Usein huomaa palstalla vahingoniloisia kirjoituksia ja usein samat henkilöt sortuvat nimittelemään.
Vahingonilo on tunne-elämän "vamma" joka kai johtuu heikosta itsetunnosta.
Alla on hyvä esimerkki vahingoniloisesta avauksesta "Psalmi50.15" kirjoittamana.
Siinä kirjoituksessa vahingonilon alku-aihetta ei ole edes ollut niin se pitää sitten vieläpä keksiä ja nimittelyt päälle oman mielikuvituksen tuottamalle henkilölle.
Jollekin voi suuri ilo olla pienikin suru vaikka itse keksittynä.
Raamatustakin löytyy paljon vahingoniloa.
Psalmi50.15:a avausta voi ihan hyvin verrata vaikka Jumalan vitsauksiin egyptiläisille.
Vitsauksetkin olivat kirjoittajansa keksittyjä vahingoniloisia fantasioita joilla pyrittiin kohottamaan omaa kolhuja saanutta heikkoa itsetuntoa.
Olihan Faaraoiden maan kulttuuri kehittyneenpää ja heitä ei Israelin heimot koskaan voittaneet niin ihmekös tuo jos jonkun vahingonilöoisessa päässä alkoi fantasioita tulla itsetunnon kohottamiseksi.
Mistä vahingonilo saa alkunsa?
5
699
Vastaukset
saatanan pilkka vastaan ja yhtyy häneen ! Syrjähyppyä hänen kanssa on syntiä niinkuin tiiät!
Mutta entisajan apostolit eivät uskaltaneet saatanan enkelit edes herjata. Miten lie asian laita nykyään?- Tuomari?
Parasta tuossa nimimerkin vahingonilossa on, että
hän puhui itsensä niinsanotusti pussiin
ensimmäisessä keskustelussa, ja kiipesi silti yöllä
koneen ääreen julistamaan itseänsä voittajaksi.Et sinä nyt kyllä taida sopia tuohon tuomarin virkaan.
Minä en puhunut itseäni pussiin missään vaiheessa.
En ole myöskään julistanut itseäni voittajaksi.
Avauksen aiheesta tein, koska keskustelu ehti painua niin alas, että ei ollut enään hyöty siihen kommentoida.
- olki
Helluntalasisuus on harhaoppi! Joka syntyi noin 1700 luvulla amerikassa, amerikan juutalaisten
rukouksesta tms. jonkun TALON läpi tuli joku kirkkais. Ja ihmiset uskoivat sen olevan jumalalta!!! Täysijäretönta!! Missä kirkkaas oli sen 1700 vuotta, jos ajanlasku alkaa yli
2000 vuotta sitten? Islamilaisuus alkaa ssmalla tavalla. Vanhan testamentin mukaan jeesuksen
esivavhemmat tulivat galdean uurista. NykyinenIraki. Joka tuntee vanhantestamentin Islami
laisuus on luojan luomaa Aabrahamin ja Saaran lapsisekoiluista! Piti saada poika! jumala
lupasi jo vaihdevuodet ylittäneelle naisella! Kukahan lupasi? Löydettiin palvelijatar, joka teki
huorin!! Siitä syntyi Islam. Juutalaisilla ja Islamilaislla on sama kantaisä ja puutteessa, lihan
himoissa oleva jumala!! Aivan, joka on syyllinen vaikka mihin. Luterilaisus on myös harhaoppi.
Luther eli keskieuroopassa joskus 1500 luvulla. Ei ihme, ettäuskosaisten psyyke on paskana.
vastuuta ei ota kukaan!! Adventisti, ortodoksit,juutalaiset,muslimit,lueterilaiset,baptistit,
jehovat, lestadiolaist ym ovat harheoppeja!! Ajattele ihn ite.- jännittääihan
ahaa no mikäs sitten ei ol e harhaoppi, kerro ja laita Raamatusta tukea!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1141148
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89864Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18689- 74664
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat276655- 82629
- 107604
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49533- 26532
Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet94465