Onko kellään kokemuksia nenänpään (rustojen) muotoilusta paikallispuudutuksessa? Lekuri tyrkyttää kovasti nukutusta, mutta itse haluaisin monestakin syystä että leikkaus tehdään puudutuksessa (mm. hinnassa kahden tonnin ero). Luuhun ei siis ole tarkoitus kajota, se olisikin tietysti eri juttu. Oliko toimenpiden miten karmea vai ihan siedettävä kokemus? Kiitollisuudella kuulen kokemuksista ja myös siitä missä/kuka operoi.
Nenäleikkaus puudutuksessa?
10
2724
Vastaukset
- leikattu
minulla luuta muotoiltu puudutuksella, mutta leikkaus oli suljettu. Piikkien laitto tuntuu inhottavalle, itse leikkaus ei. Itselläni oli jo aiemmin leikattu nukutuksessa nenää joten leikkaus sinänsä oli tuttu.
Onko ensimmäinen leikkaus sinulla?- Pottunekku
Avoimena on tarkoitus tehdä ja jep, eka (ja toivottavasti ainoa) leikkaus olisi edessä. :-)
Lääkäri kertoi hyvin perusteellisesti mitä aikoo tehdä, ja luulen että minulla on kohtalaisen hyvä käsitys mitä tuleman pitää (olen myös nähnyt valokuvia vastaavan leikkauksen eri vaiheista), enkä itse kammoa ajatusta pelkästä puudutuksesta (nukutettu on kerran aikaisemmin enkä pitänyt sen vaikutuksista). Mutta eihän sitä tiedä ennen kuin ko. tilanteen on kokenut, joten kiitos vastauksestasi! - omaminä
Pottunekku kirjoitti:
Avoimena on tarkoitus tehdä ja jep, eka (ja toivottavasti ainoa) leikkaus olisi edessä. :-)
Lääkäri kertoi hyvin perusteellisesti mitä aikoo tehdä, ja luulen että minulla on kohtalaisen hyvä käsitys mitä tuleman pitää (olen myös nähnyt valokuvia vastaavan leikkauksen eri vaiheista), enkä itse kammoa ajatusta pelkästä puudutuksesta (nukutettu on kerran aikaisemmin enkä pitänyt sen vaikutuksista). Mutta eihän sitä tiedä ennen kuin ko. tilanteen on kokenut, joten kiitos vastauksestasi!Minulle on tehty ns avoleikkaus nenänpään muotoilemiseksi ja se tehtiin paikallispuudutusessa ja sain ennen sitä esilääkkeen (diapam 10mg) ja jos ei kammoa puudutuspiikkejä(pitkiä) eikä sitä että nenä on tukossa ja hengitys käy suun kautta...Hyvin minulla meni ja leikkaus kesti 2.5 h ja suuta hiukan kuivasi...
- Pottunekku
omaminä kirjoitti:
Minulle on tehty ns avoleikkaus nenänpään muotoilemiseksi ja se tehtiin paikallispuudutusessa ja sain ennen sitä esilääkkeen (diapam 10mg) ja jos ei kammoa puudutuspiikkejä(pitkiä) eikä sitä että nenä on tukossa ja hengitys käy suun kautta...Hyvin minulla meni ja leikkaus kesti 2.5 h ja suuta hiukan kuivasi...
Jep, ei ole neulakammoa, ja luulisin että hyvän esilääkityksen voimin on tosiaan riittävän rauhallinen olo. Kun etukäteen tietää mitä tehdään sekä leikkauksen keston, eiköhän siitä selviä ookoo. Alan kallistumaan avoleikkauksen puolelle... :-)
Hei sellainen kysymys vielä, että oliko leikkauksessa silmät peitettynä tai muuten näköyhteys estettynä nenän suuntaan? Tai jos ei ollut, niin ilmeisesti ei tuottanut sekään mitään ongelmia?
- *Hunaja*
Itse olen menossa Kaaro Stålbergille (Klinikka 22) nenäleikkaukseen lokakuussa, ja valitsin anestesian vaikka kyseessä onkin vain rustoleikkaus (nenän kaaren korotus siirteillä, ja samalla kärjen kavennus, siirteitä tulee myös väliseinään). Paikallispuudutuksessa hinta olisi ollut 2 700 euroa, nukutuksessa 4 200 euroa. Eroa vain 1 500. En halua kokea kolmen-neljän tunnin leikkausta hereillä, joten valitsin anestesian, on sen arvoista...
- Pottunekku
Joo-oh, itsekin olisin saattanut valita anestesian jos kustannusarvio olisi tuollaisen 4200 euron paikkeilla. Mielestäni varsin kohtuullinen hinta! Omalla kohdalla anestesiapaketin hinnaksi olisi tullut melkein 7000 euroa, ja puudutuksellakin on hintavampi kuin sinun operaatiosi (hyvältä ja kohtuuhintaiselta vaikuttava Klinikka 22 ei sijaintinsa puolesta valitettavasti tule nyt kyseeseen). Kiitos mm. täällä rohkaisevien kommenttien sekä vielä hoitajan kanssa keskusteltuani päädyin puudutukseen. Eiköhän sitä muutaman tunnin kestä vaikka miten päin.
Tsemppiä sinulle Hunaja operaatioon, toivottavasti kaikki sujuu hyvin! - Hunaja**
Pottunekku kirjoitti:
Joo-oh, itsekin olisin saattanut valita anestesian jos kustannusarvio olisi tuollaisen 4200 euron paikkeilla. Mielestäni varsin kohtuullinen hinta! Omalla kohdalla anestesiapaketin hinnaksi olisi tullut melkein 7000 euroa, ja puudutuksellakin on hintavampi kuin sinun operaatiosi (hyvältä ja kohtuuhintaiselta vaikuttava Klinikka 22 ei sijaintinsa puolesta valitettavasti tule nyt kyseeseen). Kiitos mm. täällä rohkaisevien kommenttien sekä vielä hoitajan kanssa keskusteltuani päädyin puudutukseen. Eiköhän sitä muutaman tunnin kestä vaikka miten päin.
Tsemppiä sinulle Hunaja operaatioon, toivottavasti kaikki sujuu hyvin!Nenä leikattiin eilen, ja kotona ollaan! Kun vain pääsisi näistä nenätamponeista eroon, tuntuvat niin iljettäviltä, huomenna sitten...
Ei suurempia kipuja, vain pientä nipistystä nenän päässä silloin tällöin. Ja tuo entinen pottunokka on historiaa... lastan alta pilkottaa kaunis siro nenänpää, toivottavasti muualtakin näyttää yhtä hyvältä, kunhan lastan saa pois viikon päästä. - Pottunekku
Hunaja** kirjoitti:
Nenä leikattiin eilen, ja kotona ollaan! Kun vain pääsisi näistä nenätamponeista eroon, tuntuvat niin iljettäviltä, huomenna sitten...
Ei suurempia kipuja, vain pientä nipistystä nenän päässä silloin tällöin. Ja tuo entinen pottunokka on historiaa... lastan alta pilkottaa kaunis siro nenänpää, toivottavasti muualtakin näyttää yhtä hyvältä, kunhan lastan saa pois viikon päästä.Kiva kuulla että kaikki on sujunut hyvin ja tulokset näyttävät jo nyt hyviltä. ;-) Mielelläni kuulisin jos jaksat raportoida vielä lastanpoistonkin jälkeen miten sujuu.
Minulla on operaatio ensi viikolla, ja alkaa jo vähitellen jännittää. Pitää alkaa myös valmistautumaan siihen n. viikon lasta-aikaan eli visusti kotosalla oleiluun (eikä edes nettiä käytössä silloin..). - Isonenäinen, vielä
Hunaja** kirjoitti:
Nenä leikattiin eilen, ja kotona ollaan! Kun vain pääsisi näistä nenätamponeista eroon, tuntuvat niin iljettäviltä, huomenna sitten...
Ei suurempia kipuja, vain pientä nipistystä nenän päässä silloin tällöin. Ja tuo entinen pottunokka on historiaa... lastan alta pilkottaa kaunis siro nenänpää, toivottavasti muualtakin näyttää yhtä hyvältä, kunhan lastan saa pois viikon päästä.Hei Hunaja,
olin laittavinani jo sinulle aiemmin viestiä, mutta nyt en löydäkään ko. viestiä mistään :( Joten jos vielä luet tätä ketjua, olisin erittäin kiitollinen vastatuksistasi!!!
Eli olen kovasti suunnitellut nenän pään muotolua ja tällä hetkellä olen kallistumassa kovasti Kaarlo Ståhlbergin suuntaan. Siksipä kuulisin mielelläni enemmänkin siitä, miten leikkaus ja etenkin paraneminen sujui. Tottakai jokainen parantumisprosessi on oma juttunsa, mutta kuitenkin.
Eli olen suunnitellut leikkausta kesälomalle ja eniten minua askarruttaa se, pitääkö minun viettää koko kesäloma neljän seinän sisällä nenuani parantelemassa...?
Entä millainen nenäsi oli esim. lastan poiston jälkeen? Missä vaiheessa sait leikkausjäljet ym. peiteltyä esim. meikillä, niin että olit "esiintymiskunnossa"?
Ja voikohan paranemista jollain konstein itse nopeuttaa?
Ja kaikki muutkin nenäleikkauseen liittyvät kullanarvoiset tiedot ovat tervetulleita! - Isonenäinen, vielä
Isonenäinen, vielä kirjoitti:
Hei Hunaja,
olin laittavinani jo sinulle aiemmin viestiä, mutta nyt en löydäkään ko. viestiä mistään :( Joten jos vielä luet tätä ketjua, olisin erittäin kiitollinen vastatuksistasi!!!
Eli olen kovasti suunnitellut nenän pään muotolua ja tällä hetkellä olen kallistumassa kovasti Kaarlo Ståhlbergin suuntaan. Siksipä kuulisin mielelläni enemmänkin siitä, miten leikkaus ja etenkin paraneminen sujui. Tottakai jokainen parantumisprosessi on oma juttunsa, mutta kuitenkin.
Eli olen suunnitellut leikkausta kesälomalle ja eniten minua askarruttaa se, pitääkö minun viettää koko kesäloma neljän seinän sisällä nenuani parantelemassa...?
Entä millainen nenäsi oli esim. lastan poiston jälkeen? Missä vaiheessa sait leikkausjäljet ym. peiteltyä esim. meikillä, niin että olit "esiintymiskunnossa"?
Ja voikohan paranemista jollain konstein itse nopeuttaa?
Ja kaikki muutkin nenäleikkauseen liittyvät kullanarvoiset tiedot ovat tervetulleita!Nostan tätä viestiä ylöspäin, jos vaikka Hunaja tai joku muu nenäleikkauksessa käynyt huomaisi tämän viestiketjun ja edellisessä viestissä olevat kymysykset...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202383Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2381746Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3101305- 65969
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53935- 39844
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53835J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e35747Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273683Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh35681