Miksi mies ei tykkää kondomista?

RagDoll.

Asia on niin, että olen pitemmän aikaa elänyt (ensimmäisessä) vakituisessa suhteessa.
Kaikki menee muuten hyvin, paitsi että seksi/ehkäisy on kiistanaihe. Rakastan häntä ja seksiä hänen kanssaan ja hänkin on tyytyväinen, MUTTA olemme harvemmin käyttäneet varsinaista ehkäisyä.

Mies ei suostu käyttämään kumia! Mikä siinä on, ettei miehet tykkää siitä? En ole saanut kunnon vastausta. ”En vaan tykkää/halua” on ainoa perustelu, jonka olen saanut.
Itse en haluaisi millään hormonaalista ehkäisyä, koska olen ailahteleva persoona muutenkin. Joskus olen kärsinyt pahasta masennuksesta ja pelkään, että jos kehooni pumpattaisiin ylimääräisiä hormoneja alkaisin taas pohtia itsemurhaa etc, ja olen tämän myös puolisolleni kertonut. Onko pelko ollenkaan aiheellista? En halua lihoa tai saada suurempia mielialan aaltoja, kun tämän hetkisessä olossakin on kestämistä ajoittain.

Mikä keino minulle/meille sopisi? Miksi hormonittomia keinoja on niin vähän?
Vai pitäisikö minun edes koittaa yrittää pillereitä, ja kärsiä sivuvaikutukset?
Kumman meistä täytyy antaa periksi? Pitäisikö vain pistää toosa kiinni ja sanoa, että ei tipu jos et käytä kumia? Eli siis tasa-arvon nimissä miksi minun pitäisi hommata ehkäisy, jos hänkään ei sitä tee? Eikö normaali ja fiksu ihminen kuitenkin halua ottaa vastuuta teoistaan? Ei luulisi olevan niin vaikeaa, varsinkin kun miettii mitä vahingosta seuraa.

Eihän se mies ole, joka tulee raskaaksi… Joka joutuu vahingon sattuessa viime kädessä päättämään pidetäänkö lapsi vai ei. Se ei ole mies, jonka kehossa lapsi tulee kasvamaan ja jonka loppuelämä muuttuu. Se ei ole mies, joka päättää abortista, ja joka kymmenien vuosien kuluttuakin suree tappamaansa elämää… Se on nainen.

Ajattelen toisinaan, että jos hän oikeasti rakastaisi minua, hän ajattelisi asiaa myös minun kulmastani ja myöntyisi edes hieman. Olenko oikeassa vai väärässä, vai suojelenko vaan itseäni liian itsekkäästi?

Auttakaa kanssasisarta..

59

12573

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mies yli aidan

      Kortsu sopii allekirjoittaneella panemiseen, mutta ei rakasteluun. Jälkimmäisestä menee fiilis jos pitää räplätä kumia päälle. Tarkemmin ajatellen, se on juuri tuo räpläys mikä siinä mättää ja se että välittömästi laukeamisen jälkeen pitää kerätä kimpsut ja kampsut takaisin ulkoilmaan. Eikä tuossa rojut ränniin/kumiin ja kierähdys selälleen ja nukkumaan mitään pahaa ole, mutta se ei vain toimi minkään hellän aktin jälkeen.

    • enemmän

      ilman kondomia ja parisuhteessamme emme enää sitä käytäkään. Kyllähän sillä on eroa, noin tuntoa ajatellen..
      Minulla on kuparikierukka, sitä ennen pessaari, siinä on kaksi hormonitonta e-valmistetta.
      Ja en, en ole synnyttänyt, ikääkin vasta 19 v.

    • kun ei kehtais

      Mulla ollut samanlaisia kokemuksia ja yksinkertaisesti kysyin mieheltä että onko kortsu niin kauhea ja tuntuuko se niin pahalta että on mielummin sit ilman seksiä?Tottahan se erilaiselta niin naisesta kun miehestäkin paljaalla tuntuu,mut jos tässä TÄMÄN hetkiset vaihtoehdot.Sanoin et en halua lasta ja hormonaalista en saa käyttää.Kierukka mietinnäs viel vuotojen takia.Eli onko parempi hangata kortsulla,joka tuskin aiheuttaa kenelläkkään suunnatonta tuskaa vai ollakko kokonaan sit ilman.Mies saa päättää.Jos päättää et ilman,ni naisel on oikeus saada seksiä muualta.Mies valitsi kortsun ja vaihtoi asennetta ja nauttii seksistä.Täs mun mielipide.

      • JohanLewis

        Minä tosiaankin olisin mieluummin kokonaan ilman kuin käyttäisin kumia. Olen vakituisessa parisuhteessa jossa emme tarvi kumia, mutta jos menisi poikki ja pitäisi etsiä uusi partneri, niin mieluummin olisin ikuisesti selibaatissa kuin käyttäisin kondomia. Kaikki tunto ja ilo seksistä lähtee pois sen v*tun muovin takia! Oma käsikin tuntuu paremmalta kuin nainen kondomin kanssa.


      • voi olla niinkin
        JohanLewis kirjoitti:

        Minä tosiaankin olisin mieluummin kokonaan ilman kuin käyttäisin kumia. Olen vakituisessa parisuhteessa jossa emme tarvi kumia, mutta jos menisi poikki ja pitäisi etsiä uusi partneri, niin mieluummin olisin ikuisesti selibaatissa kuin käyttäisin kondomia. Kaikki tunto ja ilo seksistä lähtee pois sen v*tun muovin takia! Oma käsikin tuntuu paremmalta kuin nainen kondomin kanssa.

        No, saahan sitä tuota mieltä olla, mutta joskus tuntuu että kaikki miehet ei edes mieti mitä vaatii naiselta kun lykkää ehkäisyn heidän harteilleen. Kaikki muut ehkäisykeinot kun liittyvät sitten naiseen. Hormoniehkäisy ei sovi kaikille ollenkaan ja itse en suostu sitä ottamaan ihan siitä syystä, että se tuntuu musta luonnottomalta syödä ylimääräisiä hormoneja vuosikaudet. Lisäplussana vielä suvussa taipumus veritulppiin joten ei kiitos. Kuparikierukkaa taas en halua ylimääräisen vuotoriskin takia eikä se muutenkaan tunnu hyvältä ajatukselta. On se kuitenkin vähän eri asia vetää se kortsu päälle kuin työntää sisälleen joku ylimääräinen esine.

        Jos mieheni ei suostuisi käyttämään kondomia niin en sitten tiedä mitä tekisin, onneksi kuitenkaan ei näe asiassa mitään ongelmaa. Jotenkin myös tuntuu, että miehillä asia on kiinni aika paljon myös asenteesta. Kortsuja on niin monenlaisia, että aika herkkätuntoinen pitää olla, jos tosiaankin kaikki tunto ja ilo häviää seksistä kortsun myötä.


      • mozlac

        itse olisin ilman seksiä, kumi ahdistaa kaiken nautinnon pois, tuolla periatteella että NASELLA on oikeus saada sitten seksiä muualta, haloo tasa-arvo ihan yhtälailla mieskin voi sitten ruveta käymään vieraissa ihan luvan kanssa tai sitten täytyisi vaan erota...


    • miehen mielipide myös tämä

      Muija alkoi vaatimaan, että pitää vakituisessa jo vuosia jatkuneessa suhteessa käyttää kumia niin seuraus oli, että akka meni vaihtoon! Kumit soveltuu bordelleihin ja pikaseksiin yhdenillan jutuissa ei muutoin. Niitten kanssa raplääminen ei kuulu vakihommiin ja sillä sipuli, kyllä pitää muita keinoja löytyä ja löytyykin jos on halua!

      • aika ikävä asenne

        No aika kiva asenne sulla. Onneksi ei tarvitse kanssasi seurustella... Joo, muita vaihtoehtoja löytyy, mutta ne on kaikki sitten naisen hoidettava ja kaiken lisäksi suurin osa aiheuttaa vielä sivuvaikutuksia. Hormonit ei sovi joillekin ollenkaan ja on mun mielestä joka tapauksessa ikävä vaihtoehto. Kuparikierukka taas aiheuttaa usein runsasta kuukautisvuotoa ja on synnyttämättömälle vielä monasti erittäin kivulias asennettava. Että niin sitä vaan vaaditaan että hoida ehkäisy kuntoon että pääsen panemaan, minä en ota tästä asiasta vastuuta.


      • prkl(N)
        aika ikävä asenne kirjoitti:

        No aika kiva asenne sulla. Onneksi ei tarvitse kanssasi seurustella... Joo, muita vaihtoehtoja löytyy, mutta ne on kaikki sitten naisen hoidettava ja kaiken lisäksi suurin osa aiheuttaa vielä sivuvaikutuksia. Hormonit ei sovi joillekin ollenkaan ja on mun mielestä joka tapauksessa ikävä vaihtoehto. Kuparikierukka taas aiheuttaa usein runsasta kuukautisvuotoa ja on synnyttämättömälle vielä monasti erittäin kivulias asennettava. Että niin sitä vaan vaaditaan että hoida ehkäisy kuntoon että pääsen panemaan, minä en ota tästä asiasta vastuuta.

        "Että niin sitä vaan vaaditaan että hoida ehkäisy kuntoon että pääsen panemaan, minä en ota tästä asiasta vastuuta."

        JUURI TUO MINUA MIEHISSÄ ÄRSYTTÄÄ!


    • ilman parempi..

      mulla alkaa kalu punottaa ja kutiseen kumesta
      ja kovuus latistuu enkä laukea millään
      et sellasta..

      • TietäjäX

        Ehkä olet lateksiallergikko.
        VAIHDA KONDOMIMERKKIÄ URPO.


    • eeva.

      Niin...naiset siitä eniten kärsivät, jos vauva "pamahtaa" ilmoille vahinkona tai jos tulee tuskainen päätös tehdä abortti.

      Olen samaa mieltä.

      Aika moni mies on itsekäs ..sipää - valitettavasti.

      • -Jonttu-

        Onneksi on valmisteilla hormonaalinen ehkäisykeino myös miehille. En muista lääkkeen nimeä, mutta piikkinä laitetaan. Odotan jo innolla, milloin tuote saapuu markkinoille. Sitten on miehen vuoro huolehtia ehkäisystä.


    • tuo miehesi

      ansaitsisit edes kunnon perusteet, ei mitään "noku en haluu/tykkää" paskaa!! uskomatonta!! et todellakaan suojele itseäsi liikaa / ole itsekäs vaikka vaatisitkin mistä käyttämään kondomia! itse syön e-pillereitä ja käytämme useimmiten myös kumia, nuoria kun ollaan ja mul on taipumusta vitrtsatie infektioihin ja mul on vielä aika usein antibiootit pääläl (eli pillereiden teho voi heikentyä). ehkä se on kuitenkin tärkeempää, ettei käy "pikku vahinkoa", kuin se että miehellä olis kenties kivempaa. itsekin aluksi ällötti ajatus siitä, että syön jotain ylimääräistä, mut kortsujen kestävyys pelotti. ei ole todellakaan mikään naisen velvollisuus syödä e-pillereitä!! jos miehesi olisi yhtään herrasmies, hän ymmärtäisi toiveesi ja käyttäisi kumia. ei ole oikein, että joudut påelkäämän mahdollista raskautta tai kenties vielä pamahdat paksuksi ja kannat seuraukset vaan jonku tollasen itsekkään herneaivon takia. toosa eka kiinni ja jos se ei sitten viimein tajua miten asiat on niin mies vaihtoon.

    • miesnäkökulmasta

      Morjes!

      Asia sattuu yksinkertaisesti olemaan niin, että miehillä EI OLE muita varsinaisia ehkäisykeinoja kuin kondomi!

      Uskaltaisin väittää, että useimmat miehet kyllä pillereitä popsisivat vähintäänkin kokeilumielessä jos sellaisia olisi tarjolla. Tässä asiassa voitkin syyttää lääketiedettä.

      • ei ehkä pidä paikkaansa

        Minä taas uskallan väittää, että jos pillereissä olisi mitään sivuvaikutuksia (kuten naisten pillereissä erittäin usein on!!!) niin miehet eivät niitä suostuisi syömään. Valitettavasti pillereitä miehille ei vielä, ja jos tulee niin minä en ainakaan vaadi siippaani niitä syömään, haluan että molemmat voi olla ilman hormoneja.


    • kokenut34

      Sori vaan kanssaveljet, mutta en ymmärrä mikä kortsussa mättää.

      Jos nainen ei syystä tai toisesta (hormonit ei sovi ym ym) halua syödä esim. pillereitä, kyllä se on niin, että ehkäisystä huolehtii sitten mies. Käyttämällä kortsua.

      Totta kai tunnelma voi hiukan kärsiä kumin laittamisesta, mutta pitääkö seksin olla niin vakavaa? Ottakaa rennosti, naurakaa, laittakaa kumi vaikka yhdessä päälle. Ja sitten menoksi.

      Mun mielestä ei ole hyväksyttävä syy sanoa, että "en halua käyttää", jos kyse ei ole mistään lääketieteellisestä syystä.

      • Herkkua

        Kun tapasin mieheni, ilmoitin hänelle heti, etten ala hormonimyrkkyjä itseeni pumppaamaan. Mies oli heti sitä mieltä, että asia on selvä ja kortsuja käytämme. Ajattelin kuitenkin, että olinkohan ollut liian kriittinen pillerien suhteen. Halusin sitten kokeilla hormonivaihtoehtoa. Ehdimme nauttia kondomittomasta elämästä kolmisen kuukautta. Pillerit eivät minulle sopineet lainkaan, ja lääkärini kielsi minulta hormonivalmisteet kokonaan. Tuona pilleriaikana sain aivoverenkierronhäiriökohtauksen ja näköhäiriöitä oli tämän tästä. Tapaukseni oli lääkärillekin opetuksen paikka. Hän oli sitä mieltä, että olin mitä sopivin pillerien käyttäjä: nuori, liikunnallinen, normaalipainoinen, tupakoimaton ja alkoholia vähän käyttävä.

        Seksielämämme on ollut koko ajan ihanaa, eikä se kortsujen käytöstä kärsi. Toki mies ilman kortsua tuntuu todella hyvältä, pääsimmehän niin nauttimaan toisistamme. Tiedämme kuitenkin, mitä pillerit tekevät terveydelleni, joten sitä aikaa emme haikaile. Sitä paitsi kortsun laitto on todella eroottista. Minusta on mukava katsella, kun mieheni rullaa sen peniksensä päälle. Joskus ten sen itsekin, mutta hän sen osaa parhaiten.

        Kokemani perusteella voin sanoa, että, jos mies todella rakastaa sinua, hän käyttää kondomia. Kuulostaa tosi kliseiseltä, mutta on täyttä totta. Minä kun surkeilin miehelleni siitä, etten voi syödä pillereitä, hän totesi heti, että minun terveydelläni emme rupea leikkimään. Siis todellista miehen puhetta! :)


    • pfester

      Kokeile Patentex oval -ehkäisypuikkoja reseptivapaana apteekista. Muistaakseni n. 13€ 12 puikon pakkaus. Laitetaan emättimeen väh 10 min ennen yhdyntää, missä ajassa se muodostaa siittiöt tuhoavaa vaahtoa kohdunsuulle. Siinä odotellessa voi mukavasti "esileikkiä". Vaikutus kestää n. tunnin. Jälkeenpäin voi vähän huuhdella, jottei sottaa poisvaluessaan. Toimii erittäin hyvin. Jos on vastikään lopettanut pillerit, voi hieman kuumottaa, mutta se johtuu siitä että pillerien käyttö vahingoittaa limakalvoja. Siitäkin paranee ajan kuluessa, kunhan pysyy erossa pillereistä.

      Muita hyviä ehkäisykeinoja ovat kokemuksen mukaan ns. "varmat päivät", eli viikko menkkojen jälkeen ja viikko ennen seuraavia, sekä poisvetäminen - nämä kaksi yhdistettynä pelaa mainiosti!

      Onhan niitä "valmiiksi" empaattisia miehiäkin maailmaan syntynyt, mutta tuo sun heppu ei ole yks niistä. Naisen elämä on rankkaa, eikä ymmärrystä yleensä tule toiselta sukupuolelta. Toisaalta, eihän naisetkaan voi tietää, miltä miehistä tuntuu, joten ei kannata parjata puolin eikä toisin. Kyllä miehetkin oppii sitä empatiaa ja herkkyyttä ennen pitkään, viimeistään siinä vaiheessa kun oma lapsi syntyy. Minulle riittää, että mies käsittää, että ehkäisy on molempien vastuulla, ja samoin mahdolliset seuraamukset, oli ne "toivottuja" tai eivät.

      • nyt jotakin..

        On se nyt kumma jos ei sitä kondomia voi millään käyttää... Minulla itsellä ollut pääasiana, ettei tule mitään yllätysraskautta kumppanille, ja siksi olen käyttänyt normaalia paksumpia ja kestävämpiä kondomeja.

        Eiväthän ne toki tunnu lähellekään niin hyvältä kuin ilman, mutta minulle ainakin on tärkeää, että seksiä voi harrastaa hyvillä mielin ilman pelkoa raskaudesta. Kondomin kun rullaa huolellisesti paikalleen oikealla hetkellä niin on kyllä todella varma ehkäisykeino. Puolisoni sanoi minulle, ettei halua käyttää pillereitä tai mitään muutakaan, niin minä sanoin että mikäs siinä. Olemme nyt 6 vuotta käyttäneet kondomeja, eikä siinä ole ollut minulle mitään ongelmaa.

        Pitäisi sitä nyt vähän osata uhrautua sen eteen, että saa olla turvallisin mielin rakkaansa lähellä.. Saisitte hävetä, ahneet miehet!


      • KumiaAnkkaJannu
        nyt jotakin.. kirjoitti:

        On se nyt kumma jos ei sitä kondomia voi millään käyttää... Minulla itsellä ollut pääasiana, ettei tule mitään yllätysraskautta kumppanille, ja siksi olen käyttänyt normaalia paksumpia ja kestävämpiä kondomeja.

        Eiväthän ne toki tunnu lähellekään niin hyvältä kuin ilman, mutta minulle ainakin on tärkeää, että seksiä voi harrastaa hyvillä mielin ilman pelkoa raskaudesta. Kondomin kun rullaa huolellisesti paikalleen oikealla hetkellä niin on kyllä todella varma ehkäisykeino. Puolisoni sanoi minulle, ettei halua käyttää pillereitä tai mitään muutakaan, niin minä sanoin että mikäs siinä. Olemme nyt 6 vuotta käyttäneet kondomeja, eikä siinä ole ollut minulle mitään ongelmaa.

        Pitäisi sitä nyt vähän osata uhrautua sen eteen, että saa olla turvallisin mielin rakkaansa lähellä.. Saisitte hävetä, ahneet miehet!

        On aika yksilöllistä, miltä kumi tuntuu. Itsellä se vie tunnon ja kikkeli menee huonoon kuntoon, kun se painaa esinahkaa terskan alta (olen kokeillut monia merkkejä). Eukko ei suostu käyttämään pillereitä, joten seksielämä on tyrehtynyt melkein kokonaan.


    • mies30veee

      Parisuhteessa mäkään en haluaisi käyttää kondomia. Jos vain olisi miesten ehkäsypillereitä niin voisin käyttää niitä. Mutta niitä ei markkinoille saa??? No yks juttu on se että on kumi meidän kahden välissä. En haluu jotain kumia naida sorry rakastella vaan omaa rakasta. SE on se suurin juttu. Toinen on se että ei se kumi niin hyvältä tunnu mutta tautien takii tietty pitää pitää jos ei oo parisuhteessa. Luulisin että nainenkin tykkää enemmän ilman kumia ainakin kokemusten mukaan. Mutta meitä on moneksi.

      • Suki-Kisu

        Kyllä se kumin käyttö tuntuu olevan hankalaa miehille. Sen kanssa lerpahtaa tai kestää tosi kauan. Mutta nykyaikana kuka uskaltaa panna ilman? Nyt on puhuttu vain raskauden estosta mutta entäs ne taudit. Kyllä niitä kulkeutuu parisuhteisiinkin.

        Huomaa, että varsinkin pitkään vakisuhteessa olleet eivät kumeista perusta. Sinkut paremminkin käyttävät, kun asia tulee puheeksi. Surullisen moni mies (tuntematonkin) panisi paljaalla, jos asiasta ei muistuttaisi.

        Itse en ole vakisuhteessa, joten hormoneja en turhan päiten syö. Jos seksiä on, niin sitä on ainoastaan kumin kanssa. Jos vakisuhteseen ryhdyn, luovun kondomeista ja ryhdyn pillereille vasta sitten, kun mies on testeissä käynyt.

        Jotenkin epäilen miesten mahdollista e-pilleriä. En voisi kuitenkaan olla varma, että pilleri on muistettu ottaa. Miehellähän ei siinä ole samalla lailla "oma lehmä ojassa" kuin naisella. Ja jos miehille tulee jotain sivuoireita, niin luulen, että pillerit jäävät sikseen aika äkkiä.

        Näin se vaan on että ehkäisy on naisen taakkana ja miehet käyttää kumia


      • ............

        Nainen vastaa että pitkään parisuhteessa olleena en voi sietää kumeja. Ne vie kaiken kosteuden eikä "se" tunnu lainkaan luonnolliselta kumihuppu päässänsä. Mä otan hormoonit kehooni ilman valittamista, mutta kondomia en suostu meidän välillä käyttämään! Myös mies sanoo ettei se tunnu yhtään niin hyvältä kun on kondomi. Pitkässä suhteessa nainen on itsekäs jos ajattelee vaan itseään sanoen ettei halua mitään hormoneja ja valittaa että miks ehkäisy on naisen ongelma. No siksi kun ehkäisyvälineet on nimenomaan suunnattu naisille. Luulis että jos on terveessä parisuhteessa ja rakastaa toista ni kuuntelis vähän omaa miestäänkin joka kertoo ettei kondomin kanssa tunnu miltään. Toimiva seksielämä on kuitenkin aikas iso osa parisuhdetta!!


      • Anonyymi
        ............ kirjoitti:

        Nainen vastaa että pitkään parisuhteessa olleena en voi sietää kumeja. Ne vie kaiken kosteuden eikä "se" tunnu lainkaan luonnolliselta kumihuppu päässänsä. Mä otan hormoonit kehooni ilman valittamista, mutta kondomia en suostu meidän välillä käyttämään! Myös mies sanoo ettei se tunnu yhtään niin hyvältä kun on kondomi. Pitkässä suhteessa nainen on itsekäs jos ajattelee vaan itseään sanoen ettei halua mitään hormoneja ja valittaa että miks ehkäisy on naisen ongelma. No siksi kun ehkäisyvälineet on nimenomaan suunnattu naisille. Luulis että jos on terveessä parisuhteessa ja rakastaa toista ni kuuntelis vähän omaa miestäänkin joka kertoo ettei kondomin kanssa tunnu miltään. Toimiva seksielämä on kuitenkin aikas iso osa parisuhdetta!!

        "Pitkässä suhteessa nainen on itsekäs jos ajattelee vaan itseään sanoen ettei halua mitään hormoneja ja valittaa että miks ehkäisy on naisen ongelma. No siksi kun ehkäisyvälineet on nimenomaan suunnattu naisille. Luulis että jos on terveessä parisuhteessa ja rakastaa toista ni kuuntelis vähän omaa miestäänkin joka kertoo ettei kondomin kanssa tunnu miltään. Toimiva seksielämä on kuitenkin aikas iso osa parisuhdetta!!"

        Nuoruudessani minulla diagnosoitiin masennus ja kun tuli puhuttua e-pillereistä niin terveydenhoitajan kuin minua hoitaneiden psykiatrian poliklinikan lääkäreiden kanssa, niin lääkärin näkemys oli, että älä missään nimessä ota e-pillereitä. Kuuntelin häntä ja en kadu. On itse asiassa tutkittua, että jos nainen syö e-pillereitä, niin syö myös masennuslääkkeitäkin. Mitä väliä sillä naisen mielialalla kun, kunhan mies saa panna paljaalla. Onneksi oma mies ymmärtää ja käyttää sitä kondomia, ei olla tapeltu asiasta.


    • eikiitoss

      kortsu vie tuntoa kyrvästä

      • ei kostu

        e-pillerit vei tunnon alapäästä


    • ...

      Itsekäs kusipää tuo miehesi. Se siis haluaa että kärsit kuivuudesta ja haluttomuudesta, mielialan vaihteluista ja ties mistä ennemmin kuin käyttää kumia? Lihomistakin se aiheuttaa kun nesteet alkaa kertymään kehoon, onko pullukkaa sitten kivempi paneskella.Pitäisköhän mieettiä onko kerta kuukaudessa paljaalla kuivan ja haluttoman naisen kanssa kivempaa kun kumilla haluavan naisen kanssa useammin.
      onhan se kivempaa paljaalla joo mutta miettien jälkiseuraamuksia luulis kenen tahansa toista kunnioittavan ja rakastavan käyttää sitä ehkäisyä. Miksi kaikki muut ehkäisykeinot on naisten harteilla?
      Ja minusta kortsun päälleveto on hyvää esileikkiä myös ja tulee siitä turvatumpi olo.
      Vaihda miehes jos ei pääse itsekkyydestään eroon, niitä ymmärtäväisempiäkin ja huomioonottavia on maailmassa!

      • .......

        Niin, ei se miehen vika ole että kaikki muut ehkäisykeinot on naisten harteilla. Niin se vaan valitettavasti on. Kaikille hormonivalmisteet ei aiheuta mitään noista mitä olet luetellut. Itsekästä on se, ettei suostu edes koittamaan sopiiko ehkäisyvalmiste. Äkkiäkös mieskin lähtee suhteesta jos seksi siinä ei tunnu miltään. Niin ja muuten, kuparikierukassa ei ole hormooneja... Ja tämän kirjoittaja ei ole mies, vaan nainen joka on keskustellut miehensä kanssa yhdessä sopivista ehkäisykeinoista eikä valita muille että mitä mies haluaa ja ei halua!!


    • Mutta minulla ei juuri nyt ole tyttökaveria. Olen siis suomeks sanottuna tyttökaveriton.

    • yx mies

      Juu mun muijallekaan ei sovi mitkään pillerit. Kokeiltu on. Tarpeeksi sain seurata tuota tuskailua ja itkua mikä tuli pillerien myötä ja nykyään kumihuppu päällä aina. Lihoi eikä halunnut ikinä seksiä ja oli pahimmillaan jopa itsetuhoinen ja jos ei sitä niin maha kipee kovien vuotojen takia. nyt ei valittamista, mullakin kestää pidempään ja naiseni nauttii huomattavasti enemmän. en itsekään varmaan lähtisi hormoneja syömään joten miksi ei.
      Ja musta se on mukava katsoo kun nainenrullaa kumin päälle suullaan tai käsillään :) tietyllä tapaa nostaa vaan tunnelmaa kun pitää vähän odotella.

    • Noks

      On tää kanssa minä mies haluasin käyttää kondomia vähän aikaa seurustelemani naisen kanssa, mutta hänhän veti siitä herneen nenäänsä. Sä et luota muhun jne. oli mitä sain kuulla ja meni aivan sekaisin. Nainen syö pillereitä.

    • Nainen ei yksin päätä abortista, kyllä mies on osana siinä päättämisessä. Ainakaan minun mieheni ei tykkää kondomia käyttää, koska se ei juuri sovi rakasteluun ja muutenkin miehet tuntee sen eron kun käyttää ilman ja sen kanssa sen, että miltä se tuntuu... Ja vaikka nainen kantaa/synnyttää lapsen nii kyllä molemmilla muuttuu se loppu elämä ihan, kun vanhemmiksi tullaan...

      Itse käytän ihan YAZ nimisiä e-pillereitä ja olen oikeesti todella tyytyväinen niihin, mitä pientä mielialavaihtelua ja päänsärkyä on ollut, mutta ei ne nii paljoo haittaa elämää..

      Taidat suojella itseäsi aivan liian paljon, kannattaisi kysyä, että kuinka paljon välitette seksistä/rakastelusta, jos molemmilla se on myöntävä vastaus nii sitten suosittelen, että katotte mikä on oikea ratkaisu siihen, kuten joku hormoonivalmiste e-pilleri esim. yasmin tai yaz.

    • ---------------

      Kuinkahan moni terve mies söisi vakitusesti valmistetta, joka vie sekä seksihalut että järjen aivan totaalisesti? Pelkästään ehkäisyn takia?

    • tosi on

      Nainen nielee, jos ei muuta keksi.

    • Meneppä-.

      itse nauttimaan suihkusta sadevaatteet päällä niin ymmärrät.

    • miettikää ja puhukaa

      Luin vain ekan kappaleen ja sanoisin että miehesi ei ole valmis harrastamaan seksiä ollenkaan. Miksi sä riskeeraat koko elämäsi siksi että hän noloilee kumin käyttöä? Pillerit on, aivan oikein: iso riski.

      Sinulle: seksin seuraus voi olla sun henki, elämä, lapsi, tulevaisuus.
      Siinä keskellä: -seksi on kivaa-joo
      Miehesi: seksi on kivaa, mut "mä en tahdo käyttää kumia kun fiilikset menee". Olis kiva nussuttaa. (ei tajua seurausta ainoastaan oman mielihyvän)

      Oletteko te ihmiset ihan järjissänne?

    • Atomikello

      Kumin kanssa on ihan ok panna mutta ITSE en kyllä lähtisi pitempään suhteeseen jossa olisi pakko käyttää aina kondomia. Haluan nauttia itsestäni ja naisestani ja kondomin kanssa se ei ainakaan minulla tunnu samalta. Sen lisäksi se kondomin räplääminen vie keskittymisen pois "kiimasta" jolloin voi ajatus lähteä harhailemaan ja sitten ei välttämättä saa ko. yhdynnässä. Kyllä se pitää olla "like its meant to be".

    • äimänä

      Tätä olen minäkin nyt kysynyt parin viikon ajan itseltäni. Aivan normaalissa yhden illan jutussa minä ojensin miehelle paketillisen kondomeja ja totesin että näitä sitten käytetään. No, mies alkoi rullailla ja minä iloisessa hiprakkatilassa annoin mennä vaan, enkä jäänyt tarkistelemaan että tuliko homma hoidettua loppuun asti. No ei tullut, jätkä oli feikannut laittavansa kumin ja ottanut sen sitten pois ja pannut paljaalla!!! Olen näissä asioissa vielä vähän kokematon, ja kun siihen lisätään hiprakka, niin enhän minä mitään huomannut... Nyt kyrsii ja pelottaa raskaaksi tuleminen ja taudit. Kuka helvetti tekee tuollaista, voiko se kumi todella tuntua niin pahalta????

    • kortsunkera

      Ihan älytöntä touhuilua! Tulee mieleen toiselta palstalta luettuja kauhukertomuksia missä miehet ovat valehdelleet sterilisoineensa itsensä vain saadakseen panna paljaalla. Tottakai voi sanoa että tyhmä jos luottaa (kyse siis lähinnä yhden illan jutuista) mutta silti!

      Toivottavasti sinulle, äimänä, ei tullut miehen älyttömyyden takia mitään jatkoseuraamuksia. Hirvittää pelkkä ajatuskin tollaisista miehistä!

      Onneksi omalla miehelläni ei ole samanlaisia komplekseja.. eikä se kumin näperrys meidän suhteen sänkyromantiikkaa ole häirinnyt. Pidemmässä suhteessa voi pikemminkin lähteä leikkimään sen kondomin laiton kanssa ja ottaa sen mukaan osana esileikkejä!

      • äimänä

        Tietty on tyhmää luottaa, kyllä sitä syyttää nyt itseäänkin, mutta silti ei mooses että ottaa aivoon tuollainen käytös... ja kun yhden illan jutusta tosiaan oli kyse, niin tuskinpa minä sitä heppua tuolta enää mistään löydän saati sitten vastuuseen saisin jos jotain tapahtuisikin. Jos ei menkkoja ala kuulua vielä viikkoon (tosin katumuspilleri voi kuulemma sekoittaa kierron?) niin eikun raskaustestiä ostamaan, tautitestit varattu perjantaiksi ja hiviä saakin sitten odotella melkein kolme kuukatta... että jos ei uita seuraamuksia niin ainakin erittäin paska fiilis ja koko ajan pelko pöksyssä, kiitos vaan todella paljon herralle.


    • yiuitrrere

      Itse en ole edes koskaan päässyt seksiä harrastamaan mutta näin miehenä voin kertoa kun olen kondomeja kokeillut että menee kyllä fiilikset ja meinaa lakata seisomasta kun pitää laittaa kondomia paikalleen. Mulla se kondomin laittaminen ja pois ottaminen tuntuu epämukavalta ja on sellasta räpellystä ettei siitä tahdo tulla mitään. Lisäksi kondomien ostaminen tuntuu hävettävältä.

    • dkjgjfgjfgjfkgh

      Niin. Meilläkään mies ei tykkää kortsuista, ei tunnu niin hyvältä kuin ilman. Kortsun kanssa ei kuulemma saa seksistä oikein mitään. Menipä niinkin vaikeaksi kun oli tuossa puolisen vuotta taukoa pillereistä ja kortsua olis pitäny käyttää, alko mies pihtaamaan kun ei halunnut alkaa harrastaa seksiä kun ei muka itse saa siitä mitään iloa... seksi väheni siihen et harrastettiin tyyliin kerta kuussa.
      Kun sitten tunnusti pihtaamisen OIKEAN syyn (99% mun tekemistä aloitteista torjui sanomalla et väsyttää, katon leffaa, ei jaksa, ei tee mieli-tekosyillä), aloin sitten popsimaan pillereitä.
      Kävipä niin että vaikka samaa merkkiä aloin syömään kun joskus aiemminkin, sivuvaikutukset oli 10 kertaa voimakkaammat. Pinna kireällä, kaikki ärsyttää ja v*tuttaa, tulee epämääräisiä itkukohtauksia, alapää kuiva, seksin aikanakaan ei oikein kostu kunnolla, seksi sattuu suurimmaks osaks vaikka oltais lotrattu liukuvoiteilla ja verta vuotaa seksin jälkeen ja alapää on niin kipee seksin jälkee, et ainakin vuorokauden ajan vessassa käyminen on lievää tuskaa... Mutta hei, mies on tyytyväinen :D
      Oon sanonu näistä oireista miehelleni ja mielialanvaihtelut mieskin huomaa, mut eipä se taida välittää ja mun itkukohtauksillekin se vaan nauraa.
      No ainakin se nauttii seksistä nyt ja sitä saa useammin, mut ei näinkään jaksais...

    • nainen23v.

      itse käytän hormoonkierukkaa. se on ihan mahtava laite ja lähes yhtä tehokas kuin sterilisointi.

      olen itsekin aika ailahteleva luonteeltani. kokeilin pillereitä jonkin aikaa. pillereistä tulee päivittäin kerralla suuri annos hormooneja kehoon, kun taas hormoonikierukasta tulee tasaisesti hyvin pieni annos hormooneja. minulle tuli rintakipuja kun aloin käyttämään pillereitä lisäksi oli rasittavaa aina joutua ottamaan pilleri samaan aikaan joten lopetin. (olen nuori, terve ja hyvässä kunnossa.)

      aikaisemmin minulla oli suurempia mielialavaihteluita lisäksi kuukautiseni olivat runsaat ja välillä tosi kivuliaat. hormoonikierukan avulla menkkani ovat vähentyneet ainakin puolella (välillä kuukautiset kestää 2pv ja pelkällä pikkuhousunsuojalla pärjää, ei tarvitse mitään kunnon siteitä.) lisäksi mielialani ei heittele niin voimakkaasti.
      painoni ei ole ollenkaan noussut, päin vastoin olen hoikistunut (menkkojen aikana söin ennen ihan tolkuttomasti)
      joka tapauksessa hormoonikierukka on ihan mahtava laite ja suosittelen kaikkia naisia kokeilemaan sitä. se ei ekalla kerralla maksa mitään ja vaikutus kestää noin 5-7 vuotta!!

      • fhfgjfghfgghfghg

        "se ei ekalla kerralla maksa mitään"

        Tarkoitatko, että ei maksa mitään silloin kun sen ottaa ensimmäisenä ehkäisykeinona (vähän samaan tapaan kuin e-pillereitäkin saa muistaakseni ihan ekalla kerralla 3kk ilmaiseksi, sen jälkeen pitää kustantaa ite) vai silloinkin kun on jo käyttänyt muuta ehkäisykeinoa (esim. pillereitä) ja haluais vaihtaa kierukkaan?

        Kiinnostais nimittäin tuo kierukka.. :D mutta pitää ottaa enempi selvää aiheesta.


    • 4+5+7-9+6

      Kuparikierukka, Flexi T- 300, on hormoniton vaihtoehto. Osalle tämä sopii erinomaisesti, osalle ei, vain kokeilemalle se selviää.

    • fgdfg

      Kyllä mä voisin syödä ehkäisypillereitä, jos sellanen olis miehille oikeasti järkevänä vaihtoehtona keksitty. Rakastan kyllä tyttöystävääni mutta kun se on aina "oho, jäi pilleri ottamatta" tai "mites nää päivät nyt menikään, oon varmaan ottanu jotain väärin, no, ei se varmaan haittaa". Stna, sanon minä. Mikä siinä on niin vaikeata, päivät ja muut kirjattuna mutta ei, aina on jotain häikkää. Häiritsee jo itse aktia kun pitää miettiä että onkohan tässä nyt ihan ehkäisy kunnossa. Olen sanonut että lapsia en vielä halua ja asia on ok, mutta ei vaan tunnu toimivan. Maksan myös pillerit ihan mielelläni, ja voin maksaa kaikki siihen liittyvät gynet yms, eli voin osani vastuusta kantaa mutta kun jos mä niitä syön niin tehoa ei ole.

      En ymmärrä sitä, että itketään kuinka niissä pillereissä on hormoneja ja yhyy ei ne tee hyvää. Kyllä ne on niin tutkittuja, että ei sieltä nyt yhtäkkiä mitään hirveitä sairauksia tule. Yksikään tyttöystäväni ei ole koskaan mukisematta pillereitä syönyt. Ymmärrän, jos on kokeiltu useampaa eri merkkiä ja sivuvaikutukset on oikeasti sellaisia, että elämänlaatu laskee huomattavasti. Mutta yleisesti voisin sanoa, että on naisillakin aika paljon petrattavaa asenteessaan. Seksiä on kyllä kiva harrastaa mutta ei ne naisetkaan mitenkään ilolla ehkäise.

      Kumia käyttäisin vasta, jos oikeasti mikään muu ei auta. Ja miksi? Koittakaapa naiset itse laittaa joku elmukelmu p*llunne päälle ja sanoa että no eihän se siihen tuntoon vaikuta. Kyllä se vaikuttaa, ja on kokeiltu eri merkkejä! Jos on pakko käyttää niin sitten on, onhan se parempi kuin ei seksiä ollenkaan, mutta voin sanoa, että kyllä se sen verran ainakin minulla laskee tuntoa ja sitä kautta fiilistä, että vakiparisuhteessa seksikerrat harvenisi ja tulisi p*ntua vaan silloin, kun tekisi TODELLA paljon mieli.

    • ptrr

      Muovipussi ei tunnu mukavalta. Ja seksin jälkeen pakko käydä pesulla, jos on sitä käytetty. Lisäksi kiva katsella seksin jälkeen valuvaa creampieta tai jos nainen ei anna laittaa rojuja ränniin kun ei esim käytä ehkäisyä niin sitten tisseille.

    • Päivittäin mielessä

      Hmm. vai niin.
      Mulla on jo ikää ja kokemusta monista naisen ehkäisytavoista pitkässä avioliitossa.
      Enää en niitä käytä. Lapsemme ovat jo isoja.
      Eikä mieheni ole halunnut seksiä pitkään aikaan. Enkä minäkään, vaikka halumme eivät ole mihinkään kokonaan loppuneet.

      Mutta osoitan haluni rakkaudelle, tahtoisin hänen tekevän steriloinnin, niin saisimme harrastaa seksiä mielin määrin loppuikämme yhdessä ilman raskauden pelkoa.
      Sitä toivon. Ja se on luottamista toiseen.

      Miksen ite ota sterilointia? No, siksi, että minua on leikelty vatsanalueelta jo riittävästi (sectiot ym.). Miehelle se on pieni toimenpide siihen verrattuna.
      Olisiko siinä ratkaisua useimmille pidempään eläneille pareille.

      Kirjoitin, koska seksi on tärkeä osa elämää jokaiselle.

    • krauh

      Ikivanha ketju mut pakko laittaa viestiä. :) Minusta kondomi on yksinkertaisesti perseestä, mut vähintä mitä mies voi tehdä on maksaa kaikki kustannukset mitä naisen valitsemasta ehkäisytavasta tulee.

      Usein tuo nyt tuntuu käyvän kaikille, ainakin tähän asti on käynyt. Onneksi!

      Kondomin räpellys todentotta vie hohtoa ns. nopeilta spontaanipanoilta, jotka on just niitä parhaita ja toisekseen se tuntopuoli. Ei tosiaan tunnu herkku yhtä hyvälle jos muovin päältä pitää pykiä.

    • Silmät auki

      löysin itselleni täydellisen naisen pari kk sitten. Suhteemme alussa jouduin syömään mieliala- lääkkeitä, koska niillä hoidettiin työtapaturmassa aiheutunutta lievähköä aivovammaani. Ensimmäisen kk aikana seksi oli lääkkeiden takia mahdotonta ja se kävi raskaasti miehisen ylpeyteni päälle. Lopetin lääkityksen n. 1 kk sitten, luulin ongelmien hävinneen kun halut palasivat, mutta seksi kondomin kanssa tuottaa vaikeuksia ja sitä olen nyt tuskaillut tyttöystävälleni. Olen ehdottanut tyttöystävälleni pillereitä ja pessaaria... Mutta kun nyt luin näitä mimmien kommentteja, tajusin kuinka itsekäs olenkaan ollut. En todellakaan halua, että oma kultani joutuisi sotkemaan kehonsa hormonivalmisteilla... Itsellä ei siis minkäänlaisia lateksiallergioita, eli ilmeisesti ongelma pään sisällä/asenteessa. KIITOS MIMMIT!! kukkakaupan kautta kotiin ja asenne vaihtoon! ;)

    • Anonyymi

      Älkää miehet lannistuko. Maailma on täynnä naisia jotka antavat panna paljaalla.

    • Anonyymi

      Oikeille p miehille kortsu ei ole mikään ongelma. Pikemminkin elinehto. Se joka rutisee ja ronklaa, panee vähemmän. En ymmärrä mikä siinä on ongelma pyöräyttää se kumi kullin päälle ennenkuin laittaa sisään.
      Jotkut naiset on kyllä taitavia Kortsun laittamisessa. Kortsu huulien väliin ja siitä kullini ja kulli suuhun. Namia.
      Keinoja on paljon. Yhden daamin kanssa tehtiin alkuun niin että annoin käärmeestä pos otetun Kortsun hänelle käteen pidettäväksi siksi aikaa kun kun annoin hänelle sormihoitoa. No, eipä sitten löytynyt enään kortsu kun oli saanut ja täristessään irrottanut otteen. Ei ongelma, varakortsut aina tyynyn alla.
      Sittemmin leikkautin piuhat poikki, niin ei ole kumeja juurikaan tarvinnut.

      • Anonyymi

        Siis kääreestä tai mikä muovi se nyt on mihin ne on pakattu


    • Anonyymi

      Vaihtaisin miestä jos ei kelpaa

    • Anonyymi

      Mä olen tapaillut vain fiksuja miehiä, jotka ovat vastuullisesti käyttäneen kumia.

      • Anonyymi

        Se on typerä satu että kondomi muka vähentää herkkyyttä,asia on juuri päinvastoin kondomi lisää herkkyyttää yhdynnässä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on typerä satu että kondomi muka vähentää herkkyyttä,asia on juuri päinvastoin kondomi lisää herkkyyttää yhdynnässä

        Nykymiehillä on erektiohäiriöitä johtuen ylipainosta, huonosta fyysisestä kunnosta ja vesistöön päätyneistä e-pillereiden jäämistä. Vielä 90-luvulla miehillä seisoi.


    • Anonyymi

      vaihda miestä tai kondomimerkkiä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8276
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2253
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1919
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe