Ensilumi yllättää taas

Pohjoisen autoilija

Laitetaanpa pieni arvauskisa siitä montako peltikolaria tulee kehäteillä Helsingissä kun ensilumi taas yllättää Etelä-Suomen autoilijat. Minun arvaukseni on n. 140 kpl eka päivänä.

7

563

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joo-joo

tässä taas joku provo idiootti näppäimissä:

"etelän kuskit" sitä-ja-tätä, kun taas me täällä pohjoisessa metsien keskellä..bllaaaablaablaaa
      hohhoijaa niin kaluttu ja tyhjänpäiväinen aihe

• muualta muuttanut

Ei voi kuin naureskella näille, jotka eivät selvästikään ole esim. kehäteiden ruuhkaliikennemääriä koskaan nähneet. Toki heti lööpistä kolareista luettuaan silmät vahingonilosta kiiluen alkavat asiantuntijoina julistamaan E-suomalaisten 'ajotaidon puutetta'.

-jos ei mitään tee niin ei mitään satukkaan-

• Stadilainen

Ruuhkat ovat todellakin arkipäivää, mutta kyllä näillä meidän kehillä semmoista showta näkee päivittäin, etten yhtään ihmettele noita kolarimääriä. No suureen massaan mahtuu monenlaista kaveria ja yksikin voi saada pahaa jälkeä aikaan.

No suurin ongelma lienee kuitenkin olemattomat turvavälit ja se toinen fakta ettei kunnon lumikelejä täällä Etelä-Suomessa (mm. Helsingissä missä itse asuskelen) ole, tämän vuoksi ei ole yksinkertaisesti paljon kokemusta liukkaista keleistä. Ajotaitoa suurempi ongelma on asenneongelma ja se jatkuva "kiire".

ps. oma ennuste on n. 180 peltikolaria, toivottavasti en ole itse mukana:)

• Esbå-HKI-Vanda-

Kyllä se talven tulo yllättää joka ikinen vuosi täällä pk-seudulla - ja pelti rytisee.

Mutta sun arvaus meni kuitenkin yläkanttiin, eikä sitäpaitsi Helsinki ole sama asia kuin koko Etelä-Suomi...

• JIS

Poliisin tietoon tulee Suur-Helsingin (mikähän se oikein on?) n. 50 mälliä, todellissudessa niitä voi olla vaikka 150. Kävin Hesassa viimesyksynä ensilumen aikoihin, valittelivat radiossa huonoa keliä ja kertoivat alkuiltaan mennessä tulleen n. 50 mälliä. Ihmettelen tuota, koska minusta keli oli ihan siedettävä verrattuna pohjoisen normaalikeliin talvella, että silleen, oiskohan kuitenkin ajotaidossa vähän hiomista? Minä kyllä ajelin varovasti, motarillakin vain 140, kun 120 vauhdissa meinas jäädä jalkoihin, kovempaa en viitsinyt kun pohojosen kaverina pelekään polliisia ja oli 4 poikaa kyydissä, 2 omaa ja 2 niiden kaveria.

• J..

Kahdeksankymmentä peltikolaria ensimmäisenä kunnon myräkkäpäivänä - luvussa mukana poliisin tietoon tulevat kolarit ja suistumiset.

• pate

minua kanssa naurattaa joka syksy sama asia.Tuupovaaran ja sieltä päin muuttaneet unohtavat yhdessä vuodessa mikä on talvi,kunhan asuu vain kehäkolmen sisäpuolella.on se niin hienoa että.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3342
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3147
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      2546
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      43
      2528
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1943
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1840
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1636
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      85
      1455
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1320
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      82