siitä seriffistä...

umpi-hetero

jos tänne palstalle tulisi sellainen seriffi kuin eroe, tomumaja ja mohikaani toivovat niin silloin tämä palsta kyllä muuttuisi todelliseksi camp-huumorin kukkaseksi. siis kuvitelkaa nyt itse miltä tämä palsta näyttäisi jos tänne pääsisi vain sen tyylisiä kirjoituksia kuin tuo kolmen vanhan patun jengi viljelee. heh, silloin suomen oikeusvaltion periaatteet sana- ja uskonvapaudesta huutoutuisivat heti viemäriin.

23

537

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi-huuto

Vastustajat vaiennetaan huutamalla: "Piä pää kiinni" Eroen tapaan. Huh huh!

• Pig Bad Pete

Umppari sheriffinä taas hehettäisi joka asialle ja poistaisi kaikki helluntailaisten kirjoitukset.
      Montako kirjoittajaa luulisit palstalla olevan sinun, pekun ja poikalapsen lisäksi?
      Keskenänne hymistelisitte tyytyväisenä?

• umpi-hetero

uskoon ja ottaisin ohjeet vielä jyrkemmin raamatusta kuin tuo kolmikko. silloin ei esim. naisten kirjoituksia päästettäisi ollenkaan läpi koska "naisen pitää vaieta seurakunnassa".

lisäksi vai niiden mieskirjoittajien tekstit otettaisiin harkintaan, jotka olisivat ajaneet päänsä millin koneelle lyhyeksi. raamattu mukaan kun pitkät hiukset miehellä ovat häpeäksi.

tässä aluksi pari näyttöä siitä mihin suuntaan minä ohjaisin tätä palstaa. niin mutta ensiksi minun pitäisi tulla höynäksi eli tulla uskoon. mutta kun en minä ota sitä pyhää heh heh henkeä vastaan. ei huvita. hehehehe heheh hehe hee...

• Antti V. Piiterinen

...näitten palstakirjoitusten takia on syytä tarkistaa oman uskon syvyys. Jos hellaripalstalle tulisi hellari mode, se tyrehdyttäisi kaikenlaisen keskustelun ja keskustelun tilalle tulisi keskinäisen kehumisen kilta. Kuitenkin jos moderaattoria tarvitaan, pitäisi hänen olla Admatan kaltainen mode.
      Ritarin olevaisen aikana tämä palsta oli vieläkin suuremmassa kaaoksessa, kuin nyt.
      Olenkin usein miettinyt, onko helluntailaisuus enemmänkin ammattiryhmä, kuin uskonnollinen liike.

• Hoh hoh hooooo!

Nyt mä tukehdun nauruun:

"Olenkin usein miettinyt, onko helluntailaisuus enemmänkin ammattiryhmä, kuin uskonnollinen liike".

• mutta kuitenkin

Missä tämä mainitsemasi Admata ahkeroitsee modena?

Helluntailaisista löytyy kyllä maltillisiakin, oman uskonsa syvyyden mitanneita. He vain harvemmin osallistuvat näihin keskusteluihin. Palstan kellokkaiden kirjoitusten perusteella ei kannata mitata helluntailaisuuden olemusta eikä niputtaa kaikkia liikkeeseen kuuluvia yhteen.

Uskon syyvyyden mittaamisesta tuli mieleeni:

Ef. 3:14-19
        Sentähden minä notkistan polveni Isän edessä, josta kaikki, millä isä on, taivaissa ja maan päällä, saa nimensä, että hän kirkkautensa runsauden mukaisesti antaisi teidän, sisällisen ihmisenne puolesta, voimassa vahvistua hänen Henkensä kautta ja Kristuksen asua uskon kautta teidän sydämissänne, niin että te, rakkauteen juurtuneina ja perustuneina, voisitte kaikkien pyhien kanssa käsittää, mikä leveys ja pituus ja korkeus ja syvyys on, ja oppia tuntemaan Kristuksen rakkauden, joka on kaikkea tietoa ylempänä; että tulisitte täyteen Jumalan kaikkea täyteyttä.

• Antti V. Piiterinen
        mutta kuitenkin kirjoitti:

Missä tämä mainitsemasi Admata ahkeroitsee modena?

Helluntailaisista löytyy kyllä maltillisiakin, oman uskonsa syvyyden mitanneita. He vain harvemmin osallistuvat näihin keskusteluihin. Palstan kellokkaiden kirjoitusten perusteella ei kannata mitata helluntailaisuuden olemusta eikä niputtaa kaikkia liikkeeseen kuuluvia yhteen.

Uskon syyvyyden mittaamisesta tuli mieleeni:

Ef. 3:14-19
        Sentähden minä notkistan polveni Isän edessä, josta kaikki, millä isä on, taivaissa ja maan päällä, saa nimensä, että hän kirkkautensa runsauden mukaisesti antaisi teidän, sisällisen ihmisenne puolesta, voimassa vahvistua hänen Henkensä kautta ja Kristuksen asua uskon kautta teidän sydämissänne, niin että te, rakkauteen juurtuneina ja perustuneina, voisitte kaikkien pyhien kanssa käsittää, mikä leveys ja pituus ja korkeus ja syvyys on, ja oppia tuntemaan Kristuksen rakkauden, joka on kaikkea tietoa ylempänä; että tulisitte täyteen Jumalan kaikkea täyteyttä.

... on harvinaisen asillinen kirjoituksissaan,
        mutta tämä homofiili äijäkööri..., no nyt on liikakin puututtu ihmisiin, mikä ei ole palstan aihe.

• mutta kuitenkin
        Antti V. Piiterinen kirjoitti:

... on harvinaisen asillinen kirjoituksissaan,
        mutta tämä homofiili äijäkööri..., no nyt on liikakin puututtu ihmisiin, mikä ei ole palstan aihe.

Olen samaa mieltä todèsta.
        Minulle ei nimimerkki sinänsä ole tärkeä. Kiinnitän huomioni lähinnä viestien asiasisältöön.

Helluntailaisuus näyttää kiinnostavan hyvin erilaisia ihmisiä. Lähes kaikissa ihmisyhteisöissä syntyy sisäisiä klikkejä, joiden jäsenet tukevat toisiaan.
        Se on ehkä on tämänkin palstan pahin vitsaus. Asioista riippumatta ollaan hyvääpataa vain samaa mieltä olevien kanssa eikä kyetä asialliseen vuorovaikutukseen muiden kanssa.

Paras olisi, jos kukin pystyisi olemaan oma sheriffinsä; luotaamaan omat ajatuksensa ja mielipiteensä ja sensuroimaan kirjoituksensa ennen napin painallusta. Itsehillintä ei tekisi pahaa meistä kenellekään. Hengen hedelmät meissä uskovissa tuppaavat kypsymään perin hitaasti. Muista sanon vain, että hedelmistään heidätkin tunnetaan.

• Antti V. Piiterinen
        mutta kuitenkin kirjoitti:

Olen samaa mieltä todèsta.
        Minulle ei nimimerkki sinänsä ole tärkeä. Kiinnitän huomioni lähinnä viestien asiasisältöön.

Helluntailaisuus näyttää kiinnostavan hyvin erilaisia ihmisiä. Lähes kaikissa ihmisyhteisöissä syntyy sisäisiä klikkejä, joiden jäsenet tukevat toisiaan.
        Se on ehkä on tämänkin palstan pahin vitsaus. Asioista riippumatta ollaan hyvääpataa vain samaa mieltä olevien kanssa eikä kyetä asialliseen vuorovaikutukseen muiden kanssa.

Paras olisi, jos kukin pystyisi olemaan oma sheriffinsä; luotaamaan omat ajatuksensa ja mielipiteensä ja sensuroimaan kirjoituksensa ennen napin painallusta. Itsehillintä ei tekisi pahaa meistä kenellekään. Hengen hedelmät meissä uskovissa tuppaavat kypsymään perin hitaasti. Muista sanon vain, että hedelmistään heidätkin tunnetaan.

Amen.

• todé

Anttihan se on melonut tänne. :-)

• 1.Miksi tämä seriffiasia ei etene?
      2.Ketkä on pyrkimässä seriffiksi?
      3.Ylläpitoko päättää seriffeistä? Ja millä perusteluilla?

Huomasin vaan että Ateismipalsta on jo saanu seriffin, toivottavasti saan vielä sinne kirjotella :)

Ps.itse en ole pyrkimässa sefuksi.

• joku vaan

että
        1. Palstalaiset eivät ole yksimielisiä kulloisenkin ehdokkaan kohdalla siitä olisiko juuri hän sopiva sheriffiksi.
        2.Mohikaani_27 haki viimeksi.
        3.Ylläpito ei ole hyväksynyt ketään monista hakijoista sheriffiksi. Miksi ei niin sitä ei kukaan varmaan täällä tiedä.

Eikös ateismipalstan Kee ole ollut siellä jo kauan?
        Miksi sinä uskovaisena uskovaisena pitävä mies sinne olet kirjoitellut?
        Etkö pidä tästä palstasta?

• sivuavaa

Tuo Kee mikä näyttää olevan ateismipalstan sheriffi on ollut siellä sheriffinä ennenkin. Olen minä ainakin sinne kirjoitellut hänen aikanaan joten tuskinpa sinuakaan mikään estää siellä kirjoittamasta, ainakin kirjoituksistasi niin päättelen.

Tällä helluntailaisuus-palstalla on sheriffin vaikeaa toimia koska mm. Eroe ja Mohikaani yrittävät hallita palstaa ja määräillä kuka saa täällä kirjoittaa.

Mohikaani ja tomumaja ovat ilmoittaneet halustaan päästä sheriffiksi mutta toivon hartaasti ettei kumpikaan heistä tänne sheriffiksi koskaan pääse.

Sheriffiksi tälle palstalle sopisi joku Admatan tyylinen tai kirjoittaja nimim. todé. Eivät ole riidanhaluisia päällepäsmäreitä vaan osaavat keskustella erilaisten ihmisten kanssa, ainakin tämä on minun mielipiteeni heistä.

• umpi-hetero
        joku vaan kirjoitti:

että
        1. Palstalaiset eivät ole yksimielisiä kulloisenkin ehdokkaan kohdalla siitä olisiko juuri hän sopiva sheriffiksi.
        3.Ylläpito ei ole hyväksynyt ketään monista hakijoista sheriffiksi. Miksi ei niin sitä ei kukaan varmaan täällä tiedä.

jokainen omilla aivoillaan ajatteleva ihminen tajuaa kyllä itsekkin omilla aivoillaan miksi tänne ei voi valita seriffiksi mitään puupäähellaria. he kun eivät ymmärrä että suomen laki ajaa kaksituhatta vuotta sitten jollain aavikolla kirjotetun opuksen ohi mennen tullen. sensuuri ei kuulu suomeen. me olemme demokraattinen maa, joka perustaa toimensa sanavapauteen. ei uskonnolliseen diktatuuriin.

• joku vaan
        sivuavaa kirjoitti:

Tuo Kee mikä näyttää olevan ateismipalstan sheriffi on ollut siellä sheriffinä ennenkin. Olen minä ainakin sinne kirjoitellut hänen aikanaan joten tuskinpa sinuakaan mikään estää siellä kirjoittamasta, ainakin kirjoituksistasi niin päättelen.

Tällä helluntailaisuus-palstalla on sheriffin vaikeaa toimia koska mm. Eroe ja Mohikaani yrittävät hallita palstaa ja määräillä kuka saa täällä kirjoittaa.

Mohikaani ja tomumaja ovat ilmoittaneet halustaan päästä sheriffiksi mutta toivon hartaasti ettei kumpikaan heistä tänne sheriffiksi koskaan pääse.

Sheriffiksi tälle palstalle sopisi joku Admatan tyylinen tai kirjoittaja nimim. todé. Eivät ole riidanhaluisia päällepäsmäreitä vaan osaavat keskustella erilaisten ihmisten kanssa, ainakin tämä on minun mielipiteeni heistä.

Mä en oikein osaa uskoa ihmeisiin enkä kuolleista herättämisiin ja kyllä Raamatusta löytyy paljon sellaista ristiriitaista jota en ymmärrä, mutta mut ollaan siunaamassa vapaakirkon jäseneksi koska tunnustan Jeesuksen uskovana kuitenkin.
        Olen käynyt kasteella ja mut tuntenut ihminen sanoi että mussa on sellainen leima joka ei enää lähde: uskovan ihmisen leima.
        Tunnen ns.hätää sieluista ja jos menisin ateismipalstalle niin tulisi vaan tuollainen hätä itseni ja muiden puolesta...niin uskovainen oon kuitenkin.
        Tuo mitä kirjoitit Eroesta niin pitää paikkaansa. Jos EVANKELISTA kirjoittaa toiselle:piä pää kiinni, niin kyllähän se pistää miettimään. Samoin Tomumaja on kironnut ihmistä ja kirjoittanut väkivaltaisia.
        Mohikaanin neitseestäsyntymis jutut menee yli...aivan kuin hän pelkäisi jotain niin ettei enää oikein uskalla ajatella omilla aivoillaan.
        Silti ei mulla niitä ketään vastaan mitään oo.
        Ei oo kauheesti varaa arvostella ketään.

• joku vaan
        umpi-hetero kirjoitti:

jokainen omilla aivoillaan ajatteleva ihminen tajuaa kyllä itsekkin omilla aivoillaan miksi tänne ei voi valita seriffiksi mitään puupäähellaria. he kun eivät ymmärrä että suomen laki ajaa kaksituhatta vuotta sitten jollain aavikolla kirjotetun opuksen ohi mennen tullen. sensuuri ei kuulu suomeen. me olemme demokraattinen maa, joka perustaa toimensa sanavapauteen. ei uskonnolliseen diktatuuriin.

aluksi kannatin Mohikaania mutta nyt oon ihan tyytyväinen kun ei siitä sitä tullutkaan.

• asiaa sivuavaa
        joku vaan kirjoitti:

Mä en oikein osaa uskoa ihmeisiin enkä kuolleista herättämisiin ja kyllä Raamatusta löytyy paljon sellaista ristiriitaista jota en ymmärrä, mutta mut ollaan siunaamassa vapaakirkon jäseneksi koska tunnustan Jeesuksen uskovana kuitenkin.
        Olen käynyt kasteella ja mut tuntenut ihminen sanoi että mussa on sellainen leima joka ei enää lähde: uskovan ihmisen leima.
        Tunnen ns.hätää sieluista ja jos menisin ateismipalstalle niin tulisi vaan tuollainen hätä itseni ja muiden puolesta...niin uskovainen oon kuitenkin.
        Tuo mitä kirjoitit Eroesta niin pitää paikkaansa. Jos EVANKELISTA kirjoittaa toiselle:piä pää kiinni, niin kyllähän se pistää miettimään. Samoin Tomumaja on kironnut ihmistä ja kirjoittanut väkivaltaisia.
        Mohikaanin neitseestäsyntymis jutut menee yli...aivan kuin hän pelkäisi jotain niin ettei enää oikein uskalla ajatella omilla aivoillaan.
        Silti ei mulla niitä ketään vastaan mitään oo.
        Ei oo kauheesti varaa arvostella ketään.

Joo. Olen jotain sinunkin kirjoituksiasi lukenut ja ajatellut että hienoa kun joku rohkenee antaa palautetta näille "palstan paaveille" nimeltä mainitsematta mutta arvaat varmaan keitä tarkoitan. En ole kaikesta samaa mieltä sinun enkä kenenkään muunkaan kanssa mutta se nyt ei ole tarkoituskaan että täällä hymistäisiin vaan että samaa mieltä, samaa mieltä. Keskustelua syntyy paremmin kun myös eriäviä mielipiteitä löytyy. Mutta se taas on taito tuoda nuo mielipiteet esille loukkaamatta ja toisia mollaamatta, monelta näyttäisi tuo taito olevan hukassa. Ehkä siinä on meillä kaikilla parantamisen varaa?

Jos ei koe tarvetta mennä keskustelemaan ateismipalstalle niin voi olla hyvin menemättä. Siellä saa aika paljon vastustusta jos keskustelee uskon asioista, mutta kyllä siellä joukossa on ihan asiallisiakin keskutelijoita, niin kuin uskovaisissakin. :)

• joku vaan kirjoitti:

että

Kiitos tiedoista, toivotaan että saahaan asiallinen ja tasapuolinen sefu.
        Kirjoittelen sinne keskustelu mielessä, avartaa kuunnella vastakkaisiakin mielipiteitä :)
        Tämä palsta on jotenki riitanen, en toki halua ketään osoittaa sormella, mutta varmaan sen sefun tulo ois aihellista tälle palstalle.

• sivuavaa kirjoitti:

Toivotaan että palsta saa tosiaankin asiallisen ja tasapuolisen sefun piakkoin.
        Tode vois ollakki hyvä valinta.

• Antti V. Piiterinen
        sivuavaa kirjoitti:

koska tode on hyvä kirjoittaja ja ennen kaikkea tykkää sienistä, muutenkin todella tuntuu olevan arvot kohdallaan, jutuista päätellen.

• esm. ateistien ja lestadiolaisten ja luterilaisten palstoilla, että asiaan kuulumattomat lentää bittiavaruuteen, eikä suvaita vierasta opettajaa?
      * Täällä saa hillua jokainen mielensä mukaan. Miksi se sananvapauden laki ei toimi noilla mainituilla palstoilla, häh?

• Antti V. Piiterinen

...ota enään tosissaan. Lestadiolais- ja luterilaisuuspalstoilla ei ole omaa moderaattoria, heikot tarvitsevat siivojaa, kuten ateistit ja katoliset (roomalaiskatoliset).

• poikalapsi

Katsos noilla palstoilla ei ole Mohikaani sensorina - Mohikaani kun ei osaa olla tasapuolinen. Siksihän monoa sait. Muista se.

Muutkin valheesi saat tunnustaa.

Sinä ja Eroe täällä pahimmin hillutte ja sääntöjä rikotte.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      84
      5117
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      25
      3460
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      34
      2795
    4. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      58
      1810
    5. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1586
    6. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      251
      1392
    7. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      94
      1362
    8. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1356
    9. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      0
      1220
    10. Hiljaisuus

Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.
      Ikävä
      73
      1068
    Aihe