Jos näet Herran kasvot, et voi jäädä eloon

2. Mooseksen kirja 33
Herra sanoi vielä: "Sinä et voi nähdä minun kasvojani, sillä yksikään ihminen, joka näkee minut, ei jää eloon." [1. Moos. 32:31 ]

21

501

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eo oo nähnyt..

huh huh...

• Heiheiheihei

Miksi ei jää eloon jos näkee Jumalan? Kerrotaanko raamatussa sitä?

• Ihminen ei yksinkertaisesti voi kestää Herran kirkkautta.

• sinun huuliltasi.
        Devoit kirjoitti:

Ihminen ei yksinkertaisesti voi kestää Herran kirkkautta.

Sanoit totuuden.

• ihmisten keskellä.
        Devoit kirjoitti:

Kirjoitit perustele Raamatulla;

28 Sitten kun kaikki on saatettu hänen valtaansa, silloin hän itse, Poika, alistuu sen valtaan, joka on saattanut kaiken hänen valtaansa, ja niin Jumala hallitsee täydellisesti kaikkea. [1. Kor. 3:23, 11:3]

Jos ei ole ihmistä jonka alle Poika alistuu,Kristus alistuu, silloin Poika on Jumala, mutta Raamatun mukaan on ihminen jonka alle Poikakin alistuu.
        Josta tullaan sanomaan että; JUMALA ihmisten keskellä.

• pelastumme se
        Devoit kirjoitti:

Mutta Kristuksen kautta pelastumme se on totuus.

1. Kor. 15:57

Mutta kiitos Jumalalle, joka antaa meille voiton meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta!

Tit. 3:6

Tämän Hengen hän vuodatti runsaana meidän päällemme Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kautta,
        Hepr. 10:20

ja näin avannut meille uuden, elämään vievän tien, joka kulkee väliverhon -- hänen ruumiinsa -- kautta.

1. Piet. 4:11

Joka puhuu, puhukoon Jumalan antamin sanoin, ja joka palvelee, palvelkoon voimalla, jonka Jumala antaa, jotta Jumala tulisi kaikessa kirkastetuksi Jeesuksen Kristuksen kautta. Hänen on kirkkaus ja valta aina ja iankaikkisesti. Aamen. [Room. 12:6-8; 1. Kor. 10:31]

1. Joh. 5:6

Hän, Jeesus Kristus, on tullut veden ja veren kautta -- ei ainoastaan veden, vaan veden ja veren. Ja Henki on todistaja, sillä Henki on totuus.

Juud. 1:25

ainoan Jumalan, hänen, joka on pelastanut meidät Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme kautta, hänen on kirkkaus, korkeus, voima ja valta, ennen aikojen alkua, nyt ja ikuisesti. Aamen.

• Koska hyvin

Koska hyvin moni on nähnyt Jeesuksen nykyäänkin,

Jeesus EI ole Jumala.

Ja onhan se Raamatussakin,

1. Korinttolaiskirje 15

24 Sitten seuraa kaiken päätös, kun hän luovuttaa kuninkuuden Jumalalle, Isälle, kukistettuaan kaiken vallan, mahdin ja voiman. [Dan. 2:44, 7:14,27]

25 Kristuksen on näet määrä hallita, kunnes hän on saattanut kaikki vihollisensa jalkojensa alle. [Ps. 110:1; Mark. 12:36]

26 Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema. [Ilm. 20:14, 21:4]

27 Sillä "Jumala on alistanut hänen jalkojensa alle kaiken". Kun sanotaan, että kaikki on alistettu hänelle, tämän ulkopuolelle jää tietysti Jumala, joka itse on kaiken alistanut Kristuksen valtaan. [Ps. 8:7; Ef. 1:22; Hepr. 2:8]

28 Sitten kun kaikki on saatettu hänen valtaansa, silloin hän itse, Poika, alistuu sen valtaan, joka on saattanut kaiken hänen valtaansa, ja niin Jumala hallitsee täydellisesti kaikkea. [1. Kor. 3:23, 11:3]

• Kun kehoitan Raamatun esimerkin mukaan käyttämään Jeesuksen nimeä ja tekemään kaiken Jeesuksen nimeen. Niin silloin teidän leiristä kuuluu heti jyrähdys, ettei JUMALAN NIMEÄ SAA TURHAAN LAUSUA.

Teille Jeesus on vain osa-aika Jumala.

• thorri
        Devoit kirjoitti:

Kun kehoitan Raamatun esimerkin mukaan käyttämään Jeesuksen nimeä ja tekemään kaiken Jeesuksen nimeen. Niin silloin teidän leiristä kuuluu heti jyrähdys, ettei JUMALAN NIMEÄ SAA TURHAAN LAUSUA.

Teille Jeesus on vain osa-aika Jumala.

>>Teille Jeesus on vain osa-aika Jumala.

Ihmisille taitaa olla melko vaikea ymmärtää mitä Kristus oikein merkitsee. Mutta jos uskontoa miettii ylipäätään, niin liiallisesta inkarnaatioihin nojaamisesta ei ole hyötyä, ei missään uskonnossa, ei myöskään kristinuskossa.

Kristuksen nimen toistamisen sijasta... voisi muistaa että on tällainenkin nimi kuin MINÄ. Minä, minä, minä... Kristus minussa, Kristus minulle, minun elämässäni.

• 5mooses

. Moos. 32:30

Ja Jaakob antoi sille paikalle nimen Penuel, "sillä", sanoi hän, "minä olen nähnyt Jumalan kasvoista kasvoihin, ja kuitenkin on minun henkeni pelastunut".

2. Moos. 33:11

Ja Herra puhutteli Moosesta kasvoista kasvoihin, niinkuin mies puhuttelee toista. Sitten Mooses palasi takaisin leiriin; mutta Joosua, Nuunin poika, hänen apumiehensä ja palvelijansa, ei poistunut majasta.

5. Moos. 5:4

Kasvoista kasvoihin Herra puhui teidän kanssanne vuorelta, tulen keskeltä.

• thorri

>>Ja Herra puhutteli Moosesta kasvoista kasvoihin, niinkuin mies puhuttelee toista.

Tällaista oli Vanhan Liiton aikana, kun oli vielä vapaata. Nyt evankeliumi on kieltänyt meiltä näkemisen, tuntemisen ja kokemisen.

• niin...

Sellaista sekasotkua ovat raamatun sadut :)

• thorri

Näitä osaa erottaa.. jumala, perkele...

Vuoroin toinen on toinen, ja pukeutuvat toistensa vaatteisiin, ja vaihtavat niitä niin tiheästi ettei hitaampi perässä pysy.

• totuuden
        thorri kirjoitti:

Näitä osaa erottaa.. jumala, perkele...

Vuoroin toinen on toinen, ja pukeutuvat toistensa vaatteisiin, ja vaihtavat niitä niin tiheästi ettei hitaampi perässä pysy.

Totuuden Hengen saaneen kirjoittajan Henki erottaa nopeasti eri henget toisistaan.

• thorri
        totuuden kirjoitti:

Totuuden Hengen saaneen kirjoittajan Henki erottaa nopeasti eri henget toisistaan.

Mutta kuka omistaa Totuuden?

• palstalla.
        thorri kirjoitti:

Mutta kuka omistaa Totuuden?

Vain muutamilla tälle palstalle kirjoittavilla on Totuuden Henki. (esim.Teuvo Suni, KariHenrik ja ArmiK:lla on Totuuden Henki)

• thorri
        palstalla. kirjoitti:

Vain muutamilla tälle palstalle kirjoittavilla on Totuuden Henki. (esim.Teuvo Suni, KariHenrik ja ArmiK:lla on Totuuden Henki)

Minusta ei saisi olla liian ankara tuomitsemisessa. On luonnollinen ja anteeksiannettava erehdys alkaa pitää omia mielipiteitään "totuuden henkenä". Ihmiset kompastelevat.

Siinä vaiheessa vasta tulee tuomio, kun he alkavat tarkoituksellisesti vahingoittaa joko itseään tai muita.

• palstalla.
        thorri kirjoitti:

Minusta ei saisi olla liian ankara tuomitsemisessa. On luonnollinen ja anteeksiannettava erehdys alkaa pitää omia mielipiteitään "totuuden henkenä". Ihmiset kompastelevat.

Siinä vaiheessa vasta tulee tuomio, kun he alkavat tarkoituksellisesti vahingoittaa joko itseään tai muita.

Kyllä Totuuden Hengen saanut tietää omistavansa Totuuden Hengen. Ei se ole pelkkä ihmisen oma mielipide. Elätkö sinä omien mielipiteittesi varassa?

1. Joh. 5:19
        Me tiedämme, että olemme Jumalasta, ja koko maailma on pahan vallassa.

• thorri
        palstalla. kirjoitti:

Kyllä Totuuden Hengen saanut tietää omistavansa Totuuden Hengen. Ei se ole pelkkä ihmisen oma mielipide. Elätkö sinä omien mielipiteittesi varassa?

1. Joh. 5:19
        Me tiedämme, että olemme Jumalasta, ja koko maailma on pahan vallassa.

>>Kyllä Totuuden Hengen saanut tietää omistavansa Totuuden Hengen.

En tiedä onko kristinuskossa mahdollista edetä hengellisesti sille tasolle että pystyisi erottamaan mikä henki on mitä.

Kristityt kun jo alussa jakaantuivat kahteen riitelevään puolueeseen; roomalaisiin ja gnostikkoihin. Meillä on käsissä vain palasia ja pirstaleita tuosta riidasta.

Nykykristityt käsittääkseni elävät sen Paavalista alkaneen harhauskon vallassa, että liha, nainen, tunne yms. on pahaa. Se on aika huono lähtökohta henkien erottelulle.

Jumalan nimissä esiintyminen ei ole mikään uusia asia. Kuka tahansa vallanhimoinen ihminen sen tekee. Helpostikin, ei tarvitse kuin sanoa että Jumala on minun puolellani.

Tietäminen on muuten gnostilaisten juttu, tieto = gnoosis. Paavalilaiset joutunat etenemään uskon varassa, joten en ymmärrä miten kristitty voi sanoa tietävänsä jotain leimautumatta kerettiläiseksi.

• thorri

>>-lainen ei voi koskaan päästä totuuteen. -laisuus tuijottaa vain ihmisen mahdollisuuksiin.

>>Jumalan kaikkivalta unohtuu.

Totta, vanhoja juttuja nuo ovat.

Jumalan kaikkivaltaan en usko, se on enemmänkin teoreettinen mahdollisuus. Silloin kun sielu on täysin antautunut Jumalalle, tuossa sielussa toteutuu Jumalan kaikkivalta.

En tiedä miksi Jumalan nimeksi vakiintui juuri El Shaddai - Kaikkivaltias, ja muut nimet, kuten El Roi - Näkevä, Elohim (heimojumalien pantheon), El Olam - Ikuinen, El Bethel... unohtuivat..

• JUMALASSA

ei ole vaihteen varjoakaan!
      Ne jotka täällä väittävät nähneensä Jumalan, ovat Antikristuksen petoksen uhreja.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1622
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1468
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      35
      849
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      829
    5. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      746
    6. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      35
      730
    7. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      708
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      700
    9. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      42
      689
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      653
    Aihe