hei osaako joku kertoa enemmän rintaranganlukosta, minulla on hartiat ja lapaluiden välistä tosi kipeä selkä ja hengenahdistusta. (täytyy haukotella koko ajan ja odottaa syvää hengähdystä joka helpottaa. öisin pystyy nukkumaan. päivät tuskaa. tämä on ajoittaista, saattaa olla poissa parikin kuukautta ja sitten taas alkaa ja kestää viikonkin. lääkärissä olen käynyt. ekg otettiin varmuuden vuoksi ja keuhkot kuunneltu. ei ole pistosta tai edes kipua etupuolella. vaikea hengittää ja selkäkipu ovat siis oireet.
rintaranka, hengenahdistus, selkäkipu
14
14355
Vastaukset
- lukoton selkä
Käy kiropraktikolla, naprapaatilla taikka OMT-fysioterapeutilla.
Saat selkäs kuntoon.
Myös hieronta tekee hyvää.
Tässä tietoa:
Tässä vaihtoehtoja koulutetuista manipulaatiohoitajista.
Kannattaa ottaa huomioon, jotta osa on lisäksi fysioterapeutti ja näinollen heidän hoidoistaan saa KELA-korvauksen, joka tosin ei paljoa ole.
http://www.kiropraktikkoliitto.fi/
http://www.omt.org/cgi-bin/index.php
http://www.osteopatia.fi/
http://www.naprapaatti.info/index.php?sivu=3
Täällä lisätietoa vaihtoehtohoidoista ja elintärkeä oma liikunta ja venyttely.
http://www.lkl.fi/index.php?page=1005
http://www.tuuli.net/kunto-ohjelmat/venyttely.htm
Manipulaatiohoitoja on tehty jo tuhansia vuosia.
Hieronta
Klassinen hieronta kuuluu olennaisena osana suomalaiseen terveydenhoidon kulttuuriin. Tarpeesta ja tavoitteesta riippuen hierontamenetelmiä on useita.
Klassinen hieronta on perinteistä pehmytosakäsittelyä lihaskireyksien ja
– jännitysten laukaisemiseksi. Muokkaamalla lihasta erilaisin ottein aineenvaihdunta tehostuu ja kipu lievittyy, ihon joustavuus paranee ja kudoksen uusiutuminen tehostuu. Hierontaa voidaan käyttää ennaltaehkäisemään vaivoja.
Mobilisoivalla hieronnalla käsittely kohdistetaan nivelen tai nikaman ympäristökudoksiin liikkuvuuden lisäämiseksi.
Makea kipu on sallittua, mutta tuskaiset tuntemukset eivät edistä elimistön parantavia prosesseja. Siksi on tärkeää, että kerrot tuntemuksistasi hoitajalle.
rentouttaa
lievittää lihasjännityksiä ja särkyjä
parantaa nivelten liikkuvuutta
nopeuttaa paranemista
auttaa liikkujan lihashuollossa
http://www.mmkuntotalo.com/index.html?n=1010- paljon'
olisi mukava jos kertoisit omista oireistasi ja mistä äkkäsit mennä tommoselle., ja miten olet noin varma että se on juuri sitä. eikä esim jotain keuhkoihin liittyvää
- lukoton selkä
paljon' kirjoitti:
olisi mukava jos kertoisit omista oireistasi ja mistä äkkäsit mennä tommoselle., ja miten olet noin varma että se on juuri sitä. eikä esim jotain keuhkoihin liittyvää
Noh eihän kukaan tavis sinun oireistasi voi tietää yhtään mitään, mikä juuri sinulla on vikana.
Olemme yksilöitä ja muutaman lauseen perusteella EI kukaan voi tehdä yhtään mitään diagnoosia. Eikä ainakaan millään keskustelupalstalla, jossa EI ole lääkäreitä eikä kukaan omista sitä kristallipalloa.
Itse menin selkäkivun takia jo 20 vuotta sitten ihan työkaverin ehdotuksesta naprapaatille. Lapsesta asti oli selässä vikaa. Nyt se on hoidettu kuntoon.
Noi ovat 4-6 vuotta käyneet korkeakouluja eli ihan verrattavissa lääkäreihin.
Toki voit mennä ensin fysiatrille.
http://www.fysiatria.net/Fysiatri.html - sulla jotain
lukoton selkä kirjoitti:
Noh eihän kukaan tavis sinun oireistasi voi tietää yhtään mitään, mikä juuri sinulla on vikana.
Olemme yksilöitä ja muutaman lauseen perusteella EI kukaan voi tehdä yhtään mitään diagnoosia. Eikä ainakaan millään keskustelupalstalla, jossa EI ole lääkäreitä eikä kukaan omista sitä kristallipalloa.
Itse menin selkäkivun takia jo 20 vuotta sitten ihan työkaverin ehdotuksesta naprapaatille. Lapsesta asti oli selässä vikaa. Nyt se on hoidettu kuntoon.
Noi ovat 4-6 vuotta käyneet korkeakouluja eli ihan verrattavissa lääkäreihin.
Toki voit mennä ensin fysiatrille.
http://www.fysiatria.net/Fysiatri.htmlhengitysongelmia vai siis ihanko vaan selkä kipeä. kyllähän mäkin nyt tajuan mennä vaikka hierojalle tai laittaa mobilaattia jos on selkä kipeä. enemmän mua kiinnostais vastaukset niiltä kellä on samoja oireita tai on ollut. eikä niiden kellä on vaan selkä kipeä, kun se nyt ei ole sama asia ollenkaan. :)
- selkä kunnossa
sulla jotain kirjoitti:
hengitysongelmia vai siis ihanko vaan selkä kipeä. kyllähän mäkin nyt tajuan mennä vaikka hierojalle tai laittaa mobilaattia jos on selkä kipeä. enemmän mua kiinnostais vastaukset niiltä kellä on samoja oireita tai on ollut. eikä niiden kellä on vaan selkä kipeä, kun se nyt ei ole sama asia ollenkaan. :)
Ei selkärangan lukoista tule hengitysvaikeuksia, muuta kuin "hoidetulle".
Eli mene lääkäriin.
- myös minulla
Onko selkää kuvattu? Itselläni on vastaavaa ja fysiatri sanoi että kylkiluut on joistakin kohden kiinnittyneet selkärankaan, mistä johtuu että hengitys on vaikeaa. Myös selkänikamat, toiselta kolme, toiseltapuolen kaksi on luusilloilla liittyneet toisiinsa. Jumppaohjeita vain olen saanut, tosin niissä ei monessakaan huomioida että yläselkäni ei taivu. 2007 kuvattuna yläselkäni näytti tällaiselta http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1101782.jpg
Myös minulla yöt on OK, mutta päivät tuskaa koska kädenkäyttö( välttämätöntä töissä) kipeyttää selän-> verenkierto lihaksissa estyy.- on nyt
siinä että mulla ei tee kipeää hengittää tai pistä tai mitään vastaavaa. ainoo että se on hankalaa. sen takia epäilin tota. ja toi mun selkä kipukaan ei oo mitään ihan älytöntä. enkä varmasti kiinnittäisi selän kipeyteen mitään huomiota edes JOS ei olis tota hengitysongelmaa
- vaikeampaa
on nyt kirjoitti:
siinä että mulla ei tee kipeää hengittää tai pistä tai mitään vastaavaa. ainoo että se on hankalaa. sen takia epäilin tota. ja toi mun selkä kipukaan ei oo mitään ihan älytöntä. enkä varmasti kiinnittäisi selän kipeyteen mitään huomiota edes JOS ei olis tota hengitysongelmaa
Ei minulla ongelmia normaalisti hengityksen kanssa. Rasituksessa en pysty ottamaan keuhkoihin enemmän ilmaa. Hengitys on enemmänkin keuhkojen yläosilla. Pallealla ei juuri yhtään.
Selkäkipu on oikealla puolella selkää, n.rintalastan kohdalla, noin 5cm selkärangasta, lapaluiden alapuolella. Työni on tarkkaa jossa paljon kädenkannattelua-> "heijaste" selkään. Selkä sitä kipeämpi mitä enemmän rasitusta. - kuntoutus
vaikeampaa kirjoitti:
Ei minulla ongelmia normaalisti hengityksen kanssa. Rasituksessa en pysty ottamaan keuhkoihin enemmän ilmaa. Hengitys on enemmänkin keuhkojen yläosilla. Pallealla ei juuri yhtään.
Selkäkipu on oikealla puolella selkää, n.rintalastan kohdalla, noin 5cm selkärangasta, lapaluiden alapuolella. Työni on tarkkaa jossa paljon kädenkannattelua-> "heijaste" selkään. Selkä sitä kipeämpi mitä enemmän rasitusta.Haen Kelan kuntoutusta. Kela ei myönnä kuntoutusta joka kohdistuisi selkään vaan yllätys yllätys painonhallinta kuntoutukseen. Lääkärit ovat sanoneet että olisihan se tietysti hyvä jos paino laskisi mutta missään tapauksessa se ei auttaisi minun selkääni. Taitaa joku taho siellä Kelassa olla kallellaan joihinkin näihin kuntoutuskeskuksiin kun sinne mistä olisi apua ei pääse vaikka olisi paljon vapaita paikkoja mutta näitä Esko Aho linjalle sitten tungetaan.
- rintaranka
Apua! minulla sattuu rintarankaan välillä ja silloin kun kipu tulee en pysty hengittämään enkä kävellä kunnolla, kipuu lähtee saman tien melkeen pois voisitteko auttaa minua ?
- pönö
Hei suoraan sanottuna selässä on paljon hermoja mitkä menee puristuksiin ja aiheuttaa vaikka minkälaisia tuntemuksia. Hengeahdistusta,puristusta ahistusta.
- Anonyymi
Minulla samankaltaisia oireita, yläselkä jumissa, kyljet kylkiluiden alaosasta kipeät ja hengittäminen vaivalloista varsinkin istualtaan. Oireet viittaa justiin selän jumeihin, keuhkoahtaumaan, keuhkosyöpään sekä sydän ongelmiin. Myös kova stressi ja muut psyykkiset raskaat mielen tilat saattavat aiheuttaa tällaisia oireita.Myös isona osana itselläni tällähetkellä istun todella paljon koulussa paskalla penkillä, mutta poltan myös tupakkaa, joka tuo oman mausteen tähän touhuun. Huomenna menen röntgeniin ja keuhkot kuvataan.. Ilmoilen tänne mihin suuntaan oma hommani menee jos siitä joku saisi mielenrauhaa tai sitten kauhua miten tässä nyt ikinä käykään. Olen 32v. mies.
- Anonyymi
Saitko vastauksen jo? Itselläni on astma ja tällä hetkellä kovaa hengenahdistusta. Aloitettiin juuri kortisonikuuri keuhkojen rohinaan.
Lisäksi kuukausi sitten minulle ilmaantui lisälyöntejä joihin sain propral. Väliin ihmeellisiä puutumisen, voimaattomuuden tunteita käsissä. Nyt sitten flunssaa viikon ja kova yskä. Yskimistä pääosin makuulla ja jos tulee kuuma . Keuhkokuva oli alkuviikosta ok. Nyt sitten ihan jumalaton kipu rinnan / keuhkon yläosassa ja selkäpuolella niska/ yläselkä. Kuin joku löisi terävällä puukolla molemmin käsin. Lääkärin mielestä rintalihaksien kipua mutta itse en ihan sitä niele. Mielestäni rintakehä ja yläselkä hieman turvoksissa ja kivistävät. Kuulostaako yhtään tutulta? Aiemmin viikolla rinta ja kylkikaari oli kosketusarka. Pelottavia tunteita ja mietin mitä pitäisi tehdä.
- Anonyymi
Moi! Keuhkokuvassa ei nökynyt poikkeamaa eikä myöskään sudänfilmissä… Hengitys vaikeudet on edelleen mutta enemmän ajoittaista, mulla on vanhva tunne että tämä on yhdistelmää stressistä ja varmasti siitäkin johtuvaa selkäjumeja… Tupakka tosin kans pahasta että sen lopettamista olen nyt alkanut suunittelemaan ja vähentänytkin jo. Psyykkisiä stressi tekiöitä on ollut paljon ja varmasti iso osa johtuu siitä ja rööki ei sitä ainakaa paranna.. Jos jollain samanlaisia oireita kannattaa toden totta mennä lääkäriin ja sulkea ainakin vaiavimmat asiat pois… voimia sinne kaikille keillä tämmösiä oireita on, menkää lääkäriin sillä saa mielenrauhaa ja myös diaknoosin asiaan jos jotain on ja sitä kautta hoitoon !
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236975Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421259Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271052- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93804Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733