Onko oikein rukoilla Jeesusta?

Brahelainen

Jonkun uskonlahkon tai vastaavan mukaan ei pidä rukoilla Jeesusta. Sanotaanko luterilaisuudessa samaa? Jos ei, niin mitä siinä sanotaan?

33

754

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä luterilaiset Jeesusta tuppaa rukoilemaan, miksei? Jeesusta, Jumalaa ja Pyhää Henkeä voi rukoilla, nehän on yksi ja sama. Älä kuitenkaan mitään mariaa ala rukoilemaan.

      • Brahelainen

        Sillä olikohan ne rastafareja, jotka sanovat, ettei Jeesusta pidä rukoilla.


      • Rattiveivari

        Vastaus tulee ihan sillä samalla varmuudella...


      • Brahelainen
        Rattiveivari kirjoitti:

        Vastaus tulee ihan sillä samalla varmuudella...

        Ja varsinki sillon, jos ei ole vastausta ansainnut tai ei usko siihen.

        Ja nytki puhun vaan omasta kokemuksesta :)


    • christian_29

      Rukoillaan Jeesusta. Isä Jumalaakin lähestyn Jeesuksen nimessä.

      Selittäkää, miksi ei Rakasta Pelastajaansa saisi rukoilla, tai kansankielisemmin, miksi Hänelle ei saisi asioistaan jutella?

      • Brahelainen

        Kaikkiin kysymyksiin.

        Mua tää asia alko ihmetyttää ja mietityttään, kun luin tuota kirjaa:

        Natty congo bongo juurijuttuja Jamaikalta
        kirj. Kari Kosmos.


    • on luvannut

      kuulla rukouksemme jotka rukoilemme/anomme Jeesuksen nimessä.Hän vastaa vain sanansa kanssa yhtäpitäviin rukouksiin. Kuulla ja vastata on kaksi eri asiaa.Toki Hän kuulee mutta KIITOS ettei vastaa myöntävästi monesti meidän mielestämme hyviin ja kauniisiin rukouksiin, muulla tavalla kun niin ettei toteuta niitä.Jeesus itse näytti esimerkin rukouksesta:Isä ei kuitenkaan niinkuin minä tahdon, vaan niin Sinä.Näin on hyvä turvallista meidänkin päättää rukouksemme.

      • Brahelainen

        Tuotakaan rukouksen päättämisestä.

        Tattista sullekin.


    • se auttaa

      vainajan ja/tai myytin rukoilu

      • Matt 6:9

        "Rukoilkaa te siis näin: -- Isä meidän..."


      • Luuk. 11:1-2
        Matt 6:9 kirjoitti:

        "Rukoilkaa te siis näin: -- Isä meidän..."

        Jeesus opettaa opetuslapsiaan rukoilemaan

        "1 Kerran, kun Jeesus oli ollut rukoilemassa, eräs hänen opetuslapsistaan pyysi: "Herra, opeta meitä rukoilemaan, niin kuin Johanneskin opetti opetuslapsiaan

        2 Jeesus sanoi heille: "Kun rukoilette, sanokaa näin: -- Isä, pyhitetty olkoon sinun nimesi. Tulkoon sinun valtakuntasi."


      • Joh. 14:14
        Luuk. 11:1-2 kirjoitti:

        Jeesus opettaa opetuslapsiaan rukoilemaan

        "1 Kerran, kun Jeesus oli ollut rukoilemassa, eräs hänen opetuslapsistaan pyysi: "Herra, opeta meitä rukoilemaan, niin kuin Johanneskin opetti opetuslapsiaan

        2 Jeesus sanoi heille: "Kun rukoilette, sanokaa näin: -- Isä, pyhitetty olkoon sinun nimesi. Tulkoon sinun valtakuntasi."

        "Mitä te minun nimeeni vedoten pyydätte minulta, sen minä teen." Joh. 14:14


      • taas näitä
        Joh. 14:14 kirjoitti:

        "Mitä te minun nimeeni vedoten pyydätte minulta, sen minä teen." Joh. 14:14

        Raamatun ristiriitaisuuksia


      • minä ja Isä olemme yhtä
        taas näitä kirjoitti:

        Raamatun ristiriitaisuuksia

        Jeesus sanoi: "Minä ja Isä olemme yhtä".
        - Sama se rukoilemmeko Isää, Poikaa vai Pyhää Henkeä, koska silloin rukoilemme sitä yhtä ja ainoaa Jumalaa, joka on olemassa.


      • Matti E Simonaho
        Matt 6:9 kirjoitti:

        "Rukoilkaa te siis näin: -- Isä meidän..."

        Ei muuten opeta. Ohitat Isän (Jeesus) opin - eli sen mitä on kirjoitettu ENNEN:

        1 "Kavahtakaa, ettette harjoita vanhurskauttanne ihmisten nähden, että he teitä katselisivat; muutoin ette saa palkkaa Isältänne, joka on taivaissa.
        2 Sentähden, kun annat almuja, älä soitata torvea edelläsi, niinkuin ulkokullatut tekevät synagoogissa ja kaduilla saadakseen ylistystä ihmisiltä. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa.
        3 Vaan kun sinä almua annat, älköön vasen kätesi tietäkö, mitä oikea kätesi tekee,
        4 että almusi olisi salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.
        5 Ja kun rukoilette, älkää olko niinkuin ulkokullatut; sillä he mielellään seisovat ja rukoilevat synagoogissa ja katujen kulmissa, että ihmiset heidät näkisivät. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa.
        6 Vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.
        7 Ja kun rukoilette, niin älkää tyhjiä hokeko niinkuin pakanat, jotka luulevat, että heitä heidän monisanaisuutensa tähden kuullaan.
        8 Älkää siis olko heidän kaltaisiaan; sillä teidän Isänne kyllä tietää, mitä te tarvitsette, ennenkuin häneltä anottekaan.

        Ainut "rukous" mitä on olemassa, on hyvä ajatus puhtaasta mielestä. Ja puhtaasta mielestä ja hyvistä ajatuksista kumpuaa hyvät sanat, ja hyvät teot, jotka ovat Ainoa ja Oikea Jumalan palvelu mitä on.

        Kirkossa kyykkimenen, veisaaminen ja rukoileminen on Jeesuksen mukaan pakanallista.


      • Matti E Simonaho
        Matti E Simonaho kirjoitti:

        Ei muuten opeta. Ohitat Isän (Jeesus) opin - eli sen mitä on kirjoitettu ENNEN:

        1 "Kavahtakaa, ettette harjoita vanhurskauttanne ihmisten nähden, että he teitä katselisivat; muutoin ette saa palkkaa Isältänne, joka on taivaissa.
        2 Sentähden, kun annat almuja, älä soitata torvea edelläsi, niinkuin ulkokullatut tekevät synagoogissa ja kaduilla saadakseen ylistystä ihmisiltä. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa.
        3 Vaan kun sinä almua annat, älköön vasen kätesi tietäkö, mitä oikea kätesi tekee,
        4 että almusi olisi salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.
        5 Ja kun rukoilette, älkää olko niinkuin ulkokullatut; sillä he mielellään seisovat ja rukoilevat synagoogissa ja katujen kulmissa, että ihmiset heidät näkisivät. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa.
        6 Vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.
        7 Ja kun rukoilette, niin älkää tyhjiä hokeko niinkuin pakanat, jotka luulevat, että heitä heidän monisanaisuutensa tähden kuullaan.
        8 Älkää siis olko heidän kaltaisiaan; sillä teidän Isänne kyllä tietää, mitä te tarvitsette, ennenkuin häneltä anottekaan.

        Ainut "rukous" mitä on olemassa, on hyvä ajatus puhtaasta mielestä. Ja puhtaasta mielestä ja hyvistä ajatuksista kumpuaa hyvät sanat, ja hyvät teot, jotka ovat Ainoa ja Oikea Jumalan palvelu mitä on.

        Kirkossa kyykkimenen, veisaaminen ja rukoileminen on Jeesuksen mukaan pakanallista.

        Joh. 8:44
           
        Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.


      • sama.
        minä ja Isä olemme yhtä kirjoitti:

        Jeesus sanoi: "Minä ja Isä olemme yhtä".
        - Sama se rukoilemmeko Isää, Poikaa vai Pyhää Henkeä, koska silloin rukoilemme sitä yhtä ja ainoaa Jumalaa, joka on olemassa.

        Silloin kun ei usko kolminaisuusoppiin.


      • Brahelainen
        Matt 6:9 kirjoitti:

        "Rukoilkaa te siis näin: -- Isä meidän..."

        Täytyy tämäkin pitää mielessä.

        Kiitti viestistä.


      • Brahelainen
        Matti E Simonaho kirjoitti:

        Ei muuten opeta. Ohitat Isän (Jeesus) opin - eli sen mitä on kirjoitettu ENNEN:

        1 "Kavahtakaa, ettette harjoita vanhurskauttanne ihmisten nähden, että he teitä katselisivat; muutoin ette saa palkkaa Isältänne, joka on taivaissa.
        2 Sentähden, kun annat almuja, älä soitata torvea edelläsi, niinkuin ulkokullatut tekevät synagoogissa ja kaduilla saadakseen ylistystä ihmisiltä. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa.
        3 Vaan kun sinä almua annat, älköön vasen kätesi tietäkö, mitä oikea kätesi tekee,
        4 että almusi olisi salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.
        5 Ja kun rukoilette, älkää olko niinkuin ulkokullatut; sillä he mielellään seisovat ja rukoilevat synagoogissa ja katujen kulmissa, että ihmiset heidät näkisivät. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa.
        6 Vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.
        7 Ja kun rukoilette, niin älkää tyhjiä hokeko niinkuin pakanat, jotka luulevat, että heitä heidän monisanaisuutensa tähden kuullaan.
        8 Älkää siis olko heidän kaltaisiaan; sillä teidän Isänne kyllä tietää, mitä te tarvitsette, ennenkuin häneltä anottekaan.

        Ainut "rukous" mitä on olemassa, on hyvä ajatus puhtaasta mielestä. Ja puhtaasta mielestä ja hyvistä ajatuksista kumpuaa hyvät sanat, ja hyvät teot, jotka ovat Ainoa ja Oikea Jumalan palvelu mitä on.

        Kirkossa kyykkimenen, veisaaminen ja rukoileminen on Jeesuksen mukaan pakanallista.

        Siinä tulikin mukavasti asiaa. Kiitos.


      • Brahelainen
        Matti E Simonaho kirjoitti:

        Ei muuten opeta. Ohitat Isän (Jeesus) opin - eli sen mitä on kirjoitettu ENNEN:

        1 "Kavahtakaa, ettette harjoita vanhurskauttanne ihmisten nähden, että he teitä katselisivat; muutoin ette saa palkkaa Isältänne, joka on taivaissa.
        2 Sentähden, kun annat almuja, älä soitata torvea edelläsi, niinkuin ulkokullatut tekevät synagoogissa ja kaduilla saadakseen ylistystä ihmisiltä. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa.
        3 Vaan kun sinä almua annat, älköön vasen kätesi tietäkö, mitä oikea kätesi tekee,
        4 että almusi olisi salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.
        5 Ja kun rukoilette, älkää olko niinkuin ulkokullatut; sillä he mielellään seisovat ja rukoilevat synagoogissa ja katujen kulmissa, että ihmiset heidät näkisivät. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa.
        6 Vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.
        7 Ja kun rukoilette, niin älkää tyhjiä hokeko niinkuin pakanat, jotka luulevat, että heitä heidän monisanaisuutensa tähden kuullaan.
        8 Älkää siis olko heidän kaltaisiaan; sillä teidän Isänne kyllä tietää, mitä te tarvitsette, ennenkuin häneltä anottekaan.

        Ainut "rukous" mitä on olemassa, on hyvä ajatus puhtaasta mielestä. Ja puhtaasta mielestä ja hyvistä ajatuksista kumpuaa hyvät sanat, ja hyvät teot, jotka ovat Ainoa ja Oikea Jumalan palvelu mitä on.

        Kirkossa kyykkimenen, veisaaminen ja rukoileminen on Jeesuksen mukaan pakanallista.

        Mutta mistä nuo jutut on peräisin?
        Jos ne lukee jossain kirjassa, niin missä?


      • Brahelainen

        Aika hyvin tuolla sivulla ilmaistiin:

        "Rukous on uskon seurausta ja kuuluu hyvien tekojen alueelle."


    • Pähkylä

      Raamatun mukaan vain Jumalaa saa rukoilla.

      On vain yksi Jumala: Isä, Poika ja Pyhä Henki.

      Jos rukoilet Jeesusta, et ole huonossa seurassa,
      sillä opetuslapsetkin tekivät niin:

      "Ja kun he näkivät hänet, niin he kumartaen
      rukoilivat häntä, mutta muutamat epäilivät." (Matt. 28:17)

      "Mutta katso, Jeesus tuli heitä vastaan ja sanoi:
      "Terve teille!" Ja he menivät hänen tykönsä,
      syleilivät hänen jalkojaan ja kumartaen rukoilivat häntä."
      (Matt. 28:9)

      "Niin hän sanoi: "Herra, minä uskon";
      ja hän kumartaen rukoili häntä." (Joh. 9:38)

      Sillä Jeesus on meidän Herramme ja Jumalamme, kuten epäilevä Tuomas viimein tunnusti:

      Tuomas vastasi ja sanoi hänelle:
      "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
      (Joh.20:28)

    • voimia..

      pitää jonkin verran anella, jotta ne tekisivät parhaansa meidän ihmisten eteen.

      • PetrusB

        Klassinen määritelmä on, että tulee rukoilla Isää Pojan kautta Pyhässä Hengessä.


    • Luterilaiset uskovat kolmiyhteiseen Jumalaan, jonka yksi persoona on Jeesus.
      Eli ihan hyvin voi rukoilla Jeesusta, rukoileehan Hänkin meidän puolestamme :)

    • sanotaan

      että välimiehenämme on Jeesus Kristus... eli rukoilemme hänen kauttaan Jumalaa, sisi Jeesuksen Kristuksen nimessä.

      • on sama

        hemmo kuin Jumalakin, onpa erikoista toimia itsensä ja ihmisen välimiehenä!


      • Seurakuntalainen S

      • kuitenkin
        on sama kirjoitti:

        hemmo kuin Jumalakin, onpa erikoista toimia itsensä ja ihmisen välimiehenä!

        saman veden kaloja... Smiley


    • rgo

      Jeesusta pitää rukoilla, sanoihan Jeesus itsekin, että mitä tahansa te pyydätte minun nimessäni, sen minä teen.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1613
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      628
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      163
      501
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe