Voisiko joku.

e.k.v_

Homous on nyt kovassa huudossa. Siis sen salliminen ja lähinnä lehtien yleisöpalstoilla.

Varsinkin teema, jossa homouden sallimisen vääjäämättömänä seurauksena nähdään myös pedofilian salliminen. Kiinnostaisi kovasti tietää, millä argumentein ja perustein näin kova väite voidaan heittää ilmaan.

Omasta mielestäni tuo kun on varsin kovaa herjausta homoseksuaalisia henkilöitä kohtaan. Jos minä kirjoittaisin lehteen että uskonnollisuuden salliminen johtaa uusiin wtc-iskuihin, niin arvatkaapa kerran, julkaistaisiinko tuollainen kirjoitus ellei takana olisi erittäin kovaa perustelua takana?

11

307

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Liekkö asia ihan niin yksinkertainen.
      Tosin se lienee totta että jos jokin pieni vähemmistö saa oikeuksia läpi, on seuraava pieni vähemmistö vaatimassa oikeuksiaan ja taas seuraava vähemmistö...lienee ihan normaali ketjuilmiö.
      Sen verta muistan kuulleeni uutisia että Hollanissa, joka on käsittääkseni homoseksuaali asioissa hyvin salliva, on todellakin pedofiilit alkaneet tulemaan esille. Vaatien bordellien perustamista itselleen ja käsittääkseni jo perustaneet pedofiilipuolueenkin. Järkyttävää kaikki tyyni.

• e.k.v_

Sitä että jokin laillinen vähemmistö saa tasa-arvoiset oikeudet, ei kait voine verrata vähemmistöön joka puhuu laittoman toiminnan tasa-arvoistamisesta.

Et vastannut kysymykseen. Voisin kopioida tähän kymmeniä kirjoituksia, kuinka muka homouden salliminen johtaa myös pedofilian sallimiseen. Linja on varsin selvä. Otsikko ja alustus käytännössä aina vertaa homoutta ja pedofiliaa toisiinsa. Itse leipätekstissä sitten ei muuta hehkutetakaan kuin raamattua.

Miten siis kahden toisiaan rakastavan täysi-ikäisen ihmisen suhteen salliminen liittyy lapsen hyväksikäyttöön aikuisen taholta ja tuollaisen toiminnan sallimiseen?

• maailma muuttuu
        e.k.v_ kirjoitti:

Sitä että jokin laillinen vähemmistö saa tasa-arvoiset oikeudet, ei kait voine verrata vähemmistöön joka puhuu laittoman toiminnan tasa-arvoistamisesta.

Et vastannut kysymykseen. Voisin kopioida tähän kymmeniä kirjoituksia, kuinka muka homouden salliminen johtaa myös pedofilian sallimiseen. Linja on varsin selvä. Otsikko ja alustus käytännössä aina vertaa homoutta ja pedofiliaa toisiinsa. Itse leipätekstissä sitten ei muuta hehkutetakaan kuin raamattua.

Miten siis kahden toisiaan rakastavan täysi-ikäisen ihmisen suhteen salliminen liittyy lapsen hyväksikäyttöön aikuisen taholta ja tuollaisen toiminnan sallimiseen?

Homo- ja lesboliitotkin oli aikaisemmen kauhisteltu ja laiton juttu, moni ei varmasti uskonut että niistä koskaan laillisia tulisikaan. Se tosin alkaa meistä tuntua jo niin vanhanaikaiselta ja älyttömältä ennakkoluuloisuudelta, kun olemme nyt niin valistuneita ja tieto on lisääntynyt jne...
        En tiedä, onko laillistettu pedofilia nyt sentään ihan seuraava askel kehityksessä. Epäilen, että seuraavaksi tulevat moniavioisuuden vaatijat - monihan elää sellaista todeksi jo nykyisellään kun asian voi kätevästi kiertää avoliitolla ja salaisilla suhteilla tai harrastamalla pareittain jotakin... mitä se nyt kenellekään kuuluu, mitä aikuiset ihmiset keskenään tekevät omalla ajallaan ja omissa kodeissaan! Loppujen lopuksi koko avioliittojärjestelmä varmasti katsotaan turhanpäiväiseksi ja poistetaan käytöstä. Sen jälkeen saattaa olla aika yhdentekevää, millaiset ihmiset keskenään asuvat ja muodostavat perheen, kuka adoptoi kenetkin ja mitä siellä kodin seinien suojissa tapahtuu. Kun ketään ei enää kiinnosta eikä kenelläkään ole oikeutta katsoa perään eikä puuttua toisten asioihin.

Tällaisia nyt heräsi kirjoituksesi pohjalta, näkemyksemme varmasti eriävät mutta ajatuksiahan nämä vasta vain ovat...

• Nasse.

olet harvinaisen suuri typerys.

• e.k.v_
        maailma muuttuu kirjoitti:

Homo- ja lesboliitotkin oli aikaisemmen kauhisteltu ja laiton juttu, moni ei varmasti uskonut että niistä koskaan laillisia tulisikaan. Se tosin alkaa meistä tuntua jo niin vanhanaikaiselta ja älyttömältä ennakkoluuloisuudelta, kun olemme nyt niin valistuneita ja tieto on lisääntynyt jne...
        En tiedä, onko laillistettu pedofilia nyt sentään ihan seuraava askel kehityksessä. Epäilen, että seuraavaksi tulevat moniavioisuuden vaatijat - monihan elää sellaista todeksi jo nykyisellään kun asian voi kätevästi kiertää avoliitolla ja salaisilla suhteilla tai harrastamalla pareittain jotakin... mitä se nyt kenellekään kuuluu, mitä aikuiset ihmiset keskenään tekevät omalla ajallaan ja omissa kodeissaan! Loppujen lopuksi koko avioliittojärjestelmä varmasti katsotaan turhanpäiväiseksi ja poistetaan käytöstä. Sen jälkeen saattaa olla aika yhdentekevää, millaiset ihmiset keskenään asuvat ja muodostavat perheen, kuka adoptoi kenetkin ja mitä siellä kodin seinien suojissa tapahtuu. Kun ketään ei enää kiinnosta eikä kenelläkään ole oikeutta katsoa perään eikä puuttua toisten asioihin.

Tällaisia nyt heräsi kirjoituksesi pohjalta, näkemyksemme varmasti eriävät mutta ajatuksiahan nämä vasta vain ovat...

Lainaus: "Homo- ja lesboliitotkin oli aikaisemmen kauhisteltu ja laiton juttu"

Niin? Pitäisikö pohtia miksi näin on joskus ollut sen sijaan että jatkamme sitä kauhistelua? Vasenkätisyyskin oli joskus kauhean väärin. Isäni on kyllä kertonut mitä se oli aikanaan elää vasurina kansakoulussa jossa moista "vikaa" katsottiin lähes sairautena.

Naisten äänioikeuskin oli joskus kauheata. Kuten myös naispappeus. Jälkimmäinen toki vieläkin. Mihinkö nämä sitten johtaa?

Jos alamme vähemmistöjen oikeuksia rajoittamaan niillä perustein joita toit vastauksessasi ilmi, niin mitä rajoitamme seuraavaksi? Saako sunnuntaisin tehdä työtä? Jumalasi on sen lepopäiväksi määrännyt, ikävä kyllä hankalaksi menisi se sinunkin elämäsi jos ei sunnuntai työläisiä olisi.

Seuraavaksiko kiellämme uskonnottomuuden, koska se johtaa pois 2000v sitten kirjoitetun sen maailman ajan moraalisista arvoista?

Et siis tuonut mitään uutta viestilläsi ilmi. Moraalisia arveluita vailla perusteita. Uskonto on ihme kilpi, jonka takaa saa kyllä huutaa vaikka mitä, ilman että huudossa olisi mitään oikeata asiaa.

• Nasse. kirjoitti:

Jos on typeryyttä kauhistella Pedofiiliaa, niin olen typerys joittenkin silmissä.

• e.k.v_ kirjoitti:

Näkisin tässä sen katsomus eron. Kun asioista ja niiden suvaitsevaisuudesta ja sallittavuudesta keskustellaan jokainen ihminen viheltää jossakin kohtaa pelin poikki sanoen että tässä kulkee minun raja, sivistynemmin sitä sanotaan kai suvaitsevaiduudeksi.
        Minun raja kulkee homoseksuaalisuudessa, perustuen luottamukseeni Raamatun Sanaan.
        Mikä historiassa oli laitonta on tänään laillista. Minulla ei vaan riitä usko enään ihmisen kykyyn varjella itseään ja lähimmäisiään että huono ja vahingollinen asia pysyisi laittomana, valitettavasti.

• e.k.v_
        juhani1965 kirjoitti:

Näkisin tässä sen katsomus eron. Kun asioista ja niiden suvaitsevaisuudesta ja sallittavuudesta keskustellaan jokainen ihminen viheltää jossakin kohtaa pelin poikki sanoen että tässä kulkee minun raja, sivistynemmin sitä sanotaan kai suvaitsevaiduudeksi.
        Minun raja kulkee homoseksuaalisuudessa, perustuen luottamukseeni Raamatun Sanaan.
        Mikä historiassa oli laitonta on tänään laillista. Minulla ei vaan riitä usko enään ihmisen kykyyn varjella itseään ja lähimmäisiään että huono ja vahingollinen asia pysyisi laittomana, valitettavasti.

Sanoin kuvaamattoman mahtavaa että joku tosiaankin sen noin sanoo eikä vaan kiertele ja kaartele.

Lainaus: "jokainen ihminen viheltää jossakin kohtaa pelin poikki sanoen että tässä kulkee minun raja"

Tuo on aivan totta. Toisaalta koska kaikilla se raja kulkee aina vähän eri kohdassa niin aina on myös niitä, joiden mielestä rajat ylitetään, vaikka mitään ei sallittaisi.

Lainaus: "sivistynemmin sitä sanotaan kai suvaitsevaiduudeksi."

Tästä saankin hyvän aasinsillan. Mitä on suvaitsevaisuus? Se mitä pystyy hyväksymään vai se mitä pystyy ymmärtämään?

Itse en esimerkiksi pysty ymmärtämään BigBrotherin kaltaisia tv-ohjelmia[1]. Toisaalta minun on pakko ne hyväksyä, koska en voi olettaa että kukaan muukaan ei saisi niitä katsoa, koska minä en niitä siedä.
        Olenko siis tässä kohtaa suvaitsevainen vaiko jotain muuta?

Lainaus: "Minun raja kulkee homoseksuaalisuudessa, perustuen luottamukseeni Raamatun Sanaan."

Kulkeeko siinä siis ymmärryksen vai hyväksymisen raja? Vaiko kenties molempien? Mikäli et edes hyväksy, niin olisi kiva kuulla perusteluita siihen. Siis muutakin kuin raamattu, ellei se sitten ole se ainoa perustelu?

Lainaus: "Mikä historiassa oli laitonta on tänään laillista."

Totta, mutta on myös käynyt niin että se mikä aikanaan oli laillista, on nykyään laitonta. Ihminen ja yhdyskunta kehittyy alati. Ainoastaan ne jotka haluavat kehityksen pysähtyvän totaalisesti voinevat perustella menneillä säännöksillä nykyistä sallittavuutta?

Lainaus: "Minulla ei vaan riitä usko enään ihmisen kykyyn varjella itseään ja lähimmäisiään että huono ja vahingollinen asia pysyisi laittomana, valitettavasti."

Tuntuuhan tuo että ihminen on väkisin tunkemassa takapuoltaan omaan päähänsä. Toisaalta kautta historian on tehty sekä huonoja että hyviä päätöksiä. Miksi se nyt olisi eri asia? Emme enää polta noitia tai salli maaherroille ensimmäistä yötä morsiamen kanssa? Toisaalta nykyiseksi kehittynyt lääketiede ja sairaalakäytännöt ovat tuoneet mukanaan uusia tauteja ja bakteereja.

[1] ) Big Brother on vain tuollainen yksinkertaistettu esimerkki jonka keksein alle sekunnissa. Mutta se toimii kuitenkin tässä kohtaa.

• e.k.v_ kirjoitti:

Sanoin kuvaamattoman mahtavaa että joku tosiaankin sen noin sanoo eikä vaan kiertele ja kaartele.

Lainaus: "jokainen ihminen viheltää jossakin kohtaa pelin poikki sanoen että tässä kulkee minun raja"

Tuo on aivan totta. Toisaalta koska kaikilla se raja kulkee aina vähän eri kohdassa niin aina on myös niitä, joiden mielestä rajat ylitetään, vaikka mitään ei sallittaisi.

Lainaus: "sivistynemmin sitä sanotaan kai suvaitsevaiduudeksi."

Tästä saankin hyvän aasinsillan. Mitä on suvaitsevaisuus? Se mitä pystyy hyväksymään vai se mitä pystyy ymmärtämään?

Itse en esimerkiksi pysty ymmärtämään BigBrotherin kaltaisia tv-ohjelmia[1]. Toisaalta minun on pakko ne hyväksyä, koska en voi olettaa että kukaan muukaan ei saisi niitä katsoa, koska minä en niitä siedä.
        Olenko siis tässä kohtaa suvaitsevainen vaiko jotain muuta?

Lainaus: "Minun raja kulkee homoseksuaalisuudessa, perustuen luottamukseeni Raamatun Sanaan."

Kulkeeko siinä siis ymmärryksen vai hyväksymisen raja? Vaiko kenties molempien? Mikäli et edes hyväksy, niin olisi kiva kuulla perusteluita siihen. Siis muutakin kuin raamattu, ellei se sitten ole se ainoa perustelu?

Lainaus: "Mikä historiassa oli laitonta on tänään laillista."

Totta, mutta on myös käynyt niin että se mikä aikanaan oli laillista, on nykyään laitonta. Ihminen ja yhdyskunta kehittyy alati. Ainoastaan ne jotka haluavat kehityksen pysähtyvän totaalisesti voinevat perustella menneillä säännöksillä nykyistä sallittavuutta?

Lainaus: "Minulla ei vaan riitä usko enään ihmisen kykyyn varjella itseään ja lähimmäisiään että huono ja vahingollinen asia pysyisi laittomana, valitettavasti."

Tuntuuhan tuo että ihminen on väkisin tunkemassa takapuoltaan omaan päähänsä. Toisaalta kautta historian on tehty sekä huonoja että hyviä päätöksiä. Miksi se nyt olisi eri asia? Emme enää polta noitia tai salli maaherroille ensimmäistä yötä morsiamen kanssa? Toisaalta nykyiseksi kehittynyt lääketiede ja sairaalakäytännöt ovat tuoneet mukanaan uusia tauteja ja bakteereja.

[1] ) Big Brother on vain tuollainen yksinkertaistettu esimerkki jonka keksein alle sekunnissa. Mutta se toimii kuitenkin tässä kohtaa.

• kommentit
        Nasse. kirjoitti:

ovat typeryyden osoitus jos joku!

• juhani1965 kirjoitti:

Jos on typeryyttä kauhistella Pedofiiliaa, niin olen typerys joittenkin silmissä.

jossa hyökätään homoseksuaaleja vastaan väittämällä sillä ja pedofilialla syy-seuraussuhteita, kuten sinä tuossa töräytit, on vaikea käsittää.

Että sylettää tuollaiset paskiaiset.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      84
      5077
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      17
      3416
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      25
      2735
    4. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      58
      1790
    5. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1576
    6. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      94
      1352
    7. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1346
    8. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      239
      1295
    9. Hiljaisuus

Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.
      Ikävä
      73
      1048
    10. IS Viikonloppu 29.-30.11.2025

Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra
      Sanaristikot
      54
      932
    Aihe