Heräjä sinä, joka nukut !

Saaptti ohi ja edessä ei työpäivä eikä lepopäivä.
On aika tutkia ilmestystietoa.

Jes. 51:9
Heräjä, heräjä, pukeudu voimaan, sinä Herran käsivarsi; heräjä niinkuin muinaisina päivinä, ammoisten sukupolvien aikoina. Etkö sinä ole se, joka löit Rahabin kuoliaaksi, joka lävistit lohikäärmeen?

Jes. 52:1
Heräjä, heräjä, pukeudu voimaasi, Siion; pukeudu juhlapukuusi, Jerusalem, sinä pyhä kaupunki. Sillä ei koskaan enää astu sinun sisällesi ympärileikkaamaton eikä saastainen.

Hab. 2:19
Voi sitä, joka sanoo puulle: 'Heräjä!' ja mykälle kivelle: 'Nouse!' Sekö voisi opettaa? Katso, se on silattu kullalla ja hopealla, ja henkeä siinä ei ole, ei ensinkään.

Sak. 13:7
Heräjä, miekka, minun paimentani vastaan ja minun lähintä miestäni vastaan, sanoo Herra Sebaot. Lyö paimenta, ja joutukoot lampaat hajallensa; mutta minä käännän jälleen käteni pienimpiä kohden.

TÄRKEINTÄ ON VALVOA O M A A TILAAMME

Matt. 26:41
Valvokaa ja rukoilkaa, ettette joutuisi kiusaukseen; henki tosin on altis, mutta liha on heikko."

Mark. 13:35
Valvokaa siis, sillä ette tiedä, milloin talon herra tulee, iltamyöhälläkö vai yösydännä vai kukonlaulun aikaan vai varhain aamulla,

Mark. 13:37
Mutta minkä minä teille sanon, sen minä sanon kaikille: valvokaa."

Luuk. 21:36
Valvokaa siis joka aika ja rukoilkaa, että saisitte voimaa paetaksenne tätä kaikkea, mikä tuleva on, ja seisoaksenne Ihmisen Pojan edessä."

Ps 139:23 Tutki minua, Jumala, ja tunne minun sydämeni, koettele minua ja tunne minun ajatukseni.
24 Ja katso: jos minun tieni on vaivaan vievä, niin johdata minut iankaikkiselle tielle.

TARKKAILKAAMME TILANNETTA ISRAELISSA JA YMPÄRILLÄ
- Israel on se viikunapuu, aina ollut

Luuk 21:24-34

24 ja he kaatuvat miekan terään, heidät viedään vangeiksi kaikkien kansojen sekaan, ja Jerusalem on oleva pakanain tallattavana, kunnes pakanain ajat täyttyvät.
25 Ja on oleva merkit auringossa ja kuussa ja tähdissä, ja ahdistus kansoilla maan päällä ja epätoivo, kun meri ja aallot pauhaavat.
26 Ja ihmiset menehtyvät peljätessään ja odottaessaan sitä, mikä maanpiiriä kohtaa; sillä taivaitten voimat järkkyvät.

27 Ja silloin he näkevät Ihmisen Pojan tulevan pilvessä suurella voimalla ja kirkkaudella.
28 Mutta kun nämä alkavat tapahtua, niin rohkaiskaa itsenne ja nostakaa päänne, sillä teidän vapautuksenne on lähellä."
29 Ja hän puhui heille vertauksen: "Katsokaa viikunapuuta ja kaikkia puita.

30 Kun ne jo puhkeavat lehteen, niin siitä te näette ja itsestänne ymmärrätte, että kesä jo on lähellä.
31 Samoin te myös, kun näette tämän tapahtuvan, tietäkää, että Jumalan valtakunta on lähellä.
32 Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki tapahtuu.

33 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa.
34 Mutta pitäkää vaari itsestänne, ettei teidän sydämiänne raskauta päihtymys ja juoppous eikä elatuksen murheet, niin että se päivä yllättää teidät äkkiarvaamatta.

8

157

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • odotat?

32 Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki tapahtuu.

KAIKKI ON JO TAPAHTUNUT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Onko jeesus sinun mielestäsi valehtelija?????

• Hes 40-47 mainitsemaa temppeliä ei vielä koskaan
        ole rakennettu, niin upeaa ja suurta.
        Eikä parantava vesi juossut sen alta.

Uusi Jerusalem, jossa ei ole temppeliä, ei vielä
        ole laskeutunut tänen alas. Antikrsitus,
        johon saatana inkarnoituu, ei vielä ole tullut
        saati sitten Herran toimesta nujerrettu.
        Seurakuntaa ei vielä ole otettu ylös.

Mutta Israelin hajaannuksen päättyminen alkoi
        vuonna 1948 ja tuo viikunapuu viheriöi päivä
        päivältä enemmän ja siitä on otettava opiksi,
        että aika on lähellä - viimeisen vihan aika.

Vielä ei ole saarnattu evankeliumia kaikille
        kansoille, eikä isot luonnonmullistukset ole
        kuin vasta alussa.

• vuosi 1844
        AnttiVKantola kirjoitti:

Hes 40-47 mainitsemaa temppeliä ei vielä koskaan
        ole rakennettu, niin upeaa ja suurta.
        Eikä parantava vesi juossut sen alta.

Uusi Jerusalem, jossa ei ole temppeliä, ei vielä
        ole laskeutunut tänen alas. Antikrsitus,
        johon saatana inkarnoituu, ei vielä ole tullut
        saati sitten Herran toimesta nujerrettu.
        Seurakuntaa ei vielä ole otettu ylös.

Mutta Israelin hajaannuksen päättyminen alkoi
        vuonna 1948 ja tuo viikunapuu viheriöi päivä
        päivältä enemmän ja siitä on otettava opiksi,
        että aika on lähellä - viimeisen vihan aika.

Vielä ei ole saarnattu evankeliumia kaikille
        kansoille, eikä isot luonnonmullistukset ole
        kuin vasta alussa.

Tavallisesti fundamentalistiset helluntailaiset ja herätyskristilliset luterilaiset kyllä väittävät, että Raamattu on "ennustanut tarkasti Israelin valtion perustamisen ja juutalaisten palaamisen luvattuun maahan" ja hurjimmat väittävät Raamatussa olevan ennustuksia nimenomaan Venäjän/Neuvostoliiton ja Suomen osuudesta "juutalaisten paluussa Israeliin". Tähän esimerkkiin nämä kristityt yleensä eniten vetoavatkin ja eräillä ei mitään muita esimerkkejä edes ole. Mutta kyseinen tulkinta "Israelin valtion perustamisesta" ja "juutalaisten paluusta" perustuu ainoastaan epähistorialliseen Vanhan tekstin tulkintaan, jossa on sivuutettu kyseisten Vanhan testamentin Jesajan/Deuterojesajan, Jeremian ja Hesekielin kirjojen konteksti ja historiallinen tilanne. Kun profeettakirjoja tutkitaan niiden historiallista taustaa vasten, ei ole vaikea nähdä, että kyseessä oli 586 eaa. jolloin Juuda ja Jerusalem tuhoutuivat Babylonian valtakunnan hyökkäyksessä. Ja tämän kansallisen katastrofin seurauksena juutalaisia vietiin pakkosiirtolaisuuteen Babyloniaan. Kun sitten Persian valtakunnan hallitsija Kyyros kukisti ja valloitti Babylonian 539 eaa. Kyyros antoi juutalaisille luvan palata takaisin kotimaahansa - ja niin he palasivatkin ja Kyyroksen aikalainen Deuterojesaja julistuksineen sijoittuu juuri tähän historialliseen tilanteeseen, kuten historiallisessa Vanhan testamentin eksegetiikassa on jo pitkään nähty.

• Viisastelijan kuoppaan haut...
        vuosi 1844 kirjoitti:

Tavallisesti fundamentalistiset helluntailaiset ja herätyskristilliset luterilaiset kyllä väittävät, että Raamattu on "ennustanut tarkasti Israelin valtion perustamisen ja juutalaisten palaamisen luvattuun maahan" ja hurjimmat väittävät Raamatussa olevan ennustuksia nimenomaan Venäjän/Neuvostoliiton ja Suomen osuudesta "juutalaisten paluussa Israeliin". Tähän esimerkkiin nämä kristityt yleensä eniten vetoavatkin ja eräillä ei mitään muita esimerkkejä edes ole. Mutta kyseinen tulkinta "Israelin valtion perustamisesta" ja "juutalaisten paluusta" perustuu ainoastaan epähistorialliseen Vanhan tekstin tulkintaan, jossa on sivuutettu kyseisten Vanhan testamentin Jesajan/Deuterojesajan, Jeremian ja Hesekielin kirjojen konteksti ja historiallinen tilanne. Kun profeettakirjoja tutkitaan niiden historiallista taustaa vasten, ei ole vaikea nähdä, että kyseessä oli 586 eaa. jolloin Juuda ja Jerusalem tuhoutuivat Babylonian valtakunnan hyökkäyksessä. Ja tämän kansallisen katastrofin seurauksena juutalaisia vietiin pakkosiirtolaisuuteen Babyloniaan. Kun sitten Persian valtakunnan hallitsija Kyyros kukisti ja valloitti Babylonian 539 eaa. Kyyros antoi juutalaisille luvan palata takaisin kotimaahansa - ja niin he palasivatkin ja Kyyroksen aikalainen Deuterojesaja julistuksineen sijoittuu juuri tähän historialliseen tilanteeseen, kuten historiallisessa Vanhan testamentin eksegetiikassa on jo pitkään nähty.

1. Kor. 1:19
        Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi".

1. Kor. 3:20
        ja vielä: "Herra tuntee viisasten ajatukset, hän tietää ne turhiksi".

• tapahtumia...
        vuosi 1844 kirjoitti:

Väität, että

Raamatuntutkijoiden olettamukset kahdesta jopa kolmesta Jesajasta eivät perustu kuin olettamuksiin. Jesajan profetiat pitivät ja pitävät paikkansa, koska hän oli saanut ne Jumalalta ja kirjoitti kyseisen kirjan.

Kun tutkit historiaa, huomaat, että Kyyroksen ajan jälkeen on tapahtunut paljon, ja vuonna 70j.kr. Jerusalem hävitettiin ja juutalaiset karkotettiin eri puolille maailmaa ennustusten mukaan.

Siitä asti juutalaiset ovat olleet maanpaossa, vainottuinakin, kunnes v1948 perustettiin uudelleen Israelin valtio, ja juutalaisia alkoi muuttaa sinne, jälleen ennustusten mukaan.

Mitä taas Jesajan kirjan alkuosan ja loppuosan erilaiseen tyyliin tulee, on se ymmärrettävissä siten, että erilaisten olosuhteiden vallitessa hän ilmaisi asiansa tilanteeseen sopivasti.

Vuosi 1948 on siis tärkeä vuosiluku, mistä aletaan laskea Jeesuksen takaisintulemisen ajankohtaa. Tämä sukupolvi tulee sen näkemään.

• tuhat ja yksi
        vuosi 1844 kirjoitti:

Älä anna piiruakaan perään ,nimittäin olen kanssasi samaa mieltä noissa asioissa!

Nimenomaan juutalaisten kokoontuminen nyt viimeisen sadan vuoden aikana perustuu uskoon ja Raamatun profetioiden ( VÄÄRISTELYYN ) uudelleen tulkintaan ,ne eivät oikeasti kerro tästä ajasta eikä nyky Israelista mitään .
        Tarkkaavaiset ihmiset jotka eivät ole Kristin uskon eksyttämiä huomaavat sen helposti asioita tutkiessaan ,miten mielivaltaisesti selitellään Esim. Jeremian kirjaa joka viittaa Babylonin pakkosiirtolaisuuteen ja sieltä paluuseen.

Venäjä/ Neuvostoliitto on kokonaan ulkona Raamatun kirjoituksista ei edes Danielin kirja viittaa Venäjään millään tavalla !

n, 586 eaa. Jerusalem ja sen Salomonin temppeln hävittivät Babylonialaiset sitä ennen Israelin valtio oli hävitetty n,722 eaa. Assurian kuninkaiden toimesta, tuohon väliin mahtuu sellainen sota jota voidaan kutsua Googin sodaksi ja tai Harmagedonin taisteluksi !

Juutalaiset pääsivät palaamaan palestiinaan Kyyroksesta sakka ja he rakensivat sinne ns,Serubbabelin tenppelin joka valmistui n, 516 eaa. Ja se häpäistiin Danielin kirjan ja Makkabialaiskirjojen mukaan Antiokhos neljännen Epifaneen toimesta n,169-167 eaa. ja Jumalan palvelu käytäntö siellä muuttui n. 3,5 vuoden ajaksi siellä palvottiin ZEUS Jumalaa ja uhrattiin sikoja.

Juutalaiset onnistuivat kapinaliikkeellä lyömään Syyrian joukot hajalle ja pakosalle ,jonka jälkeen saivat takaisin Temppelinsä ja sen "puhdistamisen" jälkeen uhrialttarin he rakensivat uudelleen aloittivat 3,5 vuoden katkoksen jälkeen uhrirituaalinsa Mooseksen lain mukaan , toteuttivat uskontoaan kovin ottein.

Ja nuiden tapahtumien seurauksena he perustivat juutalaisen papiston johtaman juutalaisvaltion, Makkabialaisvaltio, Hasmonit, Hyrkanos , Hanukka ,Emmauksentaistelu,Mattatias,Juudas ja Simon Makkabi.

• tuhat ja yksi
        tapahtumia... kirjoitti:

Väität, että

Raamatuntutkijoiden olettamukset kahdesta jopa kolmesta Jesajasta eivät perustu kuin olettamuksiin. Jesajan profetiat pitivät ja pitävät paikkansa, koska hän oli saanut ne Jumalalta ja kirjoitti kyseisen kirjan.

Kun tutkit historiaa, huomaat, että Kyyroksen ajan jälkeen on tapahtunut paljon, ja vuonna 70j.kr. Jerusalem hävitettiin ja juutalaiset karkotettiin eri puolille maailmaa ennustusten mukaan.

Siitä asti juutalaiset ovat olleet maanpaossa, vainottuinakin, kunnes v1948 perustettiin uudelleen Israelin valtio, ja juutalaisia alkoi muuttaa sinne, jälleen ennustusten mukaan.

Mitä taas Jesajan kirjan alkuosan ja loppuosan erilaiseen tyyliin tulee, on se ymmärrettävissä siten, että erilaisten olosuhteiden vallitessa hän ilmaisi asiansa tilanteeseen sopivasti.

Vuosi 1948 on siis tärkeä vuosiluku, mistä aletaan laskea Jeesuksen takaisintulemisen ajankohtaa. Tämä sukupolvi tulee sen näkemään.

1984 alkaen alkaa "laskuoppi" Viikunapuu ,alunpitäen se oli (1948 40= 1988)(1988-7=1981)

SEITSEMÄNVUOTTA = 1 VUOSIVIIKKO ! se Vuosiviikko on reväisty Danielin kirjan 9:27. jakeesta!

Jae kertoo Syyrian kuninkaan Antiokhos neljännen Epifaneen vainon ajasta hallitsin, 175 eaa. -
        164 eaa.
        Käsittämättömiä nuo "uudestisyntyneiden" opit!

• 'viikunapuu'...
        tuhat ja yksi kirjoitti:

1984 alkaen alkaa "laskuoppi" Viikunapuu ,alunpitäen se oli (1948 40= 1988)(1988-7=1981)

SEITSEMÄNVUOTTA = 1 VUOSIVIIKKO ! se Vuosiviikko on reväisty Danielin kirjan 9:27. jakeesta!

Jae kertoo Syyrian kuninkaan Antiokhos neljännen Epifaneen vainon ajasta hallitsin, 175 eaa. -
        164 eaa.
        Käsittämättömiä nuo "uudestisyntyneiden" opit!

< Käsittämättömiä nuo "uudestisyntyneiden" opit!>

Samaa voi sanoa teidän 'uudestisyntymättömien'
        'opeista'.

Miten selität vuoden 1984, että se olisi alku "viikunapuulle"?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      179
      1702
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      109
      903
    3. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      745
    4. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      97
      666
    5. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      207
      644
    6. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
      Ikävä
      133
      618
    7. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      48
      566
    8. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      50
      548
    9. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
      Suhteet
      37
      546
    10. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
      Ikävä
      16
      522
    Aihe