Kilometrimäärä

TDIC

Kuinka paljon ajetulla autolla suostutte ajamaan? Ja kuinka paljon ajettua autoa pidätte liian ajettuna?
Itselläni on ollut muutamia todella paljon ajettuja autoja, eikä silti ole ollut mitään suurempia ongelmia. Normaaleja jarrupalojen , joskus levyjen ja iskareitten vaihtoja. Sen jälkeen taas saa ajella muutaman vuoden ihan reauhassa. Moottoreita ja vaihteistoja ei ole tarvinnut penkoa.

Tällä hetkellä on kaksi autoa, toisella ajettu 220 tkm, toisella 524tkm. Muutamilla aikaisemmilla olen ajanut 700-800 tuhanteen kilometriin, yhteen ehti tulla 1.45 miljoonaa, joista itse ajoin 400tkm, myin pois neljä vuotta sitten, näkyy vieläkin olevan liikenteessä.

17

2009

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ken tahtoo

Hiukan tuntuu liioitellulta tuo 1.45 miljoonaa. Kaikesta päätellen vietät aikaa ratissa hyvin paljon, jos kerran keräät tuollaisia lukemia.

Jos itse ajaisin 100tkm-200tkm vuodessa, en jaksaisi kyllä ajaa ikivanhoilla ja loppuunajetuilla rauskoilla..

Ettei vain kyse olisi provosta?

• TDIC

"yhteen ehti tulla 1.45 miljoonaa, joista itse ajoin 400tkm"

En siis ole missään nimessä ajanut kaikkia kilometrejä itse. Em. auto oli minulla 9 vuotta, 44tkm/vuosi.
        Sillä oli ajettu kolmen ensimmäisen vuoden aikana yli 700 tkm (taksina), seuraavana kolmena vuotena 350tkm (edelleen ammattikäytössä), sen jälkeen auto tuli minulle. Hintaa oli ostettaessa selvästi alle puolet muista saman ikäisistä.

• ------------------
        TDIC kirjoitti:

En siis ole missään nimessä ajanut kaikkia kilometrejä itse. Em. auto oli minulla 9 vuotta, 44tkm/vuosi.
        Sillä oli ajettu kolmen ensimmäisen vuoden aikana yli 700 tkm (taksina), seuraavana kolmena vuotena 350tkm (edelleen ammattikäytössä), sen jälkeen auto tuli minulle. Hintaa oli ostettaessa selvästi alle puolet muista saman ikäisistä.

itse ammattiautoilijana "renkinä " tiedän,että suomessa ei missään kaupungissa ajeta taxeilla vuodessa 200000km.
        Vantaan taxeilla on eniten kilometrejä koko maassa ja ne ajavat n,150000km/vuosi
        Jossain turussa ja Salossa suurin piirtein saman verran,,,muualla Suomessa tavallinen vuosi kilometrit ovat n,130000km.
        Miustithan,että taxeilla ei ajeta omia ajoja vaan isännillä on muut kulkuneuvot millä liikkuvat omat ajot,,,
        Joten sun 700000km/3-vuotta on ihan huuhaata,,eikö niin???????????????
        Taxarit vaihtavat autojaan 3-vuoden välein veropoiston takia ja kaikissa on suurinpiirtein sama km,,,määrä eli 350.....400000km
        jossain maakunnan taxissa voi tulla alle 300000,,siinä 3-vuodessa.
        Muuten en epäile sun juttuas mutta tämä taxijuttu on täyttä paskaa.....

• DTIC
        ------------------ kirjoitti:

itse ammattiautoilijana "renkinä " tiedän,että suomessa ei missään kaupungissa ajeta taxeilla vuodessa 200000km.
        Vantaan taxeilla on eniten kilometrejä koko maassa ja ne ajavat n,150000km/vuosi
        Jossain turussa ja Salossa suurin piirtein saman verran,,,muualla Suomessa tavallinen vuosi kilometrit ovat n,130000km.
        Miustithan,että taxeilla ei ajeta omia ajoja vaan isännillä on muut kulkuneuvot millä liikkuvat omat ajot,,,
        Joten sun 700000km/3-vuotta on ihan huuhaata,,eikö niin???????????????
        Taxarit vaihtavat autojaan 3-vuoden välein veropoiston takia ja kaikissa on suurinpiirtein sama km,,,määrä eli 350.....400000km
        jossain maakunnan taxissa voi tulla alle 300000,,siinä 3-vuodessa.
        Muuten en epäile sun juttuas mutta tämä taxijuttu on täyttä paskaa.....

Auto oli nimenomaan lähtöisin Vantaalta ja oli ns. lentokenttätaksi. Sen jälkeen oli ollut jonkun saattopalvelufirman autona, nekin tuppaavat ajelemaan autoillaan aika paljon.
        Vuosi sitten menin Vantaalta (kentältä) Helsinkiin ja takaisin taksilla, toinen oli E-mallin farkku Mersu, ikää 13 kuukautta, mittarissa 225000km. Toinen oli S80 Volvo, ollut liikenteessä 11 kuukautta, ajettu 212000km. Kyllä niihin kolmessa vuodessa ehtii tulla aika hurjia lukemia mittariin.

Täällä maakunnissa on pakko ajaa taksilla vähintään 180 tkm vuodessa, jos aikoo hengissä pysyä.

• saadaan..
        TDIC kirjoitti:

"Sillä oli ajettu kolmen ensimmäisen vuoden aikana yli 700 tkm (taksina)"

jahas

eli vaikka 710 000 km/3/365 tekee 648 km jokikinen päivä kolmen vuoden ajan..

Ankaraa ratinpyöritystä.

• DTIC
        saadaan.. kirjoitti:

"Sillä oli ajettu kolmen ensimmäisen vuoden aikana yli 700 tkm (taksina)"

jahas

eli vaikka 710 000 km/3/365 tekee 648 km jokikinen päivä kolmen vuoden ajan..

Ankaraa ratinpyöritystä.

Jotkut vaan pyörittää rattia enemmän kuin muut.

http://www.nettiauto.com/2011241

http://www.nettiauto.com/2125924

http://www.nettiauto.com/2027468

Näkyy tuolla Nettiautossa olevan muitakin kohtalaisen paljon ajettuja. Joistakin saattaa olla mittarilukemaa raivattu jopa pienemmäksikin.

• ----------------
        DTIC kirjoitti:

Auto oli nimenomaan lähtöisin Vantaalta ja oli ns. lentokenttätaksi. Sen jälkeen oli ollut jonkun saattopalvelufirman autona, nekin tuppaavat ajelemaan autoillaan aika paljon.
        Vuosi sitten menin Vantaalta (kentältä) Helsinkiin ja takaisin taksilla, toinen oli E-mallin farkku Mersu, ikää 13 kuukautta, mittarissa 225000km. Toinen oli S80 Volvo, ollut liikenteessä 11 kuukautta, ajettu 212000km. Kyllä niihin kolmessa vuodessa ehtii tulla aika hurjia lukemia mittariin.

Täällä maakunnissa on pakko ajaa taksilla vähintään 180 tkm vuodessa, jos aikoo hengissä pysyä.

Ei yhdelläkään minun tuntemallani vantaan autolla ole ajettu mainitsemaasi km,,määrää
        tunnen heistä noin 300.sillä itse ajan juuri lentokenttä taxia,,,ja nimenomaan vantaalla
        Mistähän tässä on kysymys?????????????
        voit ihan reilusti tunnustaa virheesi,ei se ole häpeä.....ihminen on erehtyväinen.

• lisäesimerkki
        DTIC kirjoitti:

Jotkut vaan pyörittää rattia enemmän kuin muut.

http://www.nettiauto.com/2011241

http://www.nettiauto.com/2125924

http://www.nettiauto.com/2027468

Näkyy tuolla Nettiautossa olevan muitakin kohtalaisen paljon ajettuja. Joistakin saattaa olla mittarilukemaa raivattu jopa pienemmäksikin.

Hold ya horses, en edellä meinannutkan ettei jotkut autot kulje hitokseen lyhyessä ajassa. Siitä se "ankaraa ratinpyöritystä".

Tarttui silmään kuvallinen ilmoitus 2007 -mallin Volvo V70 D5 -ajopelistä jolla menty 295 000 kilometriä. Arvatenkin lentokentän taksi. Otettu käyttöön varmaan 2006 puolenvälin tiimoilla kun 2007 malleja saatu.

Paperilla vuoden vanha Volvo ja kohta 300 TKM huollon paikka.

• Rahtarikin
        lisäesimerkki kirjoitti:

Hold ya horses, en edellä meinannutkan ettei jotkut autot kulje hitokseen lyhyessä ajassa. Siitä se "ankaraa ratinpyöritystä".

Tarttui silmään kuvallinen ilmoitus 2007 -mallin Volvo V70 D5 -ajopelistä jolla menty 295 000 kilometriä. Arvatenkin lentokentän taksi. Otettu käyttöön varmaan 2006 puolenvälin tiimoilla kun 2007 malleja saatu.

Paperilla vuoden vanha Volvo ja kohta 300 TKM huollon paikka.

2007 vuoden auto,,,esim,rekisteröity elokuu 2006.
        Taksissa ,,,ajettu 06 vuoden puolella n,50000km..
        vuosi vaihtuu,,07 vuoden puolella ajettu 150000km.vuosi vaihtuu,,08 puolella ajettu 8kk:ssa 90000km.
        herää kysymys onko auto vuoden vanha ja onko kilometrit tulleet vuoden aikana????????
        vaikka auton vuosimalli on 2007.
        Jos auto rekisteröidään 01.01.08 ja kilometrit tarkistetaan 31.12.08 siinä on vuosikilometrit.
        tai kun verottajalle tehdään ilmoitus tuloista niin tietty tarkka ajanjakso ilmoitetaan.

• 300 000 kilsaa
        Rahtarikin kirjoitti:

2007 vuoden auto,,,esim,rekisteröity elokuu 2006.
        Taksissa ,,,ajettu 06 vuoden puolella n,50000km..
        vuosi vaihtuu,,07 vuoden puolella ajettu 150000km.vuosi vaihtuu,,08 puolella ajettu 8kk:ssa 90000km.
        herää kysymys onko auto vuoden vanha ja onko kilometrit tulleet vuoden aikana????????
        vaikka auton vuosimalli on 2007.
        Jos auto rekisteröidään 01.01.08 ja kilometrit tarkistetaan 31.12.08 siinä on vuosikilometrit.
        tai kun verottajalle tehdään ilmoitus tuloista niin tietty tarkka ajanjakso ilmoitetaan.

"herää kysymys onko auto vuoden vanha ja onko kilometrit tulleet vuoden aikana????????"

No juurihan minä edellä kirjoitin että "PAPERILLA vuoden vanha auto", samaan hengenvetoon lisäsin että rekisteröity joskus kesällä 2006 eli ajoaikaa on tuolle tullut n 2 vuotta taksissa eli vuotta kohden kertynyt ihan normaalit about 150 000 kilometriä. Em Volvo oli nyt loppukesästä myynnissä em ajomäärällä.

Eli numeraalisesti vuoden vanha (2008 - 2007 = 1), ajossa ollut kuitenkin suunnilleen 2 vuotta jonka aikana em vajaat 300 000 kilometriä ruuvattu taksissa mittariin.

En mitään muuta väittänytkään.

• vaihtoon menee

100 000 km on raja ja silloin menee kaikki uusiksi. Akut,laturit, hihnat,pakoputket, jne.

• kovaa ja varmasti

200000km seatillä eikä vaihtoon ole mennyt kuin kaikki jarrulevyt...ja öljyt mutta se ei olekaan preminium luokassa

• on loppu

Uusia renkaita en ole koskaan ostanut autooni. Eli sen verran kun alkuperäiset renkaat kestävät ja sitten vaihtoon.

• Olli Kuhta

Iso kuviteltu rajapyykki, nykyään 200tkm.

Mutta tosiasia on, jos autoa huoltaa säännöllisesti oikein (en tarkoita mitään pilkunhinkkaamista)niin tämän päivän öljyillä ja autoilla (ei kaikilla) on 500tkm helppo saavuttaa.

Toinen asia on se psykologinen tunne, kehtaako naapurille kertoa paljonko on "uuden" auton mittarissa ;)

Ei niissä autoissa ole mitään kuminauhaa joka leväyttää auton paskaksi kun vaikka 200000 kääntyy mittariin...

• Nissanisti_alkuperäinen

Autot on tehty ajettaviksi. Kilometrien sijaan ongelma ovat vuodet: auto ruostuu 15 vuodessa ja malli vanhenee niin että alkaa kaivata uusia ominaisuuksia. Vähän sama kuin TV:ssä ja pesukoneessakin.

• melkoinen määrä

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=2067346&PN[0]=adv_search&PL[0]=advSearch.php?id=31026044@tb=tmp_find_agent&PN[1]=search_results&PL[1]=listAdvSearchFindAgent.php?id=31026044@posted_by=@id_make=@id_model=@tb=tmp_find_agent
      Tuolla autolla on ajettu vajaassa vuodessa 13 miljoonaa kilometriä (ensirekisteröinti lokakuussa 2007). Tuolla autolla on mielestäni ajettu jo liikaa, en ostaisi sitä ainakaan pyydettyyn hintaan. Autolla on siis ajettu yli 38000 km joka päivä. Melkoinen määrä?

• alennusta

..tuosta pyynnistä pitäisi hieman saada, on se kuitenkin sen verran jo rullannut että noilla ajomäärillä jo korealaiseenkin voi joutu aika tavalla kuluvia osia uusimaan.

Jos käytetty hyviä öljyjä ja huollettu ajallaan niin en näe syytä miksei 15 miljoonaa menisi rikki ilman suurempia murheita.

15 miljoonassa voi sitten olla edessä kansiremontti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      51
      2274
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      25
      1098
    3. Aavistatko että moni tietää

Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut
      Ikävä
      82
      992
    4. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      11
      914
    5. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      54
      893
    6. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      883
    7. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      126
      863
    8. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      10
      783
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      22
      773
    10. Täällä istun ja mietin

Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu
      Ikävä
      49
      759
    Aihe