Lutherin yksi keskeisimmistä opeista on perisynti joka olisi periytynyt Aatamilta ja Eevalta.
Kysynkin luterilaisilta, miten tuo perisynti käytännässä periytyy vanhemmilta lapsille?
Ja mistä perisynti on tullut Lutherin oppiin kun siitä ei mainita Raamatussa sanaakaan?
Perisynti luterilaisilla?
8
267
Vastaukset
- vaikkakaan en
luterilaisena olen huomannut, että perisynti on alkanut saada uuden merkityksen, kuten yleensä käy protestanttisissa liikkeissä. Nyky-luterilaisuuden mukaan puhutaan kai ns. peräsynnistä, joka on liitetty lähinnä ainoan luterilaisuudessa olevan synnillisen ryhmän käsitteistöön, ja tällä palstallakin maallikkosaarnaajat ovat suositelleet sen hoitoon vaseliinipurkkia ja Raamattua. Luterilaisuus on etääntynyt jonnekin hyvin kauas kristillisyydestä, sillä kukaan luterilaisista ei näytä vastustavan näitä uusia opinkappaleita.
- oivalltaneet
Jumalattomuus on tae pelastuksesta :)
5:6 Sillä meidän vielä ollessamme heikot kuoli Kristus oikeaan aikaan JUMALATTOMIEN edestä. - ????????
Perisynti ei ole Lutherin keksintö. Termi voi olla 2000 v. nuorempi, mutta se ei asiaa haittaa.
Onko Peku jostakin itse hankkinut syntisyytensä
ja jumalattomuutensa? Milloin se tapahtui?- ihmiseen.
Kaikki on jumalan luomaa; myös synti. Lankesivathan Aatami ja sen natukin.
Jumala loi syntitaipumuksen ihmiseen, jotta elämämme olisi yhtä helvetinpelkoa ja kärvistelyä synnintekemisen ja katumuksen suossa.
Sadistijumala! Onneksi sitä ei aikuisten oikeasti ole kuitenkaan edes olemassa! - Ei Jumala
ihmiseen. kirjoitti:
Kaikki on jumalan luomaa; myös synti. Lankesivathan Aatami ja sen natukin.
Jumala loi syntitaipumuksen ihmiseen, jotta elämämme olisi yhtä helvetinpelkoa ja kärvistelyä synnintekemisen ja katumuksen suossa.
Sadistijumala! Onneksi sitä ei aikuisten oikeasti ole kuitenkaan edes olemassa!syntiäluonut vaikka liokin Saatanan. Saatana ihan vapaasti päätti taistella Jumalaa vastaan ja viekottelee meitä joilla myös on ihan vapaa tahto valita hyvä tai paha!
Itse Ihminen on kaiken pahan täällä maanpäällä saanut aikaan uskomalla Saatanaa, ei siihen ole Jumalan apua tarttettu!!
Miten joku voisikaan alkaa luterilaiseksi kun heiltä ei saa vastausta tärkeään opinkohtaankaan.
- Faktio
Onko Peku liittymässä luterilaiseen kirkkoon?
Faktio kirjoitti:
Onko Peku liittymässä luterilaiseen kirkkoon?
harkita kun vastauksia ei tule.
Mikä sinun vastauksesi on avauksessa esitettyyn kysymykseen?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad961605- 541083
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että4151017- 166952
- 57782
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän126752- 51688
- 78675
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38655- 57651