On ilmesti

nämä parkcomit kesineet kivan lisätienestin. Työ kaveri sai "sakon" eikä uskaltanut olla maksamatta. Koska kyseessä oli yrityksen auto keksivät nämä pässinpäät pistää jo ajallaan maksetun "sakon" perintään, ajattelivat että firmat maksavat tarkastamatta toiseen kertaan. Onneksi miellä tämä huomattiin eikä sitä maksettu, moniko firma on maksanut ???
Itse sain 2005, en ole vielä mksanut.

5

481

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ota selvää

sillä sakot maksaa aina auton haltija ei siis työantaja tai leasingyritys. Eli jos sakosta tulee karhu niin sen saa auton käyttäjä ei yritys. Lisään vain näitä paska puheitan sita niin oijotaan sitä mukaan.

• XXYYZZ

Auton haltijan ei tarvitse maksaa yhtään yksityistä p-valvontamaksua. Kunnallisessa valvonnasssa on sen sijaan lailla säädetty haltijavastuusta. Yksityinen valvoja ei saa haltijalta mitään riippumatta siitä, mitä hovioikeudessa tapahtuu. Ns. sopimus voi koskea ainoastaan kuljettajaa. Hovioikeus tosin varmasti asettuu samalle kannalle kuin käräjäoikeuskin eli edes autoa kuljettaneen ei tarvitse maksaa.

• nauruttaa
        XXYYZZ kirjoitti:

Auton haltijan ei tarvitse maksaa yhtään yksityistä p-valvontamaksua. Kunnallisessa valvonnasssa on sen sijaan lailla säädetty haltijavastuusta. Yksityinen valvoja ei saa haltijalta mitään riippumatta siitä, mitä hovioikeudessa tapahtuu. Ns. sopimus voi koskea ainoastaan kuljettajaa. Hovioikeus tosin varmasti asettuu samalle kannalle kuin käräjäoikeuskin eli edes autoa kuljettaneen ei tarvitse maksaa.

vastaan ettei edes kuljettajan tarvitse sakkoa maksaa vaikka juuri hän syyllistyy rikkeeseen. On takuu juttu että maksun maksaa se jonka auton rekisteritunnus kertoo sen haltijaksi. Jos peruste on joku muu niin ollaan harmaalla alueella ja näin se ei voi olla olipa päätös hovista mikä tahansa. Onneksi tuleva uusi laki muuttaa tämänkin ja sakon maksaa haltija kuten pitääkin eikä sodi järkeä vastaan.

• siis mennyt ihan luetun ymmärryksen puolelle tuo viesti. Auton KÄYTTÄJÄ ON SIIS MAKSANUT JO tuon "sakon" ajallaan.
        Ei kai Parkcomkaan niin tyhmä ole että toimittaa karhuttavaksi sen "sakon" sille henkilölle joka sen on jo maksanut, vaan tässä tapauksessa firmalle joka auton on liisannut ja antaa siis työntekijän sillä ajaa.
        Ja mitä tulee tuohon haltiavastuuseen, sehän koskee oikeita sakkoja, ei näitä leikkisakkoja.

• ...
        nauruttaa kirjoitti:

vastaan ettei edes kuljettajan tarvitse sakkoa maksaa vaikka juuri hän syyllistyy rikkeeseen. On takuu juttu että maksun maksaa se jonka auton rekisteritunnus kertoo sen haltijaksi. Jos peruste on joku muu niin ollaan harmaalla alueella ja näin se ei voi olla olipa päätös hovista mikä tahansa. Onneksi tuleva uusi laki muuttaa tämänkin ja sakon maksaa haltija kuten pitääkin eikä sodi järkeä vastaan.

Sakkofirmakauppoja voi boikotoida edelleenkin, vaikka laki säädettäisiinkin. Minun kuluttajana ei tarvitse hyväksyä kusipäisten kauppiaiden menettelytapoja, vaikka laki ne sallisikin. Mihin on ihmisiltä unohtunut käsite "hyvä asiakaspalvelu?"

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      66
      4195
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3969
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3482
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2893
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2719
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2522
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2134
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1226
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1157
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1006
    Aihe