Nimimerkittömyys selkärangattomuutta

Tätä palstaa lukiessa syntyy vaikutelma, että nimimerkitön puskajussi-kirjoittelu on tyypillistä juuri täällä. Nimimerkittömänä ei tarvitse ottaa sitä riskiä, että voisi saada kritiikkiä osakseen. Kertoo paljonkin kirjoittajan luonteesta, jos oman kirjoituksensa takana ei uskalleta seistä edes yhden keskustelurimpsun ajan voimassa olevan nimimerkin kanssa.

En usko, että tämän palstan nimimerkittömät hihhuloitsijat edustavat tyypillistä luterilaisuutta. Ehkä täällä on vain muutama henkilö, joka suoltaa törkyä ilman nimimerkkiä lähestulkoon jokaiseen ketjuun.

7

216

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • selkärangaton

vaan herkkä. Tuntuu pahalta kun omat koirat purevat. Seurakuntaa kutsutaan usein armeijaksi joka ampuu haavoittuneensa. Itse olen koittanut kirjoitella sävyisästi. Myönnetään etten ihan aina ole onnistunut. Jos on jonkun jutuista pahoittanut mielensä, saattaa tulla sanoneeksi tökerösti jollekin toiselle. Nekin oon koittanu selvittääYksi syy pysyä puskassa on se etten halua leimautua kenenkään silmissä sen enempää hyväksi kuin pahaksikaan ihmiseksi. Toivoisin ihmisten kiinnostuan enemmän siitä mitä sanon eikä siitä kuka tai millanen ihminen sanoo.

Olen kysellyt Jumalan tahtoa tässä asiassa, koen että näin on Hänen tahtonsa. En minä ihmisille ole tilivelvollinen vaan Hänelle.

• Ja minä olen saanut lisäksi sen käsityksen että suurimmat törkyturvat ovat pääosin pappis-porukkaa.

• Faktio

Taidat olla väärässä.

• sinä olet

saanut tuommoisen käsityksen, että "suurimmat törkyturvat ovat pääosin pappis-porukkaa"? Miten olet tutustunut "pappis-porukoihin"? Minä en tunne kuin oman seurakuntani pappeja ja heitäkin vain seurakunnan tilaisuuksien perusteella. Kukaan heistä ei ole puhunut mitään epäasiallisuuksia.

• Kun kirjoittaa nimimerkin takaa joutuu funtsimaan mitä kirjoittaa. Ja sitä taas pidän pelkästään postiivisenä asiana.
      Ihan asiaa kirjoitit.

• voin sanoa,

että en nykyisin käytä useinkaan nimimerkkiä ihan vain lähinnä siitä syystä, koska en halua saada paria palstalle kirjoittavaa kovasanaista ja aika ilkeää ateistia kimppuuni. En pidä nimimerkkini vääntelystä enkä ilkeistä heitoista, tuskin pitäisi kukaan muukaan. Jos tietäisin, että he eivät enää tänne tule, siirtyisin aivan heti nimimerkin käyttöön. Toivon joka kerta kun jonkin viestin kirjoitan, että he eivät sattuisi lukemaan viestiäni eikä varsinkaan sitä kommentoimaan. Niin toivon nytkin.

• nimimerkittömyys.

Vain hihu on niin yössä että ei kykene erottamaan henkilöön kohdistuvaa arvostelua näkökantoihin kohdistuvasta.

Ja koska hihu on luonut itseleen tarkastelua kestämättömän Jumalan, kopion itsestään, hihun maailmassa kaikki kritiikki uhkaa hihun mielihyväsatua.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sanoisit

juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1364
    2. Mitä hyvää

Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      102
      881
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      521
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Missä näet kaivattuasi?

Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      389
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    Aihe