Jos isä on vastentahtoen muslimi, ja menee naimisiin suomalaisen kanssa joka ei muslimi. Entäpä lapset, miten menee Suomen laki?
Saako lapset vihdoinkin eroon islamista, ja kuuluvat vain väestörekisteriin? Onko tämä mahdollista?
Miten pääsee
5
766
Vastaukset
- kuuluneet
väestörekisteriin,eli maistraattiin,eli pakanoita syntymästään asti. Muslimi olen minä äiti ja isä (siis noin niinkuin muodollisesti) totuus vaan se,ettemme harjoita ko.uskontoa pätkääkään.
- Meriami
Käsittääkseni Suomessa menee niinkin, että jos vanhemmat eivät pääse yhteisymmärrykseen asiasta, lapselle tulee äitinsä uskonto. Isän uskonto ei ole millään lailla määräävä. Sitä en tiedä, voiko lapset laittaa vain väestörekisteriin, ellei kumpikaan vanhemmista ole "uskonnoton". Islamiin heitä ei kuitenkaan pakoteta.
Suomessa syntyvä lapsi ei automaattisesti kuulu mihinkään uskontokuntaan, vaan on siviilirekisterissä elleivät vanhemmat sitä liitä mihinkään uskontokuntaan.
Täällä tekstiä asiasta:
http://www.uskonnonvapaus.fi/lapset/asema.html- lörtsyli
ootkos sä olevinas fiksuki, provo?
- piirakka?
maitonaama lihapiirakka?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?1022246- 1041674
- 1281343
- 821337
- 1171246
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘631102Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis621082- 511027
- 36962
- 33834