Gallup ehtoollisesta

uskotko ehtoollisella syöväsi kirjaimellisesti Jeesuksen Kristuksen todellinen ruumista ja verta?

10

245

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Viimeksi tänä iltana kävin ehtoomesussa jossa oli ehtoollinen.
      Ja en todellakaan usko kuten Katolilaiset opettavat että ehtoollisessa leipä ja viini muuttuisivat todelliseksi Jeesuksen Kristuksen ruumiiksi ja vereksi.
      Raamatustakaan ei löydy tälläiselle mitään todistetta.
      Eli en usko.

      • PetrusB

        Luterilainen näkemys ei opeta trans-substantiaatiota (siis ehtoollisaineiden todellista muuttumista), vaan painotus on Kristuksen todellisessa läsnäolossa (reaalipreesens)


      • osa kuolemassa?

        Kristus on todellisuudessa läsnä ehtoollisessa, kuten Raamattu sanoo. Myös niille, jotka ehtoollisen jumalattomasti omaksi tuomiokseen nauttivat.

        Nasse on hänet kerran näkevä.
        Silloin hänen silmänsä ovat kuin tulen liekit ja jalkansa valantovasken kaltaiset.

        "Pois nauru, leikki silloin jää, maa, taivas - kaikki häviää, yhdess' ajan rahduss'"
        Vanhan virsikirjan mukaan.


    • painu ateistipalstalle!

      !!!!

      • huiopåoiuygf

        Veren kanssa läträäjät ovat saatanaa jumalanaan pavelevia!
        Lue tarkemmin raamattusi ja etenkin mitä Jeesus opetti.


    • kun...

      Joka kerta kun pakanallisuuden rituaalisesti ehtoollista nauttivat niin tekevät symboolisesti rikoksen tappamalla symboolisesti Jeesuksen saadakseen Hänen lihaa syödäkseen ja Hänen verta joudakseen.
      Kautta aikojen ovat Jumalaa ja Jeesusta kunnioittavat tietäneet, että vain saatana jumalanaa palvelevat tekevät noin.
      Ehtollis rituaali on niin Jumalaa kuin Jeesustakin pilkkaava rituaali jossa Jeesuksen opetuksen mukaa Jeesusta paskannetaan:

      16 Mutta Jeesus sanoi: "Vieläkö tekin olette ymmärtämättömiä?
      17 Ettekö käsitä, että kaikki, mikä käy suusta sisään, menee vatsaan ja ulostuu?

      28. Jokaisen on tutkittava itseään, ennen kuin syö tätä leipää ja juo tästä maljasta.
      29. Se, joka syö ja juo ajattelematta, että kysymys on Kristuksen ruumiista, syö ja juo itselleen tuomion.

      1Kor.15:50. Sen sanon, veljet, ettei liha ja veri voi saada omakseen Jumalan valtakuntaa ja ettei katoava voi saada omakseen katoamattomuutta.

      • ööööööööööö

        Nimimerkki kun...

        on sitä Matti E. Simon... rienaavaa kirjoittelua. Sääliksi käy miestä!!


    • Steppi Neppi

      Eipä tuolleen usko kuin ateistit ja finninaamaset teinit.

    • noin kuin

      sinä kirjoitit edes opeteta luterilaisessa kirkossa. Käy kyselemässä katolilaisilta.

    • näköjään jakavat mielipiteitä lahkojen välillä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1364
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      102
      881
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      521
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      389
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    Aihe