Pieni ajatuskoe uskovaisille

Pohdittavaksi erityisesti palstalla pörrääville jumalharhaisille:

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000073&posting=22000000037792257

7

246

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Retrohetero

hyvä pointti. Siinäpä on taas pähkinää hihuille,
      eiku kuuppajumeille...

• ateistille

jos ampuu lähimmäisensä, kyse on vähintäinkin mielenhäiriöstä, eli oikeuden tuomion jälkeen joko niuvanniemeen tai vankilaan. yleistämisen pakkomielle, joka lähtee kielteisistä tunteista voi muodostua myös häiriöksi, joka estää ns. normaalin järkevän ajattelun

• Oliko Aabrahamilla mielenhäiriö?

• psykoosissa

vuosia sitten. Olin tuolloin vielä uskovainen.

Luulin että minua vainoavat ihmiset radion ja tv:n piiloviesteillä. Luulin myös että kodissani oli kameroita ja mikrofoneja. Arvelin myös että tietokonettani tarkkaillaan.

Onneksi minulla oli tukenani silloin "hyvä" Jumala joka on kieltänyt minua tekemästä pahaa vihamiehillenikään. Ei tullut koskaan edes mieleenkään tehdä mitään kuvitelluille vainoojilleni.

En tietysti voi varmasti sanoa että kieltäytymiseni vihaamasta vihamiehiäni johtuu uskonnosta vai siitä että olen "kiltti" ihminen.

En kuullut ääniä mutta jos joku olisi pyytänyt minua tappamaan, en olisi sitä kuitenkaan tehnyt koska se on luonteeni vastaista. Olen sivari. Lisäksi ymmärrän raamatun niin ettei siellä hyväksytä tappamista.

Se mahdollinen paha mitä muille tein silloin, on vain omaa syytäni. En syytä siitä sairautta tai Jumalaa vaan itseäni.

• --GG---

Linnaan vaan. Ei täällä ole varaa ruveta tälle linjalle...maailma on pullollaan tekosyitä...tämä oli vain yksi.

Ja Jumala ei anna tämmöisiä käskyjä...tiedoksesi vaan.

Anteeksi mikä harha? Evo kuullostaa aina niin luotettavalta ^^

• Bubastis.tm

raamatussa.

Numbers 25:4
        The LORD said to Moses, "Take all the leaders of these people, kill them and expose them in broad daylight before the LORD, so that the LORD's fierce anger may turn away from Israel."

• Kiitokset rohkeasta vastauksesta, sinulla on selkärankaa noita peruskretiinejä enemmän.

Tietenkään jumala ei anna moisia käskyjä, koska jumalaa ei ole olemassa, mutta raamatun kertomuksissa jumala kuitenkin antoi moisia käskyjä useampaankin kertaan.

"Evosta" sen verran, että elämän jatkuva muuttuminen on suora luonnonhavainto.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      88
      8139
    2. Jos jokin ihme

Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      89
      6228
    3. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      55
      6178
    4. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      34
      4721
    5. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      50
      3235
    6. Onko yhtään ikävä

Vai pitäisikö sinut unohtaa
      Ikävä
      36
      3224
    7. Sinulle J mies

Hyvää joulua ❤️
      Ikävä
      44
      2779
    8. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      41
      2705
    9. Mikä tarkoitus tällä kaikella

On ollut? Osaatko vastata tähän?
      Ikävä
      43
      2661
    10. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      56
      2522
    Aihe