu lähes mitä tahansa,kuten vaikka joku poliitikko yskäisee väärässä paikassa,niin heti ollaan vääntämässä salaliittoteoriaa.
- mitä aseita oli?
"Lastina oli jotain NL peräistä aseistusta, mikä on myönnettykin"
No siinä tapauksessa joka varmaan osaa kertoa, mistä aseista oli kysymys? Salkkarien mukaan manifestille oli merkitty 2 ylimääräistä rekkaa jälkikäteen ja niille yhteispainoksi 200 tonnia.
Eli mitä salaperäisiä aseita noilla rekoilla kuljetettiin? Kerrotaan vinkiksi, että vaikka lastina olisi ollut 2 panssarivaunua (miksi ihmeessä olisi, niitähän oli jo saatavilla vapailla markkinoilla kohtuuhintaan?), ei kahden rekan yhteispaino olisi siltäkään lähellä edes 150 tonnia...- Hum-puugia.
Juupa juu...Estonialla kuljetettiin rekoilla niitä nykyisinkin suosittuja ja lähes joka hommaan soveltuvia HAAR-aseita ja niiden sovelluksia.Ne oli pihistetty venäläisiltä ja sitten venäläiset upottivat Estonian veden alla kulkevan risteilyohjuksen avulla.Tämä on satavarmaa tietoa (siis humpuukia),aivan samoin kuin muutkin asiaa koskevat salaliittoteoriat.
- fairy tales
Lyijyllä suojattu ydinmateriaali olisi painavaa ja mahtuisi silti pariin rekkaan. Säteily selittäisi myös sen, miksi hylyssä ei sukellettu enempää, eikä ruumiita tai koko hylkyä lähdetty nostamaan, vaan se haluttiin peittää hiekalla ja betonilla - kuten Tshernobylin sargofagi.
- Anonyymi
Ahvenanmaalta löytynyt merimiina, kovassa myrskyssä näitä sitten on voinut ajelehtia siellä sun täällä.
Kiitän aloittajaa hienosta epäilystä julkista tiedotusta kohtaan.
Näihin valheellisiin uutisiin törmäämme lähes päivittäin.
Muistamme toki aikoja jolloin julkinen tiedonvälitys oli ainoastaan globalisistien poliittisten rakkikoiriemme hallinnassa.? Se oli heille kulta- aikaa.
Massa uskoi aivan kaiken mitä puoli- ysin uutisissa kehdattiin valehdella.
Sitten tuli internet ja vaihtoehtomedia nosti päätään. Kaikki ei ehkä ollutkaan aivan niin kuin globalistit meille valehtelivat?
Uusi ja voimakas tietoisuus on herännyt ja se on globalistien poliittisille rakkikoirille kauhistus.- Anonyymi
Merenkulun ammattilaiset ovat sitä mieltä että laiva ei uppoa noin nopeasti ilman muuta syytä kuin mitä virallinen antaa julki.
- Anonyymi
Kerrotko miksi tuhannet vaihtoehtomediat levittävät samanlaista vaihtoehtoa ja on linjassa RT:n kanssa. Luulisi salaliittomiesten kiinnostuvan tästä.
- Anonyymi
Muistankohan oikein, eikös Norja tarjoutunut maksamaan nostokustannukset? Mutta ei kelvannut sitten sekään.
- Anonyymi
Propellikone, sekin liittyy tähän. Sekä MOB vene joka löytyi murskautuneena rannikolta.
- Anonyymi
Tämän päivän valossa ja hylystä löytyneeseen repeämään viitaten, joka ei ole räjähdyksen aiheuttama, on syytä epäillä, että Estoniaan törmäsi venäläinen sukellusvene. Hyv8n massiiviseen on täytynyt törmänneen kohteen olla, ķoska tuollaista repeämää aluksen pohjaan merellä ei mikään muu pysty tekemään
- Anonyymi
"Hauska" sattuma muuten, että Estonian vaurio on samankokoinen, kuin Vikingin vauriot äskettäin aiheuttanut kivi tms. joka oli jotenkin joutunut väylälle.
Siis todella samat mitat = 1 x 4 metriä. Erikoinen sattuma.... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Hauska" sattuma muuten, että Estonian vaurio on samankokoinen, kuin Vikingin vauriot äskettäin aiheuttanut kivi tms. joka oli jotenkin joutunut väylälle.
Siis todella samat mitat = 1 x 4 metriä. Erikoinen sattuma....Sama on murikka!
Anonyymi kirjoitti:
Sama on murikka!
Kuten huomaamme niin asia ei ole vanhentunut vaikka eliitti ja sen poliitiset rakkikoira- mediamme yrittävät sen vaientaa.
Eräs hra tuossa arveli että kyseessä oli ollut venäläinen sukellusvene. Pahoittelen mutta totean että väite on naurettava. Siitähän vasta olisi metakka nostettu ja Venäjä olisi tuomittu karmeisiin korvauksiin.
Uskon että kyseessä oli ruotsalainen sukellusvene joka oli taas vahtaamassa olemattomia venäläisiä sukellusveneitä........
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2278784
- 1196351
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h485784Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa324060- 683928
- 333179
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue262823On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na282805Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta252767- 472710