Moron!
Kävin tänään hammaslääkärissä ja ennenkuin hammaslääkäri edes tutkikaan, hän sanoi että puudutetaan, ei voi sitä ennen tutkia. Otti pienen röntgenin ja huomasi että on pieni kiille karies ja paikkasi sen.
Ei ennen ( eli viimeksi toukokuussa kun niin ikään paikattiin kiille karies ) tullut verenvuotoa, mutta nyt heti kun poraus alkoi, rupesi vuotaa verta ja hammasleku sitä hiukan ihmetteli... Veri ei meinannut hyytyä.
Jos on syvempi reikä kuin kiillekarieksessa, minulta poistetaan hammas, ei aleta paikkaamaan, kun on reikä kammioiden väliseinässä, vsd. Mulla on tiedon anto annettu, että hammasoperaatioissa, joissa vuotaa verta, täytyy olla antibioottisuoja. Ei hammaslääkäri sitä antanut kun luuli, ettei verta tule. Mulla on virtsatietulehduksia ehkäisemään käytettävä Trimopan - antibiootti. Voiko se antaa tarvittavan suojan? Viimeeks käytettiin Dalacinia siihen.
Hammaslääkäri otti lisää pikku röntgeniä ja epäilee, että minulla on takahampaisiin ylös tullut mätää. Siellä ei ole edes ollut reikiä, on tarkastettu ja röntgenkuvattu toukokuun loppupuolella.
Voiko mätä tulla nopeastikin hammasjuureen? Ja näkyykö se harmaana alueena? Hammaslääkärikään ei ollut siitä varma, mutta varasi uuden ajan.
Puudute tuntui olevan tehoton ja kiroilin kivusta. Sen jälkeen on alkanut särkeä toista puolta naamasta ( ei sitä mikä on puudutettu ) ja puudutettu puoli on muuttunut tulikuumaksi, särkee takahampaita, paikattua hammasta ja silmän & otsan luota. Puudutus oli vasemmalla ylhäällä.
Siitä hammaslääkärin tuolista noustessani huippasi todella rankasti- jota ei ollut, kun käytettiin edellisen kerran eri puudutetta. Viimeks oli Xylocain, joka ei aiheuttanut mitään, nyt oli joku u - kirjaimella alkava puudute.
Voiko tää olla ihan normaali reaktio? Entä veren vuoto? Nopeasti kehittyvä hammasmätä ilman reikää?
hammasmätä & veri paikatessa
2
1637
Vastaukset
- butterfly,
Pahasti tulehtunut juuri voi kerätä mätää, samoin jos hammas on vielä elossa, niin verta voi tulla paljonkin. Kokemusta on, kun verta tuli niin paljon, ettei hammaslääkäri nähnyt tehdä juurihoitoakaan. Ja verenvuoto täytyy saada tyrehtymäänkin.
Itse olen saanut antibiootin aina, kun on tulehtunut juuri (2 kertaa), on tullut verta tai ei. Yleisin taitaa olla V-Pen Mega. Kaikki antibiootit ei auta kaikkiin vaivoihin. Kyllä hammaslääkärin kuuluu tietää, miltä mätä ja tulehdus näyttää röntgenissä. Valitettavasti on paljon hammaslääkäreitä, jolla ei ole kokemusta eikä hajuakaan mitä tekevät. Myös yksityisellä. Itse olen vaihtanut nopeasti hammaslääkäriä jos huomaan ettei juurihoitoakaan osata tehdä ym. Yksi hammas on pilattu huonolla osaamisella ja kalliiksi tuli poistaa ja laittaa implantti. Nyt on onneksi ihana hammaslääkäri, jota en vaihda!- Anonyymi
missä olisi hyvä hammaslääkäri? onko kotihammas hyvä vai kannattaisiko siirtyä mehiläisen puoleen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik83336MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681848Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411556Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin771169Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61972Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s32940Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt208861- 170813
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59806Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3758