Käytetty Premium

vai itäauto?

Olen aikeissa ostaa n. 25 tuhannen euron auton. Kumpaa suosittelette, käytettyä premiumia tyyliin Volvo, Audi, BMW, Mersu vai uusi "itäauto" tyyliin Nissan, Toyota, KIA tai Hyundai? Ajo-ominaisuudet ja ulkonäkö ovat tärkeimmät kriteerit mutta toki käytön edullisuuskin ratkaisee. Olen ajanut kohta 15 vuotta näillä perinteisillä saksalaisilla ja ranskalaisilla keskikokoisilla autoilla ihan tyytyväisenä mutta nyt tekisi mieli kokeilla jotain erilaista.

12

1009

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietäis

Itse taas olen ajellut itäautoilla. Haluaisin itse kokeilla näitä premium-merkkejä noiden rimpuloiden sijaan. Kokemuksia?

• Kokemuksia tässä

elikkäs perheen toinen auto Tojon rimpula vaihdettiin käytettyyn Saksan premiumiin noin kaksi ja puoli vuotta sitten. On nämä premiumit aivan eri luokan autoja kuin nuo rimpulat. Eivät helise, kitise ja natise vaikka mittarissa on jo reippaat 300 tkm. Käyttökulut ovat varmasti suuremmat kun on tuo moottorin kokokin 1.5-kertainen Tojoon verrattuna.
        Perheen toinen auto on sitten uutena ostettu "normaali"hintainen länsiauto. Aasian rimpuloiden aika on ohi ainakin meillä.

• tiedät..

Kokeile japsia jos sellaista ei ole ollut. Saahan sen myytyä pois mikäli ei miellytä. Pysyttele sitten oikeissa japanilaisissa, eli älä lankea Kian ja Hyundain tapaisiin Korealaisiin. Niitä saattaa saada edullisesti, houkuttelevilla eduilla ja pitkillä takuilla. Kaikki nämä kostautuu seuraavassa vaihdossa jälleenmyyntiarvon romahdettua ja takuukin on vain kalliiden huoltopalveluiden ylläpitoa. Valitettavasti vieläkään halpa ei ole hyvä pitää paikkansa...

• Nimetön

munkin mielestä kannattaa ostaa sellaanen missä on lyhyt takuu ja saa huoltaa vaikka pärnäsen korjaamolla. ei vaan vakavasti, Honda Accord on tosi hieno, samoin uusi mazda kuusi.

• moto

jotoin tanakkaa tietoa huoltojen hinnoista ja arvon alenemisesta vai luulekko vcaan. Ainakin Tuulilasin tutkimuksessa Kia :n todettiin pitävän hintansa hyvin. Mitä tulee huoltojen hintoihin, paljonko maksaa Kian 20000km huolto????

• takuu2 vuotta

Kumpi parempi?

• takuulla tekee?
        takuu2 vuotta kirjoitti:

Kumpi parempi?

Eihän siitä ole kuin takuuhuollossa käyttämisen vaiva.

• takuu 7 vuotta
        takuulla tekee? kirjoitti:

ihan noinkaan

• takuuhuoltoja
        takuulla tekee? kirjoitti:

On vaan määräaikaishuoltoja joita kannattaa tehdä silloin tällöin, vaikka takuu ei olisikaan voimassa. Niitä voi hyvin tehdä itsekin ja tuollainen 5 vuotias isompi mersu on oiva peli keskiverto suomalaiselle kädettömälle huoltaa. On niin helppoa, että!
        Itse vaihdoin hyljeksityn VAG:n merkin vielä enemmän hyljeksittyyn pitkätakuiseen aasialaiseen. Itsestä tuntuu, että siirryin nyt pykälän tai kaksi lähemmäs "premiumia". On sen verran eroa yleisessä laadussa ja ajomukavuudessa.

• on huoltaa
        takuuhuoltoja kirjoitti:

On vaan määräaikaishuoltoja joita kannattaa tehdä silloin tällöin, vaikka takuu ei olisikaan voimassa. Niitä voi hyvin tehdä itsekin ja tuollainen 5 vuotias isompi mersu on oiva peli keskiverto suomalaiselle kädettömälle huoltaa. On niin helppoa, että!
        Itse vaihdoin hyljeksityn VAG:n merkin vielä enemmän hyljeksittyyn pitkätakuiseen aasialaiseen. Itsestä tuntuu, että siirryin nyt pykälän tai kaksi lähemmäs "premiumia". On sen verran eroa yleisessä laadussa ja ajomukavuudessa.

itsekin. Öljyt ja suodattimen kun vaihtaa sekä joskus ilmansuodattimen. Joka toinen vuosi lisää ainetta ilmastointiin tai huollattaa joka kolmas tai neljäs vuosi. Tosin en omista Mersua.

Itse siirryin aasialaisesta merkistä eurooppalaiseen ei-premium -merkkiin ja kyllä laatutaso, ajomukavuus sekä ajo-ominaisuudet nousivat rutkasti. En VAG:n merkkiseen, nehän ovat muuten arvostettuja autoja.

• romahtaa!

Kuules, Volkkarinkin jälleenmyyntiarvo romahtaa nykyisin, kun nuo monimutkaiset DSG:t ja ahdetut koneet ovat vikaherkkiä.

• mitä vikaa
        romahtaa! kirjoitti:

Kuules, Volkkarinkin jälleenmyyntiarvo romahtaa nykyisin, kun nuo monimutkaiset DSG:t ja ahdetut koneet ovat vikaherkkiä.

Olen omalla tupla-ahdetulla ja DSG laatikkoisella autollani körötellyt 2 vuotta ja 89000 km. Vain "vuosihuollot" on tehty. Missäköhän on vikaa???

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Henkirikos kiuruvedellä

Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut
      Kiuruvesi
      149
      4382
    2. Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?

Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi
      Maailman menoa
      195
      3941
    3. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      30
      2653
    4. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      10
      2442
    5. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      32
      2193
    6. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      5
      1780
    7. Läpäiseekö Martina Aitolehti Erikoisjoukot - kyllä vai ei?

Martina Aitolehti on pärjännyt mainiosti Erikoisjoukoissa. Yrittäjä on mielipiteiltään napakka ja hän sivaltaakin koulut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      1498
    8. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      49
      1424
    9. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      24
      1301
    10. Ei ne päivät ole samanlaisia...

Toisena hymyillään ja katsellaan silmiin, toisena taas tuntuu ettei edes tunneta toisiamme, vältellään ja katseet ei vah
      Työpaikkaromanssit
      36
      1119
    Aihe