Mikä on hehkutulppien vaihtoväli?
Olen ajanut nykyisillä Volvon tulpilla ainakin 50 t. km kun en ole löytänyt vielä samanlaisia tulppia mistään.
Kuinka usein Diesel auton hehkutulpat tulisi vaihtaa?
Hehkutulpat vaihtoväli
35
23846
Vastaukset
- vaikea sanoa
yleisarvio 300-600 tuhatta , sille välille yleensä osuu ensimmäinen vaihto
puhutaan niin mitättömästä asiasta et mieti ennemmin maffin kuntoa vaikka - miina
Kun tulee käynnistys ongelmia. ( auto uutena ostettu 1 kerran vaihdettu aj. 300 000 km ) Jäi parkkipaikalle..
- mekaanikko-81
ettei kannata ainakaan turhaan vaihtaa kannattaa odottaa siihen asti ettei enää lähe käymään ja vaihdossa on riskit että menee hehku poikki kun sitä irroittaa silloinhan se tulee maksaan vaan tuhansia euroja.
Eli kannattaa säästää?- KK_;
Kotiniksit on keksitty tätä varten ;)
- asentaja..
Jos hehkutulpat on yli 3 vuotta paikallaan ne turpoavat ja ovat vaikeita irrottaa.
Vanhat tulpat voivat katketa irroitettaessa ja sitten maksaa.- Höpö,
Höpö, höpö, höpö.
- *WD*
Ehkä asentajana voit vakuutella jollekin mummelille tai tietämättömälle ukkelille mitä tahdot. Olen jo 235 tkm ajanut samoilla hehkutulpilla, eikä mikään niistä vielä temppuile. Onnea vaan sinulle.
- 2.5 tdi 5-cyl.
Turpoaminen alkaa tasan 3v 7 kk iässä, eikö vain?
Uudetkin tulpat voivat katketa irroitettaessa!
Kaikki maksaa.
Olen antanut omassa dieselissäni tulppien turvota ihan rauhassa. Yhden rikki menneen vaihdoin 7 v ja 300 000 km ajettuna. Nyt on ajettu 500 000 km ja ikää 11 v. Edelleen 4 alkuperäistä tulppaa. Onkohan turpoaminen suurentanut tulppien halkaisijaa jo alkuperäisestä M10 koosta M14 kokoon? - turpoo
2.5 tdi 5-cyl. kirjoitti:
Turpoaminen alkaa tasan 3v 7 kk iässä, eikö vain?
Uudetkin tulpat voivat katketa irroitettaessa!
Kaikki maksaa.
Olen antanut omassa dieselissäni tulppien turvota ihan rauhassa. Yhden rikki menneen vaihdoin 7 v ja 300 000 km ajettuna. Nyt on ajettu 500 000 km ja ikää 11 v. Edelleen 4 alkuperäistä tulppaa. Onkohan turpoaminen suurentanut tulppien halkaisijaa jo alkuperäisestä M10 koosta M14 kokoon?varmaan märkänä.
- Kartsa
Höpö, kirjoitti:
Höpö, höpö, höpö.
Kylmänä käynnistys jos antaa sinisen savun ja tyhjäkäynnillä käy epätasaisesti alussa
niin silloin on tulppa tai tulppia mykkänä.
On kokmusta VW-moottoreista n. 50000 km alkaa joku tulppa pimetä.
Turha niitä on ennakkon vaihtaa kyllä se nämä merkit antaa kun on vaihtotarve. - 1+11
Kartsa kirjoitti:
Kylmänä käynnistys jos antaa sinisen savun ja tyhjäkäynnillä käy epätasaisesti alussa
niin silloin on tulppa tai tulppia mykkänä.
On kokmusta VW-moottoreista n. 50000 km alkaa joku tulppa pimetä.
Turha niitä on ennakkon vaihtaa kyllä se nämä merkit antaa kun on vaihtotarve.Kiitos vinkistä, ehdin jo ihmetellä mistä pölläytys johtuu.
- Kartsa
Kartsa kirjoitti:
Kylmänä käynnistys jos antaa sinisen savun ja tyhjäkäynnillä käy epätasaisesti alussa
niin silloin on tulppa tai tulppia mykkänä.
On kokmusta VW-moottoreista n. 50000 km alkaa joku tulppa pimetä.
Turha niitä on ennakkon vaihtaa kyllä se nämä merkit antaa kun on vaihtotarve.Volkkarissa 50 tuhatta ja jopa allekin kun alkoivat pimetä 1,6 dsl ja 1,9 transporter.
monet tulpat on vaihdettu jopa yksi tulppa alle vuoden iässä. - 1900
asentajalla turpoaa housuissa
- wwpassattdi
*WD* kirjoitti:
Ehkä asentajana voit vakuutella jollekin mummelille tai tietämättömälle ukkelille mitä tahdot. Olen jo 235 tkm ajanut samoilla hehkutulpilla, eikä mikään niistä vielä temppuile. Onnea vaan sinulle.
ww kulki 210000 sitten sammui 2 sylintetri n hehku
- karrma
2.5 tdi 5-cyl. kirjoitti:
Turpoaminen alkaa tasan 3v 7 kk iässä, eikö vain?
Uudetkin tulpat voivat katketa irroitettaessa!
Kaikki maksaa.
Olen antanut omassa dieselissäni tulppien turvota ihan rauhassa. Yhden rikki menneen vaihdoin 7 v ja 300 000 km ajettuna. Nyt on ajettu 500 000 km ja ikää 11 v. Edelleen 4 alkuperäistä tulppaa. Onkohan turpoaminen suurentanut tulppien halkaisijaa jo alkuperäisestä M10 koosta M14 kokoon?veikkaan .että jo 15mm
- mm käytöstä
Skodan tulpista oli 2 pimeänä 145000 ajettuna. Vaihdettiin uuret Bossit 12€/kpl., ei paha. Sanoisin, että 100000km. huollossa uudet ja sitten 200000km. huollossa uudet jne. 300000km. uudet tulpat ja suutinhuolto. Sillä lailla sen sitten voipi jo vaihtaa vaikka uudempaan vähemmän ajettuun, vanhasta saa joku hyvin huolletun tiisselin. Hyvät laadukkaat tulpat kestävät tietyn määrän hehkutuksia ja 100000 km:n välein vaihdettuna (12€/kpl) ei kustannus- ja kestävyyspuolikaan ole ongelma. Normaali dieselkilometreillä tulpat vaihdetaan joka 3.s vuosi. Noita renkaitakin siihen kotteroon saa 100000 km: matkalle jo hupenemaan pari satsia kumpaakin eli sellaiset 1200€, niin ja sitä dieseliä noin 5000-7000 litraa, nykyhinnoin 6500€-9000€, eli hehkutulpat eivät ole ongelma.
- aikana
minulla käytössä oleviin dieselautoihin on vaihdettu yhteensä 2 hehkutulppaa. Autoilla kilometrit noin 250000/auto. Tulppa myynnissä vain merkkiliikkeessä a 25 euroa.
- karrma
avaimelle sopiva puliii kierrät auli ja uuse kiinni se on siinä
- Hannukka
Hei mulla Citroen Berlington m 1999 1,9 kone disel pitäisi vaihtaa tulpat . Mitä kaikkea mun pitää irroitaa että pääsen käsiksi tulpiin. Olisko joku kaavio kuva asiasta . Minulla on asiaan kuuluvat avaimet tulpan vaihtoon. Käsistäni olen vaihtanut tulppia besa autoihin. Kiitos jos saan asiaan kuuluvaa nevoa.
- 58161861
Eti semmoinen kanta koneesta mihin noi sun avaimet käy.
- hrgufug
ajoin carinalla 660 tkm/13vuotta ja hehkuja ei tarvinnut vaihtaa ja joka kerta lähti ekalla yrityksellä käyntiin,vaikken mitään kaksois hehkuuksia kovalla pakkksella tehnytkään, enkä koskaan käyttänyt mitään lisäaineita dieselin seassa. Nykyisellä corollala vasta 250tkm ja hehkuja ei ole tarvinnut vielä vaihtaa.
- sgddddddddddddd
Itellä meni 400 000km kohdilla vaihtoon.
Eipä niitä yleensä tarvi vaihdella kun vasta joskus 300 000-500 000km paikkeilla.
Jotkut itkee että se on kallista, no yleensä hehkutulppa on sen 10-20e/kpl eli 40-80e koko homma jos itse tekee.
Ja sitäkin jokut valittelee että ne katkee helposti irrottaessa. No kyllähän ne saa katkeemaan jos alkaa väkisin vääntään. Rauhassa irrotellessa ei varmasti katkee - RelluRallu
Mulla Rellun Laguna, nyt 2- 3 vuotta olleet hehkut, kärry n. 7 v. ajossa. - mun mielestä täytyy jo vaihtaa - muutenkin tämä Ranskatar on oikullinen talvisin.
*
Laskin jotakuinkin 15. - 20.000 km hehkuille käyttöikää. Senverran meno
maantiellä tahtoo ryytyä. Voi tuo tietty olla jostain muustakin -taas- johtuvaa.
*
Vaikka kuinka vahva EXIDE- akku, niin 2 - 3 vuoden välein uusiksi menee.
Talvella hauska - jos pakkanen - 15, niin ei starttaa vaikka mitä tekisit.
Dieseli tosi jässähtänyt. (1.9 tdi).
*
Sitten kun lämpötila nousee - 14 - -13, niin laakista käyntiin, 2 - 4 hehkutuksen jälkeen. Siis yksi pakkasaste ratkaisee. Yksi. NImimerkillä 7 v. kokemusta on.
*
Nyt jo potuttaa sen verran, että ajattelin ostaa BILTEMAn stop-start- akun, joka on hinnaltaan satasta halvempi kuin em. perus akun hinta. Ei voi mennä pieleen jos on satasen halvempi per 2 vuotta. Tai mistä ton tietää.
*
Käyttökokemuksia kellään BILTEMAn akuista ? Yleisesti moititaan, mutta eivät nuo paljoa maksakaan.
*
Muutenkin noi Frasnsmanni baskeripäiden aatokset sähköjen suhteen omituisia - jos moottoripesu, niin kaikki sähkölaitteet on syytä suojata, toisin kuin monissa, monissa, monissa muissa merkeissä.
Nimimerkillä kokemusta on. Meni melkein viikko kuivatellessa kerran.
*
Itse moottorilohko on hemmetin hyvä; öljyä ei syö tippaakaan, kaupunkiajossa
kulutus n. 5-6 litraa, maantienopeuksissa n. 4 litraa.
... Mutta kaikki muu mikä sen lohkon ympärille on rakennettu... aika hötöö.
Käyttökustannukset (lue:) varaosat kalliita. Purkamot ovat tulleet tutuiksi - siten pysyvät kustannukset kurissa kun vähän vaivaa näkee.
*
Seuraavaksi ajattelin TOYOTAn Avensista tai SUBARUa. Pikkuvolvo, Skoda, saaneet aika hämmentäviä huoltolaskuja, frendeillä. Rellu halvempi ja lopulta luotettavampi - huoltopäivissä laskien.
*
Mutta kyllä uudet hehkut ja akun, ajattelin ensi talveksi hommata - kyse on omasta mukavuudesta, lopulta. - QualityFord
Niitä huvikseen kannata vaihdella jos toimivat ja liekö ne missään huolto-ohjemissakaan vaihtolistalla varmuuden vuoksi,en tiedä.
Tokihan huolto vaihtaa ne mielellään miten usein vain tahdot=)
Ex-Ford kuskina koko hehkutulppasatsi vaihdettiin 165tkm kohdalla,tosin samalla vaihdettiin ruiskutuspumppu ja sen vuotamisesta lisäkimmoketta saanut startti...
Ei ne toki yleensä kalliita ole,n20e kpl ainakin Fordiin mutta vaihtaminen saattaapi olla työlästä jos jumittuneet.
Ruiskutuspumppu(VP44)ja tuo startti olivatkin pikkasen tyyriimmät... - Das_skeida
Volkkarissa kun ajaa ovesta ulos loppuu takuu tulpista kuten myös koko skeidasta.
- ajettumersu
Jo alkutalvella ajattelin että kohta pitää vaihtaa ,nyt ei lähde käyntiin kun pakkasia yli -15 raatia. No,hämäläinen ei ajoissa osaa toimia. Kyseessä nyt 422 000 ajettu w203,220cdi mersu. Pahinta että jouduin lainaamaan vaimon skoodaa eilen.
- oma_kokemus
Hehkutulppa vaihdetaan vasta kun herkiää toimimasta. Vika ilmenee käynnistysvaikeutena ja epätasaisena joutokäyntinä kylmänä.
Mulla kaksi VW-dieseliä, 1,9-litraisella ajettu 380tkm ja 2,0=litraisella 159tkm. Vanhempaan, enemmän ajettuun vaihdettu 1 hehkutulppa n. 300tkm:n kohdalla. Siinä kaikki. - Dieselasentaja
Hehkutulppien vaihtoväli riippuu monista asioista.
Esimerkiksi ruiskutuksen perusennakko ja ennakonsäätimen toiminta.
Monissa merkeissä esim jakohihnan(jos on perinteinen vanhempi laite ja hihna pyörittää ruiskutuspumppua) vaihdon yhteydessä ei tehdä ruiskutuspumpun ajoituksen tarkistusta asiaan kuuluvalla tavalla. Se vie oikeen tehtynä enemmän aikaa, ja myös maksaa sillä hetkellä enemmän. Jatkossa hinta tulee takaisin. - jurivaihdoin
Silloin kun lakkaa toimimasta
- punatappi
Turhaan niitä ei kannata vaihella, hyvin on pitkä ikäisiä!
- regt4544444444444
Vaihdan tulpat joka syksy. Eipä tarvitse miettiä saako pakkasilla veivattua käyntiin.
- bzzz
420 tkm VW diesel. Eipä ole vielä tarvinnut vaihtaa.
- pekku_123
Diesel carinaan ei tarvinnut vaihtaa 630 tkm aikana hehkutulppia kertaakaan, nyt corollassa 1.4 d4d pientä oiretta 395 tkm, pitäisi viedä tulppien vaihtoon ennen syksyä. Kesällähän noita hehkuja ei suoraruiskukoneessa juuri tarvitse. yli 15C ei hehkuta ollenkaan.
- easyrider
Ne vaihdetaan kun pimenee.
- Anonyymi
no voi:) Jos haluaa että käynnistyy ilman ongelmia pakkas aamuilla kannattaa vaihtaa jotain 100-120tkm välein.Tosi on...Voi kyllä kestää 300tkm :kin.Mutta varma on varmaa ja noillakin vastuksilla on käyttö tunti määrä.. J a sitä vitutuksen määrää ei voi mitata rahassa kun ei alapotkiin:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit32728Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581351Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491175Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä211057- 1261030
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2081026Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk308935- 42909
- 72885