Usein huomaa palstalla vahingoniloisia kirjoituksia ja usein samat henkilöt sortuvat nimittelemään.
Vahingonilo on tunne-elämän "vamma" joka kai johtuu heikosta itsetunnosta.
Alla on hyvä esimerkki vahingoniloisesta avauksesta "Psalmi50.15" kirjoittamana.
Siinä kirjoituksessa vahingonilon alku-aihetta ei ole edes ollut niin se pitää sitten vieläpä keksiä ja nimittelyt päälle oman mielikuvituksen tuottamalle henkilölle.
Jollekin voi suuri ilo olla pienikin suru vaikka itse keksittynä.
Raamatustakin löytyy paljon vahingoniloa.
Psalmi50.15:a avausta voi ihan hyvin verrata vaikka Jumalan vitsauksiin egyptiläisille.
Vitsauksetkin olivat kirjoittajansa keksittyjä vahingoniloisia fantasioita joilla pyrittiin kohottamaan omaa kolhuja saanutta heikkoa itsetuntoa.
Olihan Faaraoiden maan kulttuuri kehittyneenpää ja heitä ei Israelin heimot koskaan voittaneet niin ihmekös tuo jos jonkun vahingonilöoisessa päässä alkoi fantasioita tulla itsetunnon kohottamiseksi.
Mistä vahingonilo saa alkunsa?
5
701
Vastaukset 5
saatanan pilkka vastaan ja yhtyy häneen ! Syrjähyppyä hänen kanssa on syntiä niinkuin tiiät!
Mutta entisajan apostolit eivät uskaltaneet saatanan enkelit edes herjata. Miten lie asian laita nykyään?- Tuomari?
Parasta tuossa nimimerkin vahingonilossa on, että
hän puhui itsensä niinsanotusti pussiin
ensimmäisessä keskustelussa, ja kiipesi silti yöllä
koneen ääreen julistamaan itseänsä voittajaksi.Et sinä nyt kyllä taida sopia tuohon tuomarin virkaan.
Minä en puhunut itseäni pussiin missään vaiheessa.
En ole myöskään julistanut itseäni voittajaksi.
Avauksen aiheesta tein, koska keskustelu ehti painua niin alas, että ei ollut enään hyöty siihen kommentoida.
- olki
Helluntalasisuus on harhaoppi! Joka syntyi noin 1700 luvulla amerikassa, amerikan juutalaisten
rukouksesta tms. jonkun TALON läpi tuli joku kirkkais. Ja ihmiset uskoivat sen olevan jumalalta!!! Täysijäretönta!! Missä kirkkaas oli sen 1700 vuotta, jos ajanlasku alkaa yli
2000 vuotta sitten? Islamilaisuus alkaa ssmalla tavalla. Vanhan testamentin mukaan jeesuksen
esivavhemmat tulivat galdean uurista. NykyinenIraki. Joka tuntee vanhantestamentin Islami
laisuus on luojan luomaa Aabrahamin ja Saaran lapsisekoiluista! Piti saada poika! jumala
lupasi jo vaihdevuodet ylittäneelle naisella! Kukahan lupasi? Löydettiin palvelijatar, joka teki
huorin!! Siitä syntyi Islam. Juutalaisilla ja Islamilaislla on sama kantaisä ja puutteessa, lihan
himoissa oleva jumala!! Aivan, joka on syyllinen vaikka mihin. Luterilaisus on myös harhaoppi.
Luther eli keskieuroopassa joskus 1500 luvulla. Ei ihme, ettäuskosaisten psyyke on paskana.
vastuuta ei ota kukaan!! Adventisti, ortodoksit,juutalaiset,muslimit,lueterilaiset,baptistit,
jehovat, lestadiolaist ym ovat harheoppeja!! Ajattele ihn ite.- jännittääihan
ahaa no mikäs sitten ei ol e harhaoppi, kerro ja laita Raamatusta tukea!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?
Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi3511011- 69711
Missä vaiheessa
Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et34607- 39547
- 63513
- 39512
SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia
Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht315478kasariperjantai 2026
Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle22449- 74448
Mulla on ikävä sua
Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri19411