Olen jo kauan ollut kirjeenvaihdossa kiinalaisen tyttöystäväni kanssa ja haluamme mennä naimisiin ja hän haluaisi muuttaa Suomeen luokseni.
Onko ketään, jolla on vastaavasta prosessista kokemuksia?
Tai tunteeko kukaan kettän, jolla olisi vaimo Kiinasta?
Olemme kuulleet, että avioliitto voisi olla paras solmia morsiameni kotimaassa ja sen jälkeen hakea oleskelulupaa Suomeen.Onko näin?
Ja olisin erityisen kiinnostunut niistä byrokratian koukeroista, joita joudumme läpikäymään.
Olisin kiitollinen kaikista mahdollisista neuvoista ja kokemuksista. Kiitos jo etukäteen.
Kiinalainen valittu
47
3707
Vastaukset
- Kiinalaisen vaimo
Kiinalaisen miehen kanssa, mutta taival yhdessä asumiseen on ollut pitkä ja ei suinkaan helppo.
Me menimme Kiinassa naimisiin ja asustelin 3 kuukautta mieheni luona Kiinassa. Sitä ennen olin matkustanut Kiinaan tapaamaan tulevaa miestäni pariksi viikoksi.
Yritimme saada pariin otteeseen viisumia miehelleni, mutta hylkäsivät kummatkin, joten ainoa vaihtoehto oli tapaamiselle minun lähtö Kiinaan.
Naimisiinmenon jälkeen laitoimme oleskeluluvan vireille, ja käsittelyaika oli n. 8 kk ja päätös oli hylkäävä. Sitten otin hyvän asianajajan, joka teki valituksen Hallinto-oikeuteen, ja käsittelyaika taisi olla n.7 kk, ja mieheni sai oleskeluluvan Suomeen vihdoin ja viimein. Tällä hetkellä mieheni opiskelee suomea, ja on luultavasti saamassa työpaikan lokakuussa. Jos sinulla on kärsivällisyyttä varmaan onnistutte. Onnea teille:)- Kiinailmiö
Kiitos kertomuksestasi.Nuo tarinat kaikista hankaluuksista ovat tulleet meille molemmille surullisena ja suurena yllätyksenä. Olimme jo aika pitkälle suunnitelleet asioita tulevaisuuden suhteen. Olemme hyvin onnellisia toisistamme ja haluaisimme päästä yhteiseen elämään enenmmän kuin mitään muuta.
Suo anteeksi, että vaivaan tällaisella, muuta olisin enemmän kuin kiitollinen, jos voisit kertoa lisää ja nimenomaan kaikesta siitä byrokratiaan liittyvästä toiminnasta asiapapereineen ja eri vaiheineen vaihe vaiheelta.
Ja voisitko ystävällisesti kertoa millaiset kustannukset oikeusprosessista aiheutuivat?
Ja miten puolisollesi järjestyi työtä saatavaksi jo etukäteen?
Tiedän, että kysyn paljon, mutta asian tärkeys pakottaa minua tarttumaan kaikkiin mahdollisiin oljenkorsiin. Ymmärrät varmaan, koska selvästi sinäkin olet tiesi valinnut rakastumisen vuoksi.
Eli jos sinulla on aikaa eikä siitä aiheudu sinulle liikaa vaivaa niin olisin todella tiedoista kiitollinen. Voisit kirjoittaa heniklökohtaiseen osoitteeseeni: [email protected] Kiitos :)! - jorezx
Kiinalaisiin miehiin ei liity sitä mystifioitua seksuaalisuutta jonka valkoinen nainen liittää mustiin miehiin.
- Kiinafani
Suosittelen lämpimästi tutustumaan kirjeystävääsi oikeassa elämässä riitävän pitkään. Sitten vasta on aika tehdä mitään päätöksiä. Voit kirjoitaa minulle [email protected] jos on jotain kysymyksiä.
- Kiinailmiö
Kiitos vastauksestasi. Kirjoitan sinulle aivan pian!
- xt-600
Olin kiinalaisen tytön kanssa sähköpostiyhteydessä. oli tarkoitus mennä kiinaan kantoniin hänen luokseen, yht äkkiä katkaistiin meidän sähköpostiyhteys, minulla ei ollut muita yhteystietoja häneen. meillä meni hyvin kauan aikaa, sit sähköpostiyhteys meni poikki , tulee vain postmasterilta viesti, että ei voida toimittaa viestejä.. Kuulin, että parilta muultakin on katkaistu yhteys, kun kirjoittaa länsimaista kulttuuria, tämä on mielestäni ihmisoikeuksia loukkaavaa,, en tiedä kuinka sähköposti osoitteen perusteella voisi saada muita yhteystietoja,
Olimme sopineen ajankohdakin kun menen käymään kiinassa, kävin kiinankielen kurssiakin, kukahan voisi neuvoa, otin suurlähetystöönkin yhteyttä he olivat vain pahoillaan, - David_Bowie-China_girl
Tiedätkö naisen nimen? Ja hän tietää nimesi? Onko jotain yhteishenkilöä kenen kautta saisit yhteyttä? Voisiko hän ottaa sinuun uudetsaan yhteyttä.
Hirveä tilanne, älä luovuta lähetystön jne. kanssa vaan yritä saada naiseen yhteys. Varmasti Kiinan viranomaiset saavat naisen selville, jos viitsivät.
Kun saat häneen yhteyden niin pyydä varalta lisää yhteystietoja! Suosittelen molemmille WeChat palvelua, kiinalainen whats app, toimii Kinassa - xt-600
David_Bowie-China_girl kirjoitti:
Tiedätkö naisen nimen? Ja hän tietää nimesi? Onko jotain yhteishenkilöä kenen kautta saisit yhteyttä? Voisiko hän ottaa sinuun uudetsaan yhteyttä.
Hirveä tilanne, älä luovuta lähetystön jne. kanssa vaan yritä saada naiseen yhteys. Varmasti Kiinan viranomaiset saavat naisen selville, jos viitsivät.
Kun saat häneen yhteyden niin pyydä varalta lisää yhteystietoja! Suosittelen molemmille WeChat palvelua, kiinalainen whats app, toimii KinassaTiedän. Pystyyköhän sähköpostiosoitteen mukaan jäljittämään kotiosoitteen,
puhelin numeron jne. - jorezx
Ylläkuvatut murheet ovat kiinalaisnaisista kiinnostuneilta suomalaismiehiltä pian ohi, sillä kiinalaisnaisia ei kauan tarvitse lähteä kiinasta asti hakemaan vaan niitä vilisee pian suomessa enemmän kuin tarpeeksi.
- ToivottavastiOlisi
jorezx kirjoitti:
Ylläkuvatut murheet ovat kiinalaisnaisista kiinnostuneilta suomalaismiehiltä pian ohi, sillä kiinalaisnaisia ei kauan tarvitse lähteä kiinasta asti hakemaan vaan niitä vilisee pian suomessa enemmän kuin tarpeeksi.
Tuskin, valitettavasti ei.
- Kiinalaisen mies
Varmasti kannattaisi ensin kunnolla tutustua häneen.
Tuskin myöskään hän saa oleskelulupaa jos menette naimisiin vain yhden lyhyen tapaamisen aikana. Oleskelulupahakemuksessa kun pitää todistella suhteen pitkäaikaisuutta ja todenmukaisuutta passileimoin (Kiinan vuusumenin) jne.
Itse myös olin kirjeenvaihdossa kiinalaisen tytön kanssa ennen kuin menin Kiinaan. Kävin tuon kirjeenvaihtokaverin kanssa pari kertaa ulkona, mutta sitten kävi kuitenkin niin että siellä ollessani tutustuin toiseen tyttöön.
Tuon toisen tytön kanssa alettiin sitten pitää yhteyttä ja kävin muutaman kerran Kiinassa työasioissa sekä kerran ihan vain häntä tapaamassa.
Haimme hänelle kerran viisumia Suomeen, mutta se hylättiin koska minulla ei silloin ollut asuntoa Suomessa. Työasioiden takia hyppäsin paljon ulkomailla yms. enkä ollut ikinä hankkinut omistusasuntoa ja juuri sillä hetkellä mulla ei ollut edes vuokra-asuntoa. Suomessa käydessä oleskelin vanhempien kesämökillä tai hostelleissa. Kesämökki ei viisuminkäsittelijän mielestä kelvannut meidän oleskelupaikaksi jos hän tulee Suomeen.
No pian sen jälkeen mulle tuli taas työasiaa Kiinaan, olin siellä reilun kuukauden ja mentiin sillä kertaa naimisiin. Ei jätetty oleskelulupaa sillä hetkellä, koska olin edelleen asunnoton. Pari kuukautta myöhemmin kävin kiinassa ja jätettiin oleskelulupahakemus kaikkien kiinan passileimojen kanssa lähetystöön. Oleskelulupa tuli kolmessa viikossa.- Kiinalaisen vaimo
Kiinalaisen naisen saavan helpommin viisumin tai oleskeluluvan Suomeen kuin kiinalaisen miehen.
Mieheni on jutellut kielikurssilla muutaman kiinalaisen naisen kanssa, ja he ovat saaneet viisumin tai oleskeluluvan helposti, jopa yhden lyhyen tapaamisen jälkeen.Lisäksi nämä naiset eivät ole puhuneet englantia tai suomea, eikä heidän suomalaiset miehensä ole puhuneet kiinaa. Joten yhteistä kieltä ei ole ollut, paitsi elekieli.
Maallisella mammonalla ei ole merkitystä, oli sitä suomalaisella puolisolla tai ei. Itselläni on velaton omistusasunto,mutta eipä tuo ole vaikuttanut viisumin, tai oleskeluluvan saantiin. Tietysti asia on erikseen, jos asunnoton on. - Kiinailmiö
Kaikki taustojen suhteen kunnossa. Olen 50v mies, minulla on vakiotyö, rikkeetön ja maksuhäiriötön tausta, hyvä maine ja vakituinen vuokra-asunto jo vuosikaudet.
Tuossa suhteessa ei pitäisi olla ongelmia.
Suurin ongelmahan minulle on se, että jos joudun keräämään passiin niitä kiinaleimoja, joudun tekemään sen omakustanteisesti ja sehän tietää valtavaa kustannuserää. En myöskään työni vuoksi voisi tehdä sitä koska vain.
Samoin sinulle, jos haluat antaa tarkempia nimenomaan byrokratiaan liittyviä neuvoja tai muita niin voisit kirjoittaa henkilökohtaiseen osoitteeseeni: [email protected]
Kiitos:)! - Kiinalaisen mies
Kiinalaisen vaimo kirjoitti:
Kiinalaisen naisen saavan helpommin viisumin tai oleskeluluvan Suomeen kuin kiinalaisen miehen.
Mieheni on jutellut kielikurssilla muutaman kiinalaisen naisen kanssa, ja he ovat saaneet viisumin tai oleskeluluvan helposti, jopa yhden lyhyen tapaamisen jälkeen.Lisäksi nämä naiset eivät ole puhuneet englantia tai suomea, eikä heidän suomalaiset miehensä ole puhuneet kiinaa. Joten yhteistä kieltä ei ole ollut, paitsi elekieli.
Maallisella mammonalla ei ole merkitystä, oli sitä suomalaisella puolisolla tai ei. Itselläni on velaton omistusasunto,mutta eipä tuo ole vaikuttanut viisumin, tai oleskeluluvan saantiin. Tietysti asia on erikseen, jos asunnoton on.Viisumihakemukseen tosiaan aikoinaan laitoin kesämökin olinpaikaksi hänen mahdollisen suomen vierailun ajaksi, kun kutsuviisumia yritettiin hänelle. Sitten he lähetystöstä kuulustelivat mua ja se ei kelvannut, kun sinne ei tullut edes juoksevaa vettä. Yritin kyllä selittää että lähinnä kierretään Suomea ja asutaan hotelleissa.
Oleskeluluvan hakemista varten vuokrasin varta vasten kaksion, että oli esittää missä aiotaan yhdessä asua kun hän Suomeen muuttaa. Mutta sanoin sen välittömästi irti heti kun hän oli saanut oleskeluluvan.
Vaihdoin työtä ja aloin etsiä omistusasuntoa. Kun hän tuli Suomeen asuttiin vielä muutama viikko kesämökillä ja hostellissa ennen kuin muutettiin yhdessä osakkeeseen.
Rahasta ei ollut ikinä ongelmaa, tuli tienattua reissuhomissa sen verran hyvin. Mutta ajatus oli asettua paikalleen ja lopettaa reissaaminen sitten kun hän muuttaa Suomeen. - Kiinailmiö
Kiinalaisen mies kirjoitti:
Viisumihakemukseen tosiaan aikoinaan laitoin kesämökin olinpaikaksi hänen mahdollisen suomen vierailun ajaksi, kun kutsuviisumia yritettiin hänelle. Sitten he lähetystöstä kuulustelivat mua ja se ei kelvannut, kun sinne ei tullut edes juoksevaa vettä. Yritin kyllä selittää että lähinnä kierretään Suomea ja asutaan hotelleissa.
Oleskeluluvan hakemista varten vuokrasin varta vasten kaksion, että oli esittää missä aiotaan yhdessä asua kun hän Suomeen muuttaa. Mutta sanoin sen välittömästi irti heti kun hän oli saanut oleskeluluvan.
Vaihdoin työtä ja aloin etsiä omistusasuntoa. Kun hän tuli Suomeen asuttiin vielä muutama viikko kesämökillä ja hostellissa ennen kuin muutettiin yhdessä osakkeeseen.
Rahasta ei ollut ikinä ongelmaa, tuli tienattua reissuhomissa sen verran hyvin. Mutta ajatus oli asettua paikalleen ja lopettaa reissaaminen sitten kun hän muuttaa Suomeen.Kiitos lämpimästi sanoistasi. Sain niistä tuntuvaa lohtua. Ja parasta oli se, että tänään kultsu oli ite pannut tuulemaan toisella puolella palloa ja käynyt sisäministeriön edustajan tapaisen luona ja vielä soittanut Suomen Lähetystöön. Haaviin oli jäänyt, että ei pitäisi olla ongelmia. Lähetystössä oli saanut lopussa oli luurin korvaansa, oli sen verran kipakasti vaatinut tarkempia vastauksia, mutta näyttäs ihan nyt, että kandee ootella vain kärsivällisesti. Oli niin tai näin niin käyn joka tapauksessa keväällä aiankin yhden leiman hakemassa passiini enne avioitumista. Kiitos ja emailini on käytettävissä. Tietysti, jos mahdollista, olisi kiva kuulla enemmän niiden kiinalaisten tyttöjen pääsystä, muuta ihan miten vain ajattelet.
- Jauna*
Kiinailmiö kirjoitti:
Kaikki taustojen suhteen kunnossa. Olen 50v mies, minulla on vakiotyö, rikkeetön ja maksuhäiriötön tausta, hyvä maine ja vakituinen vuokra-asunto jo vuosikaudet.
Suurin ongelmahan minulle on se, että jos joudun keräämään passiin niitä kiinaleimoja, joudun tekemään sen omakustanteisesti ja sehän tietää valtavaa kustannuserää. En myöskään työni vuoksi voisi tehdä sitä koska vain.
Samoin sinulle, jos haluat antaa tarkempia nimenomaan byrokratiaan liittyviä neuvoja tai muita niin voisit kirjoittaa henkilökohtaiseen osoitteeseeni: [email protected]
Kiitos:)!Jos hommat ei onnistu, niin sit nainen saa jäädä sinne kiinaan ja sä voit etsiä ihan suomalaisen keski-ikäisen naisen. Ainakin helpompaa ku tollanen pähkäily.
- ,,,,,,,,,,
Kiinailmiö kirjoitti:
Kiitos:)!On jotenkin ihan naivia odottaa, että kehitysmaasta voisi tulla Suomeen helposti vain naimisiin menemällä. Silloinhan Suomeen voisi tulla helposti esimerkiksi prostituoituja tai oleskeluluvalla voitaisiin tehdä kauppaa. Jos tulee Kiinasta Suomeen kielitaidottomana tai korkeintaa huonolla englannilla varustettuna ja ilman koulutusta, ei tule koskaan työllistymään muuten kuin omaan yritykseen. Suomelle on suuri riski ottaa tällaisia henkilöitä, koska huoltosuhteemme tulee olemaan huonoin Euroopassa.
On myös ihan naurettavaa tutustua toiseen ihmiseen pelkästään kirjeiden/sähköpostien välityksillä. Kyllähän nyt ennen naimisiinmenoa pitäisi ihan oikeasti seurustella naisen kanssa. Yhdessä asuminen on hyvä idea ennen naimisiin menoa, että päästään selville, mitkä ovat ne kulttuurierot, joista voi tulla myöhemmin ongelmia. Vai oletitko, että mitään ongelmia ei ole, koska olet ostamassa itsellesi vaimoa? - REKKAPENA
Jauna* kirjoitti:
Jos hommat ei onnistu, niin sit nainen saa jäädä sinne kiinaan ja sä voit etsiä ihan suomalaisen keski-ikäisen naisen. Ainakin helpompaa ku tollanen pähkäily.
...Tollanen kommentti, jos miehellä/naisella on unelma, ja mahollisuus toteuttaa se, niin ei siinä silloin lähetä takasin iskemään näitä paikallisia keskiikäisiä juoppo naisia, itse olen saanu ihan tarpeeks näistä "ihan tavallisista" suomalais naisista, mitkä kusee ja paskoo jokasen nurkkaan ku selkäs kääntää. Voivat ihan sitten miettiä mihin on suomen kunnon miehet hävinnyt...'
- 17+1
REKKAPENA kirjoitti:
...Tollanen kommentti, jos miehellä/naisella on unelma, ja mahollisuus toteuttaa se, niin ei siinä silloin lähetä takasin iskemään näitä paikallisia keskiikäisiä juoppo naisia, itse olen saanu ihan tarpeeks näistä "ihan tavallisista" suomalais naisista, mitkä kusee ja paskoo jokasen nurkkaan ku selkäs kääntää. Voivat ihan sitten miettiä mihin on suomen kunnon miehet hävinnyt...'
"Voivat ihan sitten miettiä mihin on suomen kunnon miehet hävinnyt..."
Eivät ne ole minnekään hävinneet. - asssss
,,,,,,,,,, kirjoitti:
On jotenkin ihan naivia odottaa, että kehitysmaasta voisi tulla Suomeen helposti vain naimisiin menemällä. Silloinhan Suomeen voisi tulla helposti esimerkiksi prostituoituja tai oleskeluluvalla voitaisiin tehdä kauppaa. Jos tulee Kiinasta Suomeen kielitaidottomana tai korkeintaa huonolla englannilla varustettuna ja ilman koulutusta, ei tule koskaan työllistymään muuten kuin omaan yritykseen. Suomelle on suuri riski ottaa tällaisia henkilöitä, koska huoltosuhteemme tulee olemaan huonoin Euroopassa.
On myös ihan naurettavaa tutustua toiseen ihmiseen pelkästään kirjeiden/sähköpostien välityksillä. Kyllähän nyt ennen naimisiinmenoa pitäisi ihan oikeasti seurustella naisen kanssa. Yhdessä asuminen on hyvä idea ennen naimisiin menoa, että päästään selville, mitkä ovat ne kulttuurierot, joista voi tulla myöhemmin ongelmia. Vai oletitko, että mitään ongelmia ei ole, koska olet ostamassa itsellesi vaimoa?Sinähän oikeastaan vastasit myös pakolaisten työllistymiseen.
Huono englanninkielen osaaminen, ei suomenkielen alkeitakaan.
Lisukkeeksi annan pakolaisille myös toivottoman erilaisen kulttuurin ja uskontojen valtavat erot.
- Kiinailmiö
Asian suuren henkilkohtaisen tärkeyden vuoksi olen tosi iloinen siitä, että näin nopeasti löytyi ihmisiä, jotka ovat kiinnostuneita ja halukkaita auttamaan.
Tällä keskustelupalstalla nimittäin saa tottua saamaan myös ihan asiatontakin potaskaa.Ja jos vain vielä löytyy tietoa niin kaikki on tervetullutta.
LÄMMIN KIITOS TEILLE KAIKILLE:)! Tunnen moniakin aviopareja jotka ovat ensin tavanneet toisensa kiinassa useammankin kerran, ja sen jälkeen avioituneet siellä. Avioliiton jälkeen sitten hakeneet puolisolleen oleskelulupaa Suomeen ja nyt asuvat täällä Suomessa.
Jos tämän tien valitsee niin tapaamisia vähintäin 2 - 3 ennen avioliittoa ja jokainen kestoltaan 3 - 4 viikkoa vähintäin jos haluaa että oleskelulupa heltiää pikaisesti.
Kiinaan löytyy välillä todella edullisia lentolippuja Finnairilta joten matkustelu ei välttämättä tule edes kalliiksi.
Toinen vaihtoehto on sitten se, että kiinalainen kumppani hakee viisumia Suomeen ja tapaamiset hoituu täällä Suomessa. Näitäkin tiedän useita mutta viisumin saanti on todellakin vaikeaa jonka vuoksi useimmat ovatkin valivalinneet tuon ensimmäisen vaihtoehdon.
Pistin tuonne toiseen keskusteluun linkin Suomen suurlähetystön sivulle viisumiohjeista mutta tässä toistamiseen:
http://www.finland.cn/public/default.aspx?nodeid=36575&contentlan=2&culture=en-US- kysäise
tuntemiltasi pareilta, miksi he eivät jääneet kiinaan, suotta tänne tulivat.
Eikö siellä kiinassa voi jatkaa elämää puolisonsa kanssa, joka tuntee kiinan ja voi toimia siellä tehokkaasti. Hupsua tulla Suomeen.
Jokaiselle joka suunnittelee menevänsä Kiinassa naimisiin!
Käskekää tulevan puolisonne selvittää paikallisesta maistraatista, mitä todistuksia he tarvitsevat ennenkuin voivat vihkiä teidät!
Kyseessä on iso maa ja ja monet eri käytännöt, eli yhden maistraatin pyytämät todistukset ei ehkä toisen maistraatin virkamiehelle kelpaakkaan :(.
Itse aikoinani menin sinne kansainvälinen esteettömyystodistus ja laaja englannin kielinen virkatodistus mukana kaikkine tarvittavine ulkoministeriön ja Kiinan suurlähetystön legalisointeineen molemmissa todistuksissa, mutta eipä vaan kyseiset paperit kelvanneetkaan vaikka Suomen suurlähetystön mukaan olisi pitänyt olla OK.
Eli kannattaa varmistaa etukäteen ettei tule yllätyksiä.- teille kävi....
olisi kiva kuulla kuulimisianne. Toivottavasti sait naisesi Suomeen.
- tässä neuvoa
kun tuot sen kiinalaisen "kirjeenvaihtotyttöystävän" tänne ja haluat jopa mennä naimisiin tämän kanssa, katso, että täällä Suomessa sitten oppii tekemään töitä ja maksamaan veroja valtiollemme. Ei ainoastaan riitä se, että tuot nettituttavuuden jälkeen tytön tänne meidän muiden elätettäväksi? Miksi yleensä kysyt moista asiaa täällä, eikö kannattaisi ottaa enemmän selvää maahanmuuttoasioista viranomaisilta kuin kysellä niitä täällä monikulttuurispalstalla?
- Että silleen
sanoa, että jos ei asu suuremmalla paikkakunnalla tai itärajan tuntumassa, niin viranomaiset eivät tiedä hevon helvettiä asioista. Myöskään Migristä ei tuppaa saamaan kunnon neuvoja, jos ei osaa kysyä oikeita asioita ja mistäpä sitä osaisi, kun ei tiedä vielä mistään mitään. Kyllä se on ihan järkevää kysellä ensin, voi saada hyviäkin neuvoja, kuten tässä ketjussa on käynyt. Tuuri käynyt sinänsä, sillä yleensä suurin osa vastauksista on pelkkää huorittelua ja vittuilua.
Tämä ketju on aloitettu 9.9.2008 ja aloittaja kertoo olleensa pitkään, kuinka kauan se sitten onkin, kirjeenvaihdossa. Eiköhän nainen ole jo täällä, joten siltä osin olit nyt "asioinesi" myöhässä.
Ai niin, minun vaimoni on myös kiinalainen. Hän on töissä vakituisesti ja on perheitä, jotka eivät enää nykyään nosta kättään meidät nähdessään. Lomautettuja ja irtisanottuja samoista töistä. Ehkä olisi silloin aikanaan kannattanut huolehtia muustakin kuin vain lakisääteisistä tauoista.
Hiukan vituttaa, kun ensin rötväillään töissä niin, että kenkää tulee, kun työt loppuu ja sitten kulutellaan minun ja vaimoni verorahoja vaan, eikä edes morjestella. - iskias
Terve ja elämäänsä tyytyväinen ihminen ei täällä eikä muuallakaan valita ja kadehdi.
Minäkin toin juuri vaimon Kiinasta joten meitä tyytyväisiä on täällä sankoin joukoin, revi siitä;);) - Kaikki likoon
iskias kirjoitti:
Terve ja elämäänsä tyytyväinen ihminen ei täällä eikä muuallakaan valita ja kadehdi.
Minäkin toin juuri vaimon Kiinasta joten meitä tyytyväisiä on täällä sankoin joukoin, revi siitä;);)Kunnollisen ja alle 30- kymppisen mukavan suomalaisen miehen? Hän asuu siis Kiinassa ja haluaisi tulla asumaan Suomeen. Onko täällä kiinnostuneita?
- ilmojk
Että silleen kirjoitti:
sanoa, että jos ei asu suuremmalla paikkakunnalla tai itärajan tuntumassa, niin viranomaiset eivät tiedä hevon helvettiä asioista. Myöskään Migristä ei tuppaa saamaan kunnon neuvoja, jos ei osaa kysyä oikeita asioita ja mistäpä sitä osaisi, kun ei tiedä vielä mistään mitään. Kyllä se on ihan järkevää kysellä ensin, voi saada hyviäkin neuvoja, kuten tässä ketjussa on käynyt. Tuuri käynyt sinänsä, sillä yleensä suurin osa vastauksista on pelkkää huorittelua ja vittuilua.
Tämä ketju on aloitettu 9.9.2008 ja aloittaja kertoo olleensa pitkään, kuinka kauan se sitten onkin, kirjeenvaihdossa. Eiköhän nainen ole jo täällä, joten siltä osin olit nyt "asioinesi" myöhässä.
Ai niin, minun vaimoni on myös kiinalainen. Hän on töissä vakituisesti ja on perheitä, jotka eivät enää nykyään nosta kättään meidät nähdessään. Lomautettuja ja irtisanottuja samoista töistä. Ehkä olisi silloin aikanaan kannattanut huolehtia muustakin kuin vain lakisääteisistä tauoista.
Hiukan vituttaa, kun ensin rötväillään töissä niin, että kenkää tulee, kun työt loppuu ja sitten kulutellaan minun ja vaimoni verorahoja vaan, eikä edes morjestella.Olen myös löytänyt itselleni naisen Kiinasta, nyt suunittelemme häitä ja muuttoa Suomeen. Työpaikkakin on jo osapäiväisesti löytynyt.
Haluaisinkin nyt tietoa kuinka olisi parasta hoitaa viisumi yms. Suomeen?
Voisiko joku asiasta tietävä laittaa sähköpostia minulle: [email protected]
Voin myös soittaa jos lähetät numerosi minulle.
Kiitos. - Avustelija
ilmojk kirjoitti:
Olen myös löytänyt itselleni naisen Kiinasta, nyt suunittelemme häitä ja muuttoa Suomeen. Työpaikkakin on jo osapäiväisesti löytynyt.
Haluaisinkin nyt tietoa kuinka olisi parasta hoitaa viisumi yms. Suomeen?
Voisiko joku asiasta tietävä laittaa sähköpostia minulle: [email protected]
Voin myös soittaa jos lähetät numerosi minulle.
Kiitos.tsekkaa postisi.
- ????
miten lienee käynyt asiassa?
- kade...
...koska enää ei tarvitse roikkua täällä.
- roopeankatar
Jos olet kunnollinen mies,et dokaa ja muutenkin rehti ja rento niin voit kyllä saada kiinalaisen morsion pidettyäkin.He ovat hyvin valikoivia näissä naintiasioissa.Tutun tutulle kävi kyllä ohraisesti näissä asioissa.Tuhlasi rahaa vaikka kuinka paljon morsiameensa,mutta lopulta kun morsio oli lypsänyt tarpeeksi rahaa matkoihin ja koruihin,niin päättikin sitten ettei lihava suomimies kelpaakaan,ja varsinkin kun juo saunan päälle muutaman kaljan.(kauheeta,eiks vaan?)
En ihan tarkkaan tiedä paperibyrokratiasta,mutta kyllä näytti siltä että nainen lypsi vaan aina ja aina lisää rahaa milloin mihinkin lupapaperiin,joista mies ei saanut edes todisteita.Ei kai nyt sentään tonneja voi kulua rahaa siihen että saadaan Kiinan viranomaisilta leima johonkin helvetin paperiin että nainen voi tulla visiitille Suomeen?pidä varasi,kaikella kunnioituksella.- ovat..
Kiinalaiset ovat narsisteja.
Minulla meni monta vuotta pähkäillessäni kiinalaisen puolisoni kanssa. Ei ollut mitään väliä, kuinka monta vuotta kulutin tutustuessani kiinalaiseen kulttuuriin, tapoihin, kieleeen... olin silti huononpaa rotua. Vain rahani kelpasivat, ei mikään muu.
Mikään määrä rakkautta ei muuttanut asioita toiseksi, vain lompakkoni paksuus. Siksi olen varma, että aikamoinen määrä kiinalaisia (tunnen koko suvun) on narsistisia ihmisiä. - RKI
ovat.. kirjoitti:
Kiinalaiset ovat narsisteja.
Minulla meni monta vuotta pähkäillessäni kiinalaisen puolisoni kanssa. Ei ollut mitään väliä, kuinka monta vuotta kulutin tutustuessani kiinalaiseen kulttuuriin, tapoihin, kieleeen... olin silti huononpaa rotua. Vain rahani kelpasivat, ei mikään muu.
Mikään määrä rakkautta ei muuttanut asioita toiseksi, vain lompakkoni paksuus. Siksi olen varma, että aikamoinen määrä kiinalaisia (tunnen koko suvun) on narsistisia ihmisiä.Hän tuli suomeen 5 vuotta sitten, mutta tapasimme muualla Aasiassa v. 2003. Kultturiero on suuri; vaikka molemmat olemme 40...50 , niin en todellakaan voi käsittää agressiivisuutta, joka liittyy länsi-eurooppalaiseen "sohvaperunakulttuuriin = televisioon". Aina pitäisi olla tekemässä jotakin, vaikka kaikki olisi jo valmista. Miksi ja mitä ihmettä pitäisi tehdä?
- nyanssia_peliin
Hyvä kirjoitus
- jorezx
Kiinalaiset eivät pidä melua itsestään. Päinvastoin kuin muslimit. Kiinalaiset tekevät "hiljaa ja hienoa"
Älkää yllättykö kun eräänä päivänä huomaatte vinosilmiä olevan kaikkialla.
- Supisuomi
Suosittelen unohda kiinalainen nainen, ei varmasti sinua rakasta, on sinun kanssa vain sen aikaa kuin sinusta hänelle hyötyä ja kun pääsee Suomeen ja opiskelut suoritettu , niin heippa, sinua on nyt varoitettu.
Varokaa myös Sri lankan naisia , sekä Venäjän postimyynti vaimoja kuten myös Petroskoi nousee erityisesti mieleen. Onneksi olen nähnyt itse nuo kuviot läheltä, ei itsellä harhakuvitelmia että niin suuri olisi vaimon halu että noihin sotkeutuisin.
Kiinalaiset lopulta ehkä kaikkein julmimpia ja kovimpia huutajia, että suosittelen ihan oikeasti unohda
Rakkautta se ei ole , olen melko varma- ChinaDragon
"Kiinalaiset lopulta ehkä kaikkein julmimpia ja kovimpia huutajia, että suosittelen ihan oikeasti unohda"
Tämä on kyllä totta. Jos mies ei ole kykenevä ja tulee ero kiinalaiset ovat todella julmia erotilanteessa koska he katsovat aina tulevaisuuttaan. Suhteen ollessa jo kuollut he keskittyvät vain uuteen tulevaisuuteen. Noin tulisi kaikkien ihmisten tehdä eikä jäädä roikkumaan huonossa suhteessa miettien olisiko vai eikö olisi.
Rakkautta on monenlaista, kiinalaisilla ei ole samoja empaattisia ominaisuuksia mitä suomalaisilla. He ovat kasvaneet hyvin julmassa ympäristössä jossa itsestään tulee pitää huolta. Tämä vaikuttaa jo siihen miten he suhtautuvat elämään eri ongelmatilanteissa.
Maailman eri ihmisiin ei siis voi suhtautua ihan samalla tavalla. pitää ottaa aina huomioon se ympäristö ja kulttuuri missä ovat elämän alkutaipaleen eläneet.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?1022246- 1041674
- 1281343
- 821337
- 1171246
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘631102Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis621082- 511027
- 36962
- 33834