En tiiä oikein

tomumaja

löytyykö uskovaista ja edes Jumalan tarkoittamaa seurakunttaa nykyisin lainkaan?

Jeesus kehoittaa jakamaan omaisuutensa köyhille ja sitten vasta seuraamaan Häntä.

Luuk. 18:22
Kun Jeesus sen kuuli, sanoi hän hänelle: "Yksi sinulta vielä puuttuu: myy kaikki, mitä sinulla on, ja jakele köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua

Sitten alkuseurakunnassa uskoon tulleet myivät kaiken omistamansa ja antoivat seurakunnalle. Ja myöskin Jeesus vaikutti voimallisesti siihen aikaan.

Mutta nykyään uskovat omistavat omaisuutta. On kuitenkin joitakin jotka ovat luovuttaneet kaiken seurakunnalle.

19

494

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Antaa nyt kaikki pois köyhille ja sitten on antaja itse köyhä ja entiset köyhät rikkaita.

Sitten nämä rikastuneet köyhät joutuvat antamaan kaiken takaisin ja ovat taas köyhiä ja Jeesuksen määräämä oravanpyörä jatkuu iäisyyteen.

• Tämä kohta on hivenen irroitettu asiayhteydestä. Kysessähän oli rikas hallitusmies joka oli kiintynyt rikkauteen. Jeesus haluaa sanua tässä että uskovaisen sydämessä ei saa olla Jeesuksen lisäksi mitään epäjumalaa kuten esim. juuri mammonaa.
      Ei ole sanottua etteikö uskovaisella saisi olla omaisuutta, kunhan se omaisuus ja sen tavoittelu ei mene uskon edelle.

• Tuossa kohdassa Jeesus ilmoittaa miten voi ostaa taivaspaikan rahalla luopumalla kaikesta.

Merkillepantavaa on myös se että tuossa Jeesus kiistää olevansa Jumala mutta kuitenkin myy rahasta taivaspaikkoja.

Luuk.18:18-22 Ja eräs hallitusmies kysyi häneltä sanoen: "Hyvä opettaja, mitä minun pitää tekemän, että minä iankaikkisen elämän perisin?"

Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä, paitsi Jumala yksin.

Käskyt sinä tiedät: 'Älä tee huorin', 'Älä tapa', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta', 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi'."

Mutta hän sanoi: "Tätä kaikkea minä olen noudattanut nuoruudestani asti".

Kun Jeesus sen kuuli, sanoi hän hänelle: "Yksi sinulta vielä puuttuu: myy kaikki, mitä sinulla on, ja jakele köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua".

• Eroe

Noin olen myös asian tulkinnut.

Asian välistä.
        Usein puhutaan jopa liikuttuneena saarnapöntöstäkinlesken rovosta, joka antoi puutteestaan, toiset liiastaan. Kuitenkin meillä jokaisella on sama mahdollisuus suhteessa tehdä mitä köyhä leski teki.
        Antoi kaikkensa, elämänsä.

• Mohikaani_27
        Pe.ku kirjoitti:

Tuossa kohdassa Jeesus ilmoittaa miten voi ostaa taivaspaikan rahalla luopumalla kaikesta.

Merkillepantavaa on myös se että tuossa Jeesus kiistää olevansa Jumala mutta kuitenkin myy rahasta taivaspaikkoja.

Luuk.18:18-22 Ja eräs hallitusmies kysyi häneltä sanoen: "Hyvä opettaja, mitä minun pitää tekemän, että minä iankaikkisen elämän perisin?"

Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä, paitsi Jumala yksin.

Käskyt sinä tiedät: 'Älä tee huorin', 'Älä tapa', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta', 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi'."

Kun Jeesus sen kuuli, sanoi hän hänelle: "Yksi sinulta vielä puuttuu: myy kaikki, mitä sinulla on, ja jakele köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua".

sanomaa, jonka Jeesus tuossa antaa!

* "Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä, paitsi Jumala yksin."
        * Jeesushan kysyy, MIKSI, sanot minua hyväksi? Hallitusmiehen olisi tullut vastata OIKEIN, että siksi, koska olet hyvä, OLET JUMALA! Siinä olisi ollut oikea vastaus.
        * Joko alat ymmärtää tämänkin Raamatun kohdan sisältöä, eikä vain kirjainta, sillä kirjain kuolettaa, ymmärrätkö?

* Hallitusmies oli nuhteeton lakiinnähden, mutta sydän ei ollutkaan oikeassa suhteessa Jumalaan, siellä oli mammona Jumalan paikalla, siksi tuo Jeesuksen sana oli omaisuuden antamisesta tarkoitettu ainoastaan hänelle. Mutta sydämen tilan valvominen kuuluu jokaiselle, siinä tämän Jeesuksen puheen opetus. Mikään ei saa olla rakkaampaa, kuin Jumala ja Hänen tuntemisensa.

• Mohikaani_27 kirjoitti:

sanomaa, jonka Jeesus tuossa antaa!

* "Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä, paitsi Jumala yksin."
        * Jeesushan kysyy, MIKSI, sanot minua hyväksi? Hallitusmiehen olisi tullut vastata OIKEIN, että siksi, koska olet hyvä, OLET JUMALA! Siinä olisi ollut oikea vastaus.
        * Joko alat ymmärtää tämänkin Raamatun kohdan sisältöä, eikä vain kirjainta, sillä kirjain kuolettaa, ymmärrätkö?

* Hallitusmies oli nuhteeton lakiinnähden, mutta sydän ei ollutkaan oikeassa suhteessa Jumalaan, siellä oli mammona Jumalan paikalla, siksi tuo Jeesuksen sana oli omaisuuden antamisesta tarkoitettu ainoastaan hänelle. Mutta sydämen tilan valvominen kuuluu jokaiselle, siinä tämän Jeesuksen puheen opetus. Mikään ei saa olla rakkaampaa, kuin Jumala ja Hänen tuntemisensa.

kohdassa selkeästi Jeesus opettaa että taivaspaikan voi ostaa rahalla

• metusalem777

Uskon myös että Jeesus puhui tälle rikkaalle miehelle erityisesti.Kun eletään normaalia elämää niin meillä on omaisuutta sitä tarvitaan mutta niin kuin Juhani sanoi sydän ei saa olla kiinni maallisissa ja meillä on oltava halu antaa omastamme jos joku sitä tarvitsee.

• Pe.ku kirjoitti:

Tuossa kohdassa Jeesus ilmoittaa miten voi ostaa taivaspaikan rahalla luopumalla kaikesta.

Jos luemme kohdan lopunkin kokonaan huomaamme kyllä Jeesuksen opetuksen.
        luuk.18:22-25:"Kun Jeesus sen kuuli, sanoi hän hänelle: "Yksi sinulta vielä puuttuu: myy kaikki, mitä sinulla on, ja jakele köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua".
        23 Mutta tämän kuullessaan hän tuli kovin murheelliseksi, sillä hän oli sangen rikas.
        24 Kun Jeesus näki hänen olevan murheissaan, sanoi hän: "Kuinka vaikea onkaan niiden, joilla on tavaraa, päästä Jumalan valtakuntaan!
        25 Helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan."

Kuten huomataan rikkaalle oli se rikkaus tärkempää kuin Jeesuksen seuraaminen. Rikkaus meni Jeesuksen edelle. Jeesus tiesi tämän ja halusi osoittaa nuorukaiselle itsellekkin hänen rahanhimonsa esimerkin avulla.
        Ei tässä puhuta mitään taivaspaikan ostamisesta rahalla. Raamattua lukiessa on otettava huomioon koko Raamatun ilmoitus, "Raamattu selittää itse itseään".
        Pelastus on yksin armosta, onneksi.
        Ja kun Jeesus viittaa Jumalan Hän tarkoittaa Jumalaa,"Isää", yksi Jumala kolme persoonaa.

• Eroe
        juhani1965 kirjoitti:

Jos luemme kohdan lopunkin kokonaan huomaamme kyllä Jeesuksen opetuksen.
        luuk.18:22-25:"Kun Jeesus sen kuuli, sanoi hän hänelle: "Yksi sinulta vielä puuttuu: myy kaikki, mitä sinulla on, ja jakele köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua".
        23 Mutta tämän kuullessaan hän tuli kovin murheelliseksi, sillä hän oli sangen rikas.
        24 Kun Jeesus näki hänen olevan murheissaan, sanoi hän: "Kuinka vaikea onkaan niiden, joilla on tavaraa, päästä Jumalan valtakuntaan!
        25 Helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan."

Kuten huomataan rikkaalle oli se rikkaus tärkempää kuin Jeesuksen seuraaminen. Rikkaus meni Jeesuksen edelle. Jeesus tiesi tämän ja halusi osoittaa nuorukaiselle itsellekkin hänen rahanhimonsa esimerkin avulla.
        Ei tässä puhuta mitään taivaspaikan ostamisesta rahalla. Raamattua lukiessa on otettava huomioon koko Raamatun ilmoitus, "Raamattu selittää itse itseään".
        Pelastus on yksin armosta, onneksi.
        Ja kun Jeesus viittaa Jumalan Hän tarkoittaa Jumalaa,"Isää", yksi Jumala kolme persoonaa.

Vaikka olisi upporikas, ja vaikka kymmenykset olisivat Suomen vuosibudjetin kokoiset, ei se olisi synti,
        kun Jeesus olisi ensimmäinen.

• tai paremminkin hyvää yötä:).
      Alkuseurakunnan malli oli tarkoitettu vain siihen hetkeen.
      Kun seurakuntia alkoi tulla kuin sieniä sateella tilanne muuttui.
      Ei enään jaettu koko omaisuutta seurakunnan kesken.
      Pietari muuten sanoi Ananiaalle ja Safiralle, että maatilasta tulleet rahat olivat heidän omia rahojaan.
      Eivät ne olleet Jumalan rahoja vaan heidän omia.
      Ongelmahan muodostui siitä, että he päättivät yhdessä tuumin valehdella Jumalalle.

Mitä tulee sitten rikkaan mihen kohtaloon.
      Jeesus sanoi hänelle henkilökohtaisen sanoman.
      Ei se ollut tarkoitettu yleistettäväksi, vaan koski kyseistä henkilöä.
      Tämä mies rakasti rahaa.
      Se käy ilmi mm. siitä, että hän lähti surullisena pois, kun Jeesus pyysi häntä seuraajakseen.
      Hinta oli liian kova.
      Mutta oli toinenkin rikas mies jonka Jeesus kohtasi.
      Nimittäin Sakkeus.
      Raamattu sanoo, että hän oli hyvin rikas mies.
      Jeesus ei kehoittanut Sakkeusta luopumaan omaisuudestaan.
      Mutta Sakkeuksen sydän rakasti Jeesusta ja hän li niin innoissaan pelastuksestaan, että oli valimis antamaan omastaan ja maksamaan takaisin niille joilta oli varastanut.
      No oletkos huomannut, että yksi Jeesuksen opetuslapsista oli hyvin varakas hekilö.
      Joosef, rikas arimatialainen.
      Taisi se Paavalikin sanoa, että osaan elää niukkuudessa, osaan myös elää runsaudessa.

Sydämmen tilasta kaikki on kiinni ei siitä miltä näyttää ulos päin.
      Totuus on se, että hekilö joka ei paljon omista voi olla ahneempi ja pihimpi, kuin se jolla on paljon.
      Raamattu kuitenkin sanoo, että rikaan on vaikea pelastua.
      Raamatun kuvaus on sen kaltainen, että siitä voi päätellä sen olevan mahdotonta.
      Itse ymmärrän tämä kameli ja neulansilmä kuvauksen näin:
      Henkilö joka on rikas ei koe tarvitsevansa Jumalaa ja sen tähden hän ei myöskään halua etsiä Jumalaa ja pelastusta.
      Jumala on kuitenkin voimallinen tälläisenkin ihmisen vetämään puoleensa.

Jos uskovainen on varakas, niin ei se mikään synti ole.
      Sehän on Jumalan tahto, että me menestyisimme kaikessa.
      Täytyy kuitenkin nähdä ero siinä, ettei lähde tavoittelemaan rahaa ja rikkauksia.
      Tälläinen vaara aina on olemassa, mutta Jumala kyllä omistaan huolen pitää ja tavittaessa voi hiukan kurittaakkin, niin taas muistaa palata kaidalle tielle.

• mieluummin myöhemmin kirjoitettuun kirkkohistoriaan kuin vanhempaan evankeliumiin?

Eihän Pietari edes kirjoittanut tuota kirkkohistoriaa.

• Eroe

Noin olen myös aina ajatellut.

>>Pietari muuten sanoi Ananiaalle ja Safiralle, että maatilasta tulleet rahat olivat heidän omia rahojaan.
        Eivät ne olleet Jumalan rahoja vaan heidän omia.>> Sanoi Psalmi50.15

Tuossa on jukka.finlandille asiaa kun hän puhui kymmenyksistä.
        Asiaa myös meille kaikille!

Siunausta!

• Eroe kirjoitti:

Noin olen myös aina ajatellut.

>>Pietari muuten sanoi Ananiaalle ja Safiralle, että maatilasta tulleet rahat olivat heidän omia rahojaan.
        Eivät ne olleet Jumalan rahoja vaan heidän omia.>> Sanoi Psalmi50.15

Tuossa on jukka.finlandille asiaa kun hän puhui kymmenyksistä.
        Asiaa myös meille kaikille!

Siunausta!

Poistamassasi avauksessa halusit että kymmenyksiä on enemmän kuin kymmenys.

JukkaFinland oli jotakuinkin tuota mieltä kymmenyksistä kuin tuossa sanotaan ja sinä et ollut.

• Pe.ku kirjoitti:

Poistamassasi avauksessa halusit että kymmenyksiä on enemmän kuin kymmenys.

JukkaFinland oli jotakuinkin tuota mieltä kymmenyksistä kuin tuossa sanotaan ja sinä et ollut.

ottaa asian ymmärtämälläsi tavalla, tee samlla tavalla, miksi siitä änkytät?
        * Sinun oma ymmärryksesi ei RIITÄ käsittämään hengellistä Raamattua, luet ainoastaan KIRJAIMEN, ja se sinut kuolettaa omaan ymmärrykseesi, et pääse asiassa etuedemmäs, ja se tukko on uudestisyntymässömässä sydämessäsi.
        * Olisi paljon parempi, jos et sekaannu lainkaan näihin hengellisiin totuuksiin, koska ET VOI KÄSITTÄÄ,usko jo! Sun järkes ei voi osallistua Pyhän hengen alaisiin asioihin, syyn tiedät. Mene itseesi ja tee parannus.

• Eroe

Pe.ku poisti itse tekstinsä, jossa hän joutui naurunalaiseksi.

• niin...

teki Pe.ku!

• Teet jatkuvasti?

Poistelet viestejäsi paskiainen!Parempi kun poisteletkin omahyväinen!Et ole ainakaa Jeesuksen kuva kristittynä romumersuinesi ja kultasormuksinesi!Toivomme että saat konferensseissasi edelleen vaan kaks pottua!

• uskovat,

rikas seurakunta.

Ja seurakunnan johtajat istuvat kirstun päällä. Sitä kai Jeesus tarkoitti. :)

• kirstunvartijakin

Miten syntyy raharikas seurakunta, jos sen kaikki jäsenet ovat köyhiä. Tyhjästä on paha nyhjästä.

Kukin antaa niinkuin hänen sydämensä vaatii. Sanan mukaan Herran siunaus tekee rikkaaksi.
        Antaminen on otollista sen mukaan kuin varoja on, ei sen mukaan kuin niitä ei ole.
        Uskovaisten rikkaus on ennen kaikkea heidän hengellisessä köyhyydessään.

Meidän seurakunnan kirstun päällä ei ole näkynyt ketään. Mikä tulee, se menee ja kaikki hoituu lain ja asetusten puitteissa. Törsättäväksi ei riitä eikä ole tarviskaan.

Minusta näyttää siltä, että seurakuntien varoista ja niiden käytöstä puhuvat eniten ne, jotka eivät asioista mitään tiedä.
        Uskovien kannattaa käydä omien seurakuntiensa seurakuntakokouksissa. Muille asia ei kuulu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      84
      5137
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      25
      3460
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      38
      2818
    4. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      8
      1959
    5. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      58
      1820
    6. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1586
    7. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      260
      1441
    8. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      94
      1372
    9. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1356
    10. Hiljaisuus

Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.
      Ikävä
      73
      1068
    Aihe