Eli niin onko savu eli ihan normaali savu esim, grillistä vaarallista elimistölle? Koska mietin jos paperin rullaa ja sen sytyttää siitä tulee savua, joka muistuttaa tupakan savua. Joten mietin onko se vaarallista, jos sitä vetää henkeen?
savun haitat?
10
4023
Vastaukset
- mmm
en tiedä, mutta ainakaan se ei ole yhtä paha kuin tupakka
- aaaaaaaaaaah11
Ei se vaarallista ole, mutta kyllä savussa on myrkyllisiä kaasuja. Paperinkin savussa on paljon, kokeile vaikka juuri noin kuin kuvasit, pitäis tuntua aika ilkeeltä. Sitten voit kokeilla muovipintaista paperia jossa esim. runsaasti painoväriä, palaa huonommin kyllä mutta sitä nannaa savua tulee enemmän. Puu palaa puhtaimmin joten sen savua ei kannata haistella.
Lisäksi savussa on mm. häkää joka tekee hyvää aivoille, voit ehkä pitääkin efektistä kun tuollaisia edes kysyt. Jotkut ihmiset ihan kivasti tappavatkin itsensä auton pakoputkesta tulevalla savulla, häkä ja muut pakokaasut tainnuttaa rauhallisesti uneen, toisin kuin tavalliset palokaasut. - .....
en usko että se on haitaksi mutta ei se hyvääkään tee, koska siinähän syntyy juuri häkää.
- Jljoprofinland
Olen itse kin testannut sama mutta ei se vaarallista ole mutta en suosittele kenellekään hengittää savua sillä keuhkot on tarkoitettu hengittää happea eikä savua. Savu on suurissa määrissä hengen vaarallista eli en suosittele hengittämään tahallaan savua.
- eihyväksimutta
Kyllä Suomessa jo suunnitellaan säännöstöä, jonka mukaan puulämmitystä ja puulämmitteisiä saunoja rajoitetaan. Niissä on ties mitä hiukkasia.
Ihan oma keho reagoi savuun mieluummin väistämällä kuin hengittämällä. Savu käy henkeen ja silmiin. Ei se ihan terveellistä ole.
Kaikesta huolimatta haluan silloin tällöin nauttia puulämmitteisestä saunasta, savusaunasta, tulesta laavulla ja kynttilöistä pimeään aikaan. - Epätietoinen131
Entä jos on polttanut sipsiä? Onko haittoja sen savun hengittämisestä
- Anonyymi
Olen samaa mieltä tämän blogin kirjoittajan kanssa
https://ainoakotini.blogspot.com/2021/01/jokainen-rakentamaton-takka-on.html - Anonyymi
Ite oon 11 ja veän ite samallain en tiiä onko järkevää
- Anonyymi
Onko esim jos tekee vähän niinkuin tupakan tee lehdistä haitallista keuhkoille
- Anonyymi
Mitä tehdä kuin hengitti Savua
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1222396- 1341895
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos631236Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1051216En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k771101Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik311070Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.451049Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉831009HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp
Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio241006Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse56942