Leuka pois paikoiltaan

onko jollain käynyt niin

Olisiko jollain kertoa kokemuksistaan leuan sijoiltaanmenosta?

Minulla on toinen leukanivel löysä ja se on välillä ihan hilkulla, että meneekö leuka kokonaan sijoiltaan. Noita pahoja paikkoja tulee muutaman kerran vuodessa, kun olen ollut haukkaamassa jotain liian isosti. Tähän asti olen joka kerta saanut nivelen paikoilleen ja suun kiinni tekemällä varovasti pientä edestakaista liikettä suun kanssa ja sitten nivel on taas loksahtanut paikoilleen. Hammaslääkärini on sanonut, että suuni saattaa joku kerta jäädä oikeasti auki ja silloin saan leuan itse paikoilleen tarttumalla alaleuasta kiinni ja vetämällä sitä eteenpäin. Epäilyttää vaan tuo homma... Onko joku joutunut lähtemään ensiapupoliklinikalle suu auki (ja täynnä ruokaa, yöks!)? Mitä polilla on tapahtunut, ovatko antaneet odottaa pitkänkin aikaa suu auki? Onko nivelen paikoilleen laitto ollut tuskallista? Ovatko laittaneet jotain puudutusta?

Kiitos vastauksista etukäteen!

5

12064

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on varsin

helppo laittaa paikoilleen ihan kuten hammaslääkärisi oli antanut ohjeet elí noudata niitä! Eipä ole tarvinnut suu auki lähteä polille, voit pyytää jotain kaveria vaikka laittamaan jos lähtee pois se on helppo prosessi kun tekee juuri noin kuten hammaslääkärisi neuvoi.
      Itse en mene enää ensiapuun enkä muuallekaan lekurille laittamaan,sattuu aivan perkeeleesti kun siellä laitetaan vaikka varmaan sama tyyli mutta sattuu kipeästi mutta kun kaverin on antanut laittaa niin eipä ole sattunut eikä ole tarvinnut voihkia, joten tsemiä saa paikalleen ilman ensiapulääkäreitä tai hammaslääkäreitä.

• aikaisempi

Kurja kuulla, että ensiavussa riuhtovat kivuliaasti. En kyllä uskaltaisi antaan kaverin kiskoa paikoilleen, joten se on sitten tehtävä omin kätösin. Toivottavasti ei koskaan juutu niin pahoin...

• A-

Heips ! :)

Viestisi laitosta on jo kulunut pieni tovi mutta mielenkiinnosta haluaisin kysyä että onko leukanivelesi edelleen löysä ja onko se mennyt sijoiltaan ?

Itse olen 18 vuotias ja minulta on mennyt leuat n. 5-6 sijoiltaan , kahdesti olen käynyt laitattamassa ne ea:ssa takaisin paikoilleen . Toisella kerralla lääkäri ei meinannut saada useista yrityksistä huolimatta leukaani paikoilleen vaan jouduin vaihtamaan sairaalaa, onnekseni leukana meni itsestään matkalla (johtuiko se siitä sitten että hieman rentouduin vai mistä sitä en tiedä..). Polille saavuttaessa itseni ei ole vielä koskaan tarvinnut kovinkaan pitkään odottaa, sen verran vaan että on tiedot saatu koneelle kirjattua niin olenkin jo päässyt odottelemaan toimenpide huoneeseen.

Kokemus on minusta ainakin erittäin kivulias, pelkästään se että en saa suutani kiinni sattuu ja särkee, mielestäni myös se että en pysty nielemään, joten joko kuola valuu nieluun tai joudun yrittää sylkeä ne suustani pois on inhottavaa.

Ea:ssa kivut yleensä helpottavat annettujen lääkkeiden vaikutuksesta, yleensä pahoinvointia voi lääkkeistä tulla mutta ennemmin kestän sen kun sen etten saa suutani kiinni.

Itselläni leuat saattavat mennä sijoiltaa haukotellessa tai oksennus refleksin tullessa.

Ja ainakin minun kohdallani päivystyksessä homma on toiminut jouhevasti ja osaavasti. Viime kerralla pyysin lääkäri kirjoittamaan lähetteen erikoissairaanhoidon piiriin ja nyt odottelenkin kutsua lääkärin pakeille (jonne on n. 4-5 kk jonot..), toivon että leuoilleni pystyisi tekemään jotain , koska tämä minulla oleva pelko rajoittaa paljon tekemistäni / liikkumistani !

Parempia vointeja !
      -A

• John123555

Olin tappelussa mun päätä lyötii ja se osu seinään päin ja kuulin raksahduksen. Leukani oli sijoiltaa ja laitoin paikoilleen vetämällä leukaa eteenpäin sattuu niiin perkeleesti.

• Hirveekokemus

Eräs tuttavani sai leuat sijoiltaan laivalla ja joutui olemaan kivuliaassa tilassa suu auki lähes puoli vuorokautta. Määräsatamassa lääkäri kutsiuttiin paikalle ja hoiti homman kuntoon.
      Miten tuollaisessa tapauksessa ylipäätänsä pitäisi toimia jos sattuisei omalle kohdalle?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      102
      2276
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      104
      1694
    3. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      84
      1388
    4. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      131
      1371
    5. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      117
      1256
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      75
      1227
    7. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      63
      1101
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      1047
    9. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      972
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      834
    Aihe