Forester Diesel

Henkari

Jos ajattelis autoa 10 vuodeksi eteenpäin tai vielä pitemmäksi aikaa eli 350 000 km tai enemmän niin kuinkas luulette, että tuo uusi Forre diesel kestää?

8

2598

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ainakin

tuossa vaiheessa perusteellisesti sisäänajettu.

Anteeksi... en voinut vastustaa lapsellista kiusausta. =)

• palle ramstetti

Mina ajoin taannoin 220hp RS Legacylla 360.000km Vain yksi pakoventtiili vaihdettiin.

• forre

tuohon ei kukaan tiedä vastausta, vaikka autot testataan ennen myyntiin tuloa, ei voida varmuudella tietää kuinka jotkut materiaalit kestää esim. lämpötilanvaihteluita 10 vuden käytössä. Itse valitsen autoni myös sillä perusteella, että kuinka se toimii ensimmäiset kaksi vuotta, kun on muutakin ja parempaa tekemistä kuin juosta korjaamolla, siksi valintani on juuri subaru.

• Konetta kehitettiin 7 vuotta ja oli mm.
      Saksassa koeajossa 2-3 vuotta ennen markkinoille
      tuloa, joten kokemukset tuosta 350 tuhannen km:n
      "sisäänajosta" ovat olemassa. Subaru nimittäin
      testaa autonsa itse, eikä anna testattavaksi
      asiakkaille, eli auton ostajille.

Niinkuin muutamat, eli kaikki, eurooppalaiset
      autotehtaat.

• äkstee

Tuosta testauksesta.
        Eilen just vilkaisin tuosta linkistä
        http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/takaisinkutsukampanjat/

ADAC:in tilastoa takaisinkutsuista, kolmelta viimeisimmältä vuodelta. En onnistunut löytämään Subarua niistä, mutta niitä saksalaisia preemium-merkkejä näytti olevan.

Ehkäpä minustakin on tullut "Subaru-hullu" juuri sen luotettavuuden, harmittomuuden vuoksi.
        Ihan kohta 20 vuotta Subaruilla.

• Henkari
        äkstee kirjoitti:

Tuosta testauksesta.
        Eilen just vilkaisin tuosta linkistä
        http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/takaisinkutsukampanjat/

ADAC:in tilastoa takaisinkutsuista, kolmelta viimeisimmältä vuodelta. En onnistunut löytämään Subarua niistä, mutta niitä saksalaisia preemium-merkkejä näytti olevan.

Ehkäpä minustakin on tullut "Subaru-hullu" juuri sen luotettavuuden, harmittomuuden vuoksi.
        Ihan kohta 20 vuotta Subaruilla.

paljos tossa uudessa dieselissä on huoltoväli? ja mitä suunnilleen perushuolto maksaa?

• forre
        Henkari kirjoitti:

paljos tossa uudessa dieselissä on huoltoväli? ja mitä suunnilleen perushuolto maksaa?

ei mikään tieto, mutta varmaankin sama 15 tkm, mikä on myös muissa malleissa, ja vaikka se tuntuu lyhyeltä matkalta, on se auton kestävyyden kannalta paljon parempi kun joku 30 tkm long life, ainakin suomen olosuhteissa, diesel malliston huollot ovat huollosta saamani tiedon mukaan vain aavistuksen kalliimmat kuin bensakoneellisiin, lisää hintaa tuo esim. polttoaineensuodatin vaihdetaan varmaankin 30 tkm välein (?), mutta taas jakopää on huoltovapaa ketju. 2,0 legacyyn maksoi 15 tkm huolto vajaa kaksisataa.

• ettäettä
        Henkari kirjoitti:

halvin koneremontti on öljynvaihto. Ja huolloissa säästää kun ajaa citistä sivummalle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      37
      3007
    2. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      134
      2513
    3. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      49
      2378
    4. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      158
      2104
    5. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      20
      1818
    6. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      40
      1449
    7. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      39
      1091
    8. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      19
      1067
    9. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      51
      1057
    10. Mitä sanoisit mulle?

Niin, mitä sanoisit mulle! Sille ainoalle, jota rakastat..
      Ikävä
      86
      1015
    Aihe