tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus. Ja te tiedätte hänen ilmestyneen OTTAMAAN POIS SYNNIT; ja hänessä ei ole syntiä. Kuka ikinä HÄNESSÄ PYSYY, hän EI TEE SYNTIÄ; kuka ikinä SYNTIÄ TEKEE, hän EI OLE HÄNTÄ NÄHNYT EIKÄ HÄNTÄ TUNTENUT. Lapsukaiset, älköön kukaan saako teitä eksyttää. Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas. Joka SYNTIÄ TEKEE, SE ON PERKELEESTÄ, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. SITÄ VARTEN JUMALAN POIKA ILMESTYI, ETTÄ HÄN TEKISI TYHJÄKSI PERKELEEN TEOT. 9. EI YKSIKÄÄN JUMALASTA SYNTYNYT TEE SYNTIÄ,(H U O M A T K A A!) SILLÄ JUMALAN SIEMEN PYSYY HÄNESSÄ; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt. 10. Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia."
VOIKO ENÄÄ SELVEMPÄÄ SANOMAA RAAMATUSTA LÖYTYÄ
Joten KAIKKI JOTKA KIRJAINTEN MUKAAN NYT USKOTTE
MIKÄ ESTÄÄ USKOMASTA ESIM TÄTÄ NÄIN SELVÄÄ
JUMALAN SANAA?
Voin sanoa mikä estää SE ON OMA YLPEÄ LIHA, SAATANA ja "IHANA SEURAKUNTA jonka HELMAAN ON TULLUT TUUDITETTUA jonka HELMASSA ON JO VUOSIKYMMENIÄKIN OLLUT.
MUTTA jos kaikki tämä ja ihmisopit OVAT RAKKAAMPIA KUIN TODELA JUMALAN SANAN TOTUUS
NIIN MITÄ SE HYÖDYTTÄÄ?
EI MITÄÄN SIELULLENSA KUN SAA VAHINGON.
"Jokainen, joka tekee synnin,
23
527
Vastaukset
Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä. Hän, joka on syntynyt Jumalasta, varjelee jokaisen heistä, niin ettei Paha saa otetta.
1. Joh 5:18
Antikristuksen uudelleen synnyttämille tämä on utopiaa.Se mikä on Jumalasta se on hullutusta luonnolliselle
ihmiselle. Ei luonnollinen ihminen VOI MILLÄÄN VASTAAN OTTAA SITÄ MIKÄ JUMALASTA ON. Jumalan Totuuden voi vastaan ottaa vain ihminen JOLLE JUMALAN HENKI SAA PUHUA.1.joh.5:16:"Jos joku näkee veljensä tekevän syntiä, joka ei ole kuolemaksi, niin rukoilkoon, ja hän on antava hänelle elämän, niille nimittäin, jotka eivät tee syntiä kuolemaksi. On syntiä, joka on kuolemaksi; siitä minä en sano, että olisi rukoiltava."
Selvä kehoitus uskovaisen syntiin langeneen veljen puolesta rukoilemiseen, mutta tätäkään Jumalan antamaa Raamatun kohtaa synnittömyysopin edustajat eivät halua nähdä tahi toteuttaa.
1.joh.1:8 "Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä."
Voiko selvempää tekstiä olla, synnittömyysopin edustajat eksyttävät ja ovat totuutta vailla Jumalan Sanan mukaan.
- jälleen omasta kokemuksesta.
Hän tunnustaa siis olevansa perkeleestä, koska
tekee jatkuvasti laittomuuksia.
Armistahan on tullut rehellinen. - alex-kasi
joten ArmiK on ihan oikeassa toistellesaan Raamatun sanoja.
Mutta ei nuo sanat tarkoita, että jokainen uskova olisi jo NYT kuolematon, siis vapaa synnin seurauksista, sen tuottamista tuottamasta turmelluksesta. Synti on kuin sairaus mikä tappaa ja sen seuraukset ovat yhä ihmisessä jäljellä - kunnes hän on kokonaan tervehtynyt niiden seurauksista. Vasta Jumalan valtakunnassa on iankaikkinen elämä mahdollista, ei ennen.
Ihmiset jotka huutelevat omaa synnittömyyttään ja täydellisyyttään - eivät ehkä olekaan ymmärtäneet asioita oikein, ainakaan jos uskovat jo nyt tulleensa Jumalan kaltaiseksi iankaikkiseksi elämäksi ...
Jeesus sanoi minä olen TIE... - Diana*
- alex-kasi
Ei Paavali omaansa opeta..
Ei ole kysymys Paavalin opetuksista vaan Jumalan siitä Paavalikin kirjoitti.
Ei muuten kannata uskoa kaikkea mitä netissä kirjoitellaan - sillä täällä on jos jonkilaista "uskojaa" jotka yrittävät leikkiä jonkinlaista Paavalia hekin - vaikkakin huonolla menestyksellä.
Diana -
KOKO Raamattu on ihmisten kirjoittamaa, mutta Jumalan henkeyttämää Sanaa, niin Vt kuin Ut, mutta jos sitä yrittää väännellä ja käännellä omiin uskomuksiinsa niin on LUONNOLLISTA, että loppujen lopuksi ei ymmärrä mistään mitään ja siten Raamatusta sitten tulee omien uskomuksien ja Sanan sekoitus .... siis todellinen soppa .. kuten täälläkin valitettavan usein saa huomata. - Diana*
alex-kasi kirjoitti:
Ei Paavali omaansa opeta..
Ei ole kysymys Paavalin opetuksista vaan Jumalan siitä Paavalikin kirjoitti.
Ei muuten kannata uskoa kaikkea mitä netissä kirjoitellaan - sillä täällä on jos jonkilaista "uskojaa" jotka yrittävät leikkiä jonkinlaista Paavalia hekin - vaikkakin huonolla menestyksellä.
Diana -
KOKO Raamattu on ihmisten kirjoittamaa, mutta Jumalan henkeyttämää Sanaa, niin Vt kuin Ut, mutta jos sitä yrittää väännellä ja käännellä omiin uskomuksiinsa niin on LUONNOLLISTA, että loppujen lopuksi ei ymmärrä mistään mitään ja siten Raamatusta sitten tulee omien uskomuksien ja Sanan sekoitus .... siis todellinen soppa .. kuten täälläkin valitettavan usein saa huomata.Pojat Vanhaa testamenttia, siellä on Jumala.
Israelin Pyhä, hän on suuri armossa, pitkamielinen, pitää lupauksensa, ei hylkää, eikä vie helvettiin. - alex-kasi
Diana* kirjoitti:
Pojat Vanhaa testamenttia, siellä on Jumala.
Israelin Pyhä, hän on suuri armossa, pitkamielinen, pitää lupauksensa, ei hylkää, eikä vie helvettiin.Jumala On Vanhassa testamentissa ja Uudessa testamentissa. Ja olet täsmälleen oikeassa siinäkin että siellä ei ole mitään ikuista piinaa - ei MISSÄÄN koko Raamatussa. Vain kuolema ja elämä. Koko "ikuisen piinan oppi" on Jumalan vastainen harha - ja pakana oppi johon Israelin naapuri kansat uskoivat mutta josta Jumala heitä varoitti. Miksi? Koska sellainen oppi tekee Raamatun Jumalasta jotain aivan muuta kuin Hän todellisuudessa On. Sellainen oppi muuttaa Jumalan olemuksen täydellisesti toiseksi ja siten myös Raamatun sanoman toiseksi.
Mutta koko Raamattu on YKSI ja sama - ja koska et ole ikuiseen piinaan uskova, olen varma että voisit nopestai alkaa ymmärtämään Raamattua paremmin - jos haluaisit antaa Sanalle sijaa itsessäsi.
Raamattu sanoo että ihminen on kuoleman oma - siis ihminen kuolee - sanohan - miksi ihminen mielestäsi ihminen kuolee? - Diana*
alex-kasi kirjoitti:
Jumala On Vanhassa testamentissa ja Uudessa testamentissa. Ja olet täsmälleen oikeassa siinäkin että siellä ei ole mitään ikuista piinaa - ei MISSÄÄN koko Raamatussa. Vain kuolema ja elämä. Koko "ikuisen piinan oppi" on Jumalan vastainen harha - ja pakana oppi johon Israelin naapuri kansat uskoivat mutta josta Jumala heitä varoitti. Miksi? Koska sellainen oppi tekee Raamatun Jumalasta jotain aivan muuta kuin Hän todellisuudessa On. Sellainen oppi muuttaa Jumalan olemuksen täydellisesti toiseksi ja siten myös Raamatun sanoman toiseksi.
Mutta koko Raamattu on YKSI ja sama - ja koska et ole ikuiseen piinaan uskova, olen varma että voisit nopestai alkaa ymmärtämään Raamattua paremmin - jos haluaisit antaa Sanalle sijaa itsessäsi.
Raamattu sanoo että ihminen on kuoleman oma - siis ihminen kuolee - sanohan - miksi ihminen mielestäsi ihminen kuolee?koska se on luonnollinen ja normaali asia, me elämme ajan ja muodon maailmassa, täällä kaikki vanhenee, myös maa, niinkuin Raamattu sanoo; Maa vanhenee niinkuin vaate.
Ei Jeesus kuolemaa voittanut, se tulee niinkuin ennenkin, jos taas sielun kuolemattomuus on olemassa, niin kuin uskon, niin se on ollut ennen Jeesustakin.
Kun saa Jumalayhteyden, sellaisilla ei ole mitään merkitystä, eikä sitä tule edes miettineeksi.
Ei enää säiky varjoaan, eikä ole kiire minnekään,
kuolemallakaan ei ole merkitystä, vaan ikäänkuin lepää Hänessä.
Rukoukseksi jää ainoastaan; Älä mene minusta kauas, koska siinä on kaikki.
Minä vain ihmettelen, minne ne ihmiset tarvitsevat Jeesusta. - kerran selviää,
Diana* kirjoitti:
koska se on luonnollinen ja normaali asia, me elämme ajan ja muodon maailmassa, täällä kaikki vanhenee, myös maa, niinkuin Raamattu sanoo; Maa vanhenee niinkuin vaate.
Ei Jeesus kuolemaa voittanut, se tulee niinkuin ennenkin, jos taas sielun kuolemattomuus on olemassa, niin kuin uskon, niin se on ollut ennen Jeesustakin.
Kun saa Jumalayhteyden, sellaisilla ei ole mitään merkitystä, eikä sitä tule edes miettineeksi.
Minä vain ihmettelen, minne ne ihmiset tarvitsevat Jeesusta.mihin Jeesusta tarvitaan.
Vai meinaatko pelastaa itse itsesi?
Vähän niinkuin Mynchausen? - lukenut Raamattua,
alex-kasi kirjoitti:
Jumala On Vanhassa testamentissa ja Uudessa testamentissa. Ja olet täsmälleen oikeassa siinäkin että siellä ei ole mitään ikuista piinaa - ei MISSÄÄN koko Raamatussa. Vain kuolema ja elämä. Koko "ikuisen piinan oppi" on Jumalan vastainen harha - ja pakana oppi johon Israelin naapuri kansat uskoivat mutta josta Jumala heitä varoitti. Miksi? Koska sellainen oppi tekee Raamatun Jumalasta jotain aivan muuta kuin Hän todellisuudessa On. Sellainen oppi muuttaa Jumalan olemuksen täydellisesti toiseksi ja siten myös Raamatun sanoman toiseksi.
Raamattu sanoo että ihminen on kuoleman oma - siis ihminen kuolee - sanohan - miksi ihminen mielestäsi ihminen kuolee?kun sanoo:
" Ja olet täsmälleen oikeassa siinäkin että siellä ei ole mitään ikuista piinaa - ei MISSÄÄN koko Raamatussa. Vain kuolema ja elämä."
Taitaapi olla jehovantodistaja?
Dan 12:2
"Ja monet maan tomussa makaavat heräävät,
toiset iankakkiseen elämään ja toiset
HÄPEÄÄN JA IANKAIKKISEEN KAUHISTUKSEEN."
Jes 66:24
"Ja he käyvät ulos katselemaan niiden miesten
ruumiita, JOTKA OVAT LUOPUNEET MINUSTA;
SILLÄ HEIDÄN MATONSA EI KUOLE, EIKÄ HEIDÄN TU-
LENSA SAMMU,"
Ilm 20:10
"Ja perkele, heidän villitsijänsä heitetään
tuli- ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja
väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt ja päivät, aina ja iankakkisesti." - Diana*
kerran selviää, kirjoitti:
mihin Jeesusta tarvitaan.
Vai meinaatko pelastaa itse itsesi?
Vähän niinkuin Mynchausen?Miten niin, onhan minulla pelastuskallio, Jumala itse, miksi minä muita tarvitsen.
Eikö teillä ole kehnommin, kun turvaudutte ihmiseen.
Minun mielestäni paljon kehnommin. - Diana*
lukenut Raamattua, kirjoitti:
kun sanoo:
" Ja olet täsmälleen oikeassa siinäkin että siellä ei ole mitään ikuista piinaa - ei MISSÄÄN koko Raamatussa. Vain kuolema ja elämä."
LENSA SAMMU,"
väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt ja päivät, aina ja iankakkisesti."kuinka Kointähden seuraajille käy, älkää luopuko Jumalasta.
- jumalianne on niin
Diana* kirjoitti:
Miten niin, onhan minulla pelastuskallio, Jumala itse, miksi minä muita tarvitsen.
Eikö teillä ole kehnommin, kun turvaudutte ihmiseen.
Minun mielestäni paljon kehnommin.paljon, että en tiedä, keheen niistä
sinä turvaat.
Jeesus sanoi:
Ei kukaan tule Isän tykö muutoin, kuin Minun
kauttani". - alex-kasi
lukenut Raamattua, kirjoitti:
kun sanoo:
LENSA SAMMU,"
väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt ja päivät, aina ja iankakkisesti.""ikuista piinaa" jos sinä löydät niin itsehän kerran seisomme Jumalan edessä uskoinemme.
ja ei ole alex Jehovan todistaja - ei.. ei ole adventisti tai mormooni tai sunilainen tai yleensäkään mikääm ..ismiläinen - Minä luen VAIN Raamattua (ILMAN SELI-KIRJOJA), mutta minulle on Raamattu ja vain Raamattu tärkeä..
Joskus tuntuu siltä, että "kirkko tai seurakunta kuuluvaisuus" menee monelle huikeasti ohi Raamatun - valitettavasti)...
Olen tutkinut tämän piina-asian perin pohin Raamatun Sanasta ja mitä enemmän tutkin sen enemmän olen vakuuttunut, että kun Raamattu puhuu - kuolemasta, se tarkoittaa juuri KUOLEMAA (ei iankaikkista elämää - ei edes tuliärvessä) ja kun Raamattu puhuu tuhosta .. se myös tarkoittaa TUHOA ei mitään ikuista piinaa .. ja kun Raamattu puhuu hävittämisestä se tarkoittaa HÄVITTÄMISTÄ.
RAAMATTU juuri sanoo että AINOASTAAN Jumalalla on kuolemattomuus..
Raamattu tosin LUPAA iankaikkisen elämän, mutta koska se on mahdollista VAIN Jumalan tahdossa ja Jumalan valtakunnassa, siksi on jokaisen joka haluaa välttää kuoleman ja elää ensin päästävä sinne. Siellä sitten vihollisista viimeisenä (luonnollisesti) kukistetaan kuolemakin.
Raamattu on Jumalan Sanaa - ihmisten sanat ovat vain ihmisten sanoja... kaikki puhe ihmisen kuolemattomuudesta erossa Luojastaan on vain ihmisen toiveajattelua.
Ja Raamattu sanoo esimerkiksi näin - vain muutamia kohtia lainatakseni:
Sitten Jeesus lähetti väkijoukon pois ja meni sisälle. Opetuslapset tulivat hänen luokseen ja sanoivat: "Selitä meille vertaus pellon rikkaviljasta." Hän vastasi heille: "Mies, joka kylvi hyvää siementä, on Ihmisen Poika. Pelto on maailma. Hyvä siemen tarkoittaa niitä, jotka kuuluvat taivasten valtakuntaan, rikkavilja niitä, jotka ovat Paholaisen vallassa. Paholainen, joka kylvi rikkaviljaa, on Saatana, elonkorjuu on maailman loppu, ja korjuumiehet ovat enkeleitä. Niin kuin rikkavilja kootaan ja HÄVITETÄÄN POLTTAMALLA, niin tapahtuu maailman lopussa.
Ihmisen Poika lähettää enkelinsä, ja he kokoavat hänen valtakunnastaan kaikki, jotka viettelevät pahaan ja harjoittavat vääryyttä. Enkelit heittävät heidät tuliseen pätsiin, ja siellä ITKETÄÄN ja KIRISTELLÄÄN HAMPAITA. Mutta Jumalan omat loistavat silloin Isänsä valtakunnassa niin kuin aurinko. JOLLA ON KORVAT, SE KUULKOON.
Jumala on kuolematon?
1. Tim. 6:16
Jolla AINOALLA on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä-hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen.
Voiko ihminen saada ikuisen elämän?
Raamattu lupaa:
1. Joh. 5:11
Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen POJASSAAN.
Kenellä ei ole ikuista elämää?
1. Joh. 3:15
Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei KENESSÄKÄÄN MURHAAJASSA OLE IANKAIKKISTA ELÄMÄÄ, JOKA HÄNESSÄ PYSYISI.
Ainoa ikuisen elämän mahdollisuus on siis, että uskoo siihen, että Jeesus Kristus maksoi omalla verellään ja kuolemallaan (vapaaehtoisesti) meidän syntiemme seuraukset, että HÄN MAKSOI TÄYDEN HINNAN - eli KUOLI meidän syntiemme tähden, jotta me saisimme elää. (Jeesus ei ole missään ikuisesti kitumassa meidän syntiemme tähden vaan on jo kuolemallaan maksanut lunastuksen KOKO HINNAN Jumalan oman täydellisen lain mukaan) tämä hinnan periaate on SAMA minkä se joka EI PELASTETTU joutuu itse maksamaan rikkeistään.
Jumala HERÄTTI hänet kuolon UNESTA, koska Jeesus ei ollut kuolemaa ansainnut.
Ap. t. 2:23 > 24
23 Tämän Jeesuksen te surmasitte. Te panitte lakia tuntemattomat pakanat naulitsemaan hänet ristiin, kun hänet oli annettu teidän käsiinne niin kuin Jumala oli suunnitellut ja ennalta NÄHNYT. [Luuk. 18:32]
24 Mutta Jumala herätti hänet, päästi hänet kuoleman kidasta. Eihän edes ollut mahdollista, että kuolema olisi voinut pitää häntä vallassaan, [Ap. t. 3:15; 1. Kor. 2:8; 2. Kor. 4:14]
Tässä vielä muutamia Raamatun kohtia jotka todistavat samaa:
Vt:
1. Moos. 2:17
Vain siitä puusta, joka antaa tiedon hyvästä ja pahasta, älä syö, sillä sinä päivänä, jona siitä syöt, olet KUOLEMAN OMA."
mutta Jumalan vihollinen petti naisen kun väitti -
1. Moos. 3:4
Silloin käärme sanoi naiselle: "Ei, ette te kuole".
Pelastus tarkoittaa siis AINA pelastusta kuolemasta elämään (ei "ikuisesta piinasta" taivaaseen) ...
Joh. 5:24
Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, SILLÄ on IANKAIKKINEN ELÄMÄ, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt KUOLEMASTA ELÄMÄÄN.
Tällainen on Raamatun sanoma ja tästä se puhuu kerta kerran jälkeen: Pelastus kuolemasta > ikuiseen elämään Jumalan luokse.
Joh. 6:27
Älkää hankkiko sitä ruokaa, joka KATOAA, vaan sitä ruokaa, joka pysyy HAMAAN IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN ja JONKA Ihmisen Poika on teille ANTAVA; sillä häneen on Isä, Jumala itse, sinettinsä painanut."
Joh. 3:36
Joka uskoo Poikaan, SILLÄ ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, SE EI OLE ELÄMÄÄ NÄKEVÄ, vaan Jumalan viha PYSYY HÄNEN PÄÄLLÄNSÄ."
Joh. 4:14
mutta JOKA JUO SITÄ VETTÄ, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan SE VESI, jonka minä hänelle annan, TULEE hänessä sen veden LÄHTEEKSI, joka KUMPUAA IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN".
Joh. 6:40
Sillä minun Isäni TAHTO on SE, että jokaisella, joka näkee Pojan ja USKOO häneen, on IANKAIKKINEN ELÄMÄ; ja minä HERÄTÄN hänet VIIMEISENÄ päivänä."
Joh. 6:47
Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, SILLÄ on IANKAIKKINEN ELÄMÄ.
Joh. 6:51
Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku SYÖ TÄTÄ leipää, HÄN ELÄÄ IANKAIKKISESTI. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman ELÄMÄN PUOLESTA."
Joh. 6:58
Tämä on se leipä, joka tuli alas taivaasta. Ei ole, niinkuin oli teidän isienne: he söivät ja KUOLIVAT; joka tätä leipää syö, SE ELÄÄ IANKAIKKISESTI."
Joh. 6:68
Simon Pietari vastasi hänelle: "Herra, kenen tykö me menisimme? SINULLA ON IANKAIKKISEN ELÄMÄN SANAT;
Joh. 10:28
Ja minä ANNAN heille IANKAIKKISEN ELÄMÄN, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.
Joh. 12:25
Joka elämäänsä rakastaa, kadottaa sen; mutta joka vihaa elämäänsä tässä maailmassa, hän on SÄILYTTÄÄ SEN IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN.
Joh. 12:34
Kansa vastasi hänelle: "Me olemme laista kuulleet, että Kristus PYSYY IANKAIKKISESTI; kuinka sinä sitten sanot, että Ihmisen Poika pitää ylennettämän? Kuka on se Ihmisen Poika?"
Joh. 12:50
Ja minä tiedän, että HÄNEN KÄSKYNSÄ ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ. Sentähden, minkä minä puhun, sen minä puhun niin, kuin Isä on minulle sanonut."
Joh. 17:2
koska sinä olet antanut hänen valtaansa kaiken lihan, että HÄN ANTAISI IANKAIKKISEN ELÄMÄN KAIKILLE, jotka sinä olet hänelle antanut.
Joh. 17:3
Mutta TÄMÄ ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ, että he TUNTEVAT SINUT, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.
Ap. t. 13:46
Silloin Paavali ja Barnabas puhuivat rohkeasti ja sanoivat: "Teille oli Jumalan sana ensiksi puhuttava; mutta koska te työnnätte sen luotanne ETTEKÄ KATSO ITSEÄNNE MAHDOLLISEKSI IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN, niin katso, me käännymme pakanain puoleen.
Ap. t. 13:48
Sen kuullessansa pakanat iloitsivat ja ylistivät Herran sanaa ja uskoivat, kaikki, jotka olivat SÄÄDETYT IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN.
Room. 5:21
että niinkuin synti on hallinnut KUOLEMASSA, samoin ARMOKIN HALLITSI VANHURKAUDEN KAUTTA IANKAIKKISEKSI ELÄMÄKSI Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, KAUTTA.
Room. 6:22
Mutta nyt, kun OLETTE SYNNISTÄ VAPAUTETUT ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, ON teidän hedelmänne PYHITYS, ja sen LOPPU ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ.
Room. 6:23
Sillä synnin PALKKA ON KUOLEMA, mutta Jumalan ARMOLAHJA ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.
1. Tim. 1:16
Mutta sentähden minä sain laupeuden, että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyytensä, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen, ITSELLENSÄ IANKAIKKISEKSI ELÄMÄKSI.
1. Tim. 6:12
Kilvoittele hyvä uskon kilvoitus, TARTU KIINNI IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN, johon olet KUTSUTTU ja johon hyvällä tunnustuksella olet TUNNUSTAUTUNUT monen todistajan edessä.
Tit. 1:2
apostoli sen IANKAIKKISEN ELÄMÄN TOIVON perusteella, jonka Jumala, joka ei VALHETTELE, on LUVANNUT ENNEN IKUISIA AIKOJA -
Tit. 3:7
että me vanhurskautettuina hänen armonsa kautta TULISIMME IANKAIKKISEN ELÄMÄN PRILLISEKSI TOIVON MUKAAN.
Hepr. 9:12
meni, ei kauristen ja vasikkain veren kautta, vaan OMAN VERENSÄ KAUTTA KERTA kaikkiaan kaikkeinpyhimpään ja SAI AIKAAN IANKAIKKISEN LUNASTUKSEN.
Hepr. 9:14
kuinka paljoa enemmän on Kristuksen VERI, hänen, joka IANKAIKKISEN HENGEN kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme KUOLLEISTA TEOISTA palvelemaan ELÄVÄÄ JUMALAA!
Hepr. 9:15
Ja sentähden hän on uuden liiton välimies, että, koska hänen KUOLEMANSA on tapahtunut LUNASTUKSEKSI ensimmäisen liiton aikuisista rikkomuksista, ne, JOTKA OVAT KUTSUTUT, SAISIVAT LUVATUN IANKAIKKISEN PERINNÖN.
Hepr. 13:20
Mutta rauhan Jumala, joka on KUOLLEISTA NOSTANUT HÄNET, joka IANKAIKKISEN LIITON VEREN KAUTTA on se suuri lammasten paimen, meidän Herramme Jeesuksen,
1. Joh. 2:25
Ja tämä on se LUPAUS, minkä hän on meille LUVANNUT: IANKAIKKINEN ELÄMÄ.
1. Joh. 5:13
Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka USKOTTE Jumalan Pojan nimeen, TIETÄÄKSENNE, ETTÄ TEILLÄ on IANKAIKKINEN ELÄMÄ.
1. Joh. 5:20
Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja ANTANUT MEILLE YMMÄRRYLSEN, TUNTEAKSEMME sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. HÄN ON TOTINEN JUMALA ja IANKAIKKINEN ELÄMÄ.
-----------------
Siispä koko "ikuinen piina on vain pakanaopista tullut harha".
Oletko muuten ajatellut että sinne tulijärveen heitettiin myöskin KUOLEMA (on tapahtuma), TUONELA (tila josta ihminen HERÄTETÄÄN) PETO (mikä on kuvaus maailmaa tuhoavista voimista maan päällä)... :)
Raamatussa ei alun alkaen edes ole sanaa HELVETTI vaan sana Gehenna ja Gehennalla tarkoitetaan Hinnomin laaksoa Jerusalemin etelä puolella..
Ja sinä sanot että minä en ole lukenut Raamattua :) - asia on néhkä päin vastoin - minä OLEN lukenut Raamattua - ilman niitä ennakkoluuloja joita kirkot opettavat helvetin piinoineen ja muine perimätietoineen. - alex-kasi
Diana* kirjoitti:
koska se on luonnollinen ja normaali asia, me elämme ajan ja muodon maailmassa, täällä kaikki vanhenee, myös maa, niinkuin Raamattu sanoo; Maa vanhenee niinkuin vaate.
Minä vain ihmettelen, minne ne ihmiset tarvitsevat Jeesusta.sen tietysti voisi sanoa näinkin:
Ihminen kuolee koska koska hän ei ole niin elinkelpoinen että ei kuolisi - eikä elä sellaisissa olosuhteissa, että iankaikkinen elämä olisi mahdollista - eikö vain.
Iankaikkinen elämä on mahdollista vain täydellisyydessä ja Raamattu sanoo että vain "Jumala on täydellinen" ja ne jotka hänessä ovat - ei muut. Ei kukaan joka ei yhdy kokonaan Jumalan tahtoon voi elää iankaikkisesti.
Jokainen teko joka tuhoaa ja turmelee elämää, on syntiä - ja synnin luonnollinen seuraus (palkka) on aina kuolema. Kuinka ihmiset voisivat elää iankaikkisesti kun he samalla itse turmelevat ja tuhoavat elämäänsä kaikin tavoin.
Tästä kuoleman tilasta Raamattu (koko Raamattu) puhuu ja lupaa että jos ihmiset kääntyvät pois elämää tuhoavista teoistaan - he voivat saada anteeksi Jumalalta ne teot joissa he ovat epäonnistuneet ja epäonnistuvat, kunnes he - ovat tervehtyneet syntiensä turmelevasta vaikutuksesta.
Se on Raamatun totuus:
Raamattu selittää erittäin tarkasti MIKSI ihminen ja hänen jälkeläisensä eivät ole elinkelpoisia, että se johtuu hänen TEOISTAAN jotka tekevät hänestä EPÄTÄYDELLISEN ja erottavat hänet Jumalastaan ja tekevät heistä siksi myös kuolevan "elämän".
Ja se taas johtuu siitä, että ihmiset seuraavat omia ajatuksiaan ja tekevät mitä haluavat eivätkä ota varteen täydellisen Luojansa täydellisiä opetuksia. Ei kukaan voi elää iankaikkisesti erossa Jumalasta..
Jumala antaa anteeksi - rakkaudessa ja oikeudenmukaisuudessa. Jumala on myös luvannut, että se joka haluaa seurata Hänen tahtoaan voi saada siitä (ja siinä) iankaikkisen elämän.
Mutta täydellinen Jumala ei voi oikeudenmukaisuudessaan ummista silmiään synnille, siksi Jeesus jätettiin vajavaisten ihmisten tuomiolle alttiiksi .. - on jonkunlainen lukihäiriö,
alex-kasi kirjoitti:
"ikuista piinaa" jos sinä löydät niin itsehän kerran seisomme Jumalan edessä uskoinemme.
ja ei ole alex Jehovan todistaja - ei.. ei ole adventisti tai mormooni tai sunilainen tai yleensäkään mikääm ..ismiläinen - Minä luen VAIN Raamattua (ILMAN SELI-KIRJOJA), mutta minulle on Raamattu ja vain Raamattu tärkeä..
Joskus tuntuu siltä, että "kirkko tai seurakunta kuuluvaisuus" menee monelle huikeasti ohi Raamatun - valitettavasti)...
Olen tutkinut tämän piina-asian perin pohin Raamatun Sanasta ja mitä enemmän tutkin sen enemmän olen vakuuttunut, että kun Raamattu puhuu - kuolemasta, se tarkoittaa juuri KUOLEMAA (ei iankaikkista elämää - ei edes tuliärvessä) ja kun Raamattu puhuu tuhosta .. se myös tarkoittaa TUHOA ei mitään ikuista piinaa .. ja kun Raamattu puhuu hävittämisestä se tarkoittaa HÄVITTÄMISTÄ.
RAAMATTU juuri sanoo että AINOASTAAN Jumalalla on kuolemattomuus..
Raamattu tosin LUPAA iankaikkisen elämän, mutta koska se on mahdollista VAIN Jumalan tahdossa ja Jumalan valtakunnassa, siksi on jokaisen joka haluaa välttää kuoleman ja elää ensin päästävä sinne. Siellä sitten vihollisista viimeisenä (luonnollisesti) kukistetaan kuolemakin.
Raamattu on Jumalan Sanaa - ihmisten sanat ovat vain ihmisten sanoja... kaikki puhe ihmisen kuolemattomuudesta erossa Luojastaan on vain ihmisen toiveajattelua.
Ja Raamattu sanoo esimerkiksi näin - vain muutamia kohtia lainatakseni:
Sitten Jeesus lähetti väkijoukon pois ja meni sisälle. Opetuslapset tulivat hänen luokseen ja sanoivat: "Selitä meille vertaus pellon rikkaviljasta." Hän vastasi heille: "Mies, joka kylvi hyvää siementä, on Ihmisen Poika. Pelto on maailma. Hyvä siemen tarkoittaa niitä, jotka kuuluvat taivasten valtakuntaan, rikkavilja niitä, jotka ovat Paholaisen vallassa. Paholainen, joka kylvi rikkaviljaa, on Saatana, elonkorjuu on maailman loppu, ja korjuumiehet ovat enkeleitä. Niin kuin rikkavilja kootaan ja HÄVITETÄÄN POLTTAMALLA, niin tapahtuu maailman lopussa.
Ihmisen Poika lähettää enkelinsä, ja he kokoavat hänen valtakunnastaan kaikki, jotka viettelevät pahaan ja harjoittavat vääryyttä. Enkelit heittävät heidät tuliseen pätsiin, ja siellä ITKETÄÄN ja KIRISTELLÄÄN HAMPAITA. Mutta Jumalan omat loistavat silloin Isänsä valtakunnassa niin kuin aurinko. JOLLA ON KORVAT, SE KUULKOON.
Jumala on kuolematon?
1. Tim. 6:16
Jolla AINOALLA on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä-hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen.
Voiko ihminen saada ikuisen elämän?
Raamattu lupaa:
1. Joh. 5:11
Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen POJASSAAN.
Kenellä ei ole ikuista elämää?
1. Joh. 3:15
Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei KENESSÄKÄÄN MURHAAJASSA OLE IANKAIKKISTA ELÄMÄÄ, JOKA HÄNESSÄ PYSYISI.
Ainoa ikuisen elämän mahdollisuus on siis, että uskoo siihen, että Jeesus Kristus maksoi omalla verellään ja kuolemallaan (vapaaehtoisesti) meidän syntiemme seuraukset, että HÄN MAKSOI TÄYDEN HINNAN - eli KUOLI meidän syntiemme tähden, jotta me saisimme elää. (Jeesus ei ole missään ikuisesti kitumassa meidän syntiemme tähden vaan on jo kuolemallaan maksanut lunastuksen KOKO HINNAN Jumalan oman täydellisen lain mukaan) tämä hinnan periaate on SAMA minkä se joka EI PELASTETTU joutuu itse maksamaan rikkeistään.
Jumala HERÄTTI hänet kuolon UNESTA, koska Jeesus ei ollut kuolemaa ansainnut.
Ap. t. 2:23 > 24
23 Tämän Jeesuksen te surmasitte. Te panitte lakia tuntemattomat pakanat naulitsemaan hänet ristiin, kun hänet oli annettu teidän käsiinne niin kuin Jumala oli suunnitellut ja ennalta NÄHNYT. [Luuk. 18:32]
24 Mutta Jumala herätti hänet, päästi hänet kuoleman kidasta. Eihän edes ollut mahdollista, että kuolema olisi voinut pitää häntä vallassaan, [Ap. t. 3:15; 1. Kor. 2:8; 2. Kor. 4:14]
Tässä vielä muutamia Raamatun kohtia jotka todistavat samaa:
Vt:
1. Moos. 2:17
Vain siitä puusta, joka antaa tiedon hyvästä ja pahasta, älä syö, sillä sinä päivänä, jona siitä syöt, olet KUOLEMAN OMA."
mutta Jumalan vihollinen petti naisen kun väitti -
1. Moos. 3:4
Silloin käärme sanoi naiselle: "Ei, ette te kuole".
Pelastus tarkoittaa siis AINA pelastusta kuolemasta elämään (ei "ikuisesta piinasta" taivaaseen) ...
Joh. 5:24
Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, SILLÄ on IANKAIKKINEN ELÄMÄ, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt KUOLEMASTA ELÄMÄÄN.
Tällainen on Raamatun sanoma ja tästä se puhuu kerta kerran jälkeen: Pelastus kuolemasta > ikuiseen elämään Jumalan luokse.
Joh. 6:27
Älkää hankkiko sitä ruokaa, joka KATOAA, vaan sitä ruokaa, joka pysyy HAMAAN IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN ja JONKA Ihmisen Poika on teille ANTAVA; sillä häneen on Isä, Jumala itse, sinettinsä painanut."
Joh. 3:36
Joka uskoo Poikaan, SILLÄ ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, SE EI OLE ELÄMÄÄ NÄKEVÄ, vaan Jumalan viha PYSYY HÄNEN PÄÄLLÄNSÄ."
Joh. 4:14
mutta JOKA JUO SITÄ VETTÄ, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan SE VESI, jonka minä hänelle annan, TULEE hänessä sen veden LÄHTEEKSI, joka KUMPUAA IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN".
Joh. 6:40
Sillä minun Isäni TAHTO on SE, että jokaisella, joka näkee Pojan ja USKOO häneen, on IANKAIKKINEN ELÄMÄ; ja minä HERÄTÄN hänet VIIMEISENÄ päivänä."
Joh. 6:47
Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, SILLÄ on IANKAIKKINEN ELÄMÄ.
Joh. 6:51
Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku SYÖ TÄTÄ leipää, HÄN ELÄÄ IANKAIKKISESTI. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman ELÄMÄN PUOLESTA."
Joh. 6:58
Tämä on se leipä, joka tuli alas taivaasta. Ei ole, niinkuin oli teidän isienne: he söivät ja KUOLIVAT; joka tätä leipää syö, SE ELÄÄ IANKAIKKISESTI."
Joh. 6:68
Simon Pietari vastasi hänelle: "Herra, kenen tykö me menisimme? SINULLA ON IANKAIKKISEN ELÄMÄN SANAT;
Joh. 10:28
Ja minä ANNAN heille IANKAIKKISEN ELÄMÄN, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.
Joh. 12:25
Joka elämäänsä rakastaa, kadottaa sen; mutta joka vihaa elämäänsä tässä maailmassa, hän on SÄILYTTÄÄ SEN IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN.
Joh. 12:34
Kansa vastasi hänelle: "Me olemme laista kuulleet, että Kristus PYSYY IANKAIKKISESTI; kuinka sinä sitten sanot, että Ihmisen Poika pitää ylennettämän? Kuka on se Ihmisen Poika?"
Joh. 12:50
Ja minä tiedän, että HÄNEN KÄSKYNSÄ ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ. Sentähden, minkä minä puhun, sen minä puhun niin, kuin Isä on minulle sanonut."
Joh. 17:2
koska sinä olet antanut hänen valtaansa kaiken lihan, että HÄN ANTAISI IANKAIKKISEN ELÄMÄN KAIKILLE, jotka sinä olet hänelle antanut.
Joh. 17:3
Mutta TÄMÄ ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ, että he TUNTEVAT SINUT, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.
Ap. t. 13:46
Silloin Paavali ja Barnabas puhuivat rohkeasti ja sanoivat: "Teille oli Jumalan sana ensiksi puhuttava; mutta koska te työnnätte sen luotanne ETTEKÄ KATSO ITSEÄNNE MAHDOLLISEKSI IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN, niin katso, me käännymme pakanain puoleen.
Ap. t. 13:48
Sen kuullessansa pakanat iloitsivat ja ylistivät Herran sanaa ja uskoivat, kaikki, jotka olivat SÄÄDETYT IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN.
Room. 5:21
että niinkuin synti on hallinnut KUOLEMASSA, samoin ARMOKIN HALLITSI VANHURKAUDEN KAUTTA IANKAIKKISEKSI ELÄMÄKSI Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, KAUTTA.
Room. 6:22
Mutta nyt, kun OLETTE SYNNISTÄ VAPAUTETUT ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, ON teidän hedelmänne PYHITYS, ja sen LOPPU ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ.
Room. 6:23
Sillä synnin PALKKA ON KUOLEMA, mutta Jumalan ARMOLAHJA ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.
1. Tim. 1:16
Mutta sentähden minä sain laupeuden, että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyytensä, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen, ITSELLENSÄ IANKAIKKISEKSI ELÄMÄKSI.
1. Tim. 6:12
Kilvoittele hyvä uskon kilvoitus, TARTU KIINNI IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN, johon olet KUTSUTTU ja johon hyvällä tunnustuksella olet TUNNUSTAUTUNUT monen todistajan edessä.
Tit. 1:2
apostoli sen IANKAIKKISEN ELÄMÄN TOIVON perusteella, jonka Jumala, joka ei VALHETTELE, on LUVANNUT ENNEN IKUISIA AIKOJA -
Tit. 3:7
että me vanhurskautettuina hänen armonsa kautta TULISIMME IANKAIKKISEN ELÄMÄN PRILLISEKSI TOIVON MUKAAN.
Hepr. 9:12
meni, ei kauristen ja vasikkain veren kautta, vaan OMAN VERENSÄ KAUTTA KERTA kaikkiaan kaikkeinpyhimpään ja SAI AIKAAN IANKAIKKISEN LUNASTUKSEN.
Hepr. 9:14
kuinka paljoa enemmän on Kristuksen VERI, hänen, joka IANKAIKKISEN HENGEN kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme KUOLLEISTA TEOISTA palvelemaan ELÄVÄÄ JUMALAA!
Hepr. 9:15
Ja sentähden hän on uuden liiton välimies, että, koska hänen KUOLEMANSA on tapahtunut LUNASTUKSEKSI ensimmäisen liiton aikuisista rikkomuksista, ne, JOTKA OVAT KUTSUTUT, SAISIVAT LUVATUN IANKAIKKISEN PERINNÖN.
Hepr. 13:20
Mutta rauhan Jumala, joka on KUOLLEISTA NOSTANUT HÄNET, joka IANKAIKKISEN LIITON VEREN KAUTTA on se suuri lammasten paimen, meidän Herramme Jeesuksen,
1. Joh. 2:25
Ja tämä on se LUPAUS, minkä hän on meille LUVANNUT: IANKAIKKINEN ELÄMÄ.
1. Joh. 5:13
Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka USKOTTE Jumalan Pojan nimeen, TIETÄÄKSENNE, ETTÄ TEILLÄ on IANKAIKKINEN ELÄMÄ.
1. Joh. 5:20
Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja ANTANUT MEILLE YMMÄRRYLSEN, TUNTEAKSEMME sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. HÄN ON TOTINEN JUMALA ja IANKAIKKINEN ELÄMÄ.
-----------------
Siispä koko "ikuinen piina on vain pakanaopista tullut harha".
Oletko muuten ajatellut että sinne tulijärveen heitettiin myöskin KUOLEMA (on tapahtuma), TUONELA (tila josta ihminen HERÄTETÄÄN) PETO (mikä on kuvaus maailmaa tuhoavista voimista maan päällä)... :)
Raamatussa ei alun alkaen edes ole sanaa HELVETTI vaan sana Gehenna ja Gehennalla tarkoitetaan Hinnomin laaksoa Jerusalemin etelä puolella..
Ja sinä sanot että minä en ole lukenut Raamattua :) - asia on néhkä päin vastoin - minä OLEN lukenut Raamattua - ilman niitä ennakkoluuloja joita kirkot opettavat helvetin piinoineen ja muine perimätietoineen.jos et tajua selviä Raamatun kohtia ikuisesta kadotuksesta.
Luuk 16:3-31
Rikas mies oli tuonelassa kovissa tuskissa!
Ei sanota, että hän lakkaisi olemasta ja häviäisi
olemattomiin.
Kuolemahan tarkoittaa tillaa, jossa ollaan erossa Jumalasta, eikä tyhjiinhäviämistä!
Matt 25:30
"Heittäkää tuo kelvoton ulos pimeyteen. Siellä on
oleva itku ja hammasten kiristys".
Matt 25:46
"Ja nämä menivät pois IANKAIKKISEEN RANGAISTUKSEEN
mutta vanhurskaat iankakkiseen elämään."
Ilm 20:15
"Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu,
se heitettiin tuliseen järveen."
Olen itse tutkinut Raamattua vasta n 40-vuotta,
mutta en ole löytänyt sieltä sellaista kohtaa,
että jumalaton pelastuisi tai katoaisi olematto-
miin!
kirjoittaja aloittajan lisäksi on Totuuden Hengen
lähteellä tai kuulee Totuuden Hengen äänen.
Kaikki muu on roskaa ihmisopin saastaa jotka johdattavat tuojansa sinne minne ei kenenkään soisi
joutuvan.
MUTTA SILLOIN KUN IHMISELLÄ RAKKAUS JUMALAN TOTUUTEEN PUUTTUU silloin hänellä on rakkaus
valheeseen ja näin ei voi KOSKAAN PERIÄ IANKAIKKISTA ELÄMÄÄ.- nostaa, ellei
kissa itse?
Haisee vain tuo Armin omakehu niin vietävästi! - `No miksi
`No miksi sitten olet täällä väärentämässä Jumalan sanaa?
- Laki a
Laki annettii että tulisimme tuntemaan SYNNIN.
Ja synti on laittomuutta.
Synnit saamme anteeksi siihen asti, kun Herramme tulee noutamaan, siihen asti on luvattu Jeesuksen veren vaikuttavan.
Job 38:2
-- Kuka on tämä, joka peittää minun tarkoitukseni mielettömillä puheillaan?
Job 38:5
Kuka määräsi maan mitat? Tiedätkö sen? Kuka veti mittanuoran sen yli? [Sananl. 30:4; Jes. 40:12]
Job 38:6
Mihin laskettiin sen peruspylväät? Kuka pani paikoilleen sen kulmakiven,
Job 38:8
Kuka sulki meren portit, kun vedet syöksyivät esiin maan kohdusta? [38:8-11: Ps. 104:6-9]
Job 38:25
Kuka on uurtanut väylän rankkasateelle, kuka on avannut tien ukkosen jylinälle? [Job 28:26]
Job 38:26
Kuka antaa sateen asumattomaan maahan, autioon maahan, jossa ei ole yhtään ihmistä?
Job 38:27
Kuka ruokkii autiomaan, tyhjän maan, niin että se vehmaana viheriöi?
Job 38:28
Kuka on sateen isä? Kenen pisarat kasteena hedelmöittävät maan?
Job 41:10
(41:2) Ei pahinkaan hurjapää ryhdy sitä ärsyttämään. Kuka voisi mitellä sen kanssa voimiaan!
Job 41:11
(41:3) Kuka siis voisi astua minun eteeni vaatimaan palvelusta palveluksesta? Eikö kaikki taivaan alla ole minun?- siilityttö55
Ps. 76:7
(76:8) Herra, sinä olet pelottava. Kuka voi kestää, kun vihasi syttyy?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.745009Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.153398Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j242700Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.571747- 471576
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441346- 941342
Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2321213Hiljaisuus
Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.711025IS Viikonloppu 29.-30.11.2025
Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra54912