Hei! Olen muualla kuin Mäntsälässä asuva, mutta Mäntsäläläisiä esivanhempia omaava mies. Suku ja esivanhemmat omat alkaneet kiinnostamaan oman elämän rajallisuuden tajuamisen myötä.
En ole mikään sukututkija, mutta olen yrittänyt kerätä tietoa esivanhemmistani mistä vain olen saanut. Äitini isän isovanhemmista minulla vielä jotakin tietoa on, mutta siitä taakse päin ei paljon mitään. Poikkeuksena vain vaarini mummon Amandan äidin Maria Juhontyttären sukulinja, jota on tutkinut Backberg-sukuseura.
Laitan tähän vaarini isovanhempien tiedot. Jos joku sukututkija tai muu löytää siitä tuttuja ihmisiä, niin toivoisin siitä ilmoitusta tälle palstalle. Mietitään sitten miten saamme yhteyttä toisiimme.
Ingvald Rikhard Mikonpoika Batavia, Walenius, s.26.01.1854 Mäntsälä, k.16.02.1921 Mäntsälä
ja vaimonsa
Amanda Vilhelmina Heikintytär Walenius, s.06.12.1863 Mäntsälä
Johan Viktor Matinpoika Nikkinen, s.12.11.1850 Mäntsälä?, k.17.02.1933 Mäntsälä
ja vaimonsa
Emelia Sofia Juhanintytär Juselius, Nikkinen, s.15.05.1852 Mäntsälä, k.20.01.1922 Mäntsälä
Sukututkimusta
12
2386
Vastaukset
- väärtti
Aika kaukaa haettuna näin netin kautta kysyt tietoja. Miksi et osa yhteyttä sukututkijaan/-tutkijoihin, varmasti saat tarkan tiedon nopeastikin. Täällä Oulussa on mieheni eno tehnyt nyt kaksi kirjaa sukujuuristaan, apuna sukututkija nimenomaan. Suosittelen.
- Suku kiinnostaa
Eipä ole varoja sijoittaa sukututkimukseen, muuten toki olisin noin tehnytkin
- Vanha akka
Suku kiinnostaa kirjoitti:
Eipä ole varoja sijoittaa sukututkimukseen, muuten toki olisin noin tehnytkin
Kokeile kansallis arkistosta helsingistä.
- ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Tuossa taitaa Batavia olla talon nimi ja Wallenius sukunimi. Mikä vaarisi nimi oli? Paikka mistä löytää sukutietoa on http://hiski.genealogia.fi/historia/
- Anonyymi
Betlehem näyttää olevan torpan nimi HISKIn mukaan ja Wallenius -vanhemmat asukkaina. Jokunen vuosi sitten oli myynnissä kartta, jossa kaikki nuo Sälinkään kartanon torpan on paikannettu
- 7 km
kunnantalon ja Ostopörssin-risteyksestä Sälinkäällepäin. Kun mainitut henkilöt eivät ole kovin pitkällä historiassa, niin on mahdollisuuksia saada ainakin tarinoita henkilöistä. 20 vuotta sitten on ollut vielä runsaasti ensikäden tietoa. Kun suku vielä vaikuttaa samoilla paikoilla, niin voihan koettaa ottaa yhteyttä sinnepäin.
- Anonyymi
Mäntsälä-Seura on julkaissut useita kotiseutuhistoriaan järin hauskasti paneutuvat muistelukset, on kyläläisiä kirjoittajina
On kirjasarja, lainattavissa KIRKES -kortilla.
- Marjainen2
Huomasin nyt vasta 'suku kiinnostaa'-nimimerkin tekstin. Iloinen yllätys! Olen hoidellut Ingvallin ja Amandan hautoja Mäntsälän hautausmaalla vuosia. Ovat isäni isovanhemmat äidin puolelta. Miten saamme yhteyden toisiimme?
- marjainen2
Hei! Olen Ingvallin ja Amandan jälkeläinen, siis samaa sukua kuin sinäkin. Kirjoittelin jo aiemmin, mutta et ole varmaan huomannut. Sähköpostiosoitteeni = [email protected].
- Suku kiinnostaa
Hei, Olen myös muualla kuin Mäntsälässä asuva, mäntsäläisiä sukujuuria ja omaava nainen. Olen aina ollut kiinnostunut sukujuuristani. Siksi kai huomasinkin viestisi. En tiedä tavoittaako oma viestini sinut, koska olet laittanut sen nettiin jo monta vuotta sitten. Voihan olla, että olet jo saanut lisätietoa muualta.
Ajattelin silti vastata sinulle koska totesin, että meillä vaarisi isovanhempien kanssa yhteiset esivanhemmat.
Olen nimittäin Johan Viktor Matinpoika Nikkisen nuorimman veljen Adolf Matinpoika Nikkilä (nimi muutettu), s. 9.8.1966 Mäntsälän Sälinkään Nikkilässä. Mummoni oli Adolfin tytär Lyydi Kaitanen os. Nikkilä.
Kaikkiaan näitä sisaruksia oli 8. Heillä kaikilla oli perillisiä todella runsaslukuisasti. Heitä löytyy varmaan Mäntsälästäkin tosi paljon. Nikkilän tila on vieläkin olemassa Sälinkäällä, jota isännöi Johan Viktorin jälkeläinen Helge Nikkilä.
Sisarusten vanhemmat olivat Matti Juhaninpoika Sahari s. 1821 Mäntsälän Nummisten kylässä ja vaimo Anna Lovisa Arvidintytär Nylund s. 9.11.1821 Sälinkäällä.
Minulla on hallussani sukuselvitys Nikkilän Suvusta jonka ovat tehneet 80-luvulla laatineet V. Leino ja Anja Sundell (kuuluu sukuun)- teini-ikäinen
Eikö juselius -niminen henkilö löytynyt aikoinaan Sälinkään kyliltä, olin silloin nuori, mutta muistan kyseisen "papan" kyllä, sanottiin juseliukseksi. Nikkisiä on sälinkään lukolla asunut paljonkin, sieltä löytyy tietoa ainakin, kun kyselee.
- maitai
Olen Johan Victorin veljen Leanderin jälkeläisiä. Minulla on V.Leino ja A. Sundellin tekemä sukututkimus.
Minua kiinnostaisi 7 muuan lapsen historia.
Voisitteko ottaa yhteyttä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113585MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar691896Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421578Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811204Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja621014Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33968Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60843- 171834
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768