Laki sulkee - armo avaa

Laki sulkee ihan taatusti joka ikiseltä ihmiseltä
taivaaseen pääsyn. Mutta armon alle tuleminen avaa
joka ikiselle, joka uskoo, taivaaseen pääsemisen.
Sellaiset "Daavidin avaimet" Jumalan Karitsalla on.

Room. 11:32
Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi.

Gal. 3:22
Mutta Raamattu on sulkenut kaikki synnin alle, että se, mikä luvattu oli, annettaisiin uskosta Jeesukseen Kristukseen niille, jotka uskovat.

Room. 7:10
ja minä kuolin. Niin kävi ilmi, että käskysana, joka oli oleva minulle elämäksi, olikin minulle kuolemaksi.

Room 7:6 (v.33/38)
Mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.

Room 7:6 (v.92)
Mutta kun nyt olemme kuolleet pois siitä, mikä piti meitä vallassaan, olemme päässeet vapaiksi laista.
Nyt palvelemme Jumalaa uudella tavalla, Hengen mukaan, emme enää vanhalla tavalla, lain kirjaimen orjina.
[Room. 6:4, 8:4; 2. Kor. 3:6]

Room. 3:22
se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.

2. Kor. 13:14
Herran Jeesuksen Kristuksen armo ja Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon kaikkien teidän kanssanne.

11

137

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meitä

Miten Jeesus sai haltuunsa "Daavidin avaimet" ja siemenet?

Kaikki varmaan tietävät, että Joosef ei ollut jeesuksen isä, koska jeesus on jumalan poika.

• Auttaisko tää?

Daavidin "siemenet" ja "Daavidin avain"
        Kirjoittanut: Ei niitä haikara tuonut 11.9.2008 klo 23.11

Joku kysyi, että mistä Jeesus muka sai Daavidin
        siemenet ja mistä Daavidin avaimet.
        Tuolta löytyi vastauksen tapaista tekstiä.
        "Sikisi Pyhsätä Hengestä", on varmasti oikea
        vastaus epätietoiselle gynekologille.

Ja Daavidin avaimista Jeesuksen hallussa löytyy
        hyviä vastauksia parilta kirjoittajalta.

Jeesuksen sukuluettelo selkeä
        Kirjoittanut: AnttiVKantola 8.9.2008 klo 20.59
        JOOSEFIN POIKA VAI JUMALAN POIKA

Kaikkihan tiesivät, ettei Jeesus ollut Joosefin poika. Joten uudestisyntymättömät
        luonnollisesti joutuivat päättelemään, että Jeesus oli äpärä.
        Josoefhan nai
        rakkaansa, Marian, siksi ettei tämä joutuisi elinikäsieen häpeään, kun isästä
        ei ollut tietoakaan. Joku toinen olisi hyljännyt Marian. Kyllä isättömysy synnyttää
        tarinoita ja toisaalta sekin, että Joosef tunnusti Jeesuksen pojakseen.

Matt 1:18-21

18 Jeesuksen Kristuksen syntyminen oli näin. Kun hänen äitinsä Maria oli kihlattu Joosefille, huomattiin hänen ennen heidän yhteenmenoaan olevan raskaana Pyhästä Hengestä.
        19 Mutta kun Joosef, hänen miehensä, oli hurskas, ja koska hän ei tahtonut saattaa häntä häpeään, aikoi hän salaisesti hyljätä hänet.
        20 Mutta kun hän tätä ajatteli, niin katso, hänelle ilmestyi unessa Herran enkeli, joka sanoi: "Joosef, Daavidin poika, älä pelkää ottaa tykösi Mariaa, vaimoasi; sillä se, mikä hänessä on siinnyt, on Pyhästä Hengestä.
        21 Ja hän on synnyttävä pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus, sillä hän on vapahtava kansansa heidän synneistänsä."

Mielestäni juuri nuo tietynlaiset ristiridiat tekevät Uudesta Testamentista luotettavan.
        Kun ei ole uskallettu väksiten sovittaa erilaisia merkintöjä.
        Matteuksen evankeliumi on avain Uuteen Testamenttiin.

Vusoilukuihin ei voi luottaa, sillä
        historioitsijat eivät matki toisiaan. Jeesuksen sukuluetteloon Matteus tahtoo välttämättä
        sisällyttää 4 pakananaista, vaikka nainen ei kuulu juutalaiseen sukuluetteloon.
        Tamar (Juudan äpärä), portto Raahab, Ruut moaobilainen sekä Daavidin syrjähyppy,
        Batseba ovat Jeesuksen kantaäitejä.

MATTEUS OLI HYVÄ KIRJURI - TULLIMIES

## Joosiaa Matteus väittää niin ikään virheellisesti Jekonjan isäksi (Joosia oli Jekonjan isoisä). ##

EI Matteus väitä Josoiaa Jekonjan isäksi. Hän vain ei katso Jekonjan isää, Joojakimia, arvolliseksi
        tulla mainituksi. Jekonja ansaitsee tulal mainituski senvuoksi, että Jekonjan puolelta ei Jeesuksen
        suku jatku.

Jer 22:24,25,30
        24 "Niin totta kuin minä elän", sanoo Herra, "vaikka sinä Konja* -- Jojakimin poika, Juudan kuningas -- olisit sinettisormus oikeassa kädessäni, minä repisin sinut irti! [Kuningas Jojakin tunnetaan myös nimillä Jekonja ja Konja.] [Hagg. 2:23]

25 Minä annan sinut niiden käsiin, jotka tavoittelevat henkeäsi ja joita sinä pelkäät: Babylonian kuninkaan Nebukadnessarin ja kaldealaisten käsiin. [Jer. 21:7]
        30 Näin sanoo Herra: -- Kirjoittakaa aikakirjoihin tästä miehestä: "Ei perillistä. Mies, jolla ei ollut menestystä." Yksikään hänen jälkeläisistään ei koskaan pääse Daavidin valtaistuimelle hallitsemaan Juudaa.

MATTEUS TAHTOO KOROSTAA SITÄ TOTUUTTA, ETTEI JOOSEF OLLUT JEESUKSEN ISÄ,
        VAAN VAIN KASVATUSISÄ !

Mikä on "Daavidin avain"?
        Kirjoittanut: AnttiVKantola 9.9.2008 klo 22.57
        Rakkaat veljet ja sisaret Herrassa! Ellenistinen teologia on ominut omavaltaisesti Daavidin
        huoneen - sapattisinettiopillaan. Mutta meidän Herramme ja Jumalamme Jeesus Kristus
        (Joh 20:28) on antava meille Daavidin avaimen, niin että
        kun Hän avaa, ei kukaan voi sulkea ja kun Hän sulkee, ei kukaan voi avata.
        Ja meille annetaan saatanan synagoogasta niitä, jotka saavat autuuden periä.
        Ja oi, mitä lupauksia onkaan noissa jakeissa 10-12.

Ilm 3:7-12
        7
        Ja Filadelfian seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Pyhä, Totinen, jolla on DAAVIDIN AVAIN, hän, joka avaa, eikä kukaan sulje, ja joka sulkee, eikä kukaan avaa:
        8
        Minä tiedän sinun tekosi. Katso, minä olen avannut sinun eteesi oven, eikä kukaan voi sitä sulkea; sillä tosin on sinun voimasi vähäinen, mutta sinä olet ottanut vaarin minun sanastani etkä ole minun nimeäni kieltänyt.
        9
        Katso, minä annan sinulle saatanan synagoogasta niitä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan valhettelevat; katso, minä olen saattava heidät siihen, että he tulevat ja kumartuvat sinun jalkojesi eteen ja ymmärtävät, että minä sinua rakastan.
        10
        Koska sinä olet ottanut minun kärsivällisyyteni sanasta vaarin, niin minä myös otan sinusta vaarin ja pelastan sinut koetuksen hetkestä, joka on tuleva yli koko maanpiirin koettelemaan niitä, jotka maan päällä asuvat.
        11
        Minä tulen pian; pidä, mitä sinulla on, ettei kukaan ottaisi sinun kruunuasi.
        12
        Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.

"Daavidin avain" on Armo ja Totuus
        Kirjoittanut: Eskatologi 10.9.2008 klo 03.17

Sorry, että tässä on vain iso liuta jakeita ilman selitystä. Mutta niistä
        voit rakentaa kuvan Daavidin avaimista.

Jes. 55:3
        Kallistakaa korvanne ja tulkaa minun tyköni; kuulkaa, niin teidän sielunne saa elää.
        Ja minä teen teidän kanssanne iankaikkisen liiton, annan lujat Daavidin armot.

Room. 4:13
        Sillä se lupaus, että Aabraham oli perivä maailman, ei tullut hänelle eikä hänen siemenelleen lain kautta, vaan uskonvanhurskauden kautta.

Gal 3:10 Ne taas, jotka luottavat lain noudattamiseen, ovat kirouksen alaisia. Onhan kirjoitettu: "Kirottu on jokainen, joka ei tee kaikkea, mitä lain kirja käskee." [5. Moos. 27:26]

Room. 15:8
        Tarkoitan tätä: Kristus on tullut palvelemaan juutalaisia. Hän on tullut vahvistamaan isille annetut lupaukset osoittaakseen, että Jumala pysyy sanassaan. [Room. 11:29]
        Room. 15:9
        Hän on tullut myös, jotta muut kansat saisivat ylistää Jumalaa hänen laupeudestaan, niin kuin on kirjoitettu: -- Siksi ylistän sinua kansojen keskellä, laulan kiitosta sinun nimellesi. [2. Sam. 22:50; Ps. 18:50]

Matt. 1:1
        Jeesuksen Kristuksen, Daavidin pojan, Aabrahamin pojan, syntykirja.

Matt. 1:20
        Mutta kun hän tätä ajatteli, niin katso, hänelle ilmestyi unessa Herran enkeli, joka sanoi: "Joosef, Daavidin poika, älä pelkää ottaa tykösi Mariaa, vaimoasi; sillä se, mikä hänessä on siinnyt, on Pyhästä Hengestä.

Matt. 9:27
        Ja kun Jeesus kulki sieltä, seurasi häntä kaksi sokeaa huutaen ja sanoen: "Daavidin poika, armahda meitä".

Matt. 12:23
        Ja kaikki kansa hämmästyi ja sanoi: "Eiköhän tämä ole Daavidin poika?"

Matt. 15:22
        Ja katso, kanaanilainen vaimo tuli niiltä seuduilta ja huusi sanoen: "Herra, Daavidin poika, armahda minua. Riivaaja vaivaa kauheasti minun tytärtäni."

Matt. 20:30
        Ja katso, kaksi sokeaa istui tien vieressä; ja kun he kuulivat, että Jeesus kulki ohitse, huusivat he sanoen: "Herra, Daavidin poika, armahda meitä".

Matt. 20:31
        Niin kansa nuhteli heitä saadakseen heidät vaikenemaan; mutta he huusivat sitä enemmän sanoen: "Herra, Daavidin poika, armahda meitä".

Matt. 21:9
        Ja kansanjoukot, jotka kulkivat hänen edellään ja jotka seurasivat, huusivat sanoen: "Hoosianna Daavidin pojalle! Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimeen. Hoosianna korkeuksissa!"

Matt. 21:15
        Mutta kun ylipapit ja kirjanoppineet näkivät ne ihmeet, joita hän teki, ja lapset, jotka huusivat pyhäkössä ja sanoivat: "Hoosianna Daavidin pojalle", niin he närkästyivät

2. Kor. 1:12
        Me ylpeilemme siitä, että kaikkialla maailmassa ja varsinkin teidän keskuudessanne olemme noudattaneet Jumalan vaatimaa yksinkertaisuutta ja vilpittömyyttä. Tämä on omantuntommekin todistus.
        Meitä on ohjannut Jumalan armo eikä inhimillinen viisaus.
        [1. Kor. 2:4; 2. Kor. 2:17; 1. Tess. 2:10]

Room. 5:21
        Niin kuin synti on hallinnut ja vienyt kuolemaan, niin on armo hallitseva ja johtava ikuiseen elämään, koska Herramme Jeesus Kristus on lahjoittanut meille vanhurskauden.

• ja PYHÄ!

Jokainen Jumalan kymmenestä käskystä on rakkaan Isän kehoitus tehdä OIKEIN! Jos ette tätä ymmärrä, niin sitten ette mitään! Kaikki kymmenen käskyä tulevat olemaan voimassa niinkauan, kuin maailma on pystyssä. Koska ne ovat vain OIKEUDENMUKAISUUS. Eli RAKKAUS: Rakkaus ei tee lähimäiselleen mitään pahaa.

• noudattaa?

27 Herra sanoi Moosekselle: "Kirjoita muistiin NÄMÄ KÄSKYT, sillä ne ovat sinun ja Israelin kanssa tekemäni LIITON EHDOT."
        28 Mooses viipyi vuorella Herran luona neljäkymmentä päivää ja neljäkymmentä yötä syömättä ja juomatta. Ja hän kirjoitti tauluihin LIITON EHDOT, nuo KYMMENEN KÄSKYÄ.

"Nämä käskyt" eli kymmenen käskyä, jotka ovat LIITON EHDOT löytyvät 2.Moos 34:stä

• HYVÄ ja OIKEIN!
        noudattaa? kirjoitti:

27 Herra sanoi Moosekselle: "Kirjoita muistiin NÄMÄ KÄSKYT, sillä ne ovat sinun ja Israelin kanssa tekemäni LIITON EHDOT."
        28 Mooses viipyi vuorella Herran luona neljäkymmentä päivää ja neljäkymmentä yötä syömättä ja juomatta. Ja hän kirjoitti tauluihin LIITON EHDOT, nuo KYMMENEN KÄSKYÄ.

"Nämä käskyt" eli kymmenen käskyä, jotka ovat LIITON EHDOT löytyvät 2.Moos 34:stä

Yksikään Jumalan kymmenestä käskystä ei kehoita meitä vääryyteen. Jos me tekisimme vääryyttä, niin silloin olisi oikein, että meitä nuhdeltaisiin. Mutta kun sydämestään tahtoo olla Jeesuksen johdatuksessa ja tehdä niinkuin oikein on, niin se on väärin että sellaisesta nuhtelette. Jumala on RAKKAUS ja Hänen lakinsa on PYHÄ ja OIKEUDENMUKAINEN:)

• toki
        HYVÄ ja OIKEIN! kirjoitti:

Yksikään Jumalan kymmenestä käskystä ei kehoita meitä vääryyteen. Jos me tekisimme vääryyttä, niin silloin olisi oikein, että meitä nuhdeltaisiin. Mutta kun sydämestään tahtoo olla Jeesuksen johdatuksessa ja tehdä niinkuin oikein on, niin se on väärin että sellaisesta nuhtelette. Jumala on RAKKAUS ja Hänen lakinsa on PYHÄ ja OIKEUDENMUKAINEN:)

Eihän liittoon voi kuulua, jos ei noudata LIITON EHTOJA.

• !!!!

Laki sulkee oven jokaiselta. Totta. Sitä varten Jeesus tuli maailmaan, että olisi pelastus mahdollinen syntisillekin, jotka laki tuomitsee.

Oletko jo kuollut pois laista? Vai vieläkö kapinoit lakia vastaan ja kenties yrität poistaa sitä tai kumota?

• sydämen riemulla

sitä mikä on oikein ja rakkaudellista. Sen vaikuttaa Jeesuksen Henki, joka asuu jokaisessa Jumalan armahdamassa ihmisessä, joka on syntejään surren tunnustanut pahat tekonsa ja haluaa kokosydämisesti elää Jumalan tahdon alaisena. Ei kivirekeä vetäen, vaan sydämen ilolla ja rakkaudella, jonka Jeesus omissaan saa aikaan.

• täällä...
        sydämen riemulla kirjoitti:

sitä mikä on oikein ja rakkaudellista. Sen vaikuttaa Jeesuksen Henki, joka asuu jokaisessa Jumalan armahdamassa ihmisessä, joka on syntejään surren tunnustanut pahat tekonsa ja haluaa kokosydämisesti elää Jumalan tahdon alaisena. Ei kivirekeä vetäen, vaan sydämen ilolla ja rakkaudella, jonka Jeesus omissaan saa aikaan.

Vieläkö sinä Sirkka-Iita vietät sapattia?

Siunaten Elina-sisko

• sydämen riemulla kirjoitti:

Tuo veli tai sisar on todella uudestisyntynyt,
        sillä hänellä on puhtaus sisällä, eikä vain
        kuolleena kirjaimena. Uudestisyntymättömät
        tarkkailevat muita, mutta uudestisyntynyt
        valvoo ennen muuta omaa tilaansa.

ei niinkään lain edessä, mutta elävän Jumalan edessä. Uudestisyntynyt ei jää odottelemaan
        tulevia tutkivia tuomioita, vaan tahtoo tässä ja
        nyt selvittää välit Jumalansa kanssa.

Uudestisyntynyt ei niin kovasti lakia lue, mutta
        tahtoo lukea Jumalan elävät ajatukset häntä
        kohtaan.

Ps 139.

17 Mutta kuinka kalliit ovat minulle sinun ajatuksesi, Jumala, kuinka suuri on niitten luku!
        18 Jos minä tahtoisin ne lukea, olisi niitä enemmän kuin hiekan jyväsiä. -Minä herään ja olen vielä sinun tykönäsi.
        19 Jumala, jospa sinä surmaisit jumalattomat! Ja te murhamiehet, väistykää minusta pois!
        20 Sillä he puhuvat sinusta petollisesti ja lausuvat turhaan sinun nimesi-nuo sinun vihollisesi.
        21 Herra, enkö minä vihaisi niitä, jotka sinua vihaavat, enkö inhoaisi niitä, jotka sinua vastustavat?
        22 Kaikella vihalla minä heitä vihaan, he ovat minun omia vihollisiani.
        23 Tutki minua, Jumala, ja tunne minun sydämeni, koettele minua ja tunne minun ajatukseni.
        24 Ja katso: jos minun tieni on vaivaan vievä, niin johdata minut iankaikkiselle tielle.

Siunaten

• Tarkk'ampuja

Room. 7:2
        Niinpä sitoo laki naidun vaimon hänen elossa olevaan mieheensä; mutta jos mies kuolee, on vaimo irti tästä miehen laista.
        Room. 7:6
        mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.

Room. 3:21
        Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
        Room. 3:28
        Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja.
        Room. 4:6
        niinkuin myös Daavid ylistää autuaaksi sitä ihmistä, jolle Jumala lukee vanhurskauden ilman tekoja:

Matt. 12:36
        Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä.

Tarkk'ampuja

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      67
      1252
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      42
      911
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      338
      709
    4. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      51
      661
    5. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      112
      659
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      116
      646
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      638
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      605
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      592
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      56