Lapsikaste ja lahkolaisuus

Jos puolueettomana tulkitsee noita allaolevia alla olevia sanoja Raamatusta niin siinähän Jeesus pyytää lapsia kasteelle ja viettelijöille (lahkolaisille) tarjotaan myllynkiveä kaulaan.

Gal.3:27 Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.
Merk.9 37,42 Joka ottaa tykönsä yhden tämänkaltaisen lapsen minun nimeeni, se ottaa tykönsä minut; ja joka minut ottaa tykönsä, se ei ota tykönsä minua, vaan hänet, joka on minut lähettänyt".
Ja joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat, sen olisi parempi, että myllynkivi olisi pantu hänen kaulaansa ja hänet olisi heitetty mereen.

-------------------------------------------

Ei riitä että ajaa pois riivaajia jos on lahkolainen:

Matt.7:22-23 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

8

306

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joku vaan

Mohikaanille.
      Nyt tuntuu vaan siltä että palstalla on lukijoita jotka eivät tahdo kuunnella, edes Jumalan Sanaa.

• tuhat ja yksi

Raamattu onkin ihmisten kirjoittamaa alusta loppuun saakka ,niin silloin se keskustelu kumppanin ajatuksen juoksu saakin tärmäyskurssin !

Ja se kaste onkin eriytymisriitti,samoin kuin esim. Ympärileikkaus ja naisten sukupuolielinten silpominen ja alkuasuksaheimon "Pentsihyppy"!

• joku vaan
        tuhat ja yksi kirjoitti:

Raamattu onkin ihmisten kirjoittamaa alusta loppuun saakka ,niin silloin se keskustelu kumppanin ajatuksen juoksu saakin tärmäyskurssin !

Ja se kaste onkin eriytymisriitti,samoin kuin esim. Ympärileikkaus ja naisten sukupuolielinten silpominen ja alkuasuksaheimon "Pentsihyppy"!

mutta ajattele vaikka 1.Mooseksen kirjaa: siinä joku kertoilee maailman ensimmäisistä ihmisistä, Aatamista ja Eevasta.
        Jonkun ihmisen kirjoittama sekin on! Vanha kirjoitus, jonka olisi luullut hukkuneen jo ajat sitten. Vanhaa Testamenttia luettiin jo ennen Jeesustakin.
        Ei se Raamattu tavallinen kirja ole, vaikka se on, just niin kuin kirjoitit, ihmisten tekemä. Monet sanoo että se on kuitenkin"Jumalan henkeyttämä."
        Tosta kasteasiasta...mistään pentsihypyistä en olekkaan ennen kuullut:)

• Kale

Opetuslapset kiistelivät kuka heistä on suurin ja siihen Jeesus vastaa: joka ottaa Hänen nimessään luokseen tällaisen lapsen, se ottaa Hänet... "Mutta jos joku johdattaa lankeemukseen yhdenkin näistä vähäisistä, jotka uskovat minuun, hänelle olisi parempi, että hänet heitettäisiin mereen myllynkivi kaulassa."

Ei tässä puhuta lapsikasteesta vaan lankeemukseen houkuttelusta eikä mainita luterilaisia eikä muitakaan "lahkolaisia". Opetetaanko katolisessa kirkossa näin?

• tyylis, mutta kistä löydät vauvakasteen, (lapsikasteen) tästä?
      * ""
      * Miten siis löydät kasteen yllä olevasta Jeesuksen sanoista?
      * Kysynpä vaan, kun nyt teologiksi oot itsesi asettanut, Jumalankieltäjältä aikamoinen muutos!?

• Lopetetaan lohkominen!

Apostolisesta ajasta lähtien meillä on ollut vain lahkoja. Paljon myöhemmin isossa erossa katoliset ja ortodoksit erkaantuivat toisistaan. Kumpikin voi katsoa toisensa lahkokseen, ja todellisuudessa jo ennen hajoamista ollut äitikirkko ja siitä aiemmin eronneet saattoivat tehdä vastaavasti. 1500-luvulla luterilaisuus ja muutamat muut suunat erkanivat katolisuudesta. Katoliset pitivät luterilaisi lahkona ja luterilaiset katolisuutta langenneena. 1900-luvulla syntynyt helluntailaisuus voidaan nähdä lahkona kussakin maassa, jossa ennen sen syntyä oli äitikirkkoja. Kaikkia täällä Suomessa vaikuttavia kirkkokuntia ja seurakuntia voi kutsua lahkoiksi. Lopetetaan sanan lahko käyttö! Monissa poppoissa on uudestisyntyneitä kristittyjä, jotka ovat melko yksimielisiä tärkeimmästä eli pelastuksen asiasta mutta erimielisiä vähemmän keskeisistä asioista. Onneksi kukaan ei kai ole keksinyt vaatia, että kasteveden pitäisi olla Israelista hankittua!
      Itse olen luterilainen kristitty , tulen hyvin toimeen helluntaikristittyjen kanssa ja suren molempien seurakuntien jäsenten ongelmia.

• merim.raimo

ja että minä sitä tietä vaellan, jota monet "lahkoksi" kutsuvat ? (Ap.24:14)

• mathetes

>>>Gal.3:27 Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      67
      1242
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      42
      901
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      338
      709
    4. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      51
      661
    5. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      111
      655
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      116
      646
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      638
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      605
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      592
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      56