Eli niin onko savu eli ihan normaali savu esim, grillistä vaarallista elimistölle? Koska mietin jos paperin rullaa ja sen sytyttää siitä tulee savua, joka muistuttaa tupakan savua. Joten mietin onko se vaarallista, jos sitä vetää henkeen?
savun haitat?
10
4153
Vastaukset
- mmm
en tiedä, mutta ainakaan se ei ole yhtä paha kuin tupakka
- aaaaaaaaaaah11
Ei se vaarallista ole, mutta kyllä savussa on myrkyllisiä kaasuja. Paperinkin savussa on paljon, kokeile vaikka juuri noin kuin kuvasit, pitäis tuntua aika ilkeeltä. Sitten voit kokeilla muovipintaista paperia jossa esim. runsaasti painoväriä, palaa huonommin kyllä mutta sitä nannaa savua tulee enemmän. Puu palaa puhtaimmin joten sen savua ei kannata haistella.
Lisäksi savussa on mm. häkää joka tekee hyvää aivoille, voit ehkä pitääkin efektistä kun tuollaisia edes kysyt. Jotkut ihmiset ihan kivasti tappavatkin itsensä auton pakoputkesta tulevalla savulla, häkä ja muut pakokaasut tainnuttaa rauhallisesti uneen, toisin kuin tavalliset palokaasut. - .....
en usko että se on haitaksi mutta ei se hyvääkään tee, koska siinähän syntyy juuri häkää.
- Jljoprofinland
Olen itse kin testannut sama mutta ei se vaarallista ole mutta en suosittele kenellekään hengittää savua sillä keuhkot on tarkoitettu hengittää happea eikä savua. Savu on suurissa määrissä hengen vaarallista eli en suosittele hengittämään tahallaan savua.
- eihyväksimutta
Kyllä Suomessa jo suunnitellaan säännöstöä, jonka mukaan puulämmitystä ja puulämmitteisiä saunoja rajoitetaan. Niissä on ties mitä hiukkasia.
Ihan oma keho reagoi savuun mieluummin väistämällä kuin hengittämällä. Savu käy henkeen ja silmiin. Ei se ihan terveellistä ole.
Kaikesta huolimatta haluan silloin tällöin nauttia puulämmitteisestä saunasta, savusaunasta, tulesta laavulla ja kynttilöistä pimeään aikaan. - Epätietoinen131
Entä jos on polttanut sipsiä? Onko haittoja sen savun hengittämisestä
- Anonyymi
Olen samaa mieltä tämän blogin kirjoittajan kanssa
https://ainoakotini.blogspot.com/2021/01/jokainen-rakentamaton-takka-on.html - Anonyymi
Ite oon 11 ja veän ite samallain en tiiä onko järkevää
- Anonyymi
Onko esim jos tekee vähän niinkuin tupakan tee lehdistä haitallista keuhkoille
- Anonyymi
Mitä tehdä kuin hengitti Savua
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 13310589
- 525090
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html432291Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1052098- 281996
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131631Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,411452Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta291124Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v331081Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk54997