VARMUUS PELASTUKSESTA
Room. 5:1-11
--
5:1 Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,
5:2 jonka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon, jossa me nyt olemme, ja meidän kerskauksemme on Jumalan kirkkauden toivo.
5:3 Eikä ainoastaan se, vaan meidän kerskauksenamme ovat myös ahdistukset, sillä me tiedämme, että ahdistus saa aikaan kärsivällisyyttä,
5:4 mutta kärsivällisyys koettelemuksen kestämistä, ja koettelemuksen kestäminen toivoa;
5:5 mutta toivo ei saata häpeään; sillä Jumalan rakkaus on vuodatettu meidän sydämiimme Pyhän Hengen kautta, joka on meille annettu.
5:6 Sillä meidän vielä ollessamme heikot kuoli Kristus oikeaan aikaan jumalattomien edestä.
5:7 Tuskinpa kukaan käy kuolemaan jonkun vanhurskaan edestä; hyvän edestä joku mahdollisesti uskaltaa kuolla.
5:8 Mutta Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että Kristus, kun me vielä olimme syntisiä, kuoli meidän edestämme.
5:9 Paljoa ennemmin me siis nyt, kun olemme vanhurskautetut hänen veressään, pelastumme hänen kauttansa vihasta.
5:10 Sillä jos me silloin, kun vielä olimme Jumalan vihollisia, tulimme sovitetuiksi hänen kanssaan hänen Poikansa kuoleman kautta, paljoa ennemmin me pelastumme hänen elämänsä kautta nyt, kun olemme sovitetut;
5:11 emmekä ainoastaan sovitetut, vaan vieläpä on Jumala meidän kerskauksemme meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, jonka kautta me nyt olemme sovituksen saaneet.
Varmuus pelastuksesta, Room. 5:1-11
23
466
Vastaukset
Roomalaiskirjeessä alkaa nyt uusi jakso, joka kestää 8:nen luvun loppuun. Aiheena on uusi elämä Kristuksessa.
”Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa” aloittaa Paavali esityksensä (1).
Perustus on laskettu. Nyt on lähdettävä rakentamaan annetulle perustukselle.
Turvattuun elämään tarvitaan rauhaa ja tämä rauha on hankittu meille ”meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta”.
Syntiinlankeemuksessa Jumalan kirkkauden menettänyt ihminen (Room. 3:23) voi nyt kerskata ”Jumalan kirkkauden toivosta” (2). Mitkään ahdistukset eivät voi tehdä tyhjäksi tätä toivoa (3-5) eikä sammuttaa uskoa. Päinvastoin, uskomme vahvistuu entisestään.
Jumalan rakkaus on vuodatettu sydämiimme Pyhän Hengen kautta.
Pyhä Henki kirkastaa meille Jumalan rakkauden:”Niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä” (Joh. 3:16). Paavali jatkaa ylistämällä tätä Jumalan suurta rakkautta meitä heikkoja ja syntisiä kohtaan (6-8).
Jumalan rakkaus käy yli ymmärryksemme. Jumala itse astui taivaasta alas toimittaakseen sovituksen ja pelastuksen koko langenneelle ihmiskunnalle (9-11).
Kuinka valtava sanoma meille on annettu julistettavaksi!Virsi 124
--
1.
Käy köyhään sydämeeni
nyt, Henki totuuden.
On siitä kyyneleeni,
kun täyttää synti sen.
Ei itku, tuska pestä
voi sitä vääryydestä.
Sen teet sä, armoinen.
2.
Tunnethan köyhyyteni,
näin olen avuton.
On kylmä sydämeni,
tyhjä ja valoton.
Vaan kylmyyteen ja vaivaan
nyt pyydän tulta taivaan,
toivoni siinä on.
3.
En syntiturmelusta
pois sielustani saa.
En tuskaa, ahdistusta
voi itse karkottaa.
Tyhjäksi merta luoda
ja yöstä päivää tuoda
on yhtä vaikeaa.
4.
Rukoilen, Herra, yhä:
Henkesi lahjoita.
Sytytä valo pyhä,
mieleni kirkasta.
Yön usvat aamu voittaa,
taas uusi päivä koittaa,
saan elää armosta.
- Diana*
Helvettiä ei ole olemassakaan, joten varmuus pelastuksesta on ollut olemassa alusta saakka, koska uhka on ollut pelkästään sokeaa uskoa, ei totuutta.
Peite pois silmiltä, Jeesuksen uhrikuolema ja totuus ovat kaksi eri asiaa.1.Tim. 1:15
"Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin".- Diana*
Tapio522 kirjoitti:
1.Tim. 1:15
"Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin".syntinen, mutta harhautunut niin kauan kun turvaudet johonkin toiseen, kuin Jumalaan.
>>>>
- koska ME
5:1 Koska ME siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,
Niinpä...
"ME"-joukolla ja "me"- joukolla on suuri ero.
Tätäkö tarkoitat?
Itse haluaisin kuulua "me"-joukkoon.- Diana*
Paavali on saanut käsityksensä uskon ylivallasta
Habakukin kirjasta, lause kuuluu siellä;
- miten on kohdallasi
onko sinulla aina puhdas omatunto. Kysyn siksi koska lähes jokaisella tapaamallani itseään uskoviksi sanovat, heillä ei ole edes välttämättä pelastusvarmuutta ja yleensä on kuoleman pelkoakin ja saatikka sitten puhdas omatunto ja se on jo merkki siitä että onko todella uudestisyntynyt tai jos onkin niin onkohan lipsahtanut takaisin lain alle, näitten ihmisoppien myötä.
1. Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?
2. Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?
3. Niinkö älyttömiä olette? Te alotitte Hengessä, lihassako nyt lopetatte?
4. Niin paljonko olette turhaan kärsineet? - jos se on turhaa ollut.
Timoteus, aikaisempien, sinusta lausuttujen ennustusten mukaisesti, että niiden nojalla taistelisit jalon taistelun,
19. säilyttäen uskon ja HYVÄN OMANTUNNON, jonka eräät ovat hyljänneet ja uskossaan haaksirikkoon joutuneet.
20. Niitä ovat Hymeneus ja Aleksander, jotka minä olen antanut saatanan haltuun, kuritettaviksi, etteivät enää pilkkaisi.
18. Rukoilkaa meidän edestämme; sillä me tiedämme, että meillä on HYVÄ OMATUNTO , koska tahdomme kaikessa hyvin vaeltaa.
21. Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena - joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan HYVÄN OMANTUNNON pyytämistä Jumalalta - Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,
14. Vaan vaikka saisittekin kärsiä vanhurskauden tähden, olette kuitenkin autuaita. "Mutta älkää antako heidän pelkonsa peljättää itseänne, älkääkä hämmästykö",
15. vaan pyhittäkää Herra Kristus sydämissänne ja olkaa aina valmiit vastaamaan jokaiselle, joka teiltä kysyy sen toivon perustusta, joka teissä on, kuitenkin sävyisyydellä ja pelolla,
16. pitäen hyvän omantunnon, että ne, jotka parjaavat teidän hyvää vaellustanne Kristuksessa, joutuisivat häpeään siinä, mistä he teitä panettelevat.
17. Sillä parempi on hyvää tehden kärsiä, jos niin on Jumalan tahto, kuin pahaa tehden."...onko sinulla aina puhdas omatunto".
--
Ei ole aina, sillä "monessa kohden me kaikki hairahdumme" (Jaak. 3:2).- kun annat kastaa
Tapio522 kirjoitti:
"...onko sinulla aina puhdas omatunto".
--
Ei ole aina, sillä "monessa kohden me kaikki hairahdumme" (Jaak. 3:2).itsesi.
"Kaste on hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta." - on aina
Tapio522 kirjoitti:
--
Ei ole aina, sillä "monessa kohden me kaikki hairahdumme" (Jaak. 3:2).puhdas omatunto. Silla en minä itsekään itseäni tuomitse sillä Herra on minun tuomitsijani.
3. Mutta siitä minä hyvin vähän välitän, että te minua tuomitsette tai joku inhimillinen oikeus; en minä itsekään tuomitse itseäni,
4. sillä ei minulla ole mitään tunnollani, mutta en minä silti ole vanhurskautettu, vaan minun tuomitsijani on Herra.
2. Sillä monessa kohden me kaikki hairahdumme. Jos joku ei hairahdu puheessa, niin hän on täydellinen mies ja kykenee hillitsemään myös koko ruumiinsa.
Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu ja sana on minun suussani ja sydämessäni.
Sanoistakin teidät julistetaan vanhurskaiksi.
Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä.
37. Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi." kun annat kastaa kirjoitti:
itsesi.
"Kaste on hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta."Hyvä linkki kasteesta:
http://www.japo.fi/~ekallio/sala.htm- Jeesuksen nimessä
Tapio522 kirjoitti:
--
Ei ole aina, sillä "monessa kohden me kaikki hairahdumme" (Jaak. 3:2).Olet vapaa KH,n syytöksistä.
Jeesuksen nimessä ja veressa,
syntisi annetaan sinulle anteeksi.
Ole vapaa. - kastelinkki:
Tapio522 kirjoitti:
Hyvä linkki kasteesta:
http://www.japo.fi/~ekallio/sala.htmAp 2:38
"Tehkää siis parannus ja ottakoon kukin TEISTÄ kasteen...." - apt.2
kastelinkki: kirjoitti:
Ap 2:38
"Tehkää siis parannus ja ottakoon kukin TEISTÄ kasteen...."Jätit tahallasi pois kasteen lupauksien kuuluvan myös lapsille. "teille ja teidän lapsille tämä lupaus on annettu."
Kristityt kastaa lapsensa Jeesuksen ruumiin jäseniksi, eivätkä jätä lapsiaan tyhmiksi neitsyiksi tähän maailmaan.
Huomaa. Jeesuksen tulo on lähellä. Silloin ei enää ehditä kastaa ketään. - huomannut, että
apt.2 kirjoitti:
Jätit tahallasi pois kasteen lupauksien kuuluvan myös lapsille. "teille ja teidän lapsille tämä lupaus on annettu."
Kristityt kastaa lapsensa Jeesuksen ruumiin jäseniksi, eivätkä jätä lapsiaan tyhmiksi neitsyiksi tähän maailmaan.
Huomaa. Jeesuksen tulo on lähellä. Silloin ei enää ehditä kastaa ketään.tuo "lupaus" tarkoittaa Pyhää-Henkeä!!!!!!!, joka
annetaan kaikille, jotka" Herra meidän Jumalamme kutsuu" huomannut, että kirjoitti:
tuo "lupaus" tarkoittaa Pyhää-Henkeä!!!!!!!, joka
annetaan kaikille, jotka" Herra meidän Jumalamme kutsuu"Eikö Jeesus kutsukkaan yhteyteensä (pieniä) lapsia?
Hyvä linkki:
Jeesuksen suhtautuminen lapsiin
(Ote Matti Väisäsen kirjasta Pyhä kaste Raamatussa)
http://www.lyrs.fi/arkisto/tekstit/vaisanen_matti_001.htmlJeesuksen nimessä kirjoitti:
Olet vapaa KH,n syytöksistä.
Ole vapaa."Olet vapaa KH,n syytöksistä.
Ole vapaa".
---
Totisesti, näin on!
(Matt.16:19).- Lapsethan ovat jo
Tapio522 kirjoitti:
Eikö Jeesus kutsukkaan yhteyteensä (pieniä) lapsia?
Hyvä linkki:
Jeesuksen suhtautuminen lapsiin
(Ote Matti Väisäsen kirjasta Pyhä kaste Raamatussa)
http://www.lyrs.fi/arkisto/tekstit/vaisanen_matti_001.htmlJeesuksen yhteydeyssä!!!!!
Hyvä linkki:
Matt 18:3
"Ellette käänny ja tule lasten kaltaiseksi, ette pääse taivasten valtakuntaan."
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi433504Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!4372944Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan222801Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!831867- 871497
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541370- 921145
- 1011117
SEO!! Pyhäsalmi
Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs721113Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.31930