kirjoittelen jälleen...
tänään: työnipuolesta jouduin kävelemään 2 x 1,5km. Myöhemmällä kouluun ja takaisin 2 x 2km. Sen jälkeen tein vielä 4,5km kävelylenkin. Jokaisella matkalla aika paljon ylämäkiä...
Oliko tuosta mitään hyötyä jos on sitä ylipainoa reippaasti?
onko yhtään mitään hyötyä???
12
766
Vastaukset
- auttaa
ja on kotio kohti. Mutta jotta liikunnan voisi sanoa edesauttavan laihtumiseen/kiinteytymiseen, sen täytyy olla jatkuvaa, jokapäiväistä puuhaa. En tarkoita tällä nyt, että hikiliikkua tulisi joko päivä tai edes joka toinen päivä - tutkimukset ovat osoittaneet, että juuri pienet hyötyliikuntapyrähdykset ovat niitä, jotka pitävät aineenvaihdunnan liikkeella (ja näin edesauttavat laihtumista sekä hyvää oloa).
Eli jatka samaan malliin - hyötyliikunnan määrä ratkaisee!- se reilusti ylipainoinen
Kiitos sinullekin kannustuksesta.
Parhaani mukaan koitan jatkaa :)
- kallopala
Onhan kaikesta liikkumisesta hyötyä. Jos tallustelet tuollaisen 11km päivässä, ja käytät siihen yhteensä pari tuntia, se polttaa noin 450kcal. Jos tekisit saman joka päivä vuoden ajan, pelkästään siitä tulisi noin 23kg painonlasku.
Lihva syö tyypillisesti tuplasti sen mitä kuluttaa. Ylijäämää ei millään järkevällä liikunnan määrällä voi kuitata.
Ylijäämän pienentäminen liikunnalla ei laihduta grammaakaan.
Vasta kun energiansaanti pudotetaan kulutuksen tasolle, liikunnalla on oleellinen vaikutus painoon.- se reilusti ylipainoinen
Phoca55 kirjoitti:
Lihva syö tyypillisesti tuplasti sen mitä kuluttaa. Ylijäämää ei millään järkevällä liikunnan määrällä voi kuitata.
Ylijäämän pienentäminen liikunnalla ei laihduta grammaakaan.
Vasta kun energiansaanti pudotetaan kulutuksen tasolle, liikunnalla on oleellinen vaikutus painoon."Lihva syö tyypillisesti tuplasti sen mitä kuluttaa".
En ole syönyt pitkään aikaan tuplasti sitä määrää!!!! Painoni on pysynyt samana jo vuosi kaudet... mutta toki olen tehnyt parannuksia vielä lisää ruokavaliooni. - se reilusti ylipainoinen
Kiitos jälleen kerran kannustuksesta :)
Koululle joudun kävelemäänkin joka arkipäivä. Työnpuolesta vain silloin tällöin. Ja korjaan jo nyt että tuo ei ollut työmatka... tosin työmatkanikin kuljen jalan mutta se on vain muutaman 100m.
Yritänkin ottaa tuon kävelylenkin joka päivään, jos suinkin johonkin rakoon sen saan. Ja joskus olen tehnyt pidempiäkin, 8-10km matkoja. - Vanha Jojo
se reilusti ylipainoinen kirjoitti:
Kiitos jälleen kerran kannustuksesta :)
Koululle joudun kävelemäänkin joka arkipäivä. Työnpuolesta vain silloin tällöin. Ja korjaan jo nyt että tuo ei ollut työmatka... tosin työmatkanikin kuljen jalan mutta se on vain muutaman 100m.
Yritänkin ottaa tuon kävelylenkin joka päivään, jos suinkin johonkin rakoon sen saan. Ja joskus olen tehnyt pidempiäkin, 8-10km matkoja.Juttu on kyllä niin, että liikunnasta on AINA hyötyä KAIKILLE, laihoille, lihaville, nuorille, vanhoille, oli sitten laihduttamassa tai ei. Liikuntaa kannattaa ja pitää harrastaa myös ihan muista syistä kuin laihtumisen vuoksi, koska sillä on niin paljon hyviä vaikutuksia terveyteen.
Itse asiassa, kuten Mikael Fogelholm joskus lehtihaastattelussa sanoi, pieni ylipaino ei ole terveydelle läheskään yhtä vaarallista kuin täydellinen liikkumattomuus. Liikkuva pullukka voi olla paremmassa kunnossa kuin laiha sohvaperuna. - se reilusti ylipainoinen
Vanha Jojo kirjoitti:
Juttu on kyllä niin, että liikunnasta on AINA hyötyä KAIKILLE, laihoille, lihaville, nuorille, vanhoille, oli sitten laihduttamassa tai ei. Liikuntaa kannattaa ja pitää harrastaa myös ihan muista syistä kuin laihtumisen vuoksi, koska sillä on niin paljon hyviä vaikutuksia terveyteen.
Itse asiassa, kuten Mikael Fogelholm joskus lehtihaastattelussa sanoi, pieni ylipaino ei ole terveydelle läheskään yhtä vaarallista kuin täydellinen liikkumattomuus. Liikkuva pullukka voi olla paremmassa kunnossa kuin laiha sohvaperuna.kohdallani kysymykseni kuitenkin kohdistui enemmänkin siihen oliko tuosta(kaan) päivästä hyötyä laihdutuksen kannalta.
minulla kun sitä painoa on vähän enemmänkin, enkä voi sanoa olevani vain "vähän pyöreä". Mutta toivon mukaan voin vielä joskus sanoa... - Jaakon varvas ja nakki
kohdallani kysymykseni kuitenkin kohdistui enemmänkin siihen oliko tuosta(kaan) päivästä hyötyä laihdutuksen kannalta.
minulla kun sitä painoa on vähän enemmänkin, enkä voi sanoa olevani vain "vähän pyöreä". Mutta toivon mukaan voin vielä joskus sanoa...tehdä tuollaisia 5-10km lenkkejä päivittäin jos vain mahdollista. Itse aloitin lenkkeilyn noin kuukausi sitten yritän kävellä päivittäin yli 5km. Kun on aikaa enemmän kävelen ja osaksi juoksen ( 500m kerralla tai vähemmän) yli 20km. Ennen istuin illat TVn ääressä nyt ei tulisi mieleenkään, painoa pudonnut 3kk aikana yli 10kg, tietenkin olen katsonut mitä syön. En muista koska olisin ollut näin hyvässä kunnossa.
Lenkkeily mikä ennen tuntui todella vastenmieliseltä, on alkanut tuntua todella mahtavalta. Joka ilta on pakko päästä lenkille koska siitä tulee aivan mahtava olo. Suosittelen! - se reilusti ylipainoinen
Jaakon varvas ja nakki kirjoitti:
tehdä tuollaisia 5-10km lenkkejä päivittäin jos vain mahdollista. Itse aloitin lenkkeilyn noin kuukausi sitten yritän kävellä päivittäin yli 5km. Kun on aikaa enemmän kävelen ja osaksi juoksen ( 500m kerralla tai vähemmän) yli 20km. Ennen istuin illat TVn ääressä nyt ei tulisi mieleenkään, painoa pudonnut 3kk aikana yli 10kg, tietenkin olen katsonut mitä syön. En muista koska olisin ollut näin hyvässä kunnossa.
Lenkkeily mikä ennen tuntui todella vastenmieliseltä, on alkanut tuntua todella mahtavalta. Joka ilta on pakko päästä lenkille koska siitä tulee aivan mahtava olo. Suosittelen!Kuullostaispa hyvälle :) En vain usko että kohdallani tuo 10kg/3kk toteutuu... mutta kai vähempikin tyhjää parempi.
- Jaakon varvas ja nakki
Kuullostaispa hyvälle :) En vain usko että kohdallani tuo 10kg/3kk toteutuu... mutta kai vähempikin tyhjää parempi.
auttaa jos on vaikka radio tai MP3 soitin, silloin ei käy aika pitkäksi. Itse kuuntelen puhelimen kautta radiota. Aluksi minulla oli vaikeaa lähteä pidemmille lenkeille (yli 5km) mutta nyt ei ole mitään ongelmaa totaalisesti päin vastoin, mitä pidempi lenkki sitä parempi mieli. Ruokavalion muutos yhdessä liikunnan kautta toimii, itselläni ollut aluksi matala energinen ja nyt matala hiilihydraattinen ruokavalio. Eilen söin ensimmäistä kertaa kolmeen kuukauteen lihaa ja kanaa niin paljon kuin sain itseeni ahdettua.
Näillä spekseillä alkupaino 92,3kg nyt 79,6kg
vyötärö alku 110cm nyt 95cm
ja olo on aivan mahtava!
Näillä mennään aina jouluun saakka ja katsellaan silloin miltä näyttää. - se reilusti ylipainoinen
Jaakon varvas ja nakki kirjoitti:
auttaa jos on vaikka radio tai MP3 soitin, silloin ei käy aika pitkäksi. Itse kuuntelen puhelimen kautta radiota. Aluksi minulla oli vaikeaa lähteä pidemmille lenkeille (yli 5km) mutta nyt ei ole mitään ongelmaa totaalisesti päin vastoin, mitä pidempi lenkki sitä parempi mieli. Ruokavalion muutos yhdessä liikunnan kautta toimii, itselläni ollut aluksi matala energinen ja nyt matala hiilihydraattinen ruokavalio. Eilen söin ensimmäistä kertaa kolmeen kuukauteen lihaa ja kanaa niin paljon kuin sain itseeni ahdettua.
Näillä spekseillä alkupaino 92,3kg nyt 79,6kg
vyötärö alku 110cm nyt 95cm
ja olo on aivan mahtava!
Näillä mennään aina jouluun saakka ja katsellaan silloin miltä näyttää."Eilen söin ensimmäistä kertaa kolmeen kuukauteen lihaa ja kanaa niin paljon kuin sain itseeni ahdettua."
Itse kyllä syön lohta/broileria/lihaa päivittäin. Yleensä se menee salaatin seassa. Maitorahkaa ( mansikoita) tulee usein syötyä. Samoin hedelmiä... hyvä vai paha, sitä en tiedä?
Itselläni rajottaa se kuinka "rikkonainen päivä"on. Teen kahta työtä ja käyn iltaluennoilla.
Joskus voi olla että menen aamu7 töihin ja olen klo.14 saakka, josta suoraan toiseen työhön ja siellä sitten klo. 17 saakka, josta suoraan kouluun. Ja koulusta pois 19-20 aikaan. Tuolloin olen kyllä niin naattina ettei paljon lenkille jaksa!
Toisinaan, saattaa työn ja koulun välissä olla vain pari tuntia väliä. Sekään ei oikein sovi...
Mutta toki yritän joka päivä tehdä ylimääräisen lenkin pakollisten matkojen lisäksi. Mutta se on nykyään aika saletti ettei muuta kuntoilua jaksa!! Ei vain yksinkertaisesti jaksa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?1446232Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell1933864- 312741
PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä
Toivottavasti on s i n i v u o k k o nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w4782740- 2012365
- 1852033
Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka
Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale1341495- 581314
Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi
Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.371294Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?891064