Hill Street Blues

35v mies

Mahtava juttu, että sarja alkoi uusintana torstaina Yle FST:llä. Katsoin just äsken ekan jakson..

Ei ole tullut pahemmin 2000-luvulla katsottua poliisisarjoja, jotain Kahden keikkaa kyllä, muttei pahemmin jenkkisarjoja.

Katsokaapa nueremmatkin, on palkittu laatusarja!

10

731

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on hyvä,

      mutta ei kuitenkaan kestä kolmanteen kertaan katselua.

      • 35v mies

        katsoin sarjan kerran pikkupoikana ja kun oli uuintakierros, taisin katsoa vain pari jaksoa...

        ...No nyt katsotaan koko sarja :-)


    • vanhoista sarjoista

      Torstaina alkoi Vanha Kettu uusintana. Katsoin kyllä, mutta hampaat irvessä. Kyllä aika on jo ajanut noin vanhojen sarjojen ohi. Kaikennäköinen tekniikka oli jo niin vanhaa, että se ärsytti. Nuoremmissa sarjoissa (jolloin kuitenkaan ei vielä ollut kännykkää) oli poliisiautoissa sentään vähän paremmat puhelimet. Kortisto etsittiin tietoja, ei vielä ollut tietokoneita (siis Vanhassa Ketussa). Liian vanha rupeaa ärsyttämämään. Kyllä raja pitäisi olla tuossa 1995 vuodessa ylöspäin! En nyt katsonut tuota Hill Street Bluesia, olen kyllä katsonut sen silloin kun alunperin esitettiin. Minähän vuonna se alkoi?

      • ...on pikkuhiljaa alkanut ärsyttää se kun näissä nykypäivän poliisisarjoissa joku huippuviisas ceeäsii-mies katsoo näyttöpäätteeltä kuka on murhaaja. Tekniikka on niin huippumahtavaa ja vastaus tulee kuin apteekin hyllyltä enteriä painettaessa.

        Hill street blues koukutti jälleen saman tien. Hyvät ja uskottavat henkilöt vikoineen päivineen, viisto huumori, alakuloinen tunnelma, jota musiikki korostaa... Hill street blues on ollut minulle yksi täydellisimmistä sarjoista kaikessa rupuisuudessaan.


      • Hill Street Blues
        j.ellroy kirjoitti:

        ...on pikkuhiljaa alkanut ärsyttää se kun näissä nykypäivän poliisisarjoissa joku huippuviisas ceeäsii-mies katsoo näyttöpäätteeltä kuka on murhaaja. Tekniikka on niin huippumahtavaa ja vastaus tulee kuin apteekin hyllyltä enteriä painettaessa.

        Hill street blues koukutti jälleen saman tien. Hyvät ja uskottavat henkilöt vikoineen päivineen, viisto huumori, alakuloinen tunnelma, jota musiikki korostaa... Hill street blues on ollut minulle yksi täydellisimmistä sarjoista kaikessa rupuisuudessaan.

        taitaa olla palkittu sarja, kun se varsin realistisesti kuvaa poliisin arkea jenkeissä. Siinä ei ole nykysarjojen ihmeellisyyksiä ja hienouksia, vaan erilaisia ihmisiä ja karua kuvausta, mutta joukossa myös huumoria ym.


      • Hill.st.
        j.ellroy kirjoitti:

        ...on pikkuhiljaa alkanut ärsyttää se kun näissä nykypäivän poliisisarjoissa joku huippuviisas ceeäsii-mies katsoo näyttöpäätteeltä kuka on murhaaja. Tekniikka on niin huippumahtavaa ja vastaus tulee kuin apteekin hyllyltä enteriä painettaessa.

        Hill street blues koukutti jälleen saman tien. Hyvät ja uskottavat henkilöt vikoineen päivineen, viisto huumori, alakuloinen tunnelma, jota musiikki korostaa... Hill street blues on ollut minulle yksi täydellisimmistä sarjoista kaikessa rupuisuudessaan.

        Olen samaa mieltä. Eivät ne tietokoneet ja huipputekniikka oikeassa elämässäkään rikoksia ratko, kyllä siihen vielä ihmisiä tarvitaan.

        Hill street blues alkoi Suomessa 1983 kesällä. Katsoin sen silloin, kuten katsoin myös uusintakierroksenkin. Siinä kannatan tekniikkaa, että sarja on nyt menossa jatkuvalla tallenuksella boksiin ja siitä sitten levylle, joten vihdoinkin täytyy toive sarjan saamisesta teksitetynä arkistoon.

        Hill street blues oli mielestäni pitkään tv-historian paras poliisisarja. Nyt kuitenkin on käynyt niin, että Sydämen asialla on ajanut Hill Streetistä ohi. Onneksi sarjat ovat kuitenkin hieman erilaisia, eikä vertailuakaan tarvitse otsa kurtussa tehdä.

        Tuossa alapuolella esiintyy lähes samanlainen nimimerkki, kuin omani. Olemme kuitenkin kaksi eri kirjoittajaa. Itse olen käyttänyt Hill st.-nimimerkkiä jo useamman vuoden. Ei tämä mitenkän haittaa, enhän ole nimimerkkiä rekisteöinyt mutta ajattelinpahan kuitenkin mainita.


      • Hill.st.
        Hill.st. kirjoitti:

        Olen samaa mieltä. Eivät ne tietokoneet ja huipputekniikka oikeassa elämässäkään rikoksia ratko, kyllä siihen vielä ihmisiä tarvitaan.

        Hill street blues alkoi Suomessa 1983 kesällä. Katsoin sen silloin, kuten katsoin myös uusintakierroksenkin. Siinä kannatan tekniikkaa, että sarja on nyt menossa jatkuvalla tallenuksella boksiin ja siitä sitten levylle, joten vihdoinkin täytyy toive sarjan saamisesta teksitetynä arkistoon.

        Hill street blues oli mielestäni pitkään tv-historian paras poliisisarja. Nyt kuitenkin on käynyt niin, että Sydämen asialla on ajanut Hill Streetistä ohi. Onneksi sarjat ovat kuitenkin hieman erilaisia, eikä vertailuakaan tarvitse otsa kurtussa tehdä.

        Tuossa alapuolella esiintyy lähes samanlainen nimimerkki, kuin omani. Olemme kuitenkin kaksi eri kirjoittajaa. Itse olen käyttänyt Hill st.-nimimerkkiä jo useamman vuoden. Ei tämä mitenkän haittaa, enhän ole nimimerkkiä rekisteöinyt mutta ajattelinpahan kuitenkin mainita.

        Niin, se nimimerkki esiintyy siis tuossa yläpuolella.


      • teksti
        Hill.st. kirjoitti:

        Olen samaa mieltä. Eivät ne tietokoneet ja huipputekniikka oikeassa elämässäkään rikoksia ratko, kyllä siihen vielä ihmisiä tarvitaan.

        Hill street blues alkoi Suomessa 1983 kesällä. Katsoin sen silloin, kuten katsoin myös uusintakierroksenkin. Siinä kannatan tekniikkaa, että sarja on nyt menossa jatkuvalla tallenuksella boksiin ja siitä sitten levylle, joten vihdoinkin täytyy toive sarjan saamisesta teksitetynä arkistoon.

        Hill street blues oli mielestäni pitkään tv-historian paras poliisisarja. Nyt kuitenkin on käynyt niin, että Sydämen asialla on ajanut Hill Streetistä ohi. Onneksi sarjat ovat kuitenkin hieman erilaisia, eikä vertailuakaan tarvitse otsa kurtussa tehdä.

        Tuossa alapuolella esiintyy lähes samanlainen nimimerkki, kuin omani. Olemme kuitenkin kaksi eri kirjoittajaa. Itse olen käyttänyt Hill st.-nimimerkkiä jo useamman vuoden. Ei tämä mitenkän haittaa, enhän ole nimimerkkiä rekisteöinyt mutta ajattelinpahan kuitenkin mainita.

        Hill Street Blues tuon nimimerkin kohdalle, kun lähdin kirjoittamaan, niin kuin nyt tuo sana "teksti".


    • Loistava teko uusia yksi parhaista poliisisarjoista, joihin itse jäi koukkuun kasariaikana, bobby, renko, belker, furillo ja jengit... Toki aika on ajanut ohi mutta kestää katsoa uudemman kerran noin nostalgiahengessä ja mm. NYPD:llä on paljon kiittämistä Hill Street Bluesille. Poliisisarjojen realismia HSB varmasti osuu lähemmäksi kuin joku muu, jossa minihameinen ja korkokenkäinen homssu bimbo ratkoo murhan tietokoneen ja mikroskoopin kautta hetkessä että hohhoijaa..

      • Anonyymi

        Hill street oli mielestäni todella laadukas poliisisarja. Alkutunnari yksi parhaista. Mielestäni ylittää jopa Matlockin ja Perry Masonin. Alkukuvissa (musiikin aikana) mullekin jäi mieleen poliisiauton liukastelu. Sitten siinä joku vanha äijä ylitti tien ja äiti (?) 2 lapsen kanssa kulki pitkin katua. Pari arkista hetkeä ikuistettu pysyvästi TV -ohjelmaan...? Ja kuten sarjaa katsoneet muistamme, tunnusmusiikki kuvineen ei alkanut heti ohjelman alussa. Ensin oli jotain poliisiaseman arkista sykettä, käskynjakoa yms. Jotka (ohjelman alkutapahtumat) intensiteetin puolesta imaisi heti mukaan ja tunnari alkoi välillä aina "yllättäen". Yksi legendaarinen lausahdus jäi mieleen noista käskynjakotilaisuuksista. Usein taidettiin kannustaa poliiseja näin: "Tehdään se niille ennen kuin ne tekee sen meille!"


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      1253
    2. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      976
    3. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      16
      919
    4. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      899
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      4
      884
    6. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      870
    7. 3
      790
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      2
      781
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      4
      769
    10. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      1
      768
    Aihe