Jonkun uskonlahkon tai vastaavan mukaan ei pidä rukoilla Jeesusta. Sanotaanko luterilaisuudessa samaa? Jos ei, niin mitä siinä sanotaan?
Onko oikein rukoilla Jeesusta?
33
739
Vastaukset
Kyllä luterilaiset Jeesusta tuppaa rukoilemaan, miksei? Jeesusta, Jumalaa ja Pyhää Henkeä voi rukoilla, nehän on yksi ja sama. Älä kuitenkaan mitään mariaa ala rukoilemaan.
- Brahelainen
Sillä olikohan ne rastafareja, jotka sanovat, ettei Jeesusta pidä rukoilla.
- Rattiveivari
Vastaus tulee ihan sillä samalla varmuudella...
- Brahelainen
Rattiveivari kirjoitti:
Vastaus tulee ihan sillä samalla varmuudella...
Ja varsinki sillon, jos ei ole vastausta ansainnut tai ei usko siihen.
Ja nytki puhun vaan omasta kokemuksesta :)
- christian_29
Rukoillaan Jeesusta. Isä Jumalaakin lähestyn Jeesuksen nimessä.
Selittäkää, miksi ei Rakasta Pelastajaansa saisi rukoilla, tai kansankielisemmin, miksi Hänelle ei saisi asioistaan jutella?- Brahelainen
Kaikkiin kysymyksiin.
Mua tää asia alko ihmetyttää ja mietityttään, kun luin tuota kirjaa:
Natty congo bongo juurijuttuja Jamaikalta
kirj. Kari Kosmos.
- on luvannut
kuulla rukouksemme jotka rukoilemme/anomme Jeesuksen nimessä.Hän vastaa vain sanansa kanssa yhtäpitäviin rukouksiin. Kuulla ja vastata on kaksi eri asiaa.Toki Hän kuulee mutta KIITOS ettei vastaa myöntävästi monesti meidän mielestämme hyviin ja kauniisiin rukouksiin, muulla tavalla kun niin ettei toteuta niitä.Jeesus itse näytti esimerkin rukouksesta:Isä ei kuitenkaan niinkuin minä tahdon, vaan niin Sinä.Näin on hyvä turvallista meidänkin päättää rukouksemme.
- Brahelainen
Tuotakaan rukouksen päättämisestä.
Tattista sullekin.
- se auttaa
vainajan ja/tai myytin rukoilu
- Matt 6:9
"Rukoilkaa te siis näin: -- Isä meidän..."
- Luuk. 11:1-2
Matt 6:9 kirjoitti:
Jeesus opettaa opetuslapsiaan rukoilemaan
"1 Kerran, kun Jeesus oli ollut rukoilemassa, eräs hänen opetuslapsistaan pyysi: "Herra, opeta meitä rukoilemaan, niin kuin Johanneskin opetti opetuslapsiaan
2 Jeesus sanoi heille: "Kun rukoilette, sanokaa näin: -- Isä, pyhitetty olkoon sinun nimesi. Tulkoon sinun valtakuntasi." - Joh. 14:14
Luuk. 11:1-2 kirjoitti:
Jeesus opettaa opetuslapsiaan rukoilemaan
"1 Kerran, kun Jeesus oli ollut rukoilemassa, eräs hänen opetuslapsistaan pyysi: "Herra, opeta meitä rukoilemaan, niin kuin Johanneskin opetti opetuslapsiaan
2 Jeesus sanoi heille: "Kun rukoilette, sanokaa näin: -- Isä, pyhitetty olkoon sinun nimesi. Tulkoon sinun valtakuntasi.""Mitä te minun nimeeni vedoten pyydätte minulta, sen minä teen." Joh. 14:14
- taas näitä
Joh. 14:14 kirjoitti:
"Mitä te minun nimeeni vedoten pyydätte minulta, sen minä teen." Joh. 14:14
Raamatun ristiriitaisuuksia
- minä ja Isä olemme yhtä
taas näitä kirjoitti:
Raamatun ristiriitaisuuksia
Jeesus sanoi: "Minä ja Isä olemme yhtä".
- Sama se rukoilemmeko Isää, Poikaa vai Pyhää Henkeä, koska silloin rukoilemme sitä yhtä ja ainoaa Jumalaa, joka on olemassa. - Matti E Simonaho
Ei muuten opeta. Ohitat Isän (Jeesus) opin - eli sen mitä on kirjoitettu ENNEN:
1 "Kavahtakaa, ettette harjoita vanhurskauttanne ihmisten nähden, että he teitä katselisivat; muutoin ette saa palkkaa Isältänne, joka on taivaissa.
2 Sentähden, kun annat almuja, älä soitata torvea edelläsi, niinkuin ulkokullatut tekevät synagoogissa ja kaduilla saadakseen ylistystä ihmisiltä. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa.
3 Vaan kun sinä almua annat, älköön vasen kätesi tietäkö, mitä oikea kätesi tekee,
4 että almusi olisi salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.
5 Ja kun rukoilette, älkää olko niinkuin ulkokullatut; sillä he mielellään seisovat ja rukoilevat synagoogissa ja katujen kulmissa, että ihmiset heidät näkisivät. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa.
6 Vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.
7 Ja kun rukoilette, niin älkää tyhjiä hokeko niinkuin pakanat, jotka luulevat, että heitä heidän monisanaisuutensa tähden kuullaan.
8 Älkää siis olko heidän kaltaisiaan; sillä teidän Isänne kyllä tietää, mitä te tarvitsette, ennenkuin häneltä anottekaan.
Ainut "rukous" mitä on olemassa, on hyvä ajatus puhtaasta mielestä. Ja puhtaasta mielestä ja hyvistä ajatuksista kumpuaa hyvät sanat, ja hyvät teot, jotka ovat Ainoa ja Oikea Jumalan palvelu mitä on.
Kirkossa kyykkimenen, veisaaminen ja rukoileminen on Jeesuksen mukaan pakanallista. - Matti E Simonaho
Matti E Simonaho kirjoitti:
1 "Kavahtakaa, ettette harjoita vanhurskauttanne ihmisten nähden, että he teitä katselisivat; muutoin ette saa palkkaa Isältänne, joka on taivaissa.
2 Sentähden, kun annat almuja, älä soitata torvea edelläsi, niinkuin ulkokullatut tekevät synagoogissa ja kaduilla saadakseen ylistystä ihmisiltä. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa.
3 Vaan kun sinä almua annat, älköön vasen kätesi tietäkö, mitä oikea kätesi tekee,
4 että almusi olisi salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.
5 Ja kun rukoilette, älkää olko niinkuin ulkokullatut; sillä he mielellään seisovat ja rukoilevat synagoogissa ja katujen kulmissa, että ihmiset heidät näkisivät. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa.
6 Vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.
7 Ja kun rukoilette, niin älkää tyhjiä hokeko niinkuin pakanat, jotka luulevat, että heitä heidän monisanaisuutensa tähden kuullaan.
8 Älkää siis olko heidän kaltaisiaan; sillä teidän Isänne kyllä tietää, mitä te tarvitsette, ennenkuin häneltä anottekaan.
Ainut "rukous" mitä on olemassa, on hyvä ajatus puhtaasta mielestä. Ja puhtaasta mielestä ja hyvistä ajatuksista kumpuaa hyvät sanat, ja hyvät teot, jotka ovat Ainoa ja Oikea Jumalan palvelu mitä on.
Kirkossa kyykkimenen, veisaaminen ja rukoileminen on Jeesuksen mukaan pakanallista.Joh. 8:44
Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä. - sama.
minä ja Isä olemme yhtä kirjoitti:
Jeesus sanoi: "Minä ja Isä olemme yhtä".
- Sama se rukoilemmeko Isää, Poikaa vai Pyhää Henkeä, koska silloin rukoilemme sitä yhtä ja ainoaa Jumalaa, joka on olemassa.Silloin kun ei usko kolminaisuusoppiin.
- Brahelainen
Täytyy tämäkin pitää mielessä.
Kiitti viestistä. - Brahelainen
Kirkossa kyykkimenen, veisaaminen ja rukoileminen on Jeesuksen mukaan pakanallista.Siinä tulikin mukavasti asiaa. Kiitos.
- Brahelainen
Kirkossa kyykkimenen, veisaaminen ja rukoileminen on Jeesuksen mukaan pakanallista.Mutta mistä nuo jutut on peräisin?
Jos ne lukee jossain kirjassa, niin missä?
- Brahelainen
Aika hyvin tuolla sivulla ilmaistiin:
"Rukous on uskon seurausta ja kuuluu hyvien tekojen alueelle."
- Pähkylä
Raamatun mukaan vain Jumalaa saa rukoilla.
On vain yksi Jumala: Isä, Poika ja Pyhä Henki.
Jos rukoilet Jeesusta, et ole huonossa seurassa,
sillä opetuslapsetkin tekivät niin:
"Ja kun he näkivät hänet, niin he kumartaen
rukoilivat häntä, mutta muutamat epäilivät." (Matt. 28:17)
"Mutta katso, Jeesus tuli heitä vastaan ja sanoi:
"Terve teille!" Ja he menivät hänen tykönsä,
syleilivät hänen jalkojaan ja kumartaen rukoilivat häntä."
(Matt. 28:9)
"Niin hän sanoi: "Herra, minä uskon";
ja hän kumartaen rukoili häntä." (Joh. 9:38)
Sillä Jeesus on meidän Herramme ja Jumalamme, kuten epäilevä Tuomas viimein tunnusti:
Tuomas vastasi ja sanoi hänelle:
"Minun Herrani ja minun Jumalani!"
(Joh.20:28) - voimia..
pitää jonkin verran anella, jotta ne tekisivät parhaansa meidän ihmisten eteen.
- PetrusB
Klassinen määritelmä on, että tulee rukoilla Isää Pojan kautta Pyhässä Hengessä.
Luterilaiset uskovat kolmiyhteiseen Jumalaan, jonka yksi persoona on Jeesus.
Eli ihan hyvin voi rukoilla Jeesusta, rukoileehan Hänkin meidän puolestamme :)- sanotaan
että välimiehenämme on Jeesus Kristus... eli rukoilemme hänen kauttaan Jumalaa, sisi Jeesuksen Kristuksen nimessä.
- on sama
hemmo kuin Jumalakin, onpa erikoista toimia itsensä ja ihmisen välimiehenä!
- on koti mulla mainen
täällä : http://www.kaleva.fi/plus/keskustelu1_1342813_1_25_61_75&kkategoria=224&knimi=Uskonasiat_page0.htm
- Seurakuntalainen S
on koti mulla mainen kirjoitti:
täällä : http://www.kaleva.fi/plus/keskustelu1_1342813_1_25_61_75&kkategoria=224&knimi=Uskonasiat_page0.htm
Ainakaan körtit eivät käytä Jeesuksen nimeä rukouksissaan.Hehän rukoilevat veisaamalla. Onhan sekin kyllä rukousta.
Minä en vieläkään ymmärrä miksi Jeesuksesta vaietaan?
Ei kai vain hävetä. Jeesus itse sanoo että joka häpeää minua ja minun sanojani, sitä minäkin häpeän viimeisenä päivänä. - kuitenkin
on sama kirjoitti:
hemmo kuin Jumalakin, onpa erikoista toimia itsensä ja ihmisen välimiehenä!
saman veden kaloja... Smiley
- rgo
Jeesusta pitää rukoilla, sanoihan Jeesus itsekin, että mitä tahansa te pyydätte minun nimessäni, sen minä teen.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.845117Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.253460Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j342795Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.581810- 471586
Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2511392- 941362
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441356Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin01220Hiljaisuus
Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.731068