Parhaat ei-valtavirta toimintaleffat

Amatööri leffaisti

Videovuokraamoissa on kauhea määrä toimintaleffoja, mutta en useinkaan tunnista niiden nimiä, ohjaajia tai näyttelijöitä, vaikka joukossa on varmaan hyviä leffoja.

Tunnen tietysti valtavirtaleffat (Rambot, Terminaattorit, Die Hard 1-4), mutta saisiko suosituksia ei-valtavirta toimintaleffoista.

Mielestäni hyviä ovat olleet
1) Crank (palkkamurhaaja saa pistoksen, jonka ansiosta hän kuolee, ellei pidä adrenaliinitasoaan korkealla, eli ellei hän ole koko ajan liikenteessä)
2) History of Violence (taitaa olla semi ei-valtavirtaa)
3) Hong Kong elolokuva Exiled (ohj. Johnnie To)

Tulisiko ehdotuksia, koska täällä näyttää olevan tositietäjiä.

10

1302

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • misanthropicHIPPIE

      -gabriel (enkelit remuaa)
      -eastern promises (cronenberg jatkaa mafia teemaa ja viggo jälleen pääroolissa)

      • Amatööri leffaisti

        Ehdotuksesi ovat jo tilauksessa kirjastosta. Tuo History of Violence kolahti niin, että odotan innolla Eastern Promises -elokuvan saapumista Kallion kirjastoon.

        Oon kova katsomaan leffoja, mutta hakuammunnalla, joten olen alkanut tilaamaan leffoja mm. tämän palstan ehdotusten pohjalta.


      • MarkiisiDeFuckingÅmÅl
        Amatööri leffaisti kirjoitti:

        Ehdotuksesi ovat jo tilauksessa kirjastosta. Tuo History of Violence kolahti niin, että odotan innolla Eastern Promises -elokuvan saapumista Kallion kirjastoon.

        Oon kova katsomaan leffoja, mutta hakuammunnalla, joten olen alkanut tilaamaan leffoja mm. tämän palstan ehdotusten pohjalta.

        Aasiassa on pitkät perinteet toimintaleffojen saralla (Japani ja Hong Kong, nyttemmin myös Korea ja Thaimaa), eikä niistä kaikki ole kung-fu-leffoja, on myös muunlaisia joukossa, esim yakuza- tai vankilaleffoja ynnä muita. Tulis mieleen suoralta kädeltä ainakin Prison On Fire, The Killer, God of Gamblers, Battle Royale, A Better Tomorrow ja sen jatko-osat, jne

        Kauhuleffoja myös tehdään Aasiassa paljon ja hyviä, mutta en nyt niitä listaa kun kysyit toimintaa.


      • Amatööri leffaisti
        MarkiisiDeFuckingÅmÅl kirjoitti:

        Aasiassa on pitkät perinteet toimintaleffojen saralla (Japani ja Hong Kong, nyttemmin myös Korea ja Thaimaa), eikä niistä kaikki ole kung-fu-leffoja, on myös muunlaisia joukossa, esim yakuza- tai vankilaleffoja ynnä muita. Tulis mieleen suoralta kädeltä ainakin Prison On Fire, The Killer, God of Gamblers, Battle Royale, A Better Tomorrow ja sen jatko-osat, jne

        Kauhuleffoja myös tehdään Aasiassa paljon ja hyviä, mutta en nyt niitä listaa kun kysyit toimintaa.

        aikaa vastailla.

        Olisi mielenkiintoista, jos kertoisit myös noista kauhuleffoista, joita mainitset tuossa viestissäsi.

        Ja mistä porukka saa näitä ei-valtavirta leffoja tietoonsa? Tilaatteko niitä netistä vai mistä, kun itse käytän vain leffavuokraamoja ja tilaan kirjastosta. Näyttää siltä, ettei tällä tavalla pysy ajan tasalla.


      • MarkiisiDeFuckingÅmÅl
        Amatööri leffaisti kirjoitti:

        aikaa vastailla.

        Olisi mielenkiintoista, jos kertoisit myös noista kauhuleffoista, joita mainitset tuossa viestissäsi.

        Ja mistä porukka saa näitä ei-valtavirta leffoja tietoonsa? Tilaatteko niitä netistä vai mistä, kun itse käytän vain leffavuokraamoja ja tilaan kirjastosta. Näyttää siltä, ettei tällä tavalla pysy ajan tasalla.

        no ainakin IRC-leffapalstoilla jutellaan leffoista... tietysti. Suomen leffavuokraamot tai kirjastot ei paljoo auta jos haluaa vähän harvinaisempia leffoja. Divx-muodossa voi imuroida leffoja joiltain sivustoilta, tai jos haluaa ostaa DVDn niin IRCissä varmaan joku kertoo yksityisesti mistä voi tilata, täällä ei kai saa mainostaa kauppoja.

        Tässä vielä muutma suositeltava itämainen leffa, jotka voi jopa olla Suomessakin saatavilla: Tale of Two Sisters, Sympathy for Mr.Vengeance, Oldboy, Lady Vengeance


    • Tadzio de Santis

      Elikkä les rivieres pourpres, sekä ykkönen että kakkonen katsomisen arvoisia. Ei tosin puhdasta toimintaa, sanotaanko toimintatrilleri.

    • pxä

      Maailman paras pikkubudjetin toimintaleffa on mielestäni Robert Rodriguezin debyyttipitkä El Mariachi. Käsittämätöntä kuinka pienistä resursseista on saatu niin paljon irti.

    • ................

      En tiedä kuinka valtavirtaa Jackie Chan -elokuvat sinulle ovat, mutta katso ainakin Police Story, joka oli Mr. Chanin esimerkki amerikaanoille, miten action-filmejä tehdään.

      • Amatööri leffaisti

        kyllä tuttu joistain leffoista, mutta Police Story ei ollut. Tilasin leffan nyt kirjastosta, joten odotan sitä innolla.

        Minulle nuo netistä ostamiset tai muut, mitä tosi leffafriikit varmaankin harjoittavat, eivät ole kovinkaan tuttuja juttuja,koska sieltä varmaan löytyisi jotain, mitä muualta ei saa. En tiedä, mistä voisin saada käsiini esim. Hayao Miyazakin Prinsessa Mononoken, kun muut hänen leffansa olen katsonut. Harmi kyllä.

        Viikonloppuna tuli katsottua joukko kirjasto/vuokraamo -filmejä, joista osa oli aliarvoisia. Kyllä hyvä leffa kohottaa, oli genre mikä tahansa, mutta huonoista tulee, no tulee huono olo.


      • ap. vastaa

        leffan kirjastosta, ja se oli todella erilainen. Tätä aikaa ja raadollista. Ja Jokelaa ja .... muuta! Mikä tässä ajassa on vialla...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      34
      2398
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      8
      1912
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1373
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1260
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1235
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1171
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1101
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1055
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1034
    10. 15
      1014
    Aihe