Jumalan

VOIMA.

Olen tavannut ihmisiä, jotka sanovat uskovansa, mutta samalla suulla kieltävät Jumalan voiman.

Nämä ihmiset uskovat jumalankuvaan, sillä he eivät tunnusta ELÄVÄN JUMALAN tekoja, vapauttamisia, parantamisia ja kokonaan uuden elämän antamista, eli ihmisen synnyttämistä uudeksi luomukseksi, joka poikkeaa joskus jopa täysin vanhasta ihmisestään.

Jumalasta syntynyt ilmentää aina Hyviä Hedelmiä.

Jeesus sanoo, että jollei ihmisen usko ole paljon suurempi, kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, ei hän voi nähdä Jumalan valtakuntaa.

Mark. 12:24
Jeesus sanoi heille: "Ettekö te siitä syystä eksy, kun ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa?

17

907

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ajastamme:

2. kirje Timoteukselle 3
      1 Mutta tiedä se, että viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita aikoja.
      2 Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita,

3 rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita, hillittömiä, raakoja, hyvän vihamiehiä,
      4 pettureita, väkivaltaisia, pöyhkeitä, hekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia;

5 heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.

6 Sillä niitä ovat ne, jotka tungettelevat taloihin ja pauloihinsa kietovat syntien rasittamia ja monenlaisten himojen heiteltäviä naisparkoja,
      7 jotka aina ovat opetusta ottamassa, eivätkä koskaan voi päästä totuuden tuntemiseen.
      8 Ja niinkuin Jannes ja Jambres vastustivat Moosesta, niin nuokin vastustavat totuutta, nuo mieleltään turmeltuneet ihmiset, jotka eivät uskonkoetuksissa kestä.
      9 Mutta he eivät pitemmälle edisty, sillä heidän mielettömyytensä on käyvä ilmeiseksi kaikille, niinkuin noidenkin mielettömyys kävi ilmi.
      10 Mutta sinä olet seurannut minun opetustani, vaellustani, aivoitustani, uskoani, pitkämielisyyttäni, rakkauttani, kärsivällisyyttäni,
      11 vainoissa ja kärsimyksissä, samanlaisissa kuin minun osakseni tuli Antiokiassa, Ikonionissa ja Lystrassa. Mimmoisia vainoja olenkaan kärsinyt, ja kaikista Herra on minut pelastanut!
      12 Ja kaikki, jotka tahtovat elää jumalisesti Kristuksessa Jeesuksessa, joutuvat vainottaviksi.
      13 Mutta pahat ihmiset ja petturit menevät yhä pitemmälle pahuudessa, eksyttäen ja eksyen.
      14 Mutta pysy sinä siinä, minkä olet oppinut ja mistä olet varma, koska tiedät, keiltä olet sen oppinut,
      15 ja koska jo lapsuudestasi saakka tunnet pyhät kirjoitukset, jotka voivat tehdä sinut viisaaksi, niin että pelastut uskon kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
      16 Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa,
      17 että Jumalan ihminen olisi täydellinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmistunut.

• Tapaan säännöllisesti ulkomaaneläviä, ja voin sanoa, ettei tarvitse olla mikään profeetta nähdäkseen helposti, että Englantilaisten, Amerikkalaisten ym. perinteisten "sivistysvaltioiden" piirissä on vielä huomattavasti yleisempää kuin Suomessa se, että annetaan kyllä Kristinuskolle tietty arvo, mutta kielletään sen voima. Suomessahan tämä on melko harvinaista, täällähän kännitkin otetaan yleensä kunnolla tai ei ollenkaan, eli Suomalaiset ovat kansa, joka tekee harvinaisen vähän kompromisseja muihin kansoihin verrattuna. Samoin uskonelämässä joko uskotaan tai sitten ei, mutta harvemmin uskotaan puoliksi ja puoliksi ei uskota. Mutta vanhoista anglosaksisista maista olevat, usein katolisen taustan omaavat, ovat saaneet nauttia Jumalan Sanan kylvöä satoja vuosia, ja koska Sana ei tyhjänä palaja, niin on se saanut paljon hyvää aikaan ja monet ovat uskoneet ja pelastuneet. Mutta sitten kun on noussut uusi sukupolvi, niin on se ollut aina edellistä paatuneempi ja lopputulos on se, että suurin osa anglosakseista kyllä kunnioittaa Kristillisiä arvoja tai vähintäänkin tuntee ne, mutta hyvin harvoin enää tapaa ketään, joka todella avoimesti myöntää Kristillisyyden PELASTAVAN VOIMAN.

• mämmäsit pahasti

Jeesus sanoi: Jollei ihmisen VANHURSKAUS ole paljon suurempi, kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin hän EI PÄÄSE taivasten valtakuntaan.

(Fariseukset olivat ihmismittapuulla ja Mooseksen lain noudattajina vanhurskaimpia, mitä löytyy! Mutta ihmisen vanhurskaus ei riitä. Vanhurskautemme on Jeesuksen meille luettua vanhurskautta.)

Tuolla (tahallisen) epätarkalla Sanan "lainaamisella" ilmeisesti haluat ajaa uskonliikkeen menestysteologian sanomaa.

• tarkkaa tarkkaa

liekkö Jeesus tarkoittanut kirjanoppineita kf-malkkilaisia tuolla sinun tekstilläsi? eikö?

• on epätarkkaa.

Jos tarkoitat noita Jeesuksen sanoja joiden mukaan kirjoituksia ja Jumalan VOIMAA tuntemattomat eksyvät, niin osoita toteen mikä siinä on epätarkkaa.

Tätä Matteus viiden totuutta tuon tuhkatiehään ja tuonpa jälleen, jotta se sinullekkin tulisi ELÄMÄKSI ja oppisit vihdoin keskustelemaan ilman väärää, syyttävää tyyliäsi, eli rakkaus tulisi sinunkin päämäräksesi ja siitä alkaisi keskustelutkin muuttumaan rakentavassa sävyssä käydyiksi ja tuo syyttäjän roodi jäisi lihallisuuden riisumisen myötä poissa.

Matteus 5
        17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
        18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
        19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.

20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.

• ja toisaalta
        tarkkaa tarkkaa kirjoitti:

liekkö Jeesus tarkoittanut kirjanoppineita kf-malkkilaisia tuolla sinun tekstilläsi? eikö?

ihastustaakin tuo sinun rehellinen tyylisi, sillä uskon, että sinä toimit rakkaudenhengessä ja haluta jokaisen pääsevän Jumalan tuntemiseen.

Se"työkseen kirjoitteleva", kun nyt satuin muistamaan sen tuohon panna:), aina en taida muistaa, mutta kun se ei olekkaan tarkoitus, että ihmiset lähtisivät seuraamaan vain meitä Jumalan Sanan saattajia, vaan se on tarkoitus, että he haluavat itse tulla Sanan rakkaiksi ja sen myötä Sanan tekijöiksi, eli jotta Jeesuksen ja ihmisen suhde tulisi kahdenkeskiseksi rakkaussuhteeksi, sillä jokainen seisoo, tai kaatuu aivan yksin, ei muut ihmiset rinnallaan, vaan aivan yksin, vaikka tässä ajassa me kasvammekin yhteisessä hengessä, mutta silti kahdenkeskisesti Jumalan kanssa.

• ketjun aloittaja

voima on. Jumala lupaa omilleen voiman tulla Jumalan lapsiksi. Se tarkoittaa sitä, että kun Jeesus/Jumalan Sana käskee meidän antaa anteeksi ja käskee meidän rakastaa, niin me saamme voiman siihen. Voima tulee jokaiseen kuuliaiseen Jumalan lapseen, eli heihin, jotka tavoittelevat kaikessa Sanan opetusten mukaista elämää.

Jeesuksesta lähti tämä voima joka paransi kaikki sairaat.
      Luuk. 6:19
      Ja kaikki kansa tahtoi päästä koskettamaan häntä, koska hänestä lähti voima, joka paransi kaikki.

Jeesus käski pysyä Jerusalemissa kunnes voima puetaan päällemme korkeudesta ja samoin on tänäänkin odotettava, että Jumala pukee voiman korkeudesta ja antaa tehtävän ennen, kuin lähtee Jumalan kentille työhön.

Moni omassa voimassaan lähtenyt on uupunut matkalle, tai joutunut paulaan, jossa väitellään opeista ja näin ajautunut kauemmaksi totuudesta langeten kirjanoppineisuuteen ja farisealaisuuteen, eli ei ole kyennyt enää ottamaan vastaan Jumalan totuutta, eikä voimaa korkeudesta.

Luukas 24
      47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
      48 Te olette tämän todistajat.
      49 Ja katso, minä lähetän teille sen, jonka minun Isäni on luvannut; mutta te pysykää tässä kaupungissa, kunnes teidän päällenne puetaan voima korkeudesta."

Voima puetaan jokaisen Jeesuksen ristintyöhön uskovan päälle, heidän, jotka tunnustavat syntinsä ja tekevät parannuksen ja tahtovat koko sydämisesti seurata Jeesusta.

Voima tulee ristintyön kautta, eli uskosta siihen, että Jeesuksen uhri, jossa Hän vuodatti kalliin sovintoverensä puolestamme, on nyt tuoksuvana Uhrina Jumalan edessä ja meidän syntimme tulevat sen kalliin Uhrin maksamalla hinnalla sovitetuksi, ei meidän maksullamme, vaan Jeesuksen sovituksella ja siksi me elämme uskon kautta Jeesukseen, eli emme enää elää itse, vaan Kristus elää meissä, mikä valtava etuoikeus, Jumalan Sana elää meissä.

1. Korinttolaiskirje 1
      17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan-ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
      18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.

• olisi niin

miellellään niittänyt minut tästä ajasta poissa, mutta Jumala ei sitä sallinut.

Jumala laski voimansa minun Jeesuksen/Jumalan Sanan uskovan ja Häntä, eli HERRAA seuraavan päälle ja paransi minut kolmesti kuolemasta elämään.

Kaikki tapahtui niin rauhallisesti ja niin kauniisti, että terveyden vain havaitsi saapuneen.

Jumala ei pidä komennellä käskevillä rukouksilla, vaan pitää uskoa Jumalan Sanaan/Jeesukseen ja kasvaa kuulaisuuden kautta Jumalan valtakunnan asukkaaksi, jossa ei ole alkeisvoimat ja sairastuttavat tekijät vallan pitäjänä, vaan valtaa pitää valtakunnan perustaja, Jumalan Sana, Jeesus, meidän Herramme joka on terveyden lähde.
      Jer. 17:13
      Israelin toivo, sinä Herra! Kaikki, jotka sinut hylkäävät, joutuvat häpeään. "Jotka minusta luopuvat, ne kirjoitetaan tomuun. Sillä he ovat hyljänneet elävän veden lähteen, Herran."

• Ketjun aloittaja.

kirjoitetun kirjoitti Ketjun aloittaja ja pyrin muistamaan sen, aloitusteni kohalla, mutta muistanko:)

• Ketjun aloittaja.

on oltava aina ja kaikkialla Jumalan lapsen luonteenpiirteenä, eli Jumalan lapsi ei luojaansa komentele, vaan luottaa kaikessa Häneen ja uskoo Häneen.

Kukapa täälläkään menee johtajaansa komentelemaan. Meneekö vaikkapa Nokian työntekijä johtajan luokse komennusten kera ja komentaa tätä antamaan sitä ja tekemään tätä.

Ja jos menee, niin miten siinä käy.

Miten sitten on paljon uskovaisia, jotka tekevät sitä, eli ovat jatkuvine vaatimuksineen Jumalan edessä, eivätkä vain luovuta nöyryydellä rukoustaan siihen kulataiseen astiaan, josta Jumala on sen luvannut esille nostaa.

Monkiko ihminen on pettynyt Jumalaan sen takia, että Jumala ei ole kuullut hänen komentelujaan, eikä näin ollen vastannut hänen rukouksiinsa.

Jumalan luokse mennään rohkeasti, mutta aina kunnioittavasti ja luovutetaan pyynnöt Hänelle nöyryydellä.

Entäpä ne rukoukset, jotka tulevat ihmisiltä, jotka eivät tahdo seurata Jumalan Sanaa, mutta ovat silti vaatimassa itselleen Jumalan lapsen oikeuksia? Mihin ne menevät, sitä voi jokainen miettiä.

Oma rukoukseni on kautta aikojen ollut ISÄ MEIDÄN RUKOUS ja koska Jumala tietää mitä minä ja esirukouslapseni tarvitsemme, ei minun tarvitse Häntä neuvoa.

Muuten keskustelen Jeesukselle ja katson kaiken Jumalan Sanan läpi, eli elän Jumalassa.

• Room14
        Ketjun aloittaja. kirjoitti:

kirjoitetun kirjoitti Ketjun aloittaja ja pyrin muistamaan sen, aloitusteni kohalla, mutta muistanko:)

Pyysin sinua silloin aikaisemmin käyttämään nimimerkin jälkeen pistettä, jotta minun olisi helpompi seurata ja löytää sinun kirjoituksesi ketjuista. Sinä muistit käyttää silloin tuota pistetta vähän aikaa, mutta sitten melko nopeasti unohdit, koska se ei kuulunut omaan tyyliisi.

Puhu vain niin kuin Jumala on sinua opettanut Raamatusta puhumaan, ja laita ihan mitä tahansa nimimerkkikenttään, tai toimi ihan niin kuin ennenkin. Sinut tunnistaa täällä kyllä rakkauden hengessä kirjoitetusta voidellusta Raamatun opetuksesta. Ja uskon, että ne ihmiset keiden on on määrä lukea kirjoituksesi, niin Herra kyllä johdattaa asiat niin.

Itse annan myös seuraavat käytännönohjeet lukijoille sinun kirjoituksien löytämiseksi ja tunnistamiseksi.

Opettaja käyttää:

1. pitkiä lauserakenteita, joissa on yleensä monta pilkkua.
        2. pilkun jälkeen on monesti sana "eli".
        3. usein toistuvia sanoja on "rakkaudenlaki" ja "lihantahto"
        4. esim sana "pois" kirjoitetaan muotoon "poissa".

Hyvää ja siunattua tätä päivää opettajalle ja kaikille palstan lukijoille :)

• rakas opettajan
        Room14 kirjoitti:

Pyysin sinua silloin aikaisemmin käyttämään nimimerkin jälkeen pistettä, jotta minun olisi helpompi seurata ja löytää sinun kirjoituksesi ketjuista. Sinä muistit käyttää silloin tuota pistetta vähän aikaa, mutta sitten melko nopeasti unohdit, koska se ei kuulunut omaan tyyliisi.

Puhu vain niin kuin Jumala on sinua opettanut Raamatusta puhumaan, ja laita ihan mitä tahansa nimimerkkikenttään, tai toimi ihan niin kuin ennenkin. Sinut tunnistaa täällä kyllä rakkauden hengessä kirjoitetusta voidellusta Raamatun opetuksesta. Ja uskon, että ne ihmiset keiden on on määrä lukea kirjoituksesi, niin Herra kyllä johdattaa asiat niin.

Itse annan myös seuraavat käytännönohjeet lukijoille sinun kirjoituksien löytämiseksi ja tunnistamiseksi.

Opettaja käyttää:

1. pitkiä lauserakenteita, joissa on yleensä monta pilkkua.
        2. pilkun jälkeen on monesti sana "eli".
        3. usein toistuvia sanoja on "rakkaudenlaki" ja "lihantahto"
        4. esim sana "pois" kirjoitetaan muotoon "poissa".

Hyvää ja siunattua tätä päivää opettajalle ja kaikille palstan lukijoille :)

kasvatuksessa oleva. Totta, että en kauaa muista käyttää nimmareita, koska se ei taida olla takoituskaan.

On käynyt tämän pitkäään Jeesuksen työtoveruuden aikana niin, että ihmiset alkoivatkin seurata minua, vajavaista ihmistä ja näin he odottivat minulta ohjeet kaikkeen, kun heidän olisi tullut ehdottomasti kasvaa Jumalan Sanan/Jeesuksen tuntemiseen.

Nyt nuo rakkaat ovat kasvaneet siihen, sillä Jeesus laittoi heidät kurinalaisuus kasvatukseen:).

Tulet kyllä ajan myötä huomaamaan, että jotkut alkavat korottamaan sinua, ihmistä, mutta Jeesus antaa sinulle viisauden toimia heidän kanssaan ja näin nämä ihmiset oppivat kunnioittamaan yksin Jumalan Sanaa, Jeesusta, ei ketään Jeesukselle tietä ihmisen luokse tulla raivaavaa enkeliä, tai ihmistä, vaan yskin Jumalan Sanaa.

Ilm. 19:10
        Ja minä lankesin hänen jalkojensa juureen, kumartaen rukoillakseni häntä. Mutta hän sanoi minulle: "Varo, ettet sitä tee; minä olen sinun ja sinun veljiesi kanssapalvelija, niiden, joilla on Jeesuksen todistus; kumarra ja rukoile Jumalaa. Sillä Jeesuksen todistus on profetian henki."

• mihin lie
        rakas opettajan kirjoitti:

kasvatuksessa oleva. Totta, että en kauaa muista käyttää nimmareita, koska se ei taida olla takoituskaan.

On käynyt tämän pitkäään Jeesuksen työtoveruuden aikana niin, että ihmiset alkoivatkin seurata minua, vajavaista ihmistä ja näin he odottivat minulta ohjeet kaikkeen, kun heidän olisi tullut ehdottomasti kasvaa Jumalan Sanan/Jeesuksen tuntemiseen.

Nyt nuo rakkaat ovat kasvaneet siihen, sillä Jeesus laittoi heidät kurinalaisuus kasvatukseen:).

Tulet kyllä ajan myötä huomaamaan, että jotkut alkavat korottamaan sinua, ihmistä, mutta Jeesus antaa sinulle viisauden toimia heidän kanssaan ja näin nämä ihmiset oppivat kunnioittamaan yksin Jumalan Sanaa, Jeesusta, ei ketään Jeesukselle tietä ihmisen luokse tulla raivaavaa enkeliä, tai ihmistä, vaan yskin Jumalan Sanaa.

Ja minä lankesin hänen jalkojensa juureen, kumartaen rukoillakseni häntä. Mutta hän sanoi minulle: "Varo, ettet sitä tee; minä olen sinun ja sinun veljiesi kanssapalvelija, niiden, joilla on Jeesuksen todistus; kumarra ja rukoile Jumalaa. Sillä Jeesuksen todistus on profetian henki."

unohtui nimmari, jota nyt olen luvannut käyttää:), eli kuten varmasti tiedät, Ketjun aloittaja oli asialla.

Nuo kirjainten unohtamiset aina sieltä täältä, tai niiden paneminen väärään väliin on kai anteeksi annon piirissä:) ja menköön Jeesuksen päähän, kun ei minusta tee täydellistä, vaikka Hänellä se kyky kyllä olisi, mutta hoitaa minua vain alati armossaan ja antaa minun kasvaa täydellisyyttä kohden, eli taittaa se niin olla, että me kasvamme sen myötä täydelliseksi, kun annamme sijaa Jumalan Sanalle/Jeesukselle ja riisuudumme lihan tadostamme. Nyt katsomme täydellisyyteen, kun kuvastimesta ja se katsominen vie meitä täydellisyyttä kohden, eli kasvattaa meitä Jumalan kaltaisiksi, eli sydänpäivä saapuu kaiken kattavana.

• Room.14
        rakas opettajan kirjoitti:

että yksin Jumalan Sana ja Jeesus Kristus, ja Hänen armonsa meitä kohtaan kantaa kaiken pimeyden ja ahdistuksen keskellä. Kun kaikki muu viedään ihmiseltä pois, kaikki tämän maailman antama valheellinen ja väärä turvallisuus, kaikki epäjumalat, niin ei ole enää mitään muuta missä riippua kiinni kuin Jumalan sana ja Hänen armonsa.

Yksi elämäni kovimpia Jeesuksen minulle sallimia koulutuksia uskossaoloni aikana oli juuri tuo vuoden kestävä kriisi kristityn foorumin sivuston kanssa. Herra minua kovassa paineessa koettele, ja riutuneena ja tuskassa olen huutanut Hänen puoleensa ja paljon esirukousta asiaan tarvinnut.

Olin vähällä menettää Ensimmäisen Rakkauteni, kun aloin sieluni pimeydessä epäilemään, seuraamaan ihmistä ja vaipumaan epäuskoon, niin kuin Pietari katsoessaan järven aaltoihin Jeesuksen Kristuksen sijasta ja heti alkoi upota vallitseviin myrskyäviin olosuhteisiin.

Melkein lakkasin luottamasta Jeesuksen huolenpitoon minua kohtaan, ja siihen, että HÄN ITSE MINUA HALUAA OPETTAA JA JOHDATTAA SUORAA TIETÄ. Se on varmin ja kestävin tie ja silloin ei tarvitse pelätä joutua eksymykseen ja perkeleen paulaan, pois iankaikkisen Totuuden ja Jumalan Rakkauden tieltä.

Nyt Kristus on silmieni edessä entistä kirkkaampana ja luottamukseni on Häneen on koeteltu, ja muitakin haluan ohjata vain katsomaan Kristusta.

Kristus- kallio on ainut varma perusta mille ihmisen tulee rakentaa, ja tuo perusta on pysyvä, se ollut olemassa jo aikojen alussa ja pysyy voimassa aikojen loppuun saakka.

Ajattelen, että juuri se kaikkein pimein hetki ihmisellä on se aika, kun valheelliset ja pettävät epäjumalat riisutaan pois haavoittuvasta ihmissydämestä, ja tuntuu kuin Jumala on kääntänyt kasvonsa meistä pois, niin kuin Isä käänsi hetkeksi kasvonsa pois omasta Pojastaan Golgatalla, koska Hän ei kestänyt katsoa sitä synnin määrää joka Hänen Poikansa päällä oli.

Tämä Raamatun luku on paljon minua kantanut.

1.Johanneksen kirje

15 Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä.
        16 Sillä kaikki, mikä maailmassa on, lihan himo, silmäin pyyntö ja elämän korskeus, se ei ole Isästä, vaan maailmasta.
        17 Ja maailma katoaa ja sen himo; mutta joka tekee Jumalan tahdon, se pysyy iankaikkisesti.
        18 Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.
        19 Meistä he ovat lähteneet, mutta he eivät olleet yhtä meidän kanssamme; sillä jos he olisivat olleet yhtä meidän kanssamme, niin he olisivat meidän kanssamme pysyneet; mutta heissä oli tuleva ilmi, että kaikki eivät ole yhtä meidän kanssamme.
        20 Teillä on voitelu Pyhältä, ja kaikilla teillä on tieto.
        21 En minä ole kirjoittanut teille sentähden, ettette totuutta tiedä, vaan sentähden, että te tiedätte sen ja ettei mikään valhe ole totuudesta.
        22 Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan.
        23 Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.
        24 Minkä te olette alusta asti kuulleet, se pysyköön teissä. Jos teissä pysyy se, minkä olette alusta asti kuulleet, niin tekin pysytte Pojassa ja Isässä.
        25 Ja tämä on se lupaus, minkä hän on meille luvannut: iankaikkinen elämä.
        26 Tämän minä olen kirjoittanut teille niistä, jotka teitä eksyttävät.
        27 Mutta te-teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä.

• runomummo
        Ketjun aloittaja. kirjoitti:

on oltava aina ja kaikkialla Jumalan lapsen luonteenpiirteenä, eli Jumalan lapsi ei luojaansa komentele, vaan luottaa kaikessa Häneen ja uskoo Häneen.

Kukapa täälläkään menee johtajaansa komentelemaan. Meneekö vaikkapa Nokian työntekijä johtajan luokse komennusten kera ja komentaa tätä antamaan sitä ja tekemään tätä.

Ja jos menee, niin miten siinä käy.

Miten sitten on paljon uskovaisia, jotka tekevät sitä, eli ovat jatkuvine vaatimuksineen Jumalan edessä, eivätkä vain luovuta nöyryydellä rukoustaan siihen kulataiseen astiaan, josta Jumala on sen luvannut esille nostaa.

Monkiko ihminen on pettynyt Jumalaan sen takia, että Jumala ei ole kuullut hänen komentelujaan, eikä näin ollen vastannut hänen rukouksiinsa.

Jumalan luokse mennään rohkeasti, mutta aina kunnioittavasti ja luovutetaan pyynnöt Hänelle nöyryydellä.

Entäpä ne rukoukset, jotka tulevat ihmisiltä, jotka eivät tahdo seurata Jumalan Sanaa, mutta ovat silti vaatimassa itselleen Jumalan lapsen oikeuksia? Mihin ne menevät, sitä voi jokainen miettiä.

Oma rukoukseni on kautta aikojen ollut ISÄ MEIDÄN RUKOUS ja koska Jumala tietää mitä minä ja esirukouslapseni tarvitsemme, ei minun tarvitse Häntä neuvoa.

Muuten keskustelen Jeesukselle ja katson kaiken Jumalan Sanan läpi, eli elän Jumalassa.

Raamatussa sanotaan: "Älkää olko mistään huolissanne, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukoillen ja anoen kiitoksen kanssa Jumalan tietoon, ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymärrystä ylempi, varjelee teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa." (Ef.4:6-7)

Kun siis tuomme pyyntömme Jumalan eteen, saamme jo etukäteen kiittää siitä, että Jumalalla on jo vastaus valmiina rukoukseemme.
        Kun tiedämme, että Isämme tahto meitä lapsiaan kohtaan on aina hyvä, voimme aina luotaa siihen, että Hän tietää parhaan vastauksen meidän tarpeisiimme.
        Eivät rukousvastaukset aina ole meidän mielemme mukaiset silä hetkellä, mutta lopputulos on kuitenkin hyvä.
        Itselläni on tästä lukuisia kokemuksia, sillä joskus on tullut lisää vaikeuksia ja vastoinkäymisiä, mutta ne ovat olleet Jumalan kasvatusta ja uskon vahvistusta.
        Kun rukoilemme: "Tapahtukoon Sinun tahtosi", silloin annamme Jumalan toimia oman hyvän tahtonsa mukaan.

Room.8:28 "Me tiedämme, että kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka rakastavat Jumalaa ja ovat kutsutut hänen suunnitelmansa mukaan."

Siunattua viikkoa kaikille!

• hylkää, mut Sinä et"
        Room.14 kirjoitti:

että yksin Jumalan Sana ja Jeesus Kristus, ja Hänen armonsa meitä kohtaan kantaa kaiken pimeyden ja ahdistuksen keskellä. Kun kaikki muu viedään ihmiseltä pois, kaikki tämän maailman antama valheellinen ja väärä turvallisuus, kaikki epäjumalat, niin ei ole enää mitään muuta missä riippua kiinni kuin Jumalan sana ja Hänen armonsa.

Yksi elämäni kovimpia Jeesuksen minulle sallimia koulutuksia uskossaoloni aikana oli juuri tuo vuoden kestävä kriisi kristityn foorumin sivuston kanssa. Herra minua kovassa paineessa koettele, ja riutuneena ja tuskassa olen huutanut Hänen puoleensa ja paljon esirukousta asiaan tarvinnut.

Olin vähällä menettää Ensimmäisen Rakkauteni, kun aloin sieluni pimeydessä epäilemään, seuraamaan ihmistä ja vaipumaan epäuskoon, niin kuin Pietari katsoessaan järven aaltoihin Jeesuksen Kristuksen sijasta ja heti alkoi upota vallitseviin myrskyäviin olosuhteisiin.

Melkein lakkasin luottamasta Jeesuksen huolenpitoon minua kohtaan, ja siihen, että HÄN ITSE MINUA HALUAA OPETTAA JA JOHDATTAA SUORAA TIETÄ. Se on varmin ja kestävin tie ja silloin ei tarvitse pelätä joutua eksymykseen ja perkeleen paulaan, pois iankaikkisen Totuuden ja Jumalan Rakkauden tieltä.

Nyt Kristus on silmieni edessä entistä kirkkaampana ja luottamukseni on Häneen on koeteltu, ja muitakin haluan ohjata vain katsomaan Kristusta.

Kristus- kallio on ainut varma perusta mille ihmisen tulee rakentaa, ja tuo perusta on pysyvä, se ollut olemassa jo aikojen alussa ja pysyy voimassa aikojen loppuun saakka.

Ajattelen, että juuri se kaikkein pimein hetki ihmisellä on se aika, kun valheelliset ja pettävät epäjumalat riisutaan pois haavoittuvasta ihmissydämestä, ja tuntuu kuin Jumala on kääntänyt kasvonsa meistä pois, niin kuin Isä käänsi hetkeksi kasvonsa pois omasta Pojastaan Golgatalla, koska Hän ei kestänyt katsoa sitä synnin määrää joka Hänen Poikansa päällä oli.

Tämä Raamatun luku on paljon minua kantanut.

1.Johanneksen kirje

15 Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä.
        16 Sillä kaikki, mikä maailmassa on, lihan himo, silmäin pyyntö ja elämän korskeus, se ei ole Isästä, vaan maailmasta.
        17 Ja maailma katoaa ja sen himo; mutta joka tekee Jumalan tahdon, se pysyy iankaikkisesti.
        18 Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.
        19 Meistä he ovat lähteneet, mutta he eivät olleet yhtä meidän kanssamme; sillä jos he olisivat olleet yhtä meidän kanssamme, niin he olisivat meidän kanssamme pysyneet; mutta heissä oli tuleva ilmi, että kaikki eivät ole yhtä meidän kanssamme.
        20 Teillä on voitelu Pyhältä, ja kaikilla teillä on tieto.
        21 En minä ole kirjoittanut teille sentähden, ettette totuutta tiedä, vaan sentähden, että te tiedätte sen ja ettei mikään valhe ole totuudesta.
        22 Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan.
        23 Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.
        24 Minkä te olette alusta asti kuulleet, se pysyköön teissä. Jos teissä pysyy se, minkä olette alusta asti kuulleet, niin tekin pysytte Pojassa ja Isässä.
        25 Ja tämä on se lupaus, minkä hän on meille luvannut: iankaikkinen elämä.
        26 Tämän minä olen kirjoittanut teille niistä, jotka teitä eksyttävät.
        27 Mutta te-teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä.

Nuo virren sanat tulivat mieleeni lukiessani kirjoitustasi. Jäljestäpäin syntyy valtava kiitos, että on saanut kokea synkän ja ahdistavan ajan, sillä se todella riisuu meiltä kaikki epäjumalat, niin itsemme, kuin papit, lukkarit ja muut lähimmäiset ja antaa yhteyden ELÄVÄÄN JUMALAAN.

Itse jouduin kokemaan tuon riisumisen ja olen ollut siitä kauan, kauan aivan äärettömän kiitollinen, sillä vasta sen jälkeen sain tutustua ainoaan oikeaan, elävään Jumalaan.

Riisumisen aika on tuskan ja ahdistuksen aikaa ja mitä kultaisempi astia Jumalan käyttöön, sitä pikkutarkempi on riisuminen, jopa aivan tulella polttaen Jumala ottaa vanhan poissa ja laskee uuden tilalle.

• noin se on.
        runomummo kirjoitti:

Raamatussa sanotaan: "Älkää olko mistään huolissanne, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukoillen ja anoen kiitoksen kanssa Jumalan tietoon, ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymärrystä ylempi, varjelee teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa." (Ef.4:6-7)

Kun siis tuomme pyyntömme Jumalan eteen, saamme jo etukäteen kiittää siitä, että Jumalalla on jo vastaus valmiina rukoukseemme.
        Kun tiedämme, että Isämme tahto meitä lapsiaan kohtaan on aina hyvä, voimme aina luotaa siihen, että Hän tietää parhaan vastauksen meidän tarpeisiimme.
        Eivät rukousvastaukset aina ole meidän mielemme mukaiset silä hetkellä, mutta lopputulos on kuitenkin hyvä.
        Itselläni on tästä lukuisia kokemuksia, sillä joskus on tullut lisää vaikeuksia ja vastoinkäymisiä, mutta ne ovat olleet Jumalan kasvatusta ja uskon vahvistusta.
        Kun rukoilemme: "Tapahtukoon Sinun tahtosi", silloin annamme Jumalan toimia oman hyvän tahtonsa mukaan.

Room.8:28 "Me tiedämme, että kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka rakastavat Jumalaa ja ovat kutsutut hänen suunnitelmansa mukaan."

Siunattua viikkoa kaikille!

On valtavaa vapautta, että ei tarvitse neuvoa ja määräillä Jumalaa, vaan saa rukoilla Jeesuksen opettaman rukouksen ja kiittää siitä, että Jumala tietää mikä on meidän parhaaksemme.

Olen myös saanut jatkuvasti rukousvastauksia ja toisinaan joutunut kärsivällisyys koulutukseen, sillä persoonaltani olen sellainen, että kaiken pitäisi tapahtua siinä silmänräpäyksessä:) ja muistan, kun Jeesus antoi tietooni, että Hän tulee kasvattamaan minuun kärsivällisyyttä, joka on aivan välttämätön Jumalan lapselle tässä ajassa ja sen Hän on tehnyt.
        Ystäväni sanovat usein, että kyllä Jumala on ihmeellinen, että sai sinusta noin kärsivällisen, sillä he muistavat miten nuorena olin kova touhuamaan ja aina odottamassa Jumalan vastauksia.

Nyt olen kärsivällinen ja se on ihmeellistä rauhaa ja iloa. Luotan koko sydämestäni Jumalaan ja Hän on osoittatunut täyden luottamuksen arvoiseksi.

Sitä minä vieläkin toisinaan ihmettelen, miten Jumala jaksaa aina, aivan aina osoittaa rakkauttaan, vaikka itsestä tuntuisi, että ei ansaite aina Hänen rakkauttaan, mutta sehän onkin sitä vakautta, mitä vain Jumalassa on. Jumalaa ei häiriste meidän epätäydellisyytemme, vaan se häiritsee vain meitä itseämme. Jumala näkee ennalta, että me kasvamme täydellisiksi ja siksi kasvattaa meitä aina rakkaudella.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      342
      8652
    2. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2551
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      69
      2328
    4. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      179
      1945
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1522
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1371
    7. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1337
    8. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      179
      1307
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1300
    10. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      42
      1207
    Aihe