Klotriptyl Mite

Lamaantunut

Klotriptyl Mite määrättiin fibro-kipuihin 1 tab. iltaisin.Nukun hyvin, mutta päivät olen täysin lamaantunut ja aloitekyvytön.Roikun päivät jääkaapilla etsimässä jotain makeaa. Onko muilla tälläisiä kokemuksia lääkkeestä?

28

28141

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sisältämästä

      bentzosta. Ja toisilla kys. lääke kuten moni muukin psyykelääke lisää ruokahalua/makeanhimoa jne.
      Miten olisi Triptyl, josko se ei väsyttäisi samalla tapaa seur.pv? Itselleni ainakin sopi T paremmin kuin Klopo

    • opiaattiorja

      Sain samaa Klotriptyliä kun sairastin välilevynpullistumaa. En saanut nukuttua ja olin hieman masentunut liikkumattomuudesta. Silloin mielialan kohottamiseen se oli OK.
      Jälkeenpäin (ryynit säästettyäni) tein kaljalla, punkulla ja noilla ryyneillä ´melkein´ överit.

      • lääke

        Kyllä tuo on hyvä vanhan polven masennuslääke ja ainakin itselleni sopiva eikä väsytä tippaakaan. Me ihmiset ollaan vaan niin erilaisia. Illalla otettu yksi pilleri ei voi väsyttää koko seuraavaa päivää en tuohon usko hevillä tai sitten sinulla on muitakin lääkkeitä siinä yhtä aikaa.


      • annos tuplataan jos
        lääke kirjoitti:

        Kyllä tuo on hyvä vanhan polven masennuslääke ja ainakin itselleni sopiva eikä väsytä tippaakaan. Me ihmiset ollaan vaan niin erilaisia. Illalla otettu yksi pilleri ei voi väsyttää koko seuraavaa päivää en tuohon usko hevillä tai sitten sinulla on muitakin lääkkeitä siinä yhtä aikaa.

        väsyttää seuraavana päivänä. Joten yksi pilleri muuttuukin 2 pilleriksi, tosin siitä pitää neuvotella tietysti lääkärin kanssa, muuten lääke loppuu kesken. Ja syynä tuossa selosteessa sanotaan juuri se, että jos väsyttää seuraavana päivänä niin ohje on tuplata annos.

        Karmealta kuulosti, en itse koskaan syönyt ko. lääkettä, jota minullekin määrättiin unettomuuteen ja sen taas aiheutti suuret kortisonimäärät. Lääkäreillä viiraa tosi pahasti tässä lääkeviidakossa. Yksi lääke toisen lääkkeen haittavaikutuksiin ja siitä kiva kierre syödä sitäkin sitten lisää ja lisää. Lisäksi jos on yli 50 ja syö näitä lääkkeitä luki jonkun lääkärin palstalla, että lääkitys voi jäädä ikuiseksi. TOSI HYVÄ.


      • Uneton2012
        lääke kirjoitti:

        Kyllä tuo on hyvä vanhan polven masennuslääke ja ainakin itselleni sopiva eikä väsytä tippaakaan. Me ihmiset ollaan vaan niin erilaisia. Illalla otettu yksi pilleri ei voi väsyttää koko seuraavaa päivää en tuohon usko hevillä tai sitten sinulla on muitakin lääkkeitä siinä yhtä aikaa.

        Kyllä voi yksikin lääke väsyttää. Itse kärsin unettomuudesta ja olen joutunut kokeilemaan erilaisia lääkkeitä, kun ei mikään tunnu auttavan. Esim. Mirtazapiini ei minua auta nukkumaan, mutta olo on kuin zombilla kaksi seuraavaa päivää.


    • syö!!!

      Hanki toisia lääkkeitä.

      Kloprtillyl aiheuttaa juuri masennuksen kaltaisia oireita ja itsetuhoisuutta.

      Olen kai salaa ollut masentunut, mutta kun sain kloprittylejä niin meni pari viikkoo ja vetäsin niitä huiviin 200kpl.

      Silloin sattui eräs ihminen minut löytämään ja soittamaan zirran...

      En tiedä miksi nuo lääkkeet otin, yhtäkkiä vain tuli valtava tarve tehdä niin.

      PYSY KAUKANA NIISTÄ!

      • Milla Migreenikko

        Itse olen syönyt sekä Klotriptyl Miteä että Klotriptyliä migreenin estolääkityksenä jo useamman vuoden. Mite oli liian mieto ja vaihdettiin aika pian Klotriptyliin ja auttaa hyvän yöunen saantiin ja auttaa myös hillitsemään kovin migreenikohtauksia. Se on hyvin yleinen juuri migreeninestossa ja yleensä hyvin siedetty. Alkuaikoina saattaa esiintyä päiväväsymystä mutta usein menee parissa viikossa ohi. Voisiko syömishimo johtua jostain muusta, alkavasta kaamoksesta, hormoniheilahteluista tms???

        Kammottavaa tuollainen pelottelu. Vanha, turvallinen lääke kuitenkin kyseessä.


      • tähän:
        Milla Migreenikko kirjoitti:

        Itse olen syönyt sekä Klotriptyl Miteä että Klotriptyliä migreenin estolääkityksenä jo useamman vuoden. Mite oli liian mieto ja vaihdettiin aika pian Klotriptyliin ja auttaa hyvän yöunen saantiin ja auttaa myös hillitsemään kovin migreenikohtauksia. Se on hyvin yleinen juuri migreeninestossa ja yleensä hyvin siedetty. Alkuaikoina saattaa esiintyä päiväväsymystä mutta usein menee parissa viikossa ohi. Voisiko syömishimo johtua jostain muusta, alkavasta kaamoksesta, hormoniheilahteluista tms???

        Kammottavaa tuollainen pelottelu. Vanha, turvallinen lääke kuitenkin kyseessä.

        Olen tuo aikaisempi "Pelottelija"... Mutta siis totuushan ei pala tulessakaan, näin vain kävi minulle.

        Ei se tarkoita että kaikille kävisi, mutta JOS minua oltaisi varoitettu, en olisi ko lääkkeeseen edes koskenut.

        Jokainen tosiaan reagoi lääkkeisiin erinlailla, joten vastuu kai lääkärin.

        Mutta voin sanoa että en edes kokeilumielessä aloittaisi lääkitystä uudelleen.. JOS tälläkertaa ei käykkään huonosti!! Mutta mitä JOS käy? Tulee jumalaton tarve ottaa KAIKKI kerrallaan, VAIKKA pää sanoisikin EI.. Kukas siinä sit pelastaa?


      • sain masennus-
        tähän: kirjoitti:

        Olen tuo aikaisempi "Pelottelija"... Mutta siis totuushan ei pala tulessakaan, näin vain kävi minulle.

        Ei se tarkoita että kaikille kävisi, mutta JOS minua oltaisi varoitettu, en olisi ko lääkkeeseen edes koskenut.

        Jokainen tosiaan reagoi lääkkeisiin erinlailla, joten vastuu kai lääkärin.

        Mutta voin sanoa että en edes kokeilumielessä aloittaisi lääkitystä uudelleen.. JOS tälläkertaa ei käykkään huonosti!! Mutta mitä JOS käy? Tulee jumalaton tarve ottaa KAIKKI kerrallaan, VAIKKA pää sanoisikin EI.. Kukas siinä sit pelastaa?

        lääkkeitä hermokipuun ja reilun kuukauden käytön jälkeen aloin olemaan tosi masentunut.
        Alusta alkaen aamulla herääminen oli vaikeaa,ja olin väsynyt, vaikka olekin aamuvirkku, joten lopetin lääkkeen käytön.
        Nyt kun on kulunut kuukausi ilman, alan olla oma itseni.
        Tästä näkee, kuinka yksilöllistä se on ,miten lääke kehenkin vaikuttaa.
        Särkyihin ei auttanut ja päätin olla mielummin vain kivulias, kuin kivulias ja masentunut.


      • Anonyymi
        Milla Migreenikko kirjoitti:

        Itse olen syönyt sekä Klotriptyl Miteä että Klotriptyliä migreenin estolääkityksenä jo useamman vuoden. Mite oli liian mieto ja vaihdettiin aika pian Klotriptyliin ja auttaa hyvän yöunen saantiin ja auttaa myös hillitsemään kovin migreenikohtauksia. Se on hyvin yleinen juuri migreeninestossa ja yleensä hyvin siedetty. Alkuaikoina saattaa esiintyä päiväväsymystä mutta usein menee parissa viikossa ohi. Voisiko syömishimo johtua jostain muusta, alkavasta kaamoksesta, hormoniheilahteluista tms???

        Kammottavaa tuollainen pelottelu. Vanha, turvallinen lääke kuitenkin kyseessä.

        Minulka samoin migreenilääke ja aamuisin nukuttaa . Nyt tämä lääke loppuu kokonaan 16.5.2023.ja sain uutta lääkettä triptyl pikku hiljaa lopetan klotriptyllin ,nyt pää on kiree kuin tukka olis kireella nutturalla,hiukan huimaa ja niskalihaskivut tyl takasin.. Mut 2 viikkoa vasta kulunut ja kurkkua ei kuivaa eikä aamulla väsytä.. sydäntykytyksiä kuten ennenkin ..


    • Minulle vaikutti samoin fibron hoidossa. Auttoi kyllä rentoutukseen, mutta teki päiväolon tokkuraiseksi. Minulle tuli myös vähän masentunut olo. Makeanhimo saattaa olla myös oire lievästä masennuksesta. Josko haet jotain mielihyvää syömisestä. Ehkä kuitenkin kannattaa kysyä asiaa lääkäriltäsi.
      Ihmiset reakoivat lääkkeisiin eri tavalla. Eräs ystäväni söi pienen pillerin sirdaludia ja meni aivan pois tolaltaan, kun minulle se ei aiheuta mitään sivuoireita.
      Jätin muuten Klotriptylin pois ihan omalla päätöksellä, koska haittavaikutukset olivat rasittavampia kuin itse sairaus. Meni vain vähän aikaa tajuta se. Fibfomyalgiaa sairastavan pitäisi jaksaa hoitaa kuntoaan ja mielialaakin, mutta se ei onnistu tokkurassa.

      • mainita

        tuosta masennuslääkkeestä myös sen, että ruokahaluni lisääntyi huomattavasti.
        Varsinkin iltaisin olisin voinut vaikka tyhjentää jääkaapin.
        Paino kyllä nousi nopeesti, ennenkuin ymmärsin lopettaa lääkityksen.


      • pelokas?!

        Mullakin on nyt resepti kourassa noita Klotriptyl Mite-lääkkeitä. Täytyy kai sitten soittaa lääkärille maanantaina ja sanoi etten uskallakkaan ottaa kun on niin hurja lääke. Kas kun ei yhtään varoitellut, että minkälaisen huumeen kanssa oikein olenkaan tekemisissä!!! Mulla myös fibro ja selkärankareumaepäilys.


      • lääke ole,
        pelokas?! kirjoitti:

        Mullakin on nyt resepti kourassa noita Klotriptyl Mite-lääkkeitä. Täytyy kai sitten soittaa lääkärille maanantaina ja sanoi etten uskallakkaan ottaa kun on niin hurja lääke. Kas kun ei yhtään varoitellut, että minkälaisen huumeen kanssa oikein olenkaan tekemisissä!!! Mulla myös fibro ja selkärankareumaepäilys.

        ja pitää muistaa, että jokainen on yksilö, jokainen reagoi omalla tavallansa. Ja mikä sopii yhdelle ja auttaa, ei sovi toiselle!
        Et todellakaan ole minkään huumeen kanssa tekemisissä!

        Tässä fakta-infoa kys.lääkkeestä;

        KLOTRIPTYL 100 MITE TABL
        ORION    
              
           
        10,78 €       0,11€/kpl

        Lääkemuodot
        Tabletti, jossa on kaksi eri tavoin vaikuttavaa ainetta.

        Vaikuttavat aineet:
        Amitriptyliini ja klooridiatsepoksidi. Yhdessä tabletissa on amitriptyliiniä 10,8 milligrammaa (mg) ja klooridiatsepoksidia 10 mg, ja mite -valmisteessa vastaavasti 12,5 ja 5 mg.

        Käyttötarkoitus:
        Lääke lievittää vaikeaa, usein ilman selvää ulkoista syytä alkanutta masennusta, etenkin jos siihen liittyy unettomuutta. Mite -valmistetta käytetään etenkin jos ahdistuneisuus on vallitseva oire.

        Vaikutustapa:
        Amitriptyliini kohdistaa vaikutuksensa keskushermostoon siten, että aivojen ja hermojen toimintaa säätelevien tiettyjen aineiden vaikutusvoimakkuus muuttuu. Näin se kohottaa epänormaalisti laskenutta mielialaa. Lääkkeen toinen vaikuttava aine kuuluu ns. bentsodiatsepiinijohdoksiin, jotka rauhoittavat sekä lievittävät ahdistuneisuutta.

        Annostus:
        Lääkärin ohjeen mukaan. Annostus vaihtelee riippuen oireiden voimakkuudesta sekä potilaan iästä ja muista yksilöllisistä ominaisuuksista.

        Lääkkeen ottaminen:
        Tabletit niellään nesteen kera.

        Haittavaikutukset:
        Lääke voi etenkin käytön alkuvaiheessa väsyttää siinä määrin, että tarkkaavaisuus liikenteessä ja muissa vastaavissa tilanteissa heikkenee. Lääke voi myös kuivattaa suuta, ummettaa tai vaikeuttaa virtsaamista. Lisäksi on joskus ilmennyt mm. sydämen tykytystä, lihasheikkoutta, lievää huimausta pystyasentoon noustessa, painon nousua tai vapinaa. Alkoholi voimistaa lääkkeen vaikutuksia ja myös haittoja.

        Raskaus ja imetys:
        Lääkäri arvioi lääkkeen käyttötarpeen ja -mahdollisuuden potilaan tilanteen mukaan. Imetyksestä lääkityksen yhteydessä kannattaa keskustella lääkärin kanssa.

        Säilytys:
        Tabletit säilytetään kuivassa paikassa huoneenlämmössä, 15- 25 asteessa. Kelpoisuusaika pakkauksessa.

        Lisäaineet
        -

        Lähde: Lääketietokeskus

        Pakkaustiedot:

        -Siinä on TODELLA vähän bentsoa! Kokeile ja jos ei sovi niin sitten vaihda lääkettä, mutta ei kannata olla kokeilematta joidenkin muiden käyttäjien kokemusten takia.

        Minulla on ollut kyseinen lääke ahdistuneisuushäiriöön käytössä 1,5 vuotta ja vallan hyvä lääke olikin. Enää en tarvitse lääkitystä, terapia auttaa hyvin. Sain lääkkeellä hyvin nukutuksi ja se poisti ahdistusta.


      • pelokas?! kirjoitti:

        Mullakin on nyt resepti kourassa noita Klotriptyl Mite-lääkkeitä. Täytyy kai sitten soittaa lääkärille maanantaina ja sanoi etten uskallakkaan ottaa kun on niin hurja lääke. Kas kun ei yhtään varoitellut, että minkälaisen huumeen kanssa oikein olenkaan tekemisissä!!! Mulla myös fibro ja selkärankareumaepäilys.

        Ole ihan rauhassa. Kannattaa ilman muuta ottaa niitä lääkkeitä. Vaara että olet yliherkkä noin miedolle lääkkeelle on mitätön hyötyyn nähden. Huomaat sen sitten käytössä pitemmällä aikavälillä, onko lääkkeestä enemmän hyötyä vai haittaa. Uskon että siitä on enemmän hyötyä.


      • lääkevastainen
        Vocalistus kirjoitti:

        Ole ihan rauhassa. Kannattaa ilman muuta ottaa niitä lääkkeitä. Vaara että olet yliherkkä noin miedolle lääkkeelle on mitätön hyötyyn nähden. Huomaat sen sitten käytössä pitemmällä aikavälillä, onko lääkkeestä enemmän hyötyä vai haittaa. Uskon että siitä on enemmän hyötyä.

        Käytin klotriptyl miteä 22 vuotta. Elin aivan normaalia elämää nukuin paremmin, kuin bentsojen kanssa. Psykiatrin sekä neurologin mielipide lääkkeestä oli, että se on mieto. "Kissantassu" lääkke rauhoitteli toinen lääkäreistä." Voitte käyttää huoletta, ette saa penniäkään katukaupassa". Luulin syöväni kovastikin huumaavaa ainetta, joten olin silloin todella huolestunut.


      • Annuliiiiiii
        lääkevastainen kirjoitti:

        Käytin klotriptyl miteä 22 vuotta. Elin aivan normaalia elämää nukuin paremmin, kuin bentsojen kanssa. Psykiatrin sekä neurologin mielipide lääkkeestä oli, että se on mieto. "Kissantassu" lääkke rauhoitteli toinen lääkäreistä." Voitte käyttää huoletta, ette saa penniäkään katukaupassa". Luulin syöväni kovastikin huumaavaa ainetta, joten olin silloin todella huolestunut.

        Olen syönyt nyt ensimmäistä kertaa elämässäni jotain pitkäkestoista lääkitystä (migreeniin siis ja en laske mukaan e-pillereitäni). Auttoi todella hyvin ensimmäiset 3 viikkoa (päänsäryt katosivat kokonaan) ja migreeneitä ei ole näkynyt. Nyt hiukan reipas kuukausi takana syöntiä niin olen saanut nyt 2 kohtausta 2 viikon sisällä sekä olen muuttunut hyvin hajamieliseksi ja olen laihtunut melkein 5 kiloa. Töissäkin pomo kysyi olenko oikeasti työkykyinen?? Kun kerroin lekurille kohtauksista niin käski ottamaan kaksi kertaa päivässä miteä. Nyt nukahdan bussiin työmatkalla niin aamulla kuin illalla tai sitten nukahdan samantien paikkaan kuin paikkaan missä olen enemmän kuin 10 minuuttia edes puolimakuulla. Väsyttää siis aivan törkeästi tuolleen 2 tabl/päivässä. Lekuri ylläri ylläri suosittele hirveästi annostusta mutta ne uskalla ottaa niin paljoa (tosiaan kun on tullu herättyä työmatkoilta turhan usein).. mielummin kärsin pienistä kohtauksista ja syön vain sen yhden päivässä kuin olen haamu 24/7.. :/


      • 3+3
        Annuliiiiiii kirjoitti:

        Olen syönyt nyt ensimmäistä kertaa elämässäni jotain pitkäkestoista lääkitystä (migreeniin siis ja en laske mukaan e-pillereitäni). Auttoi todella hyvin ensimmäiset 3 viikkoa (päänsäryt katosivat kokonaan) ja migreeneitä ei ole näkynyt. Nyt hiukan reipas kuukausi takana syöntiä niin olen saanut nyt 2 kohtausta 2 viikon sisällä sekä olen muuttunut hyvin hajamieliseksi ja olen laihtunut melkein 5 kiloa. Töissäkin pomo kysyi olenko oikeasti työkykyinen?? Kun kerroin lekurille kohtauksista niin käski ottamaan kaksi kertaa päivässä miteä. Nyt nukahdan bussiin työmatkalla niin aamulla kuin illalla tai sitten nukahdan samantien paikkaan kuin paikkaan missä olen enemmän kuin 10 minuuttia edes puolimakuulla. Väsyttää siis aivan törkeästi tuolleen 2 tabl/päivässä. Lekuri ylläri ylläri suosittele hirveästi annostusta mutta ne uskalla ottaa niin paljoa (tosiaan kun on tullu herättyä työmatkoilta turhan usein).. mielummin kärsin pienistä kohtauksista ja syön vain sen yhden päivässä kuin olen haamu 24/7.. :/

        lääke sisältää rauhoittavaa, bentzoa, joten ei ole ihme että se väsyttää,...


      • Anonyymi
        pelokas?! kirjoitti:

        Mullakin on nyt resepti kourassa noita Klotriptyl Mite-lääkkeitä. Täytyy kai sitten soittaa lääkärille maanantaina ja sanoi etten uskallakkaan ottaa kun on niin hurja lääke. Kas kun ei yhtään varoitellut, että minkälaisen huumeen kanssa oikein olenkaan tekemisissä!!! Mulla myös fibro ja selkärankareumaepäilys.

        Minulla ei ole ollut mitään ongelmia klottiptyl miten kanssa, on nukkunut tosi sokeasti pitkän unen ja aamulla olen hyvi pirteänä


    • Mammakissa

      Sain myös klotriptyl mite reseptin hermokipuihin (triptylin 25 mg ja Norspan laastarin 5-10 mg lisäksi). Otin yhden illalla kahtena päivänä, olin aivan tokkurassa. Lopetin siihen. Nyt olen lukenut kokemuksia ja päätin etten ota sitä ollenkaan. Parempi tolkuissaan ja kipuinen kun aivan sekaisin ja mahdollisesti vähemmän kipuinen. Lisäksi siinä on vielä bentsotkin ja nyt jo menee opioideja, niin eiköhän ne riitä. Triptyl väsytti pari viikkoa kun sen aloitin, mutta sitten helpotti, 5 kk syöneenä vähän edelleen väsyttää (otan illalla klo17, uni tulee mukavasti illalla), mutta en ole tokkurassa päivällä.

      • 1 riittää

        Olen käyttänyt reilun vuoden, 1-2 tabl./pv 1-2 h ennen nukkumaanmenoa. Yhdellä tabletilla en ole tokkurassa seuraavana aamuna, ja lihassärky on poissa herätessäni.


    • kipuileva1

      Itse syön triptyliä 50 mg päivässä fibromyalgiaan. Kivut ei oo hellittänyt. Nyt ajattelin pyytää lääkäriltä klotriptyl mite pienellä annostuksella ja kokeilla auttaako tuo.
      Pitää muistaa että oli se triptyl tai klotriptyl vaikutus on 12 tuntia. Alkuun otin ennen nukkuunmenoa ja aamupäivät meni tokkurassa. Nyt otan illalla jo klo 18 aikaan enkä todellakaan ole enää tokkurainen tai väsynyt.

    • Kivuton

      sain klotriptyliä erittäin vaikeaan migreeniin ja heti aloitettuani käytön 1 tabl. iltaisin klo 20 päänsärkyni katosivat jotka alkoivat aina yöaikaan. Samoin nukun koko yön erittäin hyvin heräämätta jota ei ole tapahtunut 20 vuoteen. Masentuneisuutta ei ole eikä paino ole noussut lainkaan, ummetusta kylläkin. Jaksan töissä paremmin hyvien yöunien jälkeen ja samoin urheilla töiden jälkeen. Kärsin päänsäryistä jopa 4-5 pv viikossa 3 vuoden ajan, välillä olin sairaalassa tipassa kuin ei muuten mennyt ohi, joten kyllä mielummin otan yhden lääkkeen illalla kuin 20 muuta kipulääkettä viikossa.

    • Anonyymi

      Sain verenpaineeseen Rosuvastatin 10 mg lääkettä , joka aiheutti mm. unettomuutta . Unettomuuteen sain Klotripyl 10,8 mg , jonka haittavaikutuksena on sydämen rytmihäiriöt , Rytmihäiriöihin sain Emconcor 10 mg . Rytmihäiriöt puolestaan aiheutti unettomuutta , Kaikki lääkkeet tuli ottaa illalla . Syntyi lääkkeiden sekamelska , yöllisiä harhailuja unissani , vatsa ja pää sekaisin , työkaveritkin sanoivat , ettet ole oma itsesi alkuunkaan. Lopetin kuurini viikon päästä, kun haitat jatkuivat . Voin paremmin ilman sekoiluja.

      • Anonyymi

        Rosuvastatin on kolestrolilääke


    • Anonyymi

      Minulla on ollut pitemmän ajan, siis Monts
      Vuotta tenox 10 Mg ja sen lisäksi klottiptyl mite. Tämä toiminut loistavasti minulla mutta ymmärrän että tuhti kuuri että siitä olis päästävä pois. Olen lukenut teidän sedix ja sedonium kertomuksia ja olen niistä kiinnostunut. Olen myös aikonut kokeilla jotain unimusiikkiahan tai hypnoosin kaltaista, koska ei ole helppoa löytää korvaavaa näille edellämainituille
      . Onko kellään kokemusta tällaisesta unihoidosta?

    • Anonyymi

      Olen syönyt 13 vuotta Klotriptyliä masennukseen ja joka ilta vetänyt sen viinan kanssa alas. Nykyään Klotriptyliä ei saa apteekista. Lääkäri ei vaan määrää tilalle mitään samalla tavalla vaikuttavaa. Yritin lopettaa Klotriptylin jo aiemmin, mutta ei siitä tullut yhtään mitään. Ahdistuneisuus nousi järkyttäväksi, enkä saanut nukuttua. Nyt täytyy perkele ostaa lääkkeet varmaan kadulta tai tor-verkosta.

      • Anonyymi

        Klotriptyl Miteä saa apteekista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      58
      4120
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      171
      2533
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2329
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      155
      2315
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      429
      1604
    6. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      152
      1408
    7. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      157
      1307
    8. 79
      1271
    9. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      98
      1268
    10. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      58
      1195
    Aihe