KÄRSIMYS Sana elää-ohjelma media7 Raamattuopisto
Miten Jumala voi sallia kärsimystä ja tuskaa?
Lusifer sairastui vakavasti taivaassa - itseriittoisuuteen ja heitettiin alas.
Niin Lusifer alkoi kostaa, ensin Adamille ja Evalle.
Väärät valinnatkin aiheuttaa kärsimystä ja Jumala
sitten psitää kätensä väliin.
Miksi toiset näyttää kärsivän enemmän?
Kaikki on niin suhteellista.
Kärsimättömyyskin voi olla jollekin tuskallista.
Jumala pitää kärsimystä tärkeänä, voidakseen
sen kautta osoittaa rakkauttaan. Armahtaa siitä.
AINA Herra puuttuu vääriin valintoihimme rakkaudella. Tämän tahdon sanoa tarkennukseksi.
Herra joskus joutuu hiljentämään matkavauhtiamme,
että tarkistaisimme arvojamme.
Kärsimyksen suurin siunaus:
Vaikeimmillaan ihminen pääsee oikeaan uskoon.
Jumalan Pojan usko tulee omien uskomusten sijaan.
Kirkastuu ristin armotyö. Hyvä omatunto tulee.
Kun ei ole omasta pystymisestä enää kiinni, vaan
ymmärtää sen riippuvan Jeesuksen psytymisestä.
Herran läsnäolon siunaus on se, että alan elää
Hänestä, tulee uudet sanat ja uusi sävel elämään.
Voiko olla elämää ilman kärsimystä?
Ainakin minä olen niin kovapäinen, että tarvitsen
monttukokemuksia, joissa koen kuitenkin Jeesuksen
läsnäolon. Muistakaamme Job (6:11-13)
Job 6:11-13
11 Mikä on minun voimani, että enää toivoisin, ja mikä on loppuni, että tätä kärsisin?
12 Onko minun voimani vahva kuin kivi, onko minun ruumiini vaskea?
13 Eikö minulla ole enää mitään apua, onko pelastus minusta karkonnut?
Parhaat asiat usein ovat parhaimman eli pelastuksen este. Ehkä siksikin tarvitaan
kärsimyksen opetusta.
Kärsimys riisuu, Jumala työstää meitä kuin kirurgi.
Jotta näkisimme, mitä on elämä Kristuksessa,
elämä Jumalan tekona. jeesus on kaikkia kärsimyksiä suurempi. Anteeksiantamusta suurempaa
asiaa ei ole ja syntiä suurempaa ongelmaa ei ole.
(Puhujaa ei mainittu)
Tahtoisin lisätä tuohon yhden sanankohdan:
Room 5:1-9
1
Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,
2
jonka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon, jossa me nyt olemme, ja meidän kerskauksemme on Jumalan kirkkauden toivo.
3
Eikä ainoastaan se, vaan meidän kerskauksenamme ovat myös ahdistukset, sillä me tiedämme, että ahdistus saa aikaan kärsivällisyyttä,
4
mutta kärsivällisyys koettelemuksen kestämistä, ja koettelemuksen kestäminen toivoa;
5
mutta toivo ei saata häpeään; sillä Jumalan rakkaus on vuodatettu meidän sydämiimme Pyhän Hengen kautta, joka on meille annettu.
6
Sillä meidän vielä ollessamme heikot kuoli Kristus oikeaan aikaan jumalattomien edestä.
7
Tuskinpa kukaan käy kuolemaan jonkun vanhurskaan edestä; hyvän edestä joku mahdollisesti uskaltaa kuolla.
8
Mutta Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että Kristus, kun me vielä olimme syntisiä, kuoli meidän edestämme.
9
Paljoa ennemmin me siis nyt, kun olemme vanhurskautetut hänen veressään, pelastumme hänen kauttansa vihasta.
Siunaten
media7 Dei'ssä juuri nyt
0
88
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1751471
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä411049Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad38735- 14670
Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver21650- 36643
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä28642Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46607Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .17593Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott30587