Olen katsellut uutta 19000e maksavaa autoa ja taidan edelleen sen ostaa itselle. 18000km vuodessa (tulee n.40tkm/v) ei riitä alkuunkaan meidän omiin ajoihin ja työajoa tulee tasan 0km koska firmalla on työajoihin pakettiauto. Taitaa tulla halvemmaksi pitää auto omana kuitenkin. Saisihan siitä alvin tietysti vähennettyä...
Vastaukset 2
- tapa...
pienyrittäjiltä että laskuttavat firmaansa työajoja.Tekisin minäkin.Saa edes jotain verottomana pois.
- omalla autolla
Työsuhdeautosta et pysty vähentämään ALV:a missään tilanteessa. Siitä pakusta kyllä pystyt. Sinuna ajaisin ne työajotkin omalla henkilöautolla ja nostaisin 44 s/km verottomia korvauksia. Kukaan ei ota siitä välistä. 100% siitä mitä firma maksaa päätyy sinulle. Noin edullisella autolla kustannat melko vähillä työajoilla koko auton ja siinä sivussa omatkin ajot.
Ensi vuonna km-korvaus noussee noin 46 senttiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 591190
Martina Aitolehti veti kohtalokkaat hääkännit - Alttarilla ikävä temppu Esko Eerikäiselle
Ex-pariskunta Aitolehti ja Eerikäinen pitävät yhdessä Martina & Esko podcastia. He ovat kertoneet kansalle mm. hääaamust571128Haluatko mies mennä naimisiin melko pian, ku ollaan kohdattu?
Mä haluaisin mennä mahdollisimman nopeesti....💍1161054Vappu Pimiä lataa suorat sanat TTK-lähdöstään - Yksi asia elämässä muuttui pysyvästi
Vappu Pimiä astui pois Tanssii Tähtien Kanssa -juontajan pallilta viime syksynä. Pimiällä oli pitkät perinteet TTK:ssa,7960- 96950
Vain elämää: Silmiinpistävä muutos heti ekassa jaksossa - Onko tämä hulppeampi kuin entinen?
Vain elämää on totuttu näkemään Hirvensalmella sijaitseva Satulinna. Uudella kaudella kuvauspaikka muuttuu Calliolaksi.5775Sinulle jota kaipaan!
Tunnen sinua kohtaan jotain, mitä en enää osaa selittää pelkällä ihastumisella. Se on kiintymystä, kaipuuta, romanttista27731Onko naisten "ahdisteluhysterian" kulttuuria kritisoivat miehet itse ahdistelijoita?
Tällaisen kuvan saa, kun tästä aiheesta tekee aloituksia: aina luullaan, että "ahdisteluhysteriaa" kritisoiva mies on it192686- 71659
- 31628