Uskovaisuudesta

e.k.v_

Muistelin tuossa muuten kun pari viikkoa sitten oltiin kavereiden häissä.
Pakkopullamaiset kirkkohäät ne tietenkin olivat.

Rukouksen kohdalla toimin kuten yleensä. Otin toisella kädellä toisen käden ranteesta kiinni. En nyt ehdointahdoin halua kapinahenkeä lietsoa, joten tämä on hyvä tapa näyttää osallistuvalta.

Siinä papin loitsuessa katselin muuta väkeä, ja itseasiassa en nähnyt kenenkään muun käsiään tosissaan ristivän kuin hääparin ja morsiamen äidin.
Osa nojaili edessäolevan penkkirivin selkänojaan, osa piti käsiään taskussa ja jotkut eivät jaksaneet edes seisoa ryhdissä. Ne muutamat jotka sitten pitivät käsiään muodollisesti ristissä, lähinnä laskeskelivat seinillä olevia paneeleita tms.

Mietein vaan, että mikä onkaan se tosiasiallinen prosenttiluku, joka suomalaisista oikeasti edes uskoo?
5%?

11

282

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lähellä seiniä

      Väität, että 95 % suomalaisista tahtoo joutua kadotukseen, kun miellyttävämpikin vaihtoehto olisi olemassa: pelastus Jeesuksessa Kristuksessaa.

      • e.k.v_

        Lainaus: "Väität, että 95 % suomalaisista tahtoo joutua kadotukseen, kun miellyttävämpikin vaihtoehto olisi olemassa: pelastus Jeesuksessa Kristuksessaa."

        Vaan, että ehkä 95% suomalaisista ei enää jaksa uskoa kamelijengien tarinoihin.


      • Per Saukko

        ...ajatteletko, että on ihan oikein, että ne joutuvat helvettiin, koska eivät usko.

        Uskoontulo on mielisairauden ensimmäisiä oireita.


      • Lähellä seiniä
        Per Saukko kirjoitti:

        ...ajatteletko, että on ihan oikein, että ne joutuvat helvettiin, koska eivät usko.

        Uskoontulo on mielisairauden ensimmäisiä oireita.

        Ikänäni en ole käsittänyt sitä, miksi jonkun täytyisi vapaaehtoisesti valita kadotus, kun paljon helpompaa olisi vain kutsua Jeesus sydämeensä ja uskoa evankeliumi.

        Ja ei, en todellakaan soisi kenenkään joutuvan kadotukseen. Siksi saarnaan ja julistan.


      • Kössönöm
        Lähellä seiniä kirjoitti:

        Ikänäni en ole käsittänyt sitä, miksi jonkun täytyisi vapaaehtoisesti valita kadotus, kun paljon helpompaa olisi vain kutsua Jeesus sydämeensä ja uskoa evankeliumi.

        Ja ei, en todellakaan soisi kenenkään joutuvan kadotukseen. Siksi saarnaan ja julistan.

        johonkin henkiolentoon ole mikään valinta. Sitä joko uskoo tai ei. Minä voin päättää, että enpä osta tänään ilta sanomia, vaan iltakehden. Mutta en voi päättää, että alanpa nyt uskomaan johonkin jumalolentoon. Kamoon!


      • Kössönöm
        Lähellä seiniä kirjoitti:

        Ikänäni en ole käsittänyt sitä, miksi jonkun täytyisi vapaaehtoisesti valita kadotus, kun paljon helpompaa olisi vain kutsua Jeesus sydämeensä ja uskoa evankeliumi.

        Ja ei, en todellakaan soisi kenenkään joutuvan kadotukseen. Siksi saarnaan ja julistan.

        johonkin henkiolentoon ole mikään valinta. Sitä joko uskoo tai ei. Minä voin päättää, että enpä osta tänään iltasanomia, vaan iltalehden. Mutta en voi päättää, että alanpa nyt uskomaan johonkin jumalolentoon. Kamoon!


    • uskovia on

      Suhteelisen paljon ,uudestisyntyneitä vielä vähemmän.

    • ei tee elettäkään ristiäkseen kätensä loitsujen lukemisen kohdalla.

      Älä ole munaton, ryhdistäydy!

    • JesuaHa-Notsri

      itse kyllä ristin käteni kirkollisissa tilaisuuksissa tai pidän vaan käsiä sylissä. Ehkä kunnioituksena muita nihmisiä kohtaan, että on vähän tavallaan hengessä mukana.

      • räpsy

        tee tuollaista koskaan. Miksi ristisin käteni, eli teeskentelisin muuta kuin olen?


    • Veikkaisin että se luku on 5-10% välillä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1268
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      924
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      95
      912
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      24
      869
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      286
      760
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      738
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      646
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      638
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      131
      558
    Aihe