Sukututkimusta

Suku kiinnostaa

Hei! Olen muualla kuin Mäntsälässä asuva, mutta Mäntsäläläisiä esivanhempia omaava mies. Suku ja esivanhemmat omat alkaneet kiinnostamaan oman elämän rajallisuuden tajuamisen myötä.

En ole mikään sukututkija, mutta olen yrittänyt kerätä tietoa esivanhemmistani mistä vain olen saanut. Äitini isän isovanhemmista minulla vielä jotakin tietoa on, mutta siitä taakse päin ei paljon mitään. Poikkeuksena vain vaarini mummon Amandan äidin Maria Juhontyttären sukulinja, jota on tutkinut Backberg-sukuseura.

Laitan tähän vaarini isovanhempien tiedot. Jos joku sukututkija tai muu löytää siitä tuttuja ihmisiä, niin toivoisin siitä ilmoitusta tälle palstalle. Mietitään sitten miten saamme yhteyttä toisiimme.

Ingvald Rikhard Mikonpoika Batavia, Walenius, s.26.01.1854 Mäntsälä, k.16.02.1921 Mäntsälä
ja vaimonsa
Amanda Vilhelmina Heikintytär Walenius, s.06.12.1863 Mäntsälä

Johan Viktor Matinpoika Nikkinen, s.12.11.1850 Mäntsälä?, k.17.02.1933 Mäntsälä
ja vaimonsa
Emelia Sofia Juhanintytär Juselius, Nikkinen, s.15.05.1852 Mäntsälä, k.20.01.1922 Mäntsälä

12

2117

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • väärtti

      Aika kaukaa haettuna näin netin kautta kysyt tietoja. Miksi et osa yhteyttä sukututkijaan/-tutkijoihin, varmasti saat tarkan tiedon nopeastikin. Täällä Oulussa on mieheni eno tehnyt nyt kaksi kirjaa sukujuuristaan, apuna sukututkija nimenomaan. Suosittelen.

      • Suku kiinnostaa

        Eipä ole varoja sijoittaa sukututkimukseen, muuten toki olisin noin tehnytkin


      • Vanha akka
        Suku kiinnostaa kirjoitti:

        Eipä ole varoja sijoittaa sukututkimukseen, muuten toki olisin noin tehnytkin

        Kokeile kansallis arkistosta helsingistä.


    • ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
      • Anonyymi

        Betlehem näyttää olevan torpan nimi HISKIn mukaan ja Wallenius -vanhemmat asukkaina. Jokunen vuosi sitten oli myynnissä kartta, jossa kaikki nuo Sälinkään kartanon torpan on paikannettu


    • 7 km

      kunnantalon ja Ostopörssin-risteyksestä Sälinkäällepäin. Kun mainitut henkilöt eivät ole kovin pitkällä historiassa, niin on mahdollisuuksia saada ainakin tarinoita henkilöistä. 20 vuotta sitten on ollut vielä runsaasti ensikäden tietoa. Kun suku vielä vaikuttaa samoilla paikoilla, niin voihan koettaa ottaa yhteyttä sinnepäin.

      • Anonyymi

        Mäntsälä-Seura on julkaissut useita kotiseutuhistoriaan järin hauskasti paneutuvat muistelukset, on kyläläisiä kirjoittajina
        On kirjasarja, lainattavissa KIRKES -kortilla.


    • Marjainen2

      Huomasin nyt vasta 'suku kiinnostaa'-nimimerkin tekstin. Iloinen yllätys! Olen hoidellut Ingvallin ja Amandan hautoja Mäntsälän hautausmaalla vuosia. Ovat isäni isovanhemmat äidin puolelta. Miten saamme yhteyden toisiimme?

    • marjainen2

      Hei! Olen Ingvallin ja Amandan jälkeläinen, siis samaa sukua kuin sinäkin. Kirjoittelin jo aiemmin, mutta et ole varmaan huomannut. Sähköpostiosoitteeni = [email protected].

    • Suku kiinnostaa

      Hei, Olen myös muualla kuin Mäntsälässä asuva, mäntsäläisiä sukujuuria ja omaava nainen. Olen aina ollut kiinnostunut sukujuuristani. Siksi kai huomasinkin viestisi. En tiedä tavoittaako oma viestini sinut, koska olet laittanut sen nettiin jo monta vuotta sitten. Voihan olla, että olet jo saanut lisätietoa muualta.

      Ajattelin silti vastata sinulle koska totesin, että meillä vaarisi isovanhempien kanssa yhteiset esivanhemmat.

      Olen nimittäin Johan Viktor Matinpoika Nikkisen nuorimman veljen Adolf Matinpoika Nikkilä (nimi muutettu), s. 9.8.1966 Mäntsälän Sälinkään Nikkilässä. Mummoni oli Adolfin tytär Lyydi Kaitanen os. Nikkilä.

      Kaikkiaan näitä sisaruksia oli 8. Heillä kaikilla oli perillisiä todella runsaslukuisasti. Heitä löytyy varmaan Mäntsälästäkin tosi paljon. Nikkilän tila on vieläkin olemassa Sälinkäällä, jota isännöi Johan Viktorin jälkeläinen Helge Nikkilä.

      Sisarusten vanhemmat olivat Matti Juhaninpoika Sahari s. 1821 Mäntsälän Nummisten kylässä ja vaimo Anna Lovisa Arvidintytär Nylund s. 9.11.1821 Sälinkäällä.

      Minulla on hallussani sukuselvitys Nikkilän Suvusta jonka ovat tehneet 80-luvulla laatineet V. Leino ja Anja Sundell (kuuluu sukuun)

      • teini-ikäinen

        Eikö juselius -niminen henkilö löytynyt aikoinaan Sälinkään kyliltä, olin silloin nuori, mutta muistan kyseisen "papan" kyllä, sanottiin juseliukseksi. Nikkisiä on sälinkään lukolla asunut paljonkin, sieltä löytyy tietoa ainakin, kun kyselee.


    • maitai

      Olen Johan Victorin veljen Leanderin jälkeläisiä. Minulla on V.Leino ja A. Sundellin tekemä sukututkimus.
      Minua kiinnostaisi 7 muuan lapsen historia.
      Voisitteko ottaa yhteyttä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      947
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      860
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe