Vaimo naputtaa, että pyyhkijät pyyhkivät huonosti ja painostaa vaihtamaan uudet. Ihan mielenkiinnosta kysyn, miten usein vaihdatte omanne? Kilometrit lienevät se paras mittari, mutta pienellä ajolla kai aikakin tekee tehtäväänsä?
Kuinka usein vaihdatte sulat?
19
6792
Vastaukset
- mukaan
Halpakaupasta hankitut sulat ei kovinkaan kauaa toimi, aurinko kovettaa ne vaihtokuntoon muutamassa viikossa.
- minä
minä vaihdan 2-kertaa vuodessa,keväällä ja syksyllä.
- hyvin pyyhkii
2-3 kertaa vuodessa, ja aina laatumerkkejä.
- taksi
n. kerran vuodessa ja ainostaa alkuperäisiä koska laatumerkit ovat yleismallisia jota ei sovi kunnolla kaikkiin autoihin siis lasin muotoihin, kiinnitys kyllä sopii.
- Manne
Kevväällä tuli vaihdettua ekan kerran. Kilometrejä oli tuollaiset reilut 50.000 ja näin muistelisin sen aikaisemminkin olleen eli noin kolmen vuoden ja 40.000 - 50.000 kmn välein.
- ...
Yleensä autoissani on uudet sulat toimitettaessa ja liisarit vaihtuu sen verran usein, etten edes muista koska olisin sulkiin joutunut koskemaan. Hyvä jos ehtii itse kerran kaksi edes tankkaamaan.
- Tohvelisankari
Joo.
- Sulka
Sulista puheenollen. Vein autoani katsastukseen ja sain merkinnän kaiken muun ohella huonoista pyyhkimensulista. Katsastusmiehen tyly huomio johtui kuitenkin siitä että tuulilasi oli pölyinen ja sulka likainen eikä katsastusmies antanut riittävästi nestettä pissapojasta.
En vaihtanut sulkia. Ennen uusintakatsastusta pesin tuulilasin ja pyyhin sulat. - sulat
Olen hankkinut autooni punaiset silikonisulta ja ovat kestäneet nyt huomattavasti pidempään kuin tavalliset kumiset mallit.
Suosittelen.- ajankohtainen
Minkä hintaisia ovat,kuka niitä myy.
- tilattu
ajankohtainen kirjoitti:
Minkä hintaisia ovat,kuka niitä myy.
ks.
kttp://www.conrad.de
- vielä
Ei kannata vaihtaa heti, jos pyyhkii huonosti. Auttaa yleensä kun pesee tuulilasin ja sulat kunnolla. Saattaa mennä parikin vuotta samoilla.
- Jorma
En osta ollenkaan Suomesta sulkia,enkä mitään muutakaan autoon tarvittavaa kulutustavaraa.Tuon itse suoraan,ilman välittäjiä,Saksasta VÄHÄN KÄYTETTYJÄ vastaavia.Niille luvataan myöskin takuu,on nääs tutun kaveri,joka hankkii niitä mulle Saksasta.Ja on sitte paljo paremmassa kunnossa,kun ns "suomi-tavarat".Ja paljon halvenpia.
- Zombie
Kai tuo nyt oli sentään vitsi pyyhkijänsulkien kohdalla? Muuta käytettyä vielä ymmärrän, mutta mistä lähes autoliikkeen ovella lunastukseen menneestä vehkeestä noita tulisi. Vai varastettujako ne ovat?
Kiitti muuten asiallisista vastauksista niitä antaneille. Vitsinikkarit voisivat jättää vaikka väliin, kalpenette nimittäin jos minä alan saivarrella ja sanaa väännellä. Mutta en viitsi tällä(kään) palstalla.
- Osku
Annoin tehdä jo uutena autooni turvauran. Se pitää sulan puhtaana ja näin sen kuluminen vähenee. Samoilla sulilla ajelee reippaasti tollasen viisi vuotta, ehkä pidempäänkin, katsotaan nyt kun auto vanhenee.
- pauli
Minullakin on tuulilasissa turvaurat.Tyhmä kun olen luulisi,että nämä urat kuluttaisi enemmän pyyhkijöitä, kuin sileä lasi.Kertokaa te viisaammat mielipiteenne, mitenkä turvaurat pitentää pyyhkijöiden ikää.Kiitos.
- Kallonkutistaja
pauli kirjoitti:
Minullakin on tuulilasissa turvaurat.Tyhmä kun olen luulisi,että nämä urat kuluttaisi enemmän pyyhkijöitä, kuin sileä lasi.Kertokaa te viisaammat mielipiteenne, mitenkä turvaurat pitentää pyyhkijöiden ikää.Kiitos.
Luultavasti likainen sulka kuluu helpommin kuin puhdas, siksi ura säästää sulkaa. Sulan säästöä suurempi syy uriin on tietysti lasin pysyminen puhtaampana ja naarmuttomampana.
Oman autoni tuulilasissa olen lisäksi käyttänyt SafeDrops "sulkien säästäjää". Sen kanssa ei pyyhkimiä tarvita ollenkaan sateella, jos nopeutta on yli 60km/h. Tämän "ihmeaineen" avulla pyyhkimet kestävät käytännössä kolme vuotta, eikä ajomääräkään vaikuta kestoon oikein mitenkään. - Osku
pauli kirjoitti:
Juuri niin. Se sulan puhtaanapysyminen käsittääkseni säästä sen kulumista, koska joka pyyhkäisyllä sulasta poistetaan "hioma-aineet".
Itsekin alussa epäilin turva-uran reunojen "syövän" sulasta pyyhkimisreunan pois. Näin ei kuitenkaan tapahdu. Ainut haittapuoli tuntuu olevan se että kun sulkien vaihtoväli pitenee, niin sulkien vanhetessa ne kovettuvat ja tulevat äänekkäiksi. - pauli
Osku kirjoitti:
Juuri niin. Se sulan puhtaanapysyminen käsittääkseni säästä sen kulumista, koska joka pyyhkäisyllä sulasta poistetaan "hioma-aineet".
Itsekin alussa epäilin turva-uran reunojen "syövän" sulasta pyyhkimisreunan pois. Näin ei kuitenkaan tapahdu. Ainut haittapuoli tuntuu olevan se että kun sulkien vaihtoväli pitenee, niin sulkien vanhetessa ne kovettuvat ja tulevat äänekkäiksi.Kiitos asiallisesta vastauksesta,näin toimii parhaiten ja palvelee meitä kaikkia autoilijoita.Jos jollakin on kysyttävää,asiallinen kysymys on yhtäkuin asiallinen vastaus.Oskulle kiitos vielä kerran.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324591Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene152558Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252405Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su532288- 321787
Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321611Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731486- 661294
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?491248- 821241