Mistä vahingonilo saa alkunsa?

Usein huomaa palstalla vahingoniloisia kirjoituksia ja usein samat henkilöt sortuvat nimittelemään.

Vahingonilo on tunne-elämän "vamma" joka kai johtuu heikosta itsetunnosta.

Alla on hyvä esimerkki vahingoniloisesta avauksesta "Psalmi50.15" kirjoittamana.
Siinä kirjoituksessa vahingonilon alku-aihetta ei ole edes ollut niin se pitää sitten vieläpä keksiä ja nimittelyt päälle oman mielikuvituksen tuottamalle henkilölle.

Jollekin voi suuri ilo olla pienikin suru vaikka itse keksittynä.

Raamatustakin löytyy paljon vahingoniloa.
Psalmi50.15:a avausta voi ihan hyvin verrata vaikka Jumalan vitsauksiin egyptiläisille.

Vitsauksetkin olivat kirjoittajansa keksittyjä vahingoniloisia fantasioita joilla pyrittiin kohottamaan omaa kolhuja saanutta heikkoa itsetuntoa.

Olihan Faaraoiden maan kulttuuri kehittyneenpää ja heitä ei Israelin heimot koskaan voittaneet niin ihmekös tuo jos jonkun vahingonilöoisessa päässä alkoi fantasioita tulla itsetunnon kohottamiseksi.

5

699

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saatanan pilkka vastaan ja yhtyy häneen ! Syrjähyppyä hänen kanssa on syntiä niinkuin tiiät!

      Mutta entisajan apostolit eivät uskaltaneet saatanan enkelit edes herjata. Miten lie asian laita nykyään?

    • Tuomari?

      Parasta tuossa nimimerkin vahingonilossa on, että
      hän puhui itsensä niinsanotusti pussiin
      ensimmäisessä keskustelussa, ja kiipesi silti yöllä
      koneen ääreen julistamaan itseänsä voittajaksi.

      • Et sinä nyt kyllä taida sopia tuohon tuomarin virkaan.
        Minä en puhunut itseäni pussiin missään vaiheessa.
        En ole myöskään julistanut itseäni voittajaksi.
        Avauksen aiheesta tein, koska keskustelu ehti painua niin alas, että ei ollut enään hyöty siihen kommentoida.


    • olki

      Helluntalasisuus on harhaoppi! Joka syntyi noin 1700 luvulla amerikassa, amerikan juutalaisten
      rukouksesta tms. jonkun TALON läpi tuli joku kirkkais. Ja ihmiset uskoivat sen olevan jumalalta!!! Täysijäretönta!! Missä kirkkaas oli sen 1700 vuotta, jos ajanlasku alkaa yli
      2000 vuotta sitten? Islamilaisuus alkaa ssmalla tavalla. Vanhan testamentin mukaan jeesuksen
      esivavhemmat tulivat galdean uurista. NykyinenIraki. Joka tuntee vanhantestamentin Islami
      laisuus on luojan luomaa Aabrahamin ja Saaran lapsisekoiluista! Piti saada poika! jumala
      lupasi jo vaihdevuodet ylittäneelle naisella! Kukahan lupasi? Löydettiin palvelijatar, joka teki
      huorin!! Siitä syntyi Islam. Juutalaisilla ja Islamilaislla on sama kantaisä ja puutteessa, lihan
      himoissa oleva jumala!! Aivan, joka on syyllinen vaikka mihin. Luterilaisus on myös harhaoppi.
      Luther eli keskieuroopassa joskus 1500 luvulla. Ei ihme, ettäuskosaisten psyyke on paskana.
      vastuuta ei ota kukaan!! Adventisti, ortodoksit,juutalaiset,muslimit,lueterilaiset,baptistit,
      jehovat, lestadiolaist ym ovat harheoppeja!! Ajattele ihn ite.

      • jännittääihan

        ahaa no mikäs sitten ei ol e harhaoppi, kerro ja laita Raamatusta tukea!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      114
      1148
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      864
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      689
    4. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      74
      664
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      655
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      82
      629
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    9. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      532
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      94
      465
    Aihe