Rukousvastauksista

kysymys.

Kun ihmeistä tulee puhe, ja kysyy uskovilta, miksi kaikki rukoukset esimerkiksi sairauksien parantamisessa eivät tehoa, niin selityksiä tulee kuin turkin hihasta.

Miten te sitten selitätte sen, että Jeesus yksiselitteisesti lupasi, että kaikkiin rukouksiin vastataan. Jeesus ei asettanut mitään ehtoja rukoilijan tai rukouksen suhteen. Kaikkiin vastataan.

Seuraavassa malliksi pari raamatunpaikkaa, jossa Jeesuksen sanoista kerrotaan.

Kuitenkin Jeesus lupaa Matt.7:7-11, että jokainen anova saa ja etsivä löytää – siis jokainen,
ei vain eräät eikä ole mitään ehtoa kuten ”salattua syntiä” tai uskon vähäistä määrää esteenä.
Samoin Joh.14:13-14 Jeesus vakuuttaa Johanneksen mukaan, että mitä ikinä uskova pyytää hänen
nimeensä vedoten, sen Jeesus tekee, että ”Isän kirkkaus tulisi julki Pojassa”.

Tuntuu kummalliselta, että uskovat uskaltavat väännellä Jeesuksen selvää sanomaa. Harvoin Raamatussa mitään niin suoraan ja yksiselitteisesti sanotaan.

Nyt seuraa varmaan toinen toistaan hullumpia selityksiä.

6

182

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muikkumies

      ja niitän on.
      Plaseboja tutkimalla on päästy 30 % paranemisiin , siis jopa lääkkeitä tehokkaammin.
      Ihmisellä itsellään on valtavat voimavarat vaikuttaa omaan kehoonsa tapahtumiin omalla myönteisellä ajattelullaan tai uskomuksellaan.
      Jumalan suhteen meidän pitää sanoa että emme tiedä.koska se on ainoa totuus, sanoo mitkä kirjat mitä tahansa.

      • Hoitovirheet "ihmeiksi...

        lähipiirissä 2 ihmeparantumista: toisessa tapauksessa eräs sukulaiseni sai reiteensä syövän, joka edellytti amputointia. Kaikki Suomen helluntailaiset rukoilivat hänen puolestaan – ihme tapahtui syöpä voitiinkin poistaa jalkaa amputoimatta.

        Neljän vuoden kuluttua tapasin sattumalta lääkärin, joka oli ollut häntä leikkaamassa – mitään ihmettä ei hänen mielestään ollut tapahtunut, oli ollut aivan rutiinijuttu.

        Toisella kertaa eräs tuttavani sai huimauskohtauksia ja meni lääkäriin, jolloin hänellä todettiin tuberkuloosi. Hän itse joutui sairaalan eristysosastolle ja perhe (vaimo 2 lasta) kotiarestiin. Tätä kesti kaksi viikkoa, kunnes taas tapahtui ihme. Lääkäri tuli hänen luokseen ja sanoi : voit lähteä kotiin olet terve.

        Laboratoriossa oli tapahtunut jokin virhe näytteiden nimeämisessä. Mies ei sairastanutkaan tuberkuloosia! Huimaukset joutuivat vain kovista työpaineista, jatkuvasta tupakin poltosta ja liian vähäisestä syömisestä ja juomisesta.

        Lääkäri oli kertonut, että nykyisin näytemäärät ovat niin suuria ja henkilökuntaa on karsittu, jolloin virheitä pääsee syntymään.

        Samanlaiset virheet ovat olleet monen ”ihmeen takana”. Joskus on nimittäin tapahtunut niin, että virheen tehnyt laborantti tai sairaanhoitaja on peittänyt virheensä pelätessään seuraamuksia. Esim. silloin kun väärän diagnoosin vuoksi potilas on joutunut hengenvaaraan. ”Tapahtunut ihme” on sitten korjannut mukavasti tämän erheen.


      • totuus on äärimmäisen

        harvinainen "alkuaine". Käytännössä sitä ei löydy juuri muualta kuin matematiikasta.

        Kaikkien muiden asioiden suhteen pitää tehdä kompromisseja ja tarkastella niitä todennäköisyyksien valossa.

        Koska Jumala todistettavasti ei ole ilmoittanut itsestään yli kahteentuhanteen vuoteen (eikä sitä edeltävältäkään ajalta ole kunnollisia todisteita), niin jokainen järkevä ihminen ymmärtää, että tällaisen yli-inhimillisen toimijan olemassaolo on äärimmäisen epätodennäköinen.

        Joku viisas, en muista nimeä, kertoi suurin piirtein seuraavan tarinan.
        Väitetään, että aurinkoa kiertää posliininen teekannu. Koska kukaan ei pysty todistamaan, että näin ei ole, niin väitettä ei voi täysin kumota. Kuitenkin tunnettuihin tosiasioihin perustuen voidaan sanoa, että teekannun olemassaolo on äärimmäisen epätodennäköistä.

        Teekannusta tosin ei ole kirjoitettu tuhatsivuista eeposta, mutta muuten se ja kristinuskon Jumala ovat samalla viivalla uskottavuuden suhteen.

        Ainahan on mahdollista, että Teekannu- uskonto syntyy jossain vaiheessa.

        Anteeksi, että käsittelin asiat väärässä järjestyksessä.

        Plasebovaikutus on tietenkin täysin totta, mutta uskovat eivät sitäkään myönnä. Sama pätee uskoon ja parantumiseen vaikuttaa usko parantumiseensa, lääkäreihin, lääkkeisiin täysin uskonnollisuudesta riippumatta. Ei uskonnollisuudesta mitään haittaakaan liene.


      • tapahtuu. Ihme siis.
        Hoitovirheet "ihmeiksi... kirjoitti:

        lähipiirissä 2 ihmeparantumista: toisessa tapauksessa eräs sukulaiseni sai reiteensä syövän, joka edellytti amputointia. Kaikki Suomen helluntailaiset rukoilivat hänen puolestaan – ihme tapahtui syöpä voitiinkin poistaa jalkaa amputoimatta.

        Neljän vuoden kuluttua tapasin sattumalta lääkärin, joka oli ollut häntä leikkaamassa – mitään ihmettä ei hänen mielestään ollut tapahtunut, oli ollut aivan rutiinijuttu.

        Toisella kertaa eräs tuttavani sai huimauskohtauksia ja meni lääkäriin, jolloin hänellä todettiin tuberkuloosi. Hän itse joutui sairaalan eristysosastolle ja perhe (vaimo 2 lasta) kotiarestiin. Tätä kesti kaksi viikkoa, kunnes taas tapahtui ihme. Lääkäri tuli hänen luokseen ja sanoi : voit lähteä kotiin olet terve.

        Laboratoriossa oli tapahtunut jokin virhe näytteiden nimeämisessä. Mies ei sairastanutkaan tuberkuloosia! Huimaukset joutuivat vain kovista työpaineista, jatkuvasta tupakin poltosta ja liian vähäisestä syömisestä ja juomisesta.

        Lääkäri oli kertonut, että nykyisin näytemäärät ovat niin suuria ja henkilökuntaa on karsittu, jolloin virheitä pääsee syntymään.

        Samanlaiset virheet ovat olleet monen ”ihmeen takana”. Joskus on nimittäin tapahtunut niin, että virheen tehnyt laborantti tai sairaanhoitaja on peittänyt virheensä pelätessään seuraamuksia. Esim. silloin kun väärän diagnoosin vuoksi potilas on joutunut hengenvaaraan. ”Tapahtunut ihme” on sitten korjannut mukavasti tämän erheen.

        Usein parantumisihmeisiin liitetään epämääräinen väite lääkärinlausunnosta, jossa lääkärin väitetään tukevan jumalallista ihmeparantumista.

        Käytännössä äärimmäisen harva lääkäri asettaa lääkärinammattinsa vaaraan, sanomalla ihmeen tapahtuneen. Lääkäritkin ovat ihmisiä, hienotunteisia sellaisia, eivätkä halua pahoittaa uskovien sukulaisten tai tuttavien uskoa ihmeparantumiseen painottamalla asian todellista laitaa. Tämä sitten tulkitaan tarkoituksella tai tarkoituksetta väärin.

        Kirjallisissa lääkärinlausunnoissa sanoja Jumala, Jeesus tai Pyhä Henki ei esiinny.


    • totuuskäsitys

      Just!

      Nämä ovat juuri niitä kysymyksiä,joihin et koskaan saa vastausta,joka vastaisi Jeesuksen sanoja ja lupauksia.

      Joka (kunnon uskovan) jannun on pakko selittää ja väätää,koska kukaan ei oikeasti voi sanoa,etä Jeesuksen lupaukset toimisivat,niin kuin Jeesus sanoi.

    • Oletko lukenut Markus Hirsilän tutkimuksen "Herra tekee ihmeitä ilman määrää"? Markus tutki melko perusteellisesti muistaakseni runsasta pariakymmentä helluntailaisten keskuudessa yleisesti ihmeinä pidettyjä asioita. Hän ei tyytynyt vain kertojakuvauksiin vaan meni pitemmälle. Ja kas kummaa: ihmeitä ei löytynytkään, ei niin ainuttakaan selvää, kiistatonta ihmettä.

      Hassuin selitys, jonka kyseiseen ongelmaan olen kuullut niin helluntailaisilta kuin omaltakin taustaryhmältäni on se, että jumala ikään kuin piilottaa ihmeensä epäuskoisilta. Hän kätkee todisteet mahdollisimman tarkoin ja vaatii sitten, että ihmisten pitäisi uskoa häneen ihan sokeasti. En ymmärrä jumalan logiikkaa. Jos hän haluaa kaikkien ihmisten pelastuvan, miksi hän näkee niin paljon vaivaa kätkeäkseen itsensä? Onko tehtävä karsinta koska taivaassa ei ole tilaa tai tuoleja riittävästi?

      Sanassa sanotaan (Matt. 18:19): "Taas sanon minä teille: missä ikänä asiassa kaksi teistä sopivat maan päällä; jota he rukoilevat, sen heidän pitää saaman minun Isältäni, joka on taivaissa."

      Pitääkö tämä ILMAN EHTOJA sanottu virke paikkansa? Vai ekö se enää sovi nykyaikaan?

      Miten sitten se kohta, jossa Jeesus sanoo, että opetuslapset eivät totisesti ehdi käydä läpi kaikkia Israelin kaupunkeja ennenkuin loppu tulee? Onko sekin pyhää, muuttumatonta, oikeaa jumalansanaa?

      No, näihinhän on olemassa - kuten itsekin totesit - tukku selityksiä:
      -et rukoile uskossa
      -et ole jumalalle kelvollinen
      -sinulla on salattu synti
      -sinulla on häviäjän asenne (menestysteol.)

      Kumma vaan että näitä ehtoja ei ole lainkaan alkutekstissä. Luotat siis kirjaan kuitenkin?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      726
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      707
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      279
      686
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      614
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      583
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe