Raamattu ristiriidassa?

HMmmm..

6

256

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Se vaan että emme tiedä mistään kuinka pitkät hiukset Jeesuksella oli.

    • mie kommentoin

      Ymmärtääkseni se oli leikattu kuten niillä oli siellä tapana, oli puolipitkä? Mutta ehkä Johannes Kastajalla oli pitka tukka...? Ja ainakin Simsonilla oli, ja se oli tärkeää.

    • ylösnousemuksen

      kautta ikuisesti pyhä.

      4.Ms 6:2-5,8
      "Puhu israelilaisille ja sano heille: Kun mies tai nainen tekee nasiirilupauksen vihkiytyäksensä Herralle,

      Niin kauan kuin hänen nasiirilupauksensa kestää, älköön hän syökö mitään, mikä viiniköynnöksestä saadaan, älköön edes raakiloita tai köynnösten versoja.

      Niin kauan kuin hänen nasiirilupauksensa kestää, älköön partaveitsi koskettako hänen päätänsä. Kunnes kuluu umpeen aika, joksi hän on vihkiytynyt Herralle, hän olkoon pyhä ja kasvattakoon päänsä hiukset pitkiksi.

      Niin kauan kuin hänen nasiirilupauksensa kestää, hän on pyhä Herralle.

      Rokkietarat eivät ole pyhiä vaikka kasvattaisivat tukkansa kuinka pitkiksi.

      • ewcewc

        Kylläpä nyt on joku tarttunut lillukanvarteen.

        Kyllä jokainen ajatteleva ihminen ymmärtää nykyään, että Raamattu on ihmisten kirjoittama kirja, eikä sitä pidä ottaa kirjaimellisesti. Se ei silti tarkoita sitä, etteikö taustalla olisi tieto Jumalasta ja hänen hyvästä henkimaailmastaan. Ajatus siitä, että hyvä ja paha kilpailevat ihmisten sielusta ja että pyrkimällä hyvään ja luottamalla Jeesuksen tukeen, ihminen pelastuu ja hänen henkensä pääsee kuoleman jälkeen Jumalan yhteyteen.


      • ja mitkä
        ewcewc kirjoitti:

        Kylläpä nyt on joku tarttunut lillukanvarteen.

        Kyllä jokainen ajatteleva ihminen ymmärtää nykyään, että Raamattu on ihmisten kirjoittama kirja, eikä sitä pidä ottaa kirjaimellisesti. Se ei silti tarkoita sitä, etteikö taustalla olisi tieto Jumalasta ja hänen hyvästä henkimaailmastaan. Ajatus siitä, että hyvä ja paha kilpailevat ihmisten sielusta ja että pyrkimällä hyvään ja luottamalla Jeesuksen tukeen, ihminen pelastuu ja hänen henkensä pääsee kuoleman jälkeen Jumalan yhteyteen.

        (Luk 8:12) Mitkä tien oheen putosivat, ovat ne, jotka kuulevat, mutta sitten perkele tulee ja ottaa sanan pois heidän sydämestään, etteivät he uskoisi ja pelastuisi.
        Et kai luuseria usko
        saatana tuli tappamaan ja tuhoamaan.Se on valheen isä. Mitä se lupaa sen se valehtelee. saatana käyttää härskejä keinoja. Tuo Taivaasta ulos heitetty villitsiä. On täällä riehunut ja aiheuttanut sotia,etnisiä puhdistuksia- nälänhätää- kaikenlaisia sairauksia. Kostoa, vihaa, raiskauksia, rituaalimurhia. On todella kaikkeen pahaan yllyttäjä. Mutta sillä on vain vähän aikaa jäljellä. saatana kahlitaan 1000 vuodeksi. Sen jälkeen se vielä lasketaan vapaaksi vähäksi aikaa ja taas se aloittaa sodat kapinat, joka paikassa minne se menee yllyttää kapinaan.. Mutta Jeesus tuli ja teki tyhjäksi saatanan työt. Nyt kuka hyvänsä Joka menee Jeesus ovesta sisälle saa voiman tulla Jumalan lapseksi. Raamattu vakuuttaa, että saatana on alistettu ihan tavallisenkin uskovan jalkojen alle: Jeesus riisui a s e e t hallituksilta ja valloilta ja saattoi heidät julkisen häpeän alaisuuteen. Jeesus voitti kuoleman vallat ja kuolemallaan kukisti kuoleman ja sen jolla on kuolema vallassa, se on perkeleen. Ota siis mukaasi sanoja ja tule. Käänny saatanan vallasta Jumalan tykö. Uskomalla Jeesukseen saat synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.Sano vaikka näin.Rakas Jeesus olen eksynyt. saatana petti minut. Nyt huutelen täällä tuskissani ja hapuilen pois vankilasta. Auta minua tästä pimeydestä valkeuteen. saatanan vallasta sinun veri uhrisi ansiosta vapaaksi pimeyden teoista.Herra Jeesus sanoudun irti kaikesta mihin olen joutunut. Kiitos Jeesus että sinä et ole vielä ketään heittänyt pois joka sinun luoksesi tulee. Et siis minuakaan heitä ulos. Kiitos avusta jonka toit, minullakin on nyt oikeus tulla sinun luoksesi Isäni anna syntini anteeksi Jeesuksen nimessä aamen.


      • can'tbesure
        ewcewc kirjoitti:

        Kylläpä nyt on joku tarttunut lillukanvarteen.

        Kyllä jokainen ajatteleva ihminen ymmärtää nykyään, että Raamattu on ihmisten kirjoittama kirja, eikä sitä pidä ottaa kirjaimellisesti. Se ei silti tarkoita sitä, etteikö taustalla olisi tieto Jumalasta ja hänen hyvästä henkimaailmastaan. Ajatus siitä, että hyvä ja paha kilpailevat ihmisten sielusta ja että pyrkimällä hyvään ja luottamalla Jeesuksen tukeen, ihminen pelastuu ja hänen henkensä pääsee kuoleman jälkeen Jumalan yhteyteen.

        tuota minäkin yritän toisinaan sanoa!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1412
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      109
      1150
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1013
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      964
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      861
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      813
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      634
    Aihe