Tässä vähän miettimistä itsekullekin:
Luuk.6
27. Mutta teille, jotka kuulette, minä sanon: rakastakaa vihollisianne, tehkää hyvää niille, jotka teitä vihaavat,
28. siunatkaa niitä, jotka teitä kiroavat, rukoilkaa niiden edestä, jotka teitä parjaavat.
Siunausta jokaiselle
9
167
Vastaukset
- kova nöyrtymisen
>>>27. Mutta teille, jotka kuulette, minä sanon: rakastakaa vihollisianne, tehkää hyvää niille, jotka teitä vihaavat,
- Parempi alavana
nöyrien parissa kuin jakamassa saalista ylpeitten kanssa."
Luuk.6
35.Vaan rakastakaa vihollisianne ja tehkää hyvää ja lainatkaa, toivomatta saavanne mitään takaisin; niin teidän palkkanne on oleva suuri, ja te tulette Korkeimman lapsiksi, sillä hän on hyvä kiittämättömille ja pahoille.
36. Olkaa armahtavaiset, niinkuin teidän Isänne on armahtavainen.
37. Älkääkä tuomiko, niin ei teitäkään tuomita; älkää kadotustuomiota lausuko, niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta. Antakaa anteeksi, niin teillekin anteeksi annetaan.
38. Antakaa, niin teille annetaan. Hyvä mitta, sullottu, pudistettu ja kukkurainen, annetaan teidän helmaanne; sillä millä mitalla te mittaatte, sillä mitataan teille takaisin."
- lakkiluke
...lisää:
Jo Konfutse (551 - 479 ekr) opetti seuraavasti:
#»Tottele taivasta ja seuraa sen hallitsijan järjestystä. Rakasta lähimmäistä niin kuin itseäsi. Tee toiselle mitä haluaisit hänen tekevän itsellesi; äläkä tee toiselle mitä et toivoisi tehtävän itsellesi. Tarvitset vain tämän lain; se on kaiken muun perusta ja pääohje. Hyvät teot palkitse hyvillä teoilla, mutta älä koskaan kosta vääryyttä».#
Sama hieno elämän ohje lainattiin myöhemmin Raamattuun.- sanoo:
Matt.5
17. Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
Jeesus myös teki, niinkuin opetti; Ylösnousemus kuollesta on todiste siitä. - lakkiluke
sanoo: kirjoitti:
Matt.5
17. Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
Jeesus myös teki, niinkuin opetti; Ylösnousemus kuollesta on todiste siitä.Aivan. Kuten tekivät mm. nämä siitä kuudentoista ihmiskunnan vapahtajan joukosta, jotka mytologiat ja kansojen kertomukset tuntevat jo varhain ennen ajanlaskumme alkua. Krishna, Horus, Marduk ja Eskulapius mm. naulittiin ristiin ja nousivat kolmantena päivänä, sekä astuivat taivaaseen.
- oli kyseessä?
lakkiluke kirjoitti:
Aivan. Kuten tekivät mm. nämä siitä kuudentoista ihmiskunnan vapahtajan joukosta, jotka mytologiat ja kansojen kertomukset tuntevat jo varhain ennen ajanlaskumme alkua. Krishna, Horus, Marduk ja Eskulapius mm. naulittiin ristiin ja nousivat kolmantena päivänä, sekä astuivat taivaaseen.
1 Kor.8
5. Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja,
6. niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa. - lakkiluke
oli kyseessä? kirjoitti:
1 Kor.8
5. Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja,
6. niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa....tutustuu myös muihin uskontoihin, voi alkaa ymmärtää Kristinuskoa. Monta Raamatunkohtaa on kirjoitettu ENNEN Raamattua. Asia, joka ei suinkaan pane aliarvioimaan sen enempää Kristinuskoa kuin Raamattuakaan. Ymmärtämään se on ainakin minut opastanut ja johdattanut tuntemaan Luojaani ja hänen suurta luomakuntaansa, sekä elämää yleensäkin.
Ymmärrän hyvin sen, että jos lukee vain Raamattua ja tukeutuu vain Kristinuskon dogmeihin, saattaa olla vaikeaa hyväksyä sitä, että R:n kertomukset on suurelta osin kerrottu jo aikaisemmin. Luojaa, (Jumalaa jos joku niin haluaa sanoa)eivät kertomukset halvenna tai aseta kyseenalaiseksi. Päinvastoin.
Raamattuhan sanoo; etsikää niin te löydätte. Kuka löytää uskonsa ja vakaumuksensa mitenkin, on jokaisen henkilökohtainen asia. Uskonnothan ovat vain erilaisia versioita yhdestä ja samasta asiasta. Aikansa ja kulttuurinsa muokkaamia. - Jeesuksen antamaa
lakkiluke kirjoitti:
...tutustuu myös muihin uskontoihin, voi alkaa ymmärtää Kristinuskoa. Monta Raamatunkohtaa on kirjoitettu ENNEN Raamattua. Asia, joka ei suinkaan pane aliarvioimaan sen enempää Kristinuskoa kuin Raamattuakaan. Ymmärtämään se on ainakin minut opastanut ja johdattanut tuntemaan Luojaani ja hänen suurta luomakuntaansa, sekä elämää yleensäkin.
Ymmärrän hyvin sen, että jos lukee vain Raamattua ja tukeutuu vain Kristinuskon dogmeihin, saattaa olla vaikeaa hyväksyä sitä, että R:n kertomukset on suurelta osin kerrottu jo aikaisemmin. Luojaa, (Jumalaa jos joku niin haluaa sanoa)eivät kertomukset halvenna tai aseta kyseenalaiseksi. Päinvastoin.
Raamattuhan sanoo; etsikää niin te löydätte. Kuka löytää uskonsa ja vakaumuksensa mitenkin, on jokaisen henkilökohtainen asia. Uskonnothan ovat vain erilaisia versioita yhdestä ja samasta asiasta. Aikansa ja kulttuurinsa muokkaamia.vettä, ei ole enään janoissaan:
Joh.4
13. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jokainen, joka juo tätä vettä, janoaa jälleen,
14. mutta joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan se vesi, jonka minä hänelle annan, tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään". lakkiluke kirjoitti:
...tutustuu myös muihin uskontoihin, voi alkaa ymmärtää Kristinuskoa. Monta Raamatunkohtaa on kirjoitettu ENNEN Raamattua. Asia, joka ei suinkaan pane aliarvioimaan sen enempää Kristinuskoa kuin Raamattuakaan. Ymmärtämään se on ainakin minut opastanut ja johdattanut tuntemaan Luojaani ja hänen suurta luomakuntaansa, sekä elämää yleensäkin.
Raamattuhan sanoo; etsikää niin te löydätte. Kuka löytää uskonsa ja vakaumuksensa mitenkin, on jokaisen henkilökohtainen asia. Uskonnothan ovat vain erilaisia versioita yhdestä ja samasta asiasta. Aikansa ja kulttuurinsa muokkaamia.En näe uskontoja versioina yhdestä ja samasta asiasta. Ei tarvitse vertailla kuin 3 pääuskontoa ja eroja löytyy ihan pääkohdissa, opissa pelastumisesta, vanhurkaudesta ja itse Jumala käsityksestä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.745009Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.153398Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j242700Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.571747- 471576
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441346- 941342
Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2321213Hiljaisuus
Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.711025IS Viikonloppu 29.-30.11.2025
Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra54912